Renault Magnum
#1

Tere kallid kaaskannatajad, soetasin omale sellise asja nagu pealkirjas üles tähendatud sai. Tootmise aasta on tal  2005 ehk siis mitteeeritiunikum aga huvitav apastraat ikka rasketehnikahuvilisele, ma vähemalt loodan. Ja läbisõidult on ta tõeline unikum tahho järgi 900000 reaalsuses tõenäoliselt 1100000 Big Grinkui mitte kõvasti rohkem. Küsimus on, kas on kosher selle auto elukäigust siia foorumisse teema teha? Väga tihti vast ei postitaks aga mõnikord kireks küll hea meelega , kui mõne asja toimimisest sotti olen saanud Smile
Vasta
#2

Ikka võib. Mitmekesisus rikastab.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Ma arvan, et siin on huvilisi küll kes loeksid sellise apastraadi käekäigust. 

Pane siis täpsemalt kirja mis elukaga tegu on. See peaks  olema veel puhtatõuline Renault mitte  Volvo ristsugutis?

Aquila captas non muscas.
Vasta
#4

Ja kuna see on ilmselt esimene hobimagnumi teema eesti foorumimaastikul, siis lahkaks seda kas seos MAZ-iga on legend või mitte.
Vasta
#5

Kas on sobilik, ma ei tea.

Minu arvates passib siia kenasti ja ootan teemat.

Vasta
#6

Endalgi oli huvi sellise riista vastu, kuni maksu alla läks! Sad
Aga loeks huviga ikkagi- kuni see veel maksustatud ei ole!
Vasta
#7

Oli kunagi au ühe sellise peal tööd teha. Minu oma oli küll aastast 1994 ja "legendaarse" Macki mootoriga.

Üldiselt väga mõnusa kontseptsiooniga veokas.

Rahvasuu teab rääkida, et Magnumijuhi tunneb ära selle järgi, et käed on porised ja dokumendimapil on hambajäljed.
Vasta
#8

...ja üks plätu on teisest paarist.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#9

(19-12-2020, 15:15 PM)cesium Kirjutas:  Ja kuna see on ilmselt esimene hobimagnumi teema eesti foorumimaastikul, siis lahkaks seda kas seos MAZ-iga on legend või mitte.

Ei, see pole legend.  Magnum sai alguse MAZ-2000 Perestroikast. See auto seisab praegu postamendi peal Minski autotehase väravas.  
Oli väga huvitav isend. Raamrooliga auto 6 või 8 meetrise veokastiga. Esisild keeras koos kabiiniga. Haakeesse pidi idee järgi hakkama käima haagised millel oli oma mootor ja sai moodustada pikki autoronge. Õnneks või õnnetuseks ei saadud neid mootoreid sünkroonis tööle ja ideeks see auto jäigi.

Minski lähedal oli mingi autotehase  konstrueerimisbüroo kus kaks noort selli võtsid kätte ja tegid Maz 2000 baasil kaks tavalist sadulveokit. Musta ja valge.  Mõlemad olid erinevad nii kabiini kuju  kui ka muude lahenduste poolest. Seda lahendust pakuti Minski autotehasele. 

Tol ajal oli veel sügav nõukaaeg ja ükski sellist sorti arendus ei läinud tootmisse ilma sõjaväe heakskiiduta. Kindralid aga arvasid, et sellise keerulise masinaga sõda ei pea ja panid autole veto peale. Auto oli aga valmis ja tolle aja kohta väga edumeelsete lahendustega ning kahju oli sellist autot lihtsalt sinnapaika jätta. Otsustati panna auto müüki. 
Ostjaks oli Renaulti tehas ja tootmisõigused müüdi maha 26 auto eest. Esimesed 26 autot mis liinilt tulid anti üle Nõukogude Liidule. Läksid Sovtransavto käsutusse. 
Olid veel  Renaulti enda mootoriga. Puhas prantslane.

On olnud omal au ühes sellises isegi sees istuda. Oli autol mootor kotis ühes saksa metsaparklas. Voolu polnud, juhil söök otsas. Abi alles tulekul. Tegin talle süüa ja söötsin jootsin õhtul ning hommikul kui ära kodupoole läksin andsin tüübile oma toiduvarud ära. Oli üldiselt väga normaalne vend. Sellisele pole kahju ka paar vorstilatti anda. Kes teab kaua veel istuda tuleb. Hea, et suvine aeg oli.
Üldiselt kutt sellest autost head ei rääkinud. Pidi pidevalt lagunema nagu juuresolevalt pildiltgi tol hetkel näha oli.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#10

Rootsi parklas nägin kuidas poolakas Magnumist kunde poolt  alla potsatas. Küllap oli pundiga mingi võtukas ja vana suundus põit tühjendama nagu tavalisest kabiinist... Seda "kurvatamist" jätkus kauemaks.
Vasta
#11

(19-12-2020, 20:28 PM)YYYY Kirjutas:  Rootsi parklas nägin kuidas poolakas Magnumist kunde poolt  alla potsatas. Küllap oli pundiga mingi võtukas ja vana suundus põit tühjendama nagu tavalisest kabiinist... Seda "kurvatamist" jätkus kauemaks.

Esimestel Magnumitel käis uks ristseliti lahti aga ohutuse eesmärgil hakati hiljem seda piirama ja käib lahti vaid 45 kraadi  ulatuses või nats rohkem, et neid purjus Jaczekuid sealt nii palju alla ei sajaks.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#12

Selle Maz2000 teooria vastu töötab loogika, täiesti uue veoautomudeli välja töötamine ja tootmisse andmine võtab rohkem aega kui 3 aastat, mis kulus MAZ väljatulemise ja Magnumi esitlemisele. Ehk siis teoreetiliselt võttes pidi Magnumi konseptsioon olema olemas enne, kui Maz-i ilmarahvale esitleti.
Vasta
#13

Jutud Magnumi disaini ja kontseptsiooni varastamisest, kopeerimisest või ostmisest on laialt levinud, kuid ei vasta tõele. Magnumi enda "conceptcar" Renault Virages VE_10 esitleti 1985, ehk siis aastal, mil otsustati MAZ'i tehases midagi uut ja põrutavat luua. Maz 2000-e idee oli luua moodulmasin. Masin, mille saab koostada ja ümber koostada olemasolevatest moodulitest. Näiteks veosild (või sillapaar) koos samas asuva mootoriga. Sama moodul käiks ka haagise veosilla tarbeks, sest jõulisa on tarvis proportsioonis massi suurenemisega. Kabiin, mis käis kere külge ja eraldi asuv esisilla moodul koos mootori, vedrustuse ja juhtimisseadmetega. Esisilla moodul pööras täies tükis, nagu eelikuga haagise esisild, mitte ei pööranud rattad sillatala suhtes. Idee järgi sai nii liita järjest veosildu, haagised ja keresid vajaliku täismassi saavutamiseks. Või sõita lihtsalt esiveolise ja mittevedavate tagaratastega soolomasinaga. Maz 2000-el on Magnumiga (klassikaline redelraam, sillad ja jõuülekanne) ühist ainult veidi sarnane kabiini kuju ja see, et kabiin oleks ka justkui eraldatud muust masinast. Seda küll näiliselt, sest tegelikult on Magnum täiesti traditsioonilise ehitusega, lihtsalt välja näeb veidi eriskummaline. Omal ajal küll kõige suurema ja mahukama kabiiniga euroopa veduk, aga veidi ikka kiiksuga.
   
Pildil võib näha Maz 2000 esimooduliga pööramise iseärasust, sellist liigutust pole Magnumil mitte kuidagi võimalik teostada. Mille müümisest või kopeerimisest siin üldse rääkida on?
Pilt SIIT. Lisa võib lugeda veel näiteks SIIT või küsida sõber guugli käest.
Kabiini sisemine disain.
   
Koopia? Jah, rool on ümmargune. Jah põrand on täiesti sile, mootorikühmu ei ole. Pilt on võetud Siit.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#14

Täitsa põnev teada saada ,et kaks  Kulibinit  ehitasid  MAZ 2000 baasil analoolooge mitteomava sadulauto  1989 aastal ja juba järgmine aasta sai sellest Euroopa parim veoauto Renualt Mangnum.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne