Postitused: 10,725
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
01-12-2020, 13:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-12-2020, 13:17 PM ja muutjaks oli
v6sa.)
Kui tahta järgmised viiskümmend aastat muretult tarbida, siis ilmselt on mingi vahe. Mida oskavad targemad selgitada.
Igapäevakärul ei tasu väga üle mõelda: tänapäevased õlid (eeldusel, et purgis on sees see, mida peale on kirjutatud - võltsingud on kuum teema ülemaailmselt!!) on piisavalt head normaalse ekspluatatsiooni jaoks. Hoolitse normi püsimise eest ja vaheta vähemalt kord aastas (või iga 10-12 kkm järel) ja enne lõpeb ära midagi muud, kui õli vastupidavus.
No odavaimat sodi võiks mitte tarvitada.
Küll aga tuleb endale aru anda, et sel sajandil toodetud mootoritel võivad olla spetsiifilised erinõuded, mille täitmatajätmisel paneb konkreetne mootorimudel jala kiirelt ämbrisse. Ehk algse postituse nimekiri sellisena ei ole üldse kasutatav - seal on läbisegi nii ürgsed kaheklapilise kaanega madalalt forsseeritud bensukad (mida võibki suvalise õlilaadse tootega määrida) kui kiirekäigulised neljaklapikaanega turbodiislid, mille tahmafiltrid eeldavad madala tuhasisaldusega õli, kuid mille kile kandevõime oleks siiski piisav mootori elushoidmiseks.
Üldiselt võib öelda, et vabalthingeldaval kaheklapikaanega mootoril on kaunikesti savi, millega seda määritakse. Neljaklapikaanega pajad küsivad juba paremat õli ja tahmafiltriga turbodiislid nõuavad (või noh, mis nad niiväga nõuavad, lihtsalt filter ummistub) madala tuhasusega õli.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
viimane miljon ja palju peale versta on läbitud odavama otsa 10w40 õljumitega.
viimastel aastatel pigem "rasketehnika" omadega (hind soodsam).
vahetus 15k.
kurta ei oska millegi muu üle kui, et päris külmaga käivitamiseks oleks 5w oluliselt parem.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
?
päriselt mõtled vä? 10w on külmalt oluliselt paksem.
elukogenud starter, mitte kõige värskem aku, õues tubli 20 külma.
10w-ga keerab vaevaliselt konet ringi, no küll lõpuks läeb, aga raskelt.
ja pealt käivitumist kuuleb kõrvaga ka, et mootor kurdab.
sama masin ja üsna samad tingimused 5w-ga. ketrab lõbusalt starteriga ja
käivitumise järel on kohe määrimine paigas ja kone ei kurda.
Postitused: 537
Teemad: 1
Liitus: Jan 2019
Maine:
4
vaadates neid õlisid mecedese kvaliteedi nõuetele vastavust,siis on nad kõik kõige viletsamad.too valvoline oma on mõeldud üldse ainult diislitele.229.1 koodiga sõidaks mina max 5-7000 km välpa
Postitused: 3,612
Teemad: 112
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
01-12-2020, 15:58 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-12-2020, 15:58 PM ja muutjaks oli
13piisab.)
lihtne:
1) võtad kasutajamanuaalist vms allikast autotootja nõutava õlistandardi (ja lubatud viskoossused) - kujul ACEA, BMW, MB vms
2) valid õli selle ja rahakoti järgi
neid "õpetusi", mis mootoreid nt klappide või silindrite arvu järgi jaotavad, ignoreerid - igavleva inimese filosofeerimine, millega pole konkreetses praktikas midagi peale hakata.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 3,022
Teemad: 203
Liitus: Jan 2004
Maine:
57
Tavalise inimese autosse läheb see, mida töökojas vaadist lastakse. Valikus on tavaliselt täis sünteetiline 5W40 ja kui hästi läheb, siis veel midagi - äkki isegi diiselmootori jaoks eraldi vaat.Keegi ei hakka näpuga tehasejuhendist järge ajama ja kõik need masinad töötavad.
Ja siis paljud selle foorumi tegelased (vaatan ise ka peeglisse) üritavad oma auto piinasid pikendada valades sisse näiteks 10W50 RACING õli, mis on 5x kallim tavalisest vaadiõlist ja mida pakendatakse nii, et sul jääb alati riiulisse liiter üle. Tulemus - autosid ei viida kuusakoski või põllurallikaks, nad sõidavad sinna ise.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Postitused: 1,407
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
37
Usas tehti labori test erinevatele õlidele ja tulemused olid päris huvitavad. Ilma nimesid nimetamata üks dendents oli, et pakendil lubatud numbrid ei vastanud tegelikule sisule. Ja seda mõlemas suunas, ehk siis enamasti oli pakendil lubatu parem kui sisu, aga oli ka vastupidi. Positiivse poole pealt jäi silma Amsoil, kellel sisu vastas lubatule või oli parem, aga seda kahjuks siinmail ei ole näinud.
Postitused: 98
Teemad: 8
Liitus: May 2009
Maine:
0
Olen ise kasutanud bensiini mootoril 5w-40 õli. Ei ole kunagi hambad ristis sõitnud tehasemanuaalis öeldud välba järgi. Minu isiklik tähelepanu on selline, et kuskil 8000 km juures hakkab õli tase vaikselt langema ju siis kaovad õli omadused ja seda tavalise letiõli puhul. Olen täiesti nõus öelduga, et kõige odavam mootori remont on õlivahetus.
Postitused: 5,352
Teemad: 261
Liitus: Apr 2010
Maine:
73
Hommikut!
Kui nüüd õlitase hakkab langema peale 8000km. nagu ksf. mainis, kas siis selles mootoris olevas õlist lahkuvad eriti vedelad-lenduvad materjalid või kaovad ka tahkemad osakesed? Ehk siis minu küsimus oleks selline, et kui mootor peaks tarbima vähesel määral õli, kas siis õli põleb võrdselt ära, või põleb ära ainult teatud materjal õlist, jättes sodi ja tahked osakesed ikkagi mootorisse.... See rohkem vist keemikute teema...
T.
Postitused: 49
Teemad: 0
Liitus: Jun 2019
Maine:
2
Sodi jääb ikka mootorisse ju.
Osadel autodel on spets õlid kas siis tahmafiltri või pihusti pärast ja mina neid ei miksiks.
Tulemus suht koht kallis remont.
Õlide hinnad on niivõrd palju langend ja on momendil nii soodsad, et need kes seda vahetada ei jaksa, siis tekib küsimus, mis olukorras üleüldine auto on..
Võimalik, et ohtlik nii endale kui teistele.
Lisaks õli kvaliteeti on maru kerge hinnata eemaldades auto klapikambrikaas.
Kui on ok õli siis on see ilus puhas.. kui mingi soga, siis eks sa näed sealt ise, mille pealt kokku hoidsid.
Postitused: 3,140
Teemad: 60
Liitus: Jan 2003
Maine:
35
umbes x korda on seda kirjutatud, aga lihtne tõde...
Kui pesed käsi veega ja mere poole läheb peaaegu puhas vesi (+määrid käterätiku), või pesed korralikult seebiga ja vesi on s---ne, siis kas saab milleski seepi süüdistada?
Mitu mootorisisu on päikest näinud, kus õli on perverselt puhas, aga seda settinud pigi on ämbriga.