Jutud Magnumi disaini ja kontseptsiooni varastamisest, kopeerimisest või ostmisest on laialt levinud, kuid ei vasta tõele. Magnumi enda "conceptcar" Renault Virages
VE_10 esitleti 1985, ehk siis aastal, mil otsustati MAZ'i tehases midagi uut ja põrutavat luua. Maz 2000-e idee oli luua moodulmasin. Masin, mille saab koostada ja ümber koostada olemasolevatest moodulitest. Näiteks veosild (või sillapaar) koos samas asuva mootoriga. Sama moodul käiks ka haagise veosilla tarbeks, sest jõulisa on tarvis proportsioonis massi suurenemisega. Kabiin, mis käis kere külge ja eraldi asuv esisilla moodul koos mootori, vedrustuse ja juhtimisseadmetega. Esisilla moodul pööras täies tükis, nagu eelikuga haagise esisild, mitte ei pööranud rattad sillatala suhtes. Idee järgi sai nii liita järjest veosildu, haagised ja keresid vajaliku täismassi saavutamiseks. Või sõita lihtsalt esiveolise ja mittevedavate tagaratastega soolomasinaga. Maz 2000-el on Magnumiga (klassikaline redelraam, sillad ja jõuülekanne) ühist ainult veidi sarnane kabiini kuju ja see, et kabiin oleks ka justkui eraldatud muust masinast. Seda küll näiliselt, sest tegelikult on Magnum täiesti traditsioonilise ehitusega, lihtsalt välja näeb veidi eriskummaline. Omal ajal küll kõige suurema ja mahukama kabiiniga euroopa veduk, aga veidi ikka kiiksuga.
Pildil võib näha Maz 2000 esimooduliga pööramise iseärasust, sellist liigutust pole Magnumil mitte kuidagi võimalik teostada. Mille müümisest või kopeerimisest siin üldse rääkida on?
Pilt
SIIT. Lisa võib lugeda veel näiteks
SIIT või küsida sõber guugli käest.
Kabiini sisemine disain.
Koopia? Jah, rool on ümmargune. Jah põrand on täiesti sile, mootorikühmu ei ole. Pilt on võetud
Siit.