Haagise sild
#1

Tervitus. Uuriks mida teha ülekoormusest kõveraks läinud respo kerghaagise sillaga, kus on knott rummud. Mõtlen, et peaks vist uue silla tegema aga kuidas saaks originaalist tugevam?
Vasta
#2

Lehtvedrudega nelikanttorust sillatala?
Paksema seinaga profiil aitab sel juhul.
Mingi hetk hakkavad muidugi järgmised asjad purunema.
Vasta
#3

Veidi offtopic, aga eile nägin päälinnas huvitavat haagist Soome reg numbriga. Alla oli pandud miskine tagaveolise sild, differ ilutses kenasti põhja alla. Pealisehtuski oli ilmselt kodukootud.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#4

Milline sild on, neid päris mitu varianti https://www.respo.ee/et/varuosad/sillad
Vasta
#5

Hetkel originaal on mingi kahest vist 50mm vinklist kokku toruks keevitatud . Vb pole õiget läbimõõtu nelikanti võtta ja siis on nii tehtud.  Haagisega on veetud ca tonniseid koormaid. Vedrude järgi rohkem ei julgeks panna aga sillatala ei ole koormusele vastu pidanud.
Vasta
#6

Kui sillatüüpigi kirja ei saa, nina ette pistetud linkidest rääkimata, siis ilmselt on kõige mõistlikum uus haagis osta. St nii ebakonkreetse "asi läks katki, mis ma nüüd teen?" jutuga tulemini ei jõua.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#7

(11-12-2020, 17:46 PM)Laurimetall Kirjutas:  Hetkel originaal on mingi kahest vist 50mm vinklist kokku toruks keevitatud . Vb pole õiget läbimõõtu nelikanti võtta ja siis on nii tehtud.  Haagisega on veetud ca tonniseid koormaid. 

Tonniste koormate jaoks on piduritega haagised, mille sillad kestavad. Kerghaagise kaalupiirangul on põhjus!

Õuenarrile teed sobiva mõõduga neljase seinaga nelikanttorust uue jupi ja aerutad edasi. Või ostad mõõdu järgi uue. Variant on lõigata vedruplaatidest lahti ja keerata kõver tala ringi. Siis vajub koormuse all ise paika. Aga see eeldab oskust täpselt lõigata, mõõta ja keevitada.
Vasta
#8

Pildi järgi on sillad suht sarnased ja minu oma on ajast kui respo veel vasara tänaval oli.Tegu on hästi säilinud ja korraliku keevisraamiga haagisega. Õige oleks uus sild panna ja korras. Praktikas kannatab see haagis hoolikalt sõites vedada tonniseid koormaid aga kui mingi löökauk või kariääris laadur veiz julgelt laadib võib sild kõveraks minna. Kuna silla tegemine mulle üle jõu ei käi siis asja mõte oli ,et uus sild oleks natuke originaalist tugevam. Kuna neid kerghaagiseid ikka liigub siis vb on keegi mingi tummisema lahenduse leidnud.
Vasta
#9

minu kerghaake tala 5mm seinapaksus kui õieti mäletan ja tonn on tavaline mass mis peal ja kõveraks lähevad rattavõllid kui üle tonni peale paned.
Vasta
#10

nojah, mul ka kerghaage.
üle kahe tonni on peal sageli olnud.
kui eelmine põhi otsa sai ja nüüd kõigest 18mm filmivineer all on,
siis pole enam niipalju julgend panna.
aga sillatala on rauast. ja lehtvedru pakis on mitu lehte.
ära üle mõtle, kui tagasi painutada ei taha,
siis võta eelmisest veidi rohkem rauda ja tee uus tala.
Vasta
#11

Ma pressisin enda haagisel sillatala sirgeks ja keevitasin nurkraua alla nii et see oleks nagu nool alla poole. Rohkem pole probleeme olnud.
Vasta
#12

(12-12-2020, 00:50 AM)nastik Kirjutas:  Ma pressisin enda haagisel sillatala sirgeks ja keevitasin nurkraua alla nii et see oleks nagu nool alla poole. Rohkem pole probleeme olnud.

Täpselt sama tehtud Lada käruga, samuti peab ilusti. Konkreetsel patsiendil võib seal muidugi kummitorsioon sees olla, seda millegipärast varjatakse siiani, et milline sild on.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#13

Mina lõikasin oml känkras koha välja ja sulatasin uue tüki vahele kuna torsioonsild ja maanteeliikluses ei osale siis saab, aga pigem otsiksin paksema seinaga 4kanttoru ja teeks uue silla. See toru mis seal hetkel, on optimeeritud ja ilmselt 3.5mm seinaga, 5mm seinaga nelikanttoru oleks maa ja ilm sinna sillale. Ennem murdub kuskilt mujalt kui sild
Vasta
#14

Kas uue toru tegemisel ja rummude keevitamisel õnnestub kokkujooks ja kalded täpselt teha?
Vasta
#15

(13-12-2020, 11:16 AM)Laurimetall Kirjutas:  Kas uue toru tegemisel ja rummude keevitamisel õnnestub kokkujooks ja kalded täpselt teha?
milleks rummusi keevitada?poltidega kinni ja vajadusel lihtne vahetada.pakun,et gramm siia sinna seda kokkujooksuja kallet eimuuda midagi.
Vasta
#16

(13-12-2020, 11:22 AM)muska71 Kirjutas:  
(13-12-2020, 11:16 AM)Laurimetall Kirjutas:  Kas uue toru tegemisel ja rummude keevitamisel õnnestub kokkujooks ja kalded täpselt teha?
milleks rummusi keevitada?poltidega kinni ja vajadusel lihtne vahetada.pakun,et gramm siia sinna seda kokkujooksuja kallet eimuuda midagi.
Pead silmas sellist lahendust: polditav rattarumm
Mul tekitab see natuke umbusku, kuna nõrgimaks kohaks jääks võll välimise poldiava kohalt.
Kui võll istub sama täpselt nelikanttorust sillatala sisse, siis pole kallete ja kokkujooksuga muret. Kui toru võllist suurem, siis keevitab võlli nelikanttoru ühte ülemisse nurka ja jälle muretu.
Teemaalgatajal soovitaks enne tegema hakkamist rattalaagrite seisukord üle kontrollida. Kohati kipub olema kulukaup ja kui need (+simmerid) ka vahetamist vajavad, vbl osutub siiski otstarbekamaks uue silla ost.
Vasta
#17

Ega ei saagi välistada, et uus sild on odavam ja mõistlikum. Pean silla üle mõõtma  Seal respo lehel oli erineva kandevõimega sildasid vb on juba tummisem sild valikus olemas.
Vasta
#18

Seoses ratta kalletega. Ennemalt sõitis haagis vähe ja ei märganud midagi. Ega silmaga vaadates on ka rattad sirgelt all. Samas kui leedu vahet käija siis rehvid kuluvad kiiresti ja ebaühtlaselt. Tahaks suht peenelt ja korralikult selle silla paika saada siis ei lähe reguleering nii kergelt valeks.
Vasta
#19

1350 kg kandevõimega ilma piduriteta sild maksab respos 120 kuni 200 eur valikus topelt vedrudele tugevdatud talaga jne. https://www.respo.ee/et/varuosad/sillad
Kui sa leedus käid, ja endas kindel pole siis ma ei hakkaks jamama. Uus sild alla ja korras. 
Mis sa enda palgaks arvestad kas saad 3-4h uue silla valmis klopsida. 
Kui tegu on hobiga ja vana respo säilitamisega, siis aja sild sirgeks.
Vasta
#20

(13-12-2020, 11:46 AM)margus61 Kirjutas:  
(13-12-2020, 11:22 AM)muska71 Kirjutas:  
(13-12-2020, 11:16 AM)Laurimetall Kirjutas:  Kas uue toru tegemisel ja rummude keevitamisel õnnestub kokkujooks ja kalded täpselt teha?
milleks rummusi keevitada?poltidega kinni ja vajadusel lihtne vahetada.pakun,et gramm siia sinna seda kokkujooksuja kallet eimuuda midagi.
Pead silmas sellist lahendust: polditav rattarumm
Mul tekitab see natuke umbusku, kuna nõrgimaks kohaks jääks võll välimise poldiava kohalt.
Kui võll istub sama täpselt nelikanttorust sillatala sisse, siis pole kallete ja kokkujooksuga muret. Kui toru võllist suurem, siis keevitab võlli nelikanttoru ühte ülemisse nurka ja jälle muretu.
Teemaalgatajal soovitaks enne tegema hakkamist rattalaagrite seisukord üle kontrollida. Kohati kipub olema kulukaup ja kui need (+simmerid) ka vahetamist vajavad, vbl osutub siiski otstarbekamaks uue silla ost.
mina olen ühe ava ise puurinud ja keermestanud ja ei pea läbivat ava puurima.kui sillatala 50x50 5 mm seinaga siis tuleb rattavõlli pisut relaga tuunida muidu sisse ei lähe ja hiljem vahetades on probleeme kätte saamisega.mul seni kõik poldiga kinnitatud ja alul sai neid ülekoormusega kõverasse aetud ja kõverad olid kõik laagri juurest mitte poldi kinnitusava juurest seega poldiga kinnitatav on tuginedes pikale kogemusele toimiv lahendus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne