Renault Magnum

Kui tahad head väljanägemist paigatud  tendile siis  paik käib väljapoole. Vineer klambritega sissepoole ja kõrvetad paiga peale. Siis küsi autovaruosade poest TIR-i linti ( kunagi nimetati nii). On läbipaistvast materjalist polüetuleen riba. See sulatatakse spets profiilrulliga liitekohtadele peale. Pole enam hirmu, et paigal äär lahti tuleb ja ilusam vaadata.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(04-06-2023, 11:43 AM)Daff Kirjutas:  Kui tahad head väljanägemist paigatud  tendile siis  paik käib väljapoole. Vineer klambritega sissepoole ja kõrvetad paiga peale. Siis küsi autovaruosade poest TIR-i linti ( kunagi nimetati nii). On läbipaistvast materjalist polüetuleen riba. See sulatatakse spets profiilrulliga liitekohtadele peale. Pole enam hirmu, et paigal äär lahti tuleb ja ilusam vaadata.
   Nojah,ma ajan taga pigem praktilisust , ilu pole primaarne. Tegelikult sai ka soetatud spetsiaalne läbipaistev tendilappimise materjal mis on iseliimuv, aga päris kallis kraam ja pakuti lappisid, üks katkine koht oli pikk riba. Seepärast katsetasin seda sulatamise meetodit. Aga jah, ilu poole pealt pole enam suurt midagi päästa, on nii nagu on, kuni lahti peaks tulema Big Grin Võibolla õnnestub hankida  ka reguleeritava temperatuuriga kuumapüstol kunagi, ja viisakam rull kui see raudpuksist, mis ise tegin. Siis vast saab ka viisakama tulemuse. Muidu iga lõige on unikaalne, mõni õnnestub vast seestpoolt lapiga muuta suht vähemärgatavaks, mõni lõige aga nii kole, et parem katta enamvähem kena lapiga.
Vasta

Ära hõiska enne õhtut.  Tegin ühe reisi ja abs viga haagisel tagasi. Ostsin ja vahetasin ära ABS juhtme haagise ja auto vahel, ja jälle, korraks märguanne kustus ja kui olin piisavalt hõisanud ja oma autoremondioskuseid kiitnud, tuli märguanne tagasi. Sõidust tulin, kindlustus ja teemaks veel kehtisid, helistasin VV autosse ja mind võeti kohe ette, teha abs diagnostika. DIagnostika näitas mõndagi põnevat, hulka vanu vigu mis võis ära kustutada. Näitas , et haagis on 2015 aasta oma. Ehk siis aju on sellel haagisel vahetatud värskema vastu. Ja näitas, et abs viga on mehaaniline. Spetsialist ronis alla ja liigutas pisut andureid. Mainis ka ära, et anduri fiksaatorid olen valelt poolt sinna auku pistnud. Ehk siis vaja oleks jälle rattad maha võtta ja fiksaatorid õigelt poolt paigaldada. Sain ka teada, et õige vahe anduri ja ketta vahel saavutatakse surudes andur vastu ketast ja  siis rkeereldes lööb see ise anduri sobivale kaugusele. Kui ta hakkas rääkima, et läheb lõunale ja peale lõunat tuleb mehaanik asjaga tegelema, hakkasin hirmsa häälega röökima ja arvet nõudma. Sest tõesti, raha mul enam töö eest tasumiseks ei olnud Big Grin . Arve tuli niigi 25€ suurem, kui algne kokku lepitud 50. No vajab harjumist, et transpordisektoris kõik hinnad öeldakse ilma käibemaksuta. Ja noh, elektrik käis ikkagi kanalis ka ja surkis mu andureid seal mõnda aega ja andis infot, mis valesti olen teinud. 
   Teenendusest lahkudes  abs märguanne endiselt põles, aga poolel teel koju kustus. See oli hea põhjus otse ülevaatuspunkti sõitmiseks. Auto lahkus ÜV punktist kilbiga, kuid vaene haagis pidi siiski kilbil sealt lahkuma. Selgus, et minu hoolega parandatud suport, rattal, mis talvel täiesti blokkis oli, on nüüd teist pidi liiga hea, ehk siis pidurdab vaid 20% võrreldes paarilisega. Saba jalge vahel limpasin koju ja mingi aja jooksul kuumadele ilmadele vaatamata kiskusin ratta maha. Pidurikamber eemale. Oli tõesti umbes mm laiune pragu klotsi ja kettavahel. Seda andis õnneks ligemale keerata kuigi vaevaliselt. Tundub, et automaatsel reguleerimisel on midagi viga. Võtsin ka kambri vahelt sinna paigaldatud lisatihendi, et niiskus supportisse ei mahuks. Aga praegu mõtlen, et see oleks võinud rahulikult paika jääda, millimeetrine kumm  ei saa mõjutada seda , kui kaugele see tõukur seal töötades ulatub. 
   Julguse ja väärikuseriismed kokku ja tagasi ülevaatusepunkti. Peale peale keeramist oli see ratas üks ühtlaisemalt pidurdav ratas nendest kuuest . Võit!  Põgenesin kiiresti üv punktist, enne kui ülevaataja või auto ümber mõtlevad. 
  Võit aga ei jäänud kestma, koju jõudes tegin vea ja üritasin  õue peale tagurdada. Sirelid sindrinahad aga olid nii määramatult suureks kasvanud, et varjasid vaate ja tagurdasin vastu keldriluuki nii et pilpad taga, autol õhutoru pooleks taga pidurilüliti juures ja Opelil taga tiib mõlkis. küljest ära porilauast rääkimata.  Välja roolides aga sai õhk otsa, käiku ei õnnestunud välja võtta ja suretasin auto välja. Ja käima enam ei lähe, ütleb, et võta käik välja. Aga käiku välja ei saa. Algul proovisin aku juhe maha, aga sellest midagi ei muutunud. Järgmine mõte oli õhku juurde pumbata. Ketrasin voolikud ja juhtmed laiali, kodu juures lagunemisel on ka omad head küljed, saab mingit tehnilist abi. Pumpasin süsteemi mingi koguse õhku, kompressor annab ainult kuus atti, vahepeal jooksin liiklust reguleerima, mingi rõhu tekkides õnnestus käik neutraali saada ja auto käivitus, korjasin kõik varustuse tee pealt ära , ja hoplaa, jälle sama jama, käik sees ,liikuda ei saa , suretasin välja. Nüüd avastasin selle lahti tulnud õhujuhtme.  kuidagi õnnestus see toru sinna tagasi panna, kuigi fikseerimissüsteem oli kõik pilbasteks ja toruots rikutud. Sain auto teelt ära. Ja maandusin tuppa ventilaatori ette rahunema ja hinge tõmbama. Jõudsin veel enne sulgemisaega autopoodi ja hüdroscanni et uus ühendus hankida, paraku üksühele ei olnud kummalgi pakkuda, autopoest sai minutid enne poe sulgemist jubeda piinlikusetunde saatel siiski mingi vahejupp leitud ja mittesobiv ühendus on nüüd sobiv loodetavasti. Hull päev oli.
Vasta

Kui kunagi veel on vaja käiku välja võtta siis kõige lihtsam viis ükskõik kui ekstreemses kohas viibid oleks selline. Esimese vasakpoolse ratta taga on õhutoru mille keskel on kanamuna suurune ümar klapp ja selle küljes ventiil. Sealt ventiilist õhku sisse pumbates ei pea kogu süsteemi täis pumpama vaid see mõjub otse käigukastile.  Piisab kui esirehvi täie õhku sinna lased. Pärast lööd rehvi uuesti täis ja oled pääsenud.

Kodus muidugi kus kompressor käepärast pole vahet millisest torust õhku sisse mütad.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ebaühtlastest piduritest natuke. Mitte küll Magnum, aga ikkagi ... Sügisel käisin MAN-iga ülevaatusel, ei saanud läbi, oli ühest kambrist või õigemini energoakumulaatorist õhuleke, mis remontimise käigus muutus palju suuremaks ja tuli uus kamber panna. Uus detail küljes, läksin uuesti ülevaatusele ja jälle läbi ei saanud - uus kamber hakkas oluliselt varem pidurdama, kui teine. Ja seda regullerimisega parandada ei saanudki. Lahendus oli siis selline, et sai ka teisele poolele pandud sama firma uus kamber. Ja tuleb välja, et see ei olegi mingi haruldane juhtum - mõlema poole kambrid peavad olema sama valmistaja omad täpselt samade rõhkude ja survetega, muidu nad samal sillal koostööd tegema ei hakka. Ei teadnud seda enne, ennegi kambreid ühekaupa vahetatud ja ei ole seni probleeme olnud. Kui detaili tellida, siis mina küll ei oska neid andmeid sealt otsida ja vanaga võrrelda. Töökojas küll tegelikult kohe soovitati mõlema poole omad uued panna, aga noh, tahtsin raha kokku hoida.
Vasta

Ma proovisin Volvo FM-iga ÜV-d läbida, parem esimene pidur kutu. Kamber terve, aga support ise kinni ja kole ja paha. Hoidsin raha kokku ja panin ühe uue, peale järjekordset ÜV külastust panin teisepoole oma ka uue. Toungue Ei pidurdanud võrdselt.
Varuosatarnemehed juba hoiatavad, et B-osade kvaliteet on tugevalt langenud, isegi nendel nn korralikel tootjatel.
Vasta

(20-06-2023, 21:25 PM)Daff Kirjutas:  Kui kunagi veel on vaja käiku välja võtta siis kõige lihtsam viis ükskõik kui ekstreemses kohas viibid oleks selline. Esimese vasakpoolse ratta taga on õhutoru mille keskel on kanamuna suurune ümar klapp ja selle küljes ventiil. Sealt ventiilist õhku sisse pumbates ei pea kogu süsteemi täis pumpama vaid see mõjub otse käigukastile.  Piisab kui esirehvi täie õhku sinna lased. Pärast lööd rehvi uuesti täis ja oled pääsenud.

Kodus muidugi kus kompressor käepärast pole vahet millisest torust õhku sisse mütad.
  Volvodel seda nippi tean. Magnumil pole seda head kohta veel tähele pannud, kuigi seal rattakoopas olen küllaldaselt ringi luuranud. Aga vaatan veel üle. Sarnast jama pole ka veel olnud, et käigu pealt ära kooleb käik sees.
Vasta

(20-06-2023, 21:52 PM)siimik Kirjutas:  Ma proovisin Volvo FM-iga ÜV-d läbida, parem esimene pidur kutu. Kamber terve, aga support ise kinni ja kole ja paha. Hoidsin raha kokku ja panin ühe uue, peale järjekordset ÜV külastust panin teisepoole oma ka uue. Toungue Ei pidurdanud võrdselt.
Varuosatarnemehed juba hoiatavad, et B-osade kvaliteet on tugevalt langenud, isegi nendel nn korralikel tootjatel.
   Sel juhul on mul ikka hullupööra vedanud, sest esisillas ju vahetasin ühe poole kambri ära
Vasta

Nunii, auto sõidab, pidurdab, sidurdab, ja vaaiiikselt hakkab ka aega jääma vähemate asjadega tegelemiseks. Või vähemalt nende peale mõtlemiseks. Tegin ühe pikema sõidu, tee oli üsna autovaba ja sai rahlikult, eriti kedagi segamata, 80 ga lasta. Kütusekulu langes sellega 34 peale, mis on juba väga lähedane sellele, mis igal pool kirjutatakse selle aparaadi kohta. Järgmine pikem ots oli ajakriitiline, oli vaja enne 12 kohale jõuda, sest kindlustus päevaks lõppeb sel kellaajal. Sõitsin 90ga ja enam kütusekulu ei langenud. Sain ka Saaremaa praami kogemuse kätte. Üllatav oli hind, rekka haagisega 31€, samas tsikliga kui üle sõidan, on 9 millegagi. 
 Üks mure on õhurõhk. Magnumill on see pidevalt 12. Aga mulle tundub, et viisakas oleks 10? Oskab keegi kommenteerida?
  Vähemalt külmast peast gaasi andes laseb pahvaka musta väljalaskest. Mitte tumemusta, aga kergelt on näha. Pihustid kontrollida?
  Jahutusvedeliku tase püsib minu rõõmuks. Aga paisupaagi seinad kisub endiselt õliseks. Vedelik ise määrdunud aga emulsiooni tekkinud ei ole. eks peab sügisel hakkama vaatama, soojuvaheti vast kõige pealt vast ja kui sel viga ei leia,siis vaatab edasi.
Vasta

Kahtlustan, et nii mõnigi kontuur vajab 10 + õhusurvet Cool
Vasta

Jälle mõned otsad tehtud. Kütusekulu langes võiduka 33ni. Mitte, et see nüüd kuidagi vähe oleks, aga vähemalt sama, mis mõningates allikates kirjutatud on. 
  Lõpuks läksin taas ilmunud haagise abs vea kallale. Keskmise silla rattad, supordid, rattarummud maha. Ainult selleks, et avastada, anduri hoidikud on siiski nii paigaldatud, nagu VV autos verbaalselt õige väideti olevat. Võibolla oli tegemist elektriku naljaga. Kunagi töötasin natuke aega seal firmas ja äkki elektrik mäletas mind. Aru pole ka saanud, mis vahe sellel oleks, kas anduri hoidik nii või naapidi sisse panna. Peamine fiksaator tundub olevat siiski paigalduspasta. 
  Andurid panin sama targalt tagasi. Parema ratta andurrõngas sai uus pandud. Seekord siis väikese lõikekettaga tegin soone võimalikult puhtaks. Vana rõngas oli korralikult kõver. Panin rattad tagasi, suportid tagasi, surusin andurid vastu rõngast. Aga ikka viskavad, ja mõlemad rattad. No teha polnud midagi, kõik kokku, ja siis kaema, mis toimub armatuuris. Armatuurist haagise abs veateade kadunud. Ma väga siiski ei hõiska, elu on õpetanud, Vaatab, kuidas ta sõites käitub ja kui kaua veatu püsib. 
  Üks, mis mind häirib, on, et näidikute blokis ei jää ette menüüst minu valitud info, näiteks kütusekulu, aku laadimine   sõidu või puhke aeg. Praegu tekkis mõte, äkki kui õnnestub armatuur saada veavabaks, võibolla siis asi muutub? Kolm viga veel on, preheat inhop, külasta workshoppi ja siis vist klotsianduri näidu viga.  
  Veel on jäänud ka massilüliti paigaldaimne. See muudaks elu oluliselt mugavamaks. Ja kaameratega peaks ka mingi hetk tegelema, katsetama, kuidas ühendus on ilma juhtmeta haagise tagaotsast kabiinini.
Vasta

Visit workshop on üldteade, mis tuleb ilmselt esimesega kaasa. Ehk Sul on kaks vigaSmile

Imetlen kannatlikkust.
Vasta

Haagise ABS-i viga tuleneb enamasti sellest, et andur taganeb pesast natukene välja ja lugemiseks vajalik vahe jääb liiga suureks. Kögelil näiteks on andur kummist pesas.  Selle vahe regullimiseks oli isegi garantii ajal esinduses kasutuses kuvaldomeeter. Nii naljakas kui se ka ei tundu. 
Ratas tõsteti üles tungrauaga ning tagant ettepoole anti vastu rehvi paar korraliku litakat ja saksa tehnika töötas nagu kellavärk.  
Vanematel haagistel ei tahtnud enam asi paigas püsida ja siis liimiti andur pessa kinni.

Vigade kohta. Kas sul menuus on selline peatükk nagu HOOLDUS. Selle alt peaks hargnema hakkama teised peatükid. Sealt peaks  näiteks ligi saama Veateadetele ja  Diagnostikale.  Veateade kirjutab labaselt sõnadega probleemi nime aga diagnostika alt peaks lahti tulema DCI veakoodid. Peaks veel olema mingi H tähega algav rida. Kolm tähte H???.  Seal kirjutab vigade esinemise korrad kuupäeva ja kellaajaliselt. DCI  koodidega mine kuskile Volvo/Renaulti töökotta ja lase loevad lahti mida need numbri ja tähe kombinatsioonid tähendavad.

Kui valikmenüü ei jää ette siis on ehk see vaja eraldi veel salvestada.  Volvol pead selle menüü igatahes OK ga kinnitama. Muidu võtab kas viimase salvestuse või tehase vaikesättetega ettenähtud read lahti.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(31-07-2023, 09:58 AM)Daff Kirjutas:  Vigade kohta. Kas sul menuus on selline peatükk nagu HOOLDUS. Selle alt peaks hargnema hakkama teised peatükid. Sealt peaks  näiteks ligi saama Veateadetele ja  Diagnostikale.  Veateade kirjutab labaselt sõnadega probleemi nime aga diagnostika alt peaks lahti tulema DCI veakoodid. Peaks veel olema mingi H tähega algav rida. Kolm tähte H???.  Seal kirjutab vigade esinemise korrad kuupäeva ja kellaajaliselt. DCI  koodidega mine kuskile Volvo/Renaulti töökotta ja lase loevad lahti mida need numbri ja tähe kombinatsioonid tähendavad.

Kui valikmenüü ei jää ette siis on ehk see vaja eraldi veel salvestada.  Volvol pead selle menüü igatahes OK ga kinnitama. Muidu võtab kas viimase salvestuse või tehase vaikesättetega ettenähtud read lahti.
   Menüüs saab vaadata veakoode, aga nendeni pääsemine küllaltki tüütu, kuna navigeerimisnupp ei tööta just kõige paremini. Ja menüü skeem peab olema peakolu sees, stiilis kaks vajutust, vasakule vajutus ,vasakule jne. Ja kui nupp iga kord õigesti ei tööta, siis üsna segane värk. Ja üsna primitiivne ka. Uuema põlvkonna Magnumil on ehk see süsteem pisut inimlikum. Ja jälle pisut kahetsen, et ei olnud kannatlik ja uuemat pilli ei otsind, ootand ostnud Big Grin. Samas on see ka nüüüd nii armsaks saanud...ja kalliks, läbi sinna laotud töötundide ja kulutatud raha varuosadele Big Grin Kunagi sai sealt kõik vead välja kirjutatud ja püüdsin ka pisut tõlkida võtteski aluseks volvo veakoodid. Mingit abi ma sealt sain. Verbaalselt jooksevad veateated ekraanil, aga on sellised üldisemat tüüpi. Näiteks seesama trailer abs fault ja kogu info. Preheat inop peaks tähendama mingit elektrisüsteemi viga. oli selline veateade, gearboks on different mode või midagi sarnast. vahetas käike üle ühe, see viga kadus ära, kui leidsin käigukasti küljest oksiidist üles paisunud võlliotsakaane, mis tõenäoliselt kiilus selle võlli kinni ja viga kadus peale selle kaane vahetamist.
Vasta

Gero puhul: Kui ligipääsed ja saad juhtmed tagant lahtiühendada, siis las seisab natuke aega, teeb endale ise re-stardi. Proovi peale seda uuesti käivitada, kaua seisnud asjadel on suvine küte sees ja talvel käivitatakse. Mõned korrad laseb proovida ja siis viskab errorisse.

2012 Volvo FH-ga sain seda asja proovida eelmise aasta sügisel Toungue
Vasta

Nii, suvine hooajatöö sai nüüd otsa. Haagise ABSi viga pole tagasi tulnud. Aga viimasel sõidul avastasin, et haagise tuled kipuvad kustuma, kord niisama, kord siis, kui pidurit vajutan, ja armatuuris süttib udutulede soojenduse märguanne . Esimese hooga kiskusin laiali tagatuled. Üks neist üsna värske ja selles oli kõik korras. Teises olid mitmed ussitanud kontaktid ja üks ussitanud pirnipesa. Neid sai jõudu mööda puhastatud. Aga tundub, et viga oli siiski haagise ja auto vahelise juhtme pisikus, sest selle liigutamisel justkui viga kadus, et tulla tagasi mõne aja pärast. Sellega plaan tegeled, kui norm ilm jälle tuleb. Ja igaks juhuks lahti kiskuda ja puhastada õhurõhu ülevoolu klapp. Praegu laseb ikka väga jõhkra pauguga liigse õhu välja ja kusagil videos selle klapi puhastamine aitas. Proovin ka. Siis vaja veel massilüliti installeerida. Vähemalt laeva siis julgem siseneda ,kui voolu kerge vaevaga maha saab võtta. Ikkagi vana auto ja vana juhtmestik. Aasta aega veel võimalus kettamasinaga välismaal käia, äkki tekib julgus ja võimalus seda teha. Ja siis veel õhu väljavõtt tuua viisakamasse kohta kui seda on tagaratta koopas tagaratta taga. Kes see keenius küll selle sinna paigutas, ei kujuta ette. Äärmiselt ebamugav ligipääs ja pidev mustuserahe mis seda ühenduskohta pommitab... Tagarataste laagritega tahaks ka tegeleda. Suvel sõitsin ring kerge koormaga ja isegi siis läksid nad vahelduva eduga küllaltki soojaks. Halb on, et selleks vaja maha kiskuda ka pidurisupordid. Üsna tüütu ettevõtmine jälle, mida olen siiamaani edukalt edasi lükanud muudkui.
Vasta

See tulede viga on tõenäoliselt miski massiga seotud probleem, võib-olla sealsamas pistikus.

A

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Talveks pidin palgatööle minema. Suvel kulus kogu teenitud raha ära ja isegi eelmise talvel juppide ostuks võetud  laenu ei saanud makstud. 
 Tööks siis 25m lingiga haagise sikutamine. Täiesti õige on ju, kui kardad  oma kahesillalisega talvel sõita, siis mine kahesillalisega linki sikutama. Põhjamaadesse. Oslo, Stockholm, Helsingi. Julgust ja kogemust sain kõvasti juurde. Aga samas oma autoga talvel liikuda ei tundu endiselt hea mõte. Isegi kui gero tööle saab ja rehvid head. See jama ju kui kuskil ära kooled külmaga ja ise pead lahendusi otsima, kas siis hirmkalli äraveo või külmunud kätega remondi valima. 
  Kütus autos oli viimaste soojade päevadega piisavalt üles sulanud ja asusin esimest korda sellel talvel teostama plaani iga kuu korraks käivitada ja liigutada. Sügisel paigaldatud massilüliti aitas akude tühjaksjooksmise vastu. Mass sisse ja võtit. Läks käima, väikese pusimise peale sai ka liigutatud edasitagasi. Mõnus tunne. Ja ka paagi põhjas settinud patafiin sulas töötamise käigus üles nii et paagis ilus läbipaistev kollane kütus. 
   Aga tulevik ei ole nii päikseline. Kui raha tekib, proovin hankida uue kompressori ja lahti võtta soojusvaheti. Kui need kaks tegevust ei aita jahutusvedeliku määrdumise vastu , siis peab hakkama mootori kallal pusima ehk siis pihustikannude vahetus...millest teema alguses ka juba juttu on olnud, aga millest lootsin ja pisut loodan senimaani pääseda
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne