Odav mootoriõli / kallis mootoriõli
#1

Ütleme, sellised "tavalised" autod(A4, Focus, Berlingo, Golf 4, Passat, Ladad), läbisõiduga 300 000 väljalaskeaastaga 1990 - 2010. 
Valime õliks nt poolsünteetilise 10W40, mis peaks üks ilus keskmine kõiki rahuldav valik olema.

Kas odavad Poolsünt EUROL 10W40 TURBOCAT 5L või Mootoriõli poolsünt 10W40 TURBOSYN 4L on üldse halvemad või kas on oluliselt halvemad kui nt kallid Poolsünteetiline mootoriõli ADDINOL SEMI SYNTH 1040 SAE 10W-40 5L või Mootoriõli Valvoline ALL FLEET EXTREME 10W-40 5L poolsünt ?
Vasta
#2

Kui tahta järgmised viiskümmend aastat muretult tarbida, siis ilmselt on mingi vahe. Mida oskavad targemad selgitada.

Igapäevakärul ei tasu väga üle mõelda: tänapäevased õlid (eeldusel, et purgis on sees see, mida peale on kirjutatud - võltsingud on kuum teema ülemaailmselt!!) on piisavalt head normaalse ekspluatatsiooni jaoks. Hoolitse normi püsimise eest ja vaheta vähemalt kord aastas (või iga 10-12 kkm järel) ja enne lõpeb ära midagi muud, kui õli vastupidavus.

No odavaimat sodi võiks mitte tarvitada.

Küll aga tuleb endale aru anda, et sel sajandil toodetud mootoritel võivad olla spetsiifilised erinõuded, mille täitmatajätmisel paneb konkreetne mootorimudel jala kiirelt ämbrisse. Ehk algse postituse nimekiri sellisena ei ole üldse kasutatav - seal on läbisegi nii ürgsed kaheklapilise kaanega madalalt forsseeritud bensukad (mida võibki suvalise õlilaadse tootega määrida) kui kiirekäigulised neljaklapikaanega turbodiislid, mille tahmafiltrid eeldavad madala tuhasisaldusega õli, kuid mille kile kandevõime oleks siiski piisav mootori elushoidmiseks.

Üldiselt võib öelda, et vabalthingeldaval kaheklapikaanega mootoril on kaunikesti savi, millega seda määritakse. Neljaklapikaanega pajad küsivad juba paremat õli ja tahmafiltriga turbodiislid nõuavad (või noh, mis nad niiväga nõuavad, lihtsalt filter ummistub) madala tuhasusega õli.
Vasta
#3

viimane miljon ja palju peale versta on läbitud odavama otsa 10w40 õljumitega.
viimastel aastatel pigem "rasketehnika" omadega (hind soodsam).
vahetus 15k.
kurta ei oska millegi muu üle kui, et päris külmaga käivitamiseks oleks 5w oluliselt parem.
Vasta
#4

(01-12-2020, 14:31 PM)diesel Kirjutas:  ...
kurta ei oska millegi muu üle kui, et päris külmaga käivitamiseks oleks 5w oluliselt parem.

Kui tohib paluda, siis milles see 5W paremus tavakasutajale välja paistab?
Vasta
#5

?
päriselt mõtled vä? 10w on külmalt oluliselt paksem.
elukogenud starter, mitte kõige värskem aku, õues tubli 20 külma.
10w-ga keerab vaevaliselt konet ringi, no küll lõpuks läeb, aga raskelt.
ja pealt käivitumist kuuleb kõrvaga ka, et mootor kurdab.
sama masin ja üsna samad tingimused 5w-ga. ketrab lõbusalt starteriga ja
käivitumise järel on kohe määrimine paigas ja kone ei kurda.
Vasta
#6

vaadates neid õlisid mecedese kvaliteedi nõuetele vastavust,siis on nad kõik kõige viletsamad.too valvoline oma on mõeldud üldse ainult diislitele.229.1 koodiga sõidaks mina max 5-7000 km välpa
Vasta
#7

(01-12-2020, 15:30 PM)diesel Kirjutas:  ?
päriselt mõtled vä? 10w on külmalt oluliselt paksem.
elukogenud starter, mitte kõige värskem aku, õues tubli 20 külma.
10w-ga keerab vaevaliselt konet ringi, no küll lõpuks läeb, aga raskelt.
ja pealt käivitumist kuuleb kõrvaga ka, et mootor kurdab.
sama masin ja üsna samad tingimused 5w-ga. ketrab lõbusalt starteriga ja
käivitumise järel on kohe määrimine paigas ja kone ei kurda.

Minu küsimuse mõte tulenes otseselt teemapüstitusest. Meie foorumit loevad ka inimesed, kelle jaoks kogu see maailm on alles väga udune ja kes loodavad leida lihtsa vastuse kõigele. Seega väike selgitus ei tee üldse paha. Muidu ongi nii, et õige vastus on 42, aga küsimust ei jõutudki sõnastada, enne tulid ehitajad...

Minu jaoks on üllatav, et nii värske auto tunnetab säärast vahet nii selgelt. Aga ju siis, iseenesest teooria seda tähelepanekut elust ka kinnitab.

Iseküsimus, palju neid -20 käivitusi ikka koguneb...
Vasta
#8

(01-12-2020, 15:45 PM)sturmbannführer Kirjutas:  vaadates neid õlisid mecedese kvaliteedi nõuetele vastavust,siis on nad kõik kõige viletsamad.too valvoline oma on mõeldud üldse ainult diislitele.229.1 koodiga sõidaks mina max 5-7000 km välpa

Lada või miskise algelise kaheksaklapilise Fordi konega? Miks?

Neljaklapikaanega mootorisse ma neid tõesti ei paneks ühtegi.
Vasta
#9

lihtne:
1) võtad kasutajamanuaalist vms allikast autotootja nõutava õlistandardi (ja lubatud viskoossused) - kujul ACEA, BMW, MB vms
2) valid õli selle ja rahakoti järgi

neid "õpetusi", mis mootoreid nt klappide või silindrite arvu järgi jaotavad, ignoreerid - igavleva inimese filosofeerimine, millega pole konkreetses praktikas midagi peale hakata.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#10

(01-12-2020, 16:39 PM)v6sa Kirjutas:  ... küsimuse mõte tulenes ...
vabandust, selline rahvavalgustuslik motiiv ei tulnud mul pähegi.
Vasta
#11

Tavalise inimese autosse läheb see, mida töökojas vaadist lastakse. Valikus on tavaliselt täis sünteetiline 5W40 ja kui hästi läheb, siis veel midagi - äkki isegi diiselmootori jaoks eraldi vaat.Keegi ei hakka näpuga tehasejuhendist järge ajama ja kõik need masinad töötavad.
Ja siis paljud selle foorumi tegelased (vaatan ise ka peeglisse) üritavad oma auto piinasid pikendada valades sisse näiteks 10W50 RACING õli, mis on 5x kallim tavalisest vaadiõlist ja mida pakendatakse nii, et sul jääb alati riiulisse liiter üle. Tulemus - autosid ei viida kuusakoski või põllurallikaks, nad sõidavad sinna ise.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#12

(01-12-2020, 23:37 PM)isandpauk Kirjutas:  ...
Ja siis paljud selle foorumi tegelased (vaatan ise ka peeglisse) üritavad oma auto piinasid pikendada valades sisse näiteks 10W50 RACING õli, mis on 5x kallim tavalisest vaadiõlist ja mida pakendatakse nii, et sul jääb alati riiulisse liiter üle. Tulemus - autosid ei viida kuusakoski või põllurallikaks, nad sõidavad sinna ise.
mina kallan küll sisse tootja soovitet õli, iga kord pean poest eraldi tellima, seega tellin paari vahetuse jagu korraga. Kuna vahetan 2x tihedamalt kui tootja ette näeb, siis 4 vahetuse pealt saab viienda teha kanistrijääkidest.

P.S. mina olen kuusakoskisse sõitnud, kuna tolle auto mootor hakkas õli võtma aga ta sai ka viimased 15 aastat supermarketi letist võetud justkui nõuetele vastavat odavat õli. ÄKKI kui oleks õlipoest ostetud firmaõli kallanud, siis oleks veel 100 kkm otsa saanud sõita.
Vasta
#13

Usas tehti labori test erinevatele õlidele ja tulemused olid päris huvitavad. Ilma nimesid nimetamata üks dendents oli, et pakendil lubatud numbrid ei vastanud tegelikule sisule. Ja seda mõlemas suunas, ehk siis enamasti oli pakendil lubatu parem kui sisu, aga oli ka vastupidi. Positiivse poole pealt jäi silma Amsoil, kellel sisu vastas lubatule või oli parem, aga seda kahjuks siinmail ei ole näinud.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#14

Olen ise kasutanud bensiini mootoril 5w-40 õli. Ei ole kunagi hambad ristis sõitnud tehasemanuaalis öeldud välba järgi. Minu isiklik tähelepanu on selline, et kuskil 8000 km juures hakkab õli tase vaikselt langema ju siis kaovad õli omadused ja seda tavalise letiõli puhul. Olen täiesti nõus öelduga, et kõige odavam mootori remont on õlivahetus.
Vasta
#15

Hommikut!

Kui nüüd õlitase hakkab langema peale 8000km. nagu ksf. mainis, kas siis selles mootoris olevas õlist lahkuvad eriti vedelad-lenduvad materjalid või kaovad ka tahkemad osakesed? Ehk siis minu küsimus oleks selline, et kui mootor peaks tarbima vähesel määral õli, kas siis õli põleb võrdselt ära, või põleb ära ainult teatud materjal õlist, jättes sodi ja tahked osakesed ikkagi mootorisse.... See rohkem vist keemikute teema...
T.

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid 14" , mustrit üle 5mm. erinevad laiused ja kõrgused. Suvi, talv, lamell jne. Küsi julgelt!
Vasta
#16

Sodi jääb ikka mootorisse ju.

Osadel autodel on spets õlid kas siis tahmafiltri või pihusti pärast ja mina neid ei miksiks.
Tulemus suht koht kallis remont.
Õlide hinnad on niivõrd palju langend ja on momendil nii soodsad, et need kes  seda vahetada ei jaksa, siis tekib küsimus, mis olukorras üleüldine auto on..
Võimalik, et ohtlik nii endale kui teistele.

Lisaks õli kvaliteeti on maru kerge hinnata eemaldades auto klapikambrikaas.
Kui on ok õli siis on see ilus puhas.. kui mingi soga, siis eks sa näed sealt ise, mille pealt kokku hoidsid.
Vasta
#17

(02-12-2020, 10:30 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Hommikut!

Kui nüüd õlitase hakkab langema peale 8000km. nagu ksf. mainis, kas siis selles mootoris olevas õlist lahkuvad eriti vedelad-lenduvad materjalid või kaovad ka tahkemad osakesed? Ehk siis minu küsimus oleks selline, et kui mootor peaks tarbima vähesel määral õli, kas siis õli põleb võrdselt ära, või põleb ära ainult teatud materjal õlist, jättes sodi ja tahked osakesed ikkagi mootorisse.... See rohkem vist keemikute teema...
T.
Reaalne kogemus ühe käesoleva sajandi bensiinimootoriga Saabiga, mis hakkas üheltmaalt õli võtma ning seda üsna stabiiilselt 0,5 liitrit 1000 km peale. Viimased ca. 40 000 sõitis omanik nii, et valas pidevalt seda 0,5 kogust õli peale kõige odavama "Säästumarketi" täissündi näol ning vahetas ka filtrit iga 10 000 km tagant. Karterist õli välja ei lasknud kuna "õlivahetus toimis ju pidevalt". Kui mootor lõpuks kap. remonti läks, siis seest oli kõik ilus-puhas ning ka õli ise üsna puhta väljanägemisega. Seega õlifilter korrapärase vahetusega suutis oma tööd teha eeskujulikult.

Kommentaariks/hoiatuseks veel, et kap. remondis selgus õlivõtmise põhjuseks täiesti kinnitahmanud ja ammu oma tööst loobunud õlirõngad, mis olid tõenäoliselt moodsa ja säästliku eluviisina linnasõidul 5. käiguga ökotamise tagajärg. Nüüd remonditud mootoriga linnakiirustel 3. käik kasutusel ning mootor rõõmsalt 2-3000 rpm vahemikus, et uuesti seda viga vältida.

Aga üldiselt on mulle jäänud arusaam, et puhas õli tagab ka mootori pika eluea kuna sodi ja mustus õlis ongi ju see, mis mootorit kulutab. Siin on näiteks 3 200 000 miili sõitnud Volvo, millel on selle läbisõidu käigus tehtud 829 õlivahetust. Seega kõigest 3800 miili ühe õlivahetusega on tõenäoliselt üks selle auto pikaealisuse saladusi.
Vasta
#18

Üks venelaste torukanal, kus esitatakse mootoriõlide teste ja tulemusi. Kes viitsib, see vaatab.
https://www.youtube.com/user/torcon1000/videos
Vasta
#19

(02-12-2020, 10:30 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Hommikut!

Kui nüüd õlitase hakkab langema peale 8000km. nagu ksf. mainis, kas siis selles mootoris olevas õlist lahkuvad eriti vedelad-lenduvad materjalid või kaovad ka tahkemad osakesed? Ehk siis minu küsimus oleks selline, et kui mootor peaks tarbima vähesel määral õli, kas siis õli põleb võrdselt ära, või põleb ära ainult teatud materjal õlist, jättes sodi ja tahked osakesed ikkagi mootorisse.... See rohkem vist keemikute teema...
T.
Peale nimetatud km hakkab õli muutuma tumedamaks, ehk sodi ja tahm jäävad vist mootorisse. Eelmine omanik tegi vahetust kaks aastat või 40000, see on vanema auto jaoks liiga palju.
Vasta
#20

umbes x korda on seda kirjutatud, aga lihtne tõde...
Kui pesed käsi veega ja mere poole läheb peaaegu puhas vesi (+määrid käterätiku), või pesed korralikult seebiga ja vesi on s---ne, siis kas saab milleski seepi süüdistada?
Mitu mootorisisu on päikest näinud, kus õli on perverselt puhas, aga seda settinud pigi on ämbriga.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne