Nissan Vanette WUC22, 1994 (1992)
#41

Hetkel on vastuseta, kuhu kaob toimiva halli relee väljundist pinge, mis peaks jõudma läbi takisti küünaldele. 

Kas seda on üldse mõõdetud?
Ja kas pinge üldse kaob selle relee sabast. Võibolla ahel toimib nagu peab, aga need pooliku pingega(/takistiga jadamisi) töötavad küünlad lihtsalt ei ole piisavad käivituseks, vaid vajaks algatuseks täislaksu pinget küünladele, mida peaks lülitama must relee (aga millel puudub juhtplokist juhtpinge). 
Vasta
#42

Jah, mõlemad on temperatuuriandurid. Kahe kontaktiga peaks olema juhploki jaoks, mina saan elektriskeemist niimoodi aru.
Vasta
#43

Jah, see ühe kontaktiga on armatuuri temperatuuri andur, sel ei ole küünaldega/käivitamisega seost.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#44

Meenub veel üks asi.
Tellisin 93 aasta Terranole selle ühe kontaktiga anduri, Vin koodi järgi ja sarnane jama.
Külmalt näitas töösooja mootorit ja sõites keemist.
Kui muidu elektrijuppe tagasi ei võeta siis see andur võeti kobisemata tagasi.
Õige anduri sain romulast.
Võib, kuid ei pruugi olla sama probleem. Käivitumist see ei mõjuta.
Vasta
#45

Vahepeal oleme toimetanud autoga. Küll mina ja automehaanikust sõber. Kuna ma ei leidnud koheselt eelsüüteküünalde juhtplokki üles siis hakkasin muid vigu välistama.
Kõigepealt kontrollisin temperatuurianduri ja temperatuuri mõõdiku takistused üle, et näha, kas need funkavad korralikult.

[Pilt: 128762509-209461014071841-5974078506283111835-n.jpg]
[Pilt: received-671029336910339.jpg]
Kontrollitud sai nii ehitatava bussi kui doonori instrumente ja sain nõrga lugemi doonori temp. mõõdiku pealt, mis ei klappinud. Ülejäänud klappisid. Seega ehitataval bussil olid nii andur kui mõõdik ok. Siis sai kontrollitud anduri ja mõõdiku juhtmeid ning need on terved.
Tuleme tagasi juhtploki juurde. Vahepeal leidsime sohvri istme alt kellegi pandud lüliti, mis jookseb kütusepumbale. Mis mõtted tekivad, miks selline käsilüliti vaja panna oli? Sellega saab pumba käsitsi suretada.
[Pilt: IMG-20201203-162716.jpg]
Siiski pole see seotud eelsüüteküünaldega kuidagi. (Korraks tekkis kahtlus, et äkki on paigaldatud selleks, et käsitsi eelsüüteks sooja anda).
Järgmine samm oli leida siiski see nähtamatu juhtplokk, mille pärast olin pool auto armatuurlauda ära kiskunud juba. Doonor autol oli juhtplokk armatuurlaua all. Ehitataval bussil pole aga kuskil. Avastasin joonise, mis näitas, et juhtplokk peaks asuma mootori kambri kõrval sohvri istme all.
[Pilt: 129018780-662786384398812-7118403739542023174-n.png]
Seal seda polnud! Olid kinnituskohad, kus plokk peaks asuma, kuid plokki ja juhtmeid, mitte kuskil. Plokki peaks jooksma 16 juhet ja selline pundar peaks olema ju kuskil näha. Pärast edasi otsimist nii pealt kui alt, tulid juhtmed välja auto põhja alt, mis kulgesid edasi taha kongi. Selleks ajaks oli juba selge. Keegi on auto elektriskeemi ümber ehitanud!
Juhtplokk tuli välja kongist, tagumise istme alt. Plokk oli komplektne, kuid skeem nägi teistsugune välja.
[Pilt: IMG-20201205-105622.jpg][Pilt: IMG-20201204-154313.jpg]
[Pilt: IMG-20201204-190338.jpg][Pilt: dav.jpg]
Süüdet keerates jõuab 12v alla vasakule klemmile ja umbes 4-5v üles paremale (pildil)
Seega vool jõuab plokini välja küll.
Nüüd sai uuritud, kas plokki minev juhe on ühenduses ka musta releega. (roheline pistik pildil) ja ühendus on olemas. Juhtmed tõepoolest lähevad musta releeni, kuid plokk voolu edasi ei anna. (Juhe on terve aga plokist vool releeni ei lähe)
[Pilt: IMG-20201205-122503.jpg]
Hetkel olen täpselt seal samas kohas tagasi, kus alguses aga lihtsalt mõned vead välistanud.
Siin on ka kolmas elektriskeem tõlgituna: 
[Pilt: Vanette-GC22-elektriskeem-2.png]
Postitusele on kaasa pandud ka venekeelne manuaal, kuidas juhtplokile minevaid juhtmeid kontrollida. Hetkel ei ole olnud suuteline seda kõike oma jaoks lahti mõtestama, sest mu venekeel on peaaegu olematu.
Vahepeal ühendasin tagant ära ka spidoploki kõik otsad. Temperatuurikell on kõigutamatult keskel....põnev on auto detektiivi mängida.  Cool


Manustatud failid
.pdf Venekeelsed diagrammid.pdf Suurus: 11.8 MB  Tõmbamised: 184
Vasta
#46

Vast pole väga keeruline ikka mõelda, et kui pumba vool on katkestatud, siis kodanik pätt võib käivitada palju tahab aga selle masinaga ta kuhugi sõita ei saa. V.a slepis või kui paneb akult pumbale otse voolu peale. 

Mingi kuus aastat tagasi tegin sama oma 306-ga, kui seda üllatuslikult Tallinna kesklinnas ära varastada üritati. Muidugi see punt olid nii kusikud, et ei suutnud isegi plastmassist ukselukkusid korralikult puruks murda. Sõrgkangiga üritati ka tagauksi lahti kangutada aga selleski põrusid. Kuna oli talveaeg siis klaasi purustamine ilmselt ei tulnud kõne alla. Seejärel lisasin samuti pumba voolu ahelasse katkestamisvõimaluse, et kui kogemusi omandanuna uuesti tulevad, oleks midagi uut takistamas ?
Vasta
#47

Praegu on arvatavasti muud moodused, kuidas paskaagid autodesse sisse murravad. Seda muidugi juhul, kui eesmärk on mingi konkreetne uuem auto pihta panna, mitte lihtsalt paarutamiseks mingi suvaline kärakas võtta.
Pumba toite katkestamiseks tuleb ööseks vändaandur ära võtta Big Grin
Vasta
#48

Selle ploki asukoht ongi teise istmerea all, omasin 2 aastat samasugust bussi.
Vasta
#49

Väga hästi kajastatud teema. Kui siin mingi konkurss oleks siis: ätt fainalii estonia twelv points, noh kui nende pointsadega nüüd midagi peale on hakata. Oleks kogu see pull englishis, siis tuleks "klikke" kah. 
Sry, edasiviivat mõtet ei ole.

Kui pistikud klapivad, siis mina viskaks selle ploki ringi ja prooviks mis teeb. See, et nad visuaalselt on seest erinevad ei tähenda suurt midagi. Vasakpoolne pilt on justkui teise tootja oma, kõik pudinad on ilusti ritta sätitud.

Ma ei tea kumb plokk kummalt on, aga pildil parempoolsel plokil, vasakult kolmas jalg (valges pistikus) tundub kahtlaselt tume.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#50

Mõlemad plokid on taga käinud. Mõlemad käituvad sarnaselt. Süütevõtit keerates panevad armatuurlaual eelsüüte pirni põlema aga päriselt musta releeni vool ei jõua. 
Eks nuputab edasi vaikselt. Lasen selle venekeelse manuaali ümber tõlkida vahepeal ja hakkan otsast tulema jälle. Äkki jäi midagi märkamata.
Vasta
#51

Skeemid on ju erinevad. Siin skeemil puudub kütusepumba asendi andur mis eelmisel skeemil oli.
Kas päriselt on see andur olemas nii ehitataval bussil kui doonoril?
Kui on, siis ühenda doonori pealt andur.
Vasta
#52

Mu bussil ka see blokk keskel istmerea all, pidin silmad peast imestama kui sellisest kohast elektroonikat leidsin. Õnneks mitte seoses mõne veaotsinguga. Küllap istmetega versiooni eripära. 
  Mis minu bussil viga on, on see, et lihtsalt juhtmed ei lase voolu läbi, algul kahtlustasin starterit, olid probleemid käivitumisega, kord käivitus, kord mitte, siis tundus aku kutu, lõpuks avastasin, et lihtsalt aku pealt süsteemi tulevad juhtmed ei lase piisavalt voolu läbi, testriga mõõtes kõik ok, aga starterit taha ei võtnud. Käitus täpselt nagu tühja akuga või tuksis starteriga, süüdet keerates kas ei juhtunud midagi või tõmbas tuled tuhmiks . mõnikord hakkas tööle akujuhet liigutades, mõnikord mitte. Siis avastasin, et kui annan täkuga voolu akust kaugemalt, töötas ilusti. katsetasin siis sillates juhtmeid ja ühendus kuni leidsin vea. Vabalt võib ka sinu bussil kuskil olla, et juhtmed seest või pistikud ussitand, ei anna lihtsalt voolu piisavalt läbi et asjad rakenduksid. Kusjuures väliselt ei tundu neil ühedustel midagi viga olevat. Selline küsimus ka, kas oleksid nõus doonori spidomeetri trossist mingitel tingimustel loobuma?
Vasta
#53

(30-11-2020, 22:52 PM)Marko Kirjutas:  Takistus 0 ei anna auto voolude juures MITTE MINGIT infot. Ainult vooluga koos, st proovilamp. Selles ahelas soovitan taaskord oma lemmikut, 100vatist H4.

(09-12-2020, 01:47 AM)hullmaks Kirjutas:    Mis minu bussil viga on, on see, et lihtsalt juhtmed ei lase voolu läbi, algul kahtlustasin starterit, olid probleemid käivitumisega, kord käivitus, kord mitte, siis tundus aku kutu, lõpuks avastasin, et lihtsalt aku pealt süsteemi tulevad juhtmed ei lase piisavalt voolu läbi, testriga mõõtes kõik ok, aga starterit taha ei võtnud. Käitus täpselt nagu tühja akuga või tuksis starteriga, süüdet keerates kas ei juhtunud midagi või tõmbas tuled tuhmiks . mõnikord hakkas tööle akujuhet liigutades, mõnikord mitte. Siis avastasin, et kui annan täkuga voolu akust kaugemalt, töötas ilusti. katsetasin siis sillates juhtmeid ja ühendus kuni leidsin vea. Vabalt võib ka sinu bussil kuskil olla, et juhtmed seest või pistikud ussitand, ei anna lihtsalt voolu piisavalt läbi et asjad rakenduksid. Kusjuures väliselt ei tundu neil ühedustel midagi viga olevat. 

Ja siit jõuamegi jälle sujuvalt teemani, et suurte tarbijate puhul ei ole vaja mõõta mitte pinget, vaid on vaja teada kas VOOL juhtmest läbi tuleb. Nagu Marko soovitas, 100W proovilamp annab olulise info.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#54

Kinnitan ülalkirjutatut.

Akujuhtmetega on selles mõttes hea, et enamasti leiab halva ühenduse käsikaudu üles - see on soe (enamasti suisa kuum) peale Tõsisema Voolu tarvitamist. Ühtlasi saab neid korraliku abivoolukaabliga sillates hõlpsalt tuvastada. Kui krokudega muret pole, on viga krokude vahelWink
Vasta
#55

(09-12-2020, 22:58 PM)spitfire Kirjutas:  
(30-11-2020, 22:52 PM)Marko Kirjutas:  Takistus 0 ei anna auto voolude juures MITTE MINGIT infot. Ainult vooluga koos, st proovilamp. Selles ahelas soovitan taaskord oma lemmikut, 100vatist H4.

(09-12-2020, 01:47 AM)hullmaks Kirjutas:    Mis minu bussil viga on, on see, et lihtsalt juhtmed ei lase voolu läbi, algul kahtlustasin starterit, olid probleemid käivitumisega, kord käivitus, kord mitte, siis tundus aku kutu, lõpuks avastasin, et lihtsalt aku pealt süsteemi tulevad juhtmed ei lase piisavalt voolu läbi, testriga mõõtes kõik ok, aga starterit taha ei võtnud. Käitus täpselt nagu tühja akuga või tuksis starteriga, süüdet keerates kas ei juhtunud midagi või tõmbas tuled tuhmiks . mõnikord hakkas tööle akujuhet liigutades, mõnikord mitte. Siis avastasin, et kui annan täkuga voolu akust kaugemalt, töötas ilusti. katsetasin siis sillates juhtmeid ja ühendus kuni leidsin vea. Vabalt võib ka sinu bussil kuskil olla, et juhtmed seest või pistikud ussitand, ei anna lihtsalt voolu piisavalt läbi et asjad rakenduksid. Kusjuures väliselt ei tundu neil ühedustel midagi viga olevat. 

Ja siit jõuamegi jälle sujuvalt teemani, et suurte tarbijate puhul ei ole vaja mõõta mitte pinget, vaid on vaja teada kas VOOL juhtmest läbi tuleb. Nagu Marko soovitas, 100W proovilamp annab olulise info.

Võid mõõta ära pingelangu ja näitab täpselt sama hästi. Tihti ka lihtsam.
Vasta
#56

Võid muidugi langu mõõta kui soovid. Aga koormust on ikka vaja. Kas originaaltarbija või lamp. Lamp on selle poolest hea, et on üsna kerge aru saada, kas ta ta tarbib või mitte Smile Ilma koormuseta langu ei teki.
Vasta
#57

(09-12-2020, 22:58 PM)spitfire Kirjutas:  Ja siit jõuamegi jälle sujuvalt teemani, et suurte tarbijate puhul ei ole vaja mõõta mitte pinget, vaid on vaja teada kas VOOL juhtmest läbi tuleb. Nagu Marko soovitas, 100W proovilamp annab olulise info.
jutuksoleva starterivoolu kandva kaabli (ca 10mm2) puhul ei ole ei 100W koormusest abi: see on starteri kõrval pisike (ca 15x väiksem tarbija) ega joonista välja seda probleemi, mida päris-tarbija. Arusaamaks võib otsida selle kena ohm-pinge-vool kolme mehikese pildi ja kujutada ette voolu kahe erineva tüübina: üks on kontpeenike (pirn), kes avast läbi lupsab, teine on paks (starteri suur vool).

Ka ei mõõda seda ca 100A voolu (koduse) ampermeetriga. Sellise probleemi leiab ikka kas soojemat juhtmekohta otsides või tarbijate taga olles pingelangu otsides.

lampidest on abi suurusjärgu võrra väiksemate tarbijate toiteprobleemi otsimisel - need, mis ripuvad ca 1mm2 kaabli otsas.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#58

(10-12-2020, 12:02 PM)Mahno Kirjutas:  Võid muidugi langu mõõta kui soovid. Aga koormust on ikka vaja. Kas originaaltarbija või lamp. Lamp on selle poolest hea, et on üsna kerge aru saada, kas ta ta tarbib või mitte Smile Ilma koormuseta langu ei teki.

Nagu varasemalt kirjutati starteri ja akukaablite puhul ei anna lamp midagi, loomulikult tuleb mõõta tarbija taga, ehk starteri puhul mootorit käiates. Üldiselt suhteliselt lihtne tegevus ja annab täpse vastuse.
Vasta
#59

Siiani ei loe välja, kas musta relee kogu ahel alates juhtplokist kuni küünaldeni on läbi käidud.

Sõltumata juhtplokist ja selle sisendite olukorrast, saaks ju releeahela(d) üle kontrollida ja tööle panna.

Millega saaks välistada, et täituri pool ehk releeahel ei tööta näiteks juhtme-, kontakti- või massiprobleemide tõttu või relee enda või küünalde tõttu
(Juhtploki peaks siis muidugi täielikult lahti ühendama, kui minna releeahelat katsetama eraldi 12V juhtpingega.)

Juhtme- ja massiprobleemide puhul poleks ka see võimatu, et releeahel koormab juhtploki relee-väljundi lühisesse ja seal ei saagi midagi olla. Samal ajal juhtploki sisendid ja andurid võivad korras olla. 

Lisaks, releeahela(te) lõpuosa korrasolekul tekiks ka käsitsi eelsüüte lülitamise võimalus või võimalus lülitada ka must relee halli relee taha (soovitatavalt läbi täiendava relee, muidugi).
Vasta
#60

Panen siia kaua otsitud ingliskeelse manuaali. Ma pole saanud aega bussiga tegeleda. Aasta lõpp läheb kiireks ja ei taha töö asju pühadesse lükata. (pigem tahaks pühade ajal bussi nokkida  Wink)

Dropboxi link pdf failile: https://www.dropbox.com/s/iwhcrudbd7it7i...6.pdf?dl=0

Sain kaasa ka Ld diiselmootorite manuaali:
https://www.dropbox.com/s/xtv5djh8361wsp...l.pdf?dl=0

Kahjuks ei mahtunud otse siia laadima aga no pole hullu. 

Tänud ka kõigile kaasamõtlejaile.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne