Nissan Vanette C120, 1982
#1

Teen teisele Vanette teemale ka enda oma kõrvale.

Tõenäoliselt algab minu seiklus konkreetse bussiga umbes täpselt nii, nagu suurem osa projekte - netis juhuslikult kuulutusi surfates ja mõttega, et "ega mul seda ju tegelikult vaja ei ole". Ent mõte talvel mingi projekti kallal nokitseda ei andnud rahu ning unistus matkabussist hakkas vaikselt vormi võtma.

Tegu 1982. aastal Nissani tehasest välja veerenud tagaveolise Nissan Vanettega, 1.5l bensukas ja võimsad 51kW. Buss on mõnusalt kõrge ja taga kongis päris mööda maad roomama ei pea. Samuti on pikkus meetri jagu lühem kui mu Saab 900c! Peal on tal Nissani A15 mootor, mille kohta on internet õnneks infot täis.
Buss oli esimest korda müügis sellel kevadel, sai vahepealse omaniku käes piduritorude vahetuse, kuid jäi siis ajapuudusel taas seisma. Mina käisin tal oktoobri keskel Toilas järel ja olen sellest saati vahelduva eduga ta kallal nokitsenud.

Kevadises müügikuulutuses oleval pildil on buss juba vahepeal maaga üheks saanud:
   

Üllataval kombel on kere aga päris hästi säilinud - põhi on mingil hetkel vahetatud ja paksu määrde all ning täiesti roosteta. Läbivat roostet on ainult esitiibadel ning veidi uste alumistes servades. Nagu öeldud, siis oli vahepealne omanik ta kallal juba natuke nokitsenud ning bussi ka tööle saanud. Seda mul kahjuks testida ei õnnestunud, kuna süütepoolile ei tulnud voolu peale. Lükkasime bussi konnale ja asusin Tartu poole teele:
   
   

Pärast garaaži veeretamist vedasin akult voolu otse süütepoolile ja pika käiamise peale buss käivitus. Mööda kaableid liikudes jõudsin katkise kaitsmeni, pärast mille vahetust probleem lahenes. Vedas, et katkise kaitsme pärast (khm-khm) suuremat lammutamist ette ei jõudnud võtta. Vahetasin lekkiva klapikaane tihendi, vedasin uued kütusevoolikud ning paigaldasin eelmise omaniku poolt valmis ostetud elektrilise kütusepumba. Lisaks õlivahetus, uus õlifilter ja jahutusvedelik. Lammutasin kongi laiali ning vineerpõranda alt vaatas vastu täiesti roostevaba ning ilusa värvi all olev põrand:
   

Kuna sõites on kongis väga korralik kaja, peab vaikselt mürasummutuse peale mõtlema hakkama. Kallist Dynamati sinna põrandale panna ei tahaks. On kellelgi mingi odavama materjaliga kogemusi? Vaikselt nokin salongi korrastamise ning aastate jooksul kogunenud tolmu ja mustuse eemaldamise kallal. Täna hommikul ei saanud rahu, kruvisin talverehvid alla ning käisin ÜV punktis. Sain küll korduva, kuid nägu ikka naerul - vigadeks vaid nõrk käsipidur ja üks lekkiv piduritoru. Need saavad järgmise nädala alguses lahendatud ja siis on buss pärast 9 aastat loodetavasti taas esimest korda legaalselt teel. Veermik, tuled-viled ja muu olid korras.
   

Järgmisena tuleb väiksemad keretööd ette võtta ning karburaatorit seadistada. Tühikäigu pöörded on hetkel veidi liiga kõrged ning karpalt reguleerides neid esimese hooga madalamaks saada ei õnnestunud. Kui tehniline seisukord korda saab, siis asun sisemuse kallale ning loodetavasti jõuan kevadeks lahtikäiva diivanvoodi ja mõned kapid ehitada.
Vasta
#2

Head kulgemist mu Vanette sõber. Ootasin juba, millal sa ükskord siia ka postitad. Küllap sõidame kunagi koos. Smile
Vasta
#3

Kui mõned ajad varem tundus, et kõik vanad Jaapani autod lõpetavad oma eksistentsi roostepulbrina, siis viimastel aastatel paistab jällegi vastupidi. Müügis on näha mitmeid üsna talutava kerolukorraga kaheksakümnendate idamaa-masinaid. 
See Vanette ka ju täitsa puhas kuld oma paari väikse roosteauguga Smile

Piltidelt ei tuvastanud, kuskohas tal need 5 istekohta peaks paiknema?


Ja kas salongisoojenduse õige asupaik kõrgubki uhkelt keset salongi ?
Vasta
#4

Kongis on üks kolmene istmerida lisaks - eelviimasel pildil on selle polte näha. Turvavöösid nendel istmetel loomulikult ei ole, sest ju 82. aastal liiklusõnnetusi ei toimunud ja polnud nende järele vajadust.

See salongiradikas pidi kongi soojendama ja on tõenäoliselt pärit Ladalt ning hiljem juurde aretatud. See lendas sealt esimesel õhtul minema ja muutsin jahutusvedeliku ringluse tagasi tehaseseadesse.
Vasta
#5

Surfasin paar õhtut tagasi osta.ee portaalis ja jäi silma üks eriti edev ja läikivate LEDidega Sony automakk. Kuna mu Vannil raadio puudus ning selle kohal laiutas suur auk, tegin pakkumise ja sain maki hea hinnaga endale. Praegusel pakiautomaatide ning kontaktide vähendamise ajastul polnud mul justkui mingit põhjust sellele ise järgi minna. Lisaks on täna laupäev ning hommikul oleks saanud pikalt ja mõnusalt voodis lesida.

Õnneks olen oma elus palju energiat kulutanud, et õppida võimalikult ebavajalikke ja väheratsionaalseid otsuseid vastu võtma, ning kell 10 istusin juba Nissanis. Nupukate inimeste poest Handymannist sai buss endale uued kojamehed ja salongi "Uue auto" lõhnaga kuuse. Nüüd ei ole pruudil enam millestki kinni hakata, kui kurdab, et mu riided vana auto järele haisevad.

Sõitsin kokku umbes 70km ja kõik toimis kenasti. Linnaliiklusel on sõidumüra täiesti talutav, kuid maanteele pöörates tuli lapsepõlves traktoriga kartulipõllu kündmine meelde - kongis lärmas ikka meeletult. Kuna linnas matkamine just eriti põnev ei ole, siis pean maanteeotsade jaoks kindlasti helisummutusega tegelema. Paaki läks 20 liitrit bensiini 98, mille peale buss kolmandal ja neljandal käigul kiirendades turtsuma hakkas. Eks näis, kas see jama on ajutine ja laheneb iseenesest. Kuna kõik mu senised karburaatori parandamised on käinud stsenaariumi "lammutan laiali, puhastan kõik detailid ära ja loodan, et asi hullemaks ei lähe" järgi, siis laseks seadistamise Tartus kellelgi targemal teha. Ühtlasi harjutan garaažis vaikselt keevitamisega kätt, kuid elektroodiga keretöid küll teha ei julge. On mõni kohalik foorumlane, kes selle töö ette tahaks võtta?

   

Aeh, elu on ikka seiklus.
Vasta
#6

Äge muhk.

Osa lärmist on pildilt kenasti näha -vasak küljeuks ei sulgu. On see kõver või lihtsalt reguleerimata - uuri.
Vasta
#7

Su enda huvides - vaata seda "ilusat ja kauni värvi all olevat" põhja kriitilise pilguga altpoolt. Selle pleki all peaks olema need detailid, mis auto päriselt jäigaks teevad ja neid on oluliselt keerulisem ja töömahukam taastada ,kui plekk lihtsalt maha laotada ja mõne koha pealt kinni punktida. Ma väga loodan, et sa ei avasta, et tagavedrud on kere küljes hõbepaberiga vms toredusi. Lihtsalt elukogemus...

See aparaat oli pikalt müügis ja ma korda kolm mõtlesin ka ise, et mis oleks kui....aga praktiline mõistus juhtis kiirelt õigele rajale tagasi.
Vasta
#8

Need on ägedad punnid jah. Mul oli kunagi kollane Toyota Litace, need vist suht samad. Käigud on roolisambal?

Seda mäletan et kui tagant kuut tühi oli siis maru vahva oli plikade ette hooga laivi lennata ja pidurid plokki lüües buss esiotsa peale ajada,  tagasilla viskas ikka nii kõrgele tavaliselt et esipõll käis vastu maad. Ükskord lõi tagasi prantsatades taga vedrulehe puru, selle keevitasin traadiga kokku tagasi ja käis oma maise elu lõpuni...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#9

(20-12-2020, 17:30 PM)mlsluik Kirjutas:  maru vahva oli plikade ette hiäooga laivi lennata ja pidurid plokki lüües buss esiotsa peale ajada,  tagasilla viskas ikka nii kõrgele tavaliselt et esipõll käis vastu maad....

Ja-jahh, kui ja kui raff marsad pealinnas kurseerima hakkasid, siis neil olid ka tagarattad õhus kui pisut kogukam dzentelmen esimese astmelaua pääle jala pani... Raudpolt. Noh saite aru küll Smile

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#10

Raf'i ja litacet võrrelda on üsna ränk, aga eks igal omad lõbud...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#11

(20-12-2020, 22:52 PM)mlsluik Kirjutas:  Raf'i ja litacet võrrelda on üsna ränk, aga eks igal omad lõbud...

Sa vist ei saanud poindile pihta.. Aga selles foorumis erinevaid tehnika vidinaid võrrelda ja "võrrelda" on alati kohane. Teise mehe "lõbudest" räägitakse mujal.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#12

Tänud kaasa mõtlemast.
Vaatasin põhja hoolikamalt üle ja paneb ikka imestama - kõik paistab tugev ja suuremast roostest puutumata.

Täna vahetasin esiuste lukud ära, kuna vana võti murdus pooleks. Sinna oli varasemalt Lada südamikud sisse istutatud ja kuna valikus oli uue võtme tegemine 9€ eest vs terve uus lukukomplekt 12€ eest, siis ei pidanud kuigi palju mõtlema. Asemele läksid uued 05 südamikud, mis kerge mudimisega kenasti sisse istusid.
Väga palju muud pole vahepeal teha jõudnud. Sai tellitud uus käsipiduri tross, kuid see pole veel kohale jõudnud. ÜV sain korduva ja seisab selle taga.

Kuna ebamugavus teeb elu põnevaks, olen bussi viimasel ajal oma igapäevasõidukina kasutanud. Saab istub nukralt parkimisplatsil ja vaatab, kuidas uue vana armukesega ringi kiman. 

Eelmisel nädalal sattusin ühe toreda Fordi kõrvale parkima:
   
Vasta
#13

(05-01-2021, 22:24 PM)mihkels Kirjutas:  Kuna ebamugavus teeb elu põnevaks, olen bussi viimasel ajal oma igapäevasõidukina kasutanud.

Uusi tundmatuid asju peabki palju pruukima, näitavad varjatud vimkad rutem kätte.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#14

Mäletagi enam, millal viimati MK II Fiestat nägi liikluses.

Ning ega neid Vanettegi enam palju liigu. Edu vanatehnika tarbimisel.

Palju kongis raskust hoiad, et oleks talutav sõita?
Vasta
#15

Kongis on raskust 0 ja tagaots on ikka maru kerge - käisin paar päeva tagasi metsas matkamas ja libedal metsavaheteel lendasin selle tagaveolisega peaaegu kraavi.
Vasta
#16

Senine kogemus ütleb, et kolmandik kandevõimet teeb elu muretuksWink
Vasta
#17

Googeldades jõudsin Ladaklubi teemani, kus heliisolatsiooni üle arutati. Jäi silma päris mitu Icopali vms SBS katusekattematerjali soovitust, mis kallist helisummutusmatti asendada võiks. On kellelgi kogemusi ja teab, kas peaks alus- või kattekihi matt olema?

Saaks kongi natuke vaiksemaks ja "leiaks" kohe paarkümmend kg raskust ka tagaotsa. Reguleerisin uksi ja sain need ka natuke tihedamalt sulgema.
Vasta
#18

(05-01-2021, 23:46 PM)mihkels Kirjutas:  Googeldades jõudsin Ladaklubi teemani, kus heliisolatsiooni üle arutati. Jäi silma päris mitu Icopali vms SBS katusekattematerjali soovitust, mis kallist helisummutusmatti asendada võiks. On kellelgi kogemusi ja teab, kas peaks alus- või kattekihi matt olema?

Saaks kongi natuke vaiksemaks ja "leiaks" kohe paarkümmend kg raskust ka tagaotsa. Reguleerisin uksi ja sain need ka natuke tihedamalt sulgema.
SBS alus toimib muretult.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#19

Kui oled otsustanud autosse panna katusekatet, siis pead vaatama eur/kg suhet, kõik muu on ebaoluline.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#20

Tartu linnast tuleb ikka häid uudiseid. Üle 10 aasta on Vann taas legaalselt teel. Peale läks uus käsipiduritross ning tagumised piduritorud.

   

Ühtlasi kruvisin alla ATS Classicud koos korralike lamellidega. Nüüd on talviselt mõnusatel teedel vähemalt mingigi pidamine. Buss ise näeb välja nagu põeks kassihaigust, kuid pagan - need veljed on ikka õudselt ilusad.

   

Kuna ÜV on nüüd peal, siis julgen natuke rohkem bussi panustada. Järgmine samm on elektrilisele kütusepumbale paagi kõrvale natuke parem koht leida ning uus kaabeldus vedada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne