#1

1950.aastatel ja ka 1960.aastate alguses tegeldi Gorki tehases aktiivselt ka 51/52-st väiksema veoauto loomise kallal.Tulemus kandis nime GAZ-56,kandejõud oli sel poolteist tonni ning mootor pärines Volgalt.Paraku ei jõudnud see kunagi seeriatootmisse.Selle nelikveovariandist GAZ-62 sai pärast suuri muudatusi hästituntud GAZ-66.

Pisut pikemat juttu saab lugeda:
http://www.zr.ru/articles/42553
Vasta
#2

Venelased unistasid uued pooleteisetonnisest (polutorkast) sellest ajast, kui GAZ MM tootmine lõppes. Selliste veokite vajadusest kirjutati Za Ruljomis ja teistes ajakirjades aastaid, kokku pea 40 aastat kuni Gazeli toomisseminekuni. Samuti kirjutati aastaid \"mikrolitražkast\", millest lõpuks sai Oka ja muudestki sõidukitest, mida hiigelriik vajas, kuid mille valmistamiseni kuidagi ei jõutud ja mujalt osta ei raatsitud. Veelgi veidram on, et samasugust juttu võib Za Ruljomis kohati leida ka tänapäeval. Hakkab juba tunduma, et lisaks Hiinale on ka India autotööstus Venemaast mööda läinud.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#3

sellest masinast on juttu ka raamatus avtomobili rossii i cccr
1 scannitud pilt sealt raamatust
(muide seal raamatus on veel palju selliseid masinaid mis pole seeriatootmisse jõudnud)


siin 1 pilt gaz 62 mis
sarnaneb ameeriklaste dodge wc51-le

www.temeko.ee Raudselt Kindlaim
Metallaiad- ja väravad
Metall- ja tuletõkkeuksed
Metallkonstruktsioonid
Vasta
#4

Ühes 70ndate keskpaiga (kahjuks unustasin numbri üles kirjutada) \"Tehnikas ja Tootmises\" on Lev Šugurovi artikkel \"Haruldased autod\",kus ka G-56 ära sai mainitud.Tootmisse mittemineku põhjus jällegi sama mis ZAZ-970l-nimelt oleks tulnud siis vähendada \"molotovide\" tootmist.
Unicwebi pilt GAZ-62st kujutab selle esialgset (1956.aasta) varianti.Hiljem,aastal 1959 rändas mootor sel kabiini alla ning tulemus on juba ülimalt GAZ-66 moodi.Pilti hilisemast versioonist võib vaadata siin.
Vasta
#5

Taaskord Denisovetsi lehte refereerides ( http://denisovets.narod.ru/gaz/gazpages/gaz56.html ) tuleb välja, et GAZ-56 arendustööga alustati 1952 ja esimesed protod valmisid 1956. Esmane kabiinikujundus ei läinud läbi madala katuse tõttu. 1960 tegi prototüüp 25000-kilomeetrise katse üle terve Venemaa Euroopa-osa, võrdlusalusteks olid GAZ-51, perspektiivne GAZ-62, Opel Blitz ja Ford Mercury 350. Tulemused polnud pahad (peapuudusteks 56-l olid veoauto jaoks lahja GAZ-21 mootor ja probleemid jahutusventilaatoriga), kuid...taaskord plaanimajandus ja muu.

Viimane säilinud 56 olla ümberehitatuna veel 1990te 1. poolel GAZ-i tehase sisetranspordis käigus olnud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne