mtz 82 d240 klappide sügavus.
#1

Tere 
Ei leia kuskilt andmeid, milline võiks olla d240 mootoril klappide sügavus plokikaanes.
Kui mõni klapp liiga sügavale on vajunud, millist/millise masina pesa paigaldatakse? Praegune kaan paistab olevat ilma pesadeta.

Ette Tänades
Risto
Vasta
#2

Otsinguga: д240 клапанные гнезда tuleb selliseid asju, ehk leiad vajaliku. 
https://www.drive2.ru/l/467520041785492318/ 
https://hydro-maximum.com.ua/a338165-rem...ndrov.html 
https://mtz-sibir.ru/remont_mtz_80_golovka_bloka.html 
https://loskzapchast.com.ua/index.php?ro...post_id=86 
Jne.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

Tere 
Suur tänu. Info olemas.
Praegused klapi sügavused on üle 2mm ja mitte kulumisest vaid ilmselt on ta sellisena sündinud.
Mureks on veel klappide pöörlemine, õigemini mitte pöörlemine. Tõenäoliselt on masinal peal Hiina kaan ja olnud seal mõnisada tundi. Need klapid ei ole ennast keeranud mitte grammi võrra. Kõik ilmselgete kulumisjälgedega ühe külje pealt. Kas pöörlemine peaks olema tagatud vedru all olevatest seibidest. Igatahes on need mingid pehmed rauast seibid, milledele on vedrud tugevad pesad sisse kulutanud ja pöörelda need seibid kindlasti ei lase. 
 Huvitav, kui seal oleks korralikud terasest seibid, kas hakkaksid klapid pöörlema?
Vasta
#4

(24-11-2020, 22:28 PM)Dneprohoolik Kirjutas:  Tere 
Suur tänu. Info olemas.
Praegused klapi sügavused on üle 2mm ja mitte kulumisest vaid ilmselt on ta sellisena sündinud.
Mureks on veel klappide pöörlemine, õigemini mitte pöörlemine. Tõenäoliselt on masinal peal Hiina kaan ja olnud seal mõnisada tundi. Need klapid ei ole ennast keeranud mitte grammi võrra. Kõik ilmselgete kulumisjälgedega ühe külje pealt. Kas pöörlemine peaks olema tagatud vedru all olevatest seibidest. Igatahes on need mingid pehmed rauast seibid, milledele on vedrud tugevad pesad sisse kulutanud ja pöörelda need seibid kindlasti ei lase. 
 Huvitav, kui seal oleks korralikud terasest seibid, kas hakkaksid klapid pöörlema?
Ma arvan, et aeglase käiguga diislil ei juhtugi seda sest vedru ei lähe resonantsi ning ei liigu alumisest otsast kui ta pole selline mis näpuvahel kokku vajub.
Paljudel klappidel on nookuri jälg ühes asendis sisse kulunud kuid ei kulu nad viltu midagi.
Praeguse aja toodetel aga on igasugu imeasju näha.
Näiteks et uuel kaanel on klapipesad puksiavaga koos töödeldud, sinna kõverad puksid sisse surutud ja poodi riiulile saadetud.
Kui sellise kaanega mootor kuidagi käima saadakse siis hakkavad klapid seda üht pesa poolt sügavamaks kulutama ja toimub hõõrdumine klapipesa ja klapi vahel, mille tulemusena tekib väga tore kujumuutus mõlemale pinnale.
Kui nüüd see kooslus aga end keerama peaks siis see mootor enam ei käi selle silindriga.
Klappide sügavusest niipalju, et käisin neid kaasi valimas ja ütleme et Tartust on võimalik leida kaas millel klapid 3,2mm allpool on ja Türilt kaas millel klapid 0,8-1mm sügaval kuid veesärgi avad kinni sest valuvormi sisu on järgi andnud.
Võru poest aga sai inimene sellise kaane, kus oli pea 1mm sügavune defekt liitepinnal täpselt silindri ja veekanali vahel.
Seega kui uut kaant osta peaks omale võtma aega ja seda lähemalt uurima sest makstes raha ära on seda pea võimatu tagasi saada.
Seega ilma klappideta kaas on kavalam osta, kuid nii neid ei müüda meil.
Vasta
#5

See on päris huvitav, kui palju eriarvamusi on klappide pöörlemise osas.
Ma olen näinud palju erinevaid traktorite mootoreid ja kogu valimiku ulatuses on ühine joon see, et pöörlevad klapid näevad alati paremad välja. Klapp, mis ei ole ringi käinud on alati tugevate kahjustustega nii ise, kui pesa ja juhtpuks.

Lääne masinatel on klapp jäetud pöörlevaks poolkuudes. Poolkuud on ka 3 soonega. Samas on mootoreid, kus poolkuud poovad klapi taldrikusse kinni ja need klapid näevad alati halvad välja. Nendel mootoritel ei ole küll kunagi olnud sümtomiks plokikaane riket aga pesad ja klapid on alati läinud vahetusse.
Vasta
#6

Video klappide pöörlemisest: https://yandex.ru/video/preview/?filmId=...&where=all

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#7

Pöörlevad ka sellel mootoril.

Siin räägitakse midagi poolkuudest, täpselt aru ei saa.
https://www.youtube.com/watch?v=DQK0QZgr...tA&index=1

Aga täpselt nii ongi, et on poolkuusid, mis poovad klapisääre taldrikusse kinni ja selliseid, mis jätavad sääre vabaks.
Vanade masinate soonteta poolkuud kiiluvad sääre alati kinni. Ka soontega poolkuud, kui servad kokku ei ulatu, poovad sääre kinni. Sääred, mis jäävad poolkuudes vabaks, pöörlevad nookuri all väga edukalt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne