Renault Magnum
#41

(10-08-2021, 22:25 PM)hullmaks Kirjutas:  
(09-08-2021, 22:58 PM)zazik Kirjutas:  Mul Magnumi aegadest meenub, et minu omal oli ka kabiinitõste algul kutu. Aga minu mälu järgi peaks tal kuskil olema koht, kust saab tungrauaga avariitõstet teha. Mul endal kokkupuudet polnud, aga juht, kes selle peal sõitis, justkui rääkis. Igatahes kuidagi ta selle kabineti tee ääres üles sai.

Minu oma oli muidugi vana mudel, Macki mootoriga ja aastast 1994.
 pole kuskil silma hakand seda võimalust. Luksuslikematel on muidugi elektriline pump kabiini tõstmiseks, ja kui see kutu, siis saab tavalise pumbaga tõsta. võibolla oli selline juhus ?

Ei minu oma oli ikka vanakoolivärk ja prosta pump.

Võimalik muidugi, et ta ise aretas seal midagi. Niipalju on meeles, et tungraua abil ta toa üles vinnas, metoodikat ei tea.
Vasta
#42

niih...et õigele lekkivale kohale mõnusalt ligi pääseda, oli vaja eest võtta juhi astmed. astmete kinnitusmutrid tulid keeramisel kere küljest lahti, pidin pead maha puurima, see õnnestus päris kiirelt ja valutult. Üksjagu jamamist oli mutrite kättesaamine pikast kinnisest profiilist, aga pika pusimisega see õnnestus, vaja oli üks takistav polt eest ära keerata, mis õnneks ei murdunudki pooleks, ja mingi pika jurakaga sai mõlemad välja õngitsetud. Baltic boltist uued poldid, ja siis pugesin auto alla. oli ostetud juba silma järgi 5 ja 6 kiirjätk. lõikasin toru õigest kohast pooleks, aga jätkaja toru peale ei mahu, proovisin ka 6 mm jätku, sama jama, sis leidsin 8mm jätku, täiesti lõdvalt läheb peale. Edasi Hüdroscanni, loomulikult 7 mm neil ei ole, anti mulle 6,35 jätk, aga koju jõudes selus, et ka see ei sobi. Kabiin endiselt all, võibolla hommeülehomme õnnestub sobiv jätk leida ja saan oma kaboiini lõpuks üles
Vasta
#43

kui ühe asjaga ei saa kuidagi ühele poole, siis vaimse tervise huvides tuleb vahelduseks teise asjaga tegeleda.  Sisemine tagarehv oli tühi, tühjaks läks kuna ventiili pikendusega oli miski jama. ja kuna ma seda esiti tähele ei pannud, siis jõudis ka rehv veljelt eemalduda, igasugused kavalad meetodid rehvi pumbata tulemust ei andnud, pidin ta lõpuks maha kruttima ja naabrimehe tööauto juurde pumpamisele viima. Naabrimehe juurde seepärast, et oma kompressor piisavalt kiiresti vunki ei andnud ja mõistlikku kohta, kus magnumi küljest õhku saada, veel ei suutnud tuvastada. Rehvi sai lõpuks rõhu sisse kui panin velje pakkudele ja nii sain tagumise maha tulnud serva oma keharaskusega piisavalt vastu suruda. Aga see pole veel kõik... Veljed maas, selgus, et piduriketas on jõhkralt lõhki. Nüüd pean pisut selle väljamineku mõttega harjuma, enne kui juppe ostma suudan asuda jälle . Võibolla isegi jälle palgatööle minema Big Grin
Vasta
#44

(29-08-2021, 20:25 PM)hullmaks Kirjutas:  niih...et õigele lekkivale kohale mõnusalt ligi pääseda, oli vaja eest võtta juhi astmed. astmete kinnitusmutrid tulid keeramisel kere küljest lahti, pidin pead maha puurima, see õnnestus päris kiirelt ja valutult. Üksjagu jamamist oli mutrite kättesaamine pikast kinnisest profiilist, aga pika pusimisega see õnnestus, vaja oli üks takistav polt eest ära keerata, mis õnneks ei murdunudki pooleks, ja mingi pika jurakaga sai mõlemad välja õngitsetud. Baltic boltist uued poldid, ja siis pugesin auto alla. oli ostetud juba silma järgi 5 ja 6 kiirjätk. lõikasin toru õigest kohast pooleks, aga jätkaja toru peale ei mahu, proovisin ka 6 mm jätku, sama jama, sis leidsin 8mm jätku, täiesti lõdvalt läheb peale. Edasi Hüdroscanni, loomulikult 7 mm neil ei ole, anti mulle 6,35 jätk, aga koju jõudes selus, et ka see ei sobi. Kabiin endiselt all, võibolla hommeülehomme õnnestub sobiv jätk leida ja saan oma kaboiini lõpuks üles

Plasttoru kiirliitega tahate hüdrovoolikut lappida? Voolik on vaja ikkagi maha saada ja selle järgi lasta Hydroscandis uus teha. Kui kabiini tõstmata vollale ligi ei saa siis toimetada nii nagu saarlane eespool kirjutas.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#45

Selline asi ei tulnud meelde?
https://www.youtube.com/watch?v=YEuGMmyl...lexLoginov
Vasta
#46

(06-09-2021, 23:42 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Selline asi ei tulnud meelde?
https://www.youtube.com/watch?v=YEuGMmyl...lexLoginov

Antud videos tundub töö üsna räpakas olema. Suts brake cleanerit teeb sama asja palju puhtamalt ära, ilma et oleks oht maja maha põletada. Proovitud.

Soovituslik, et ratas oleks kuhugi kinnitatud, vähemalt sõiduauto oma tahtis lendu minna pauguga. Veoka oma olen ka teinud, see ei läinud lendu, võibolla sai paremini doseeritud.
Vasta
#47

Plasttoru kiirliitega tahate hüdrovoolikut lappida? Voolik on vaja ikkagi maha saada ja selle järgi lasta Hydroscandis uus teha. Kui kabiini tõstmata vollale ligi ei saa siis toimetada nii nagu saarlane eespool kirjutas.

Nojah, eks mul hüdroga on jah kogemust vähem. Sõiduautode piduritorusid on küll jätkatud spets vahetükkide abil, seal, tõsi küll, koonusmutter kinnitus. Eks ma nüüd teen igasuguseid vigu ja kui ellu jään, küllap siis ka midagi õpin. Praegu on tellitud uus torukomplekt. Muide, need hüdrotorud on seal plastikust. Selline mõõt ongi torul võibolla, et keegi neid vahetükkudega lappida ei saaks.
Vasta
#48

(30-12-2020, 01:44 AM)Marko Kirjutas:  Kas kojamehe ehitasid ümber? Või võtsid vähemalt idee arvele?
Ma olen sellega tegelenud mingil sõiduautol, lõpptulemusena jäid kojamehed vist natuke kõrgemale algseisust, aga vasaku serva tulemus oli seda väärt. Varre nurka peab ka natuke muutma.
 Ma lammutasin ühe Alca raamita kojamehe laiali ning panin kojamehe kinnituse tsentrist paar sentimeetrit eemale. Selle kojamehe tuunimiseks pole muud kui kruvikat, vaibakat näpitsaid ja liimi vaja. Nüüd pühib juhipoolset alumist nurka ilusti Golf4jal.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#49

Mis vahepeal siis juhtunud on. Palju just mitte, Võtsin maha tagarattad ja pumpasin sisemise täis ja vahetasin ventiilipikenduse vähe edevama vastu. Ventiilipikenduse tõttu ta tühjaks oli läinudki. Tegin ära veoseveo veokorraldaja paberid, loodetavasti õnnestub ka väljaotsitud haagise ost. Et mitte öelda, viimane asi pisut forsseeriski minu vajadust unistamise etapist edasi liikuda, või siis tagasi tegutsemisesse liikuda. Mäletatavasti oli mul pooleks piduriketas. Põhjuseks arvan olevat, kuna auto seisab, siis saab oksiid koguneda rummu ja ketta vahele ja seal paisudes tekibki pinge mis pikapeale purustab ketta. On kuuldavasti ka teistel juhtunud. Sõites ta ikka jahvatab seda puru pidurdades sealt minema, ehk siis profülaktika oleks autoga sõita, mitte seisma jätta. Täpsustuseks, et piduriketas on nuutidega rummu peal, vahetatav. Tulevikus olen targem.
    Täpselt see päev, kui asusin siis tegutsema, oli nagu kiuste külm ja pisut jäine ja jäitene ilm. Ratta mahavõtmine õnnestus ilusti, peaaegu. Nimelt tutika rattavõtmega kaasas olev lühike latt paindus üsna kerge vaevaga kõveraks. Eelmise mahavõtmise käigus lahti võtsin jõukordisti abil, ja tagasi keerasin õrnalt lootuses nüüd kergemalt pääseda Big Grin. Järgmiseks asusin suportit lahti keerama. Ülemiste poltidega polnud probleemi, suur kang taha ja tulid lahti. Alumistele aga padruniga ligi ei pääsend, ja 27 silmust mul ka polnud. Tööpäev otsas ja hommikut ootama, millal poed lahti. Tööriistamarketist sai järgmine hommik hangitud 27 lööksilmus. Varem polnud ma sellise võtme olemasolu vajadusest mitte aru saanud. Mõtlesin, et mingi toruga keeramiseks ja see oli ka esialgne plaan. Aga lugedes selle võtme nime, lööksilmus, sain aru tema täpsemast eesmärgist. Sellega tulid alumised poldid lups ja lups lahti. Youtubest olin ka ära näinud, kuidas sellel aparaadil klotsid eemale keeratakse. Paraku vastav poldike tegi vaid krõps ja krõps. Piilusin sügavamale ja nägin seal suurt hulka väga oksüdeerunud alumiiniumi ja alumiiniumitükke. Selge. Ainult ketta vahetusega ma ei pääse. Nüüd kruvisin maha vedruakumulaatori, nii vist seda nimetatakse, lootuses, et nüüd lähevad klotsid eemale, aga ka sest polnud abi, klaar, kuna niiskus on pääsend suporti sisemusse tänu purunenud alumiiniumile, on silindrid kinni. Järgmiseks andsin haamriga paar põntsu vastu ketas ja lõpuks Allah oli mulle armuline Big Grin sest ketta krae eemaldus nii vägagi lihtsalt. Nüüd toksisin vajalikus pikkuses krae minema ja lõpuks hakkas suport vabamalt liikuma. Aga maha endiselt ei tule. Õnneks oli lahendus lihtne. Alumises otsas oli suportil ka kolmas polt, aga noh, isegi kui auto seisab tungi ja mitme paku peal vot mitte ei raatsi oma pead igale poole raskustest allapoole toppida. Seepärast ta esiti märkamata jäigi. Suport käes, asusin rummu kallale. Veovõlli poldid tulid lahti ka kui padrunivarrele väike kõks anda. Takkajärgi tarkus muidugi oli, et need on targem lahti kruttida juba siis, kui suport alles küljes ja ratas kinni.
   Pooltelje poltidel olid all koonusvedruseibid, loomulikult korralikult kinni ussitanud. Nüri meisel, koputi, kord kopsin seibid läbi, kord udjan pooltelge, lahti nad tulid, paar tükki üritasid ka põgeneda, kui  löögi peale minema lendasid, aga leidsin nad ikka üles.
  Huvitav lugu oli laagri kinnitusega. Nimelt kui olin ära võtnud stopperi, siis mutter oli all juba lahti, keerasin käega maha. Seda mutrit olin kõige rohkem  kartunud, et kas see plekist odav võti mis mul on, ja toru, on võimelised teda üldse lahti keerama, veoauto ju ikkagi. 
   Järgmiseks asusin ketast eemaldama. Loomulikult need 13 peaga poldid olid kõik 12ks roostetanud. Ja plekk, mis peaks ketast fikseerima, oli põhimõtteliselt pulber. Ütleme nii, et kaheksast kolm sain lahti, ülejäänud murdusid pooleks. Saab keevitada ja kuumutada, kuigi seda ma tahtsin seal vältida. Ketas ise tuli ka maha, mitte lups, kuigi seda oleks eeldanud tänu praole, aga peale küllaldaselt jõu kasutamist. 
   Suporti kelgud liikusid vabalt, seal probleemi ei tundu olevat, isegi vastupidi, võibolla tuleks seal kunagi mõni puks ära vahetada. Kolbide alumiiniumpesa käib kaheksa  kuuskandiga. Need ka loomulikut ussitanud. Õnneks murdus ära vaid üks neist. Suporti sisemuses väga hull ei tundunud, üks kolb läks kerge koputamisega liikuma, teisega pean pisut rohkem vaeva nägema. Samuti oli murdunud reguleerpoldi hammasvööl üks hammas. 
   Seks korraks kõik, eks kunagi tuleb ka pisut pildi ja videomaterjali kui kõik hästi läheb.
Vasta
#50

Meelekindlust omapärase loomakese turgutamisel. Cool
Vasta
#51

Tänan, meelekindlust esialgu veel jätkub. Smile Ketta murdunud fikseerpoltide lahti saamisele kulus kaks päeva. Esimene päev üritasin keevitada mutreid neile otsa, aga juhtus see, et polt murdus lihtsalt sügavamalt. Siis proovisin läbi puurida ja torx sisse lüüa. Selle käigus murdsin kolme auku torxid sisse ja lõpetasin päeva, et midagi hirmsamat ei juhtuks. Järgmiseks,järgmisel päeval, puurisin teisele poole väiksed augud ja sealtkaudu torniga udjades õnnestus kõvad tükid välja saada. edasi juba puurisin tuimalt poldid välja ja keerasin keermed üle. Lahtine rooste rummult maha ja uus ketas peale. Õnneks läks piisavalt tihkelt kuigi kartsin, et maha koputatav rooste jätab ketta loksuma. Aga plaan on tuleviks igaks juhuks ka uus rumm ja laagrid vahetada. 
  Supportiga läks ka nii, et algul lootsin leida selle läbiussitanud alumiiniumosa aga poest pakuti ainult tervet supportit. Ja vana tuli vastu viia. Iluskena, hakkan suportilt siis kelkusid eemaldama, aga seal hirmsuur Torx vahib vastu. Vuttvutt Tööriistamarketisse, kus kõige suurem Torx riiulis on 70. Võtan ära ja lähen poe ukse taga kangutama , aga tuleb välja, 70 väike. Siis kõllan Swedtrucki äkki saavad aidata, aga neil seal ainult kuuskandid. Päris Volvol Torxi seal sõlmes ei kasutata. Edasi siis Volvo Renault margiesindusse. Neil parasjagu üks mees oli vaba . Võti oli neil täiesti olemas aga poldid ikka lahti ei tule. Lõpuks nad ajasid kelgu kuumaks ja alles nii said  need poldid lahti. Kõige võimsamat löökmutrikeerajat nad kasutada ei julgenud, kartsid, et murrab poldid pooleks.
 Võtan siis õnnelikuna uue suporti, kodus sobitan kelgule ja ehmatan ära, justkui ei sobitu, siis vaatan lähemalt, üks polt väiksema läbimõõduga. Küsin poest, neil ainult rem komplektis selline polt. Siis kiman Baltic polti. Seal täpselt seda mõõtu ja seda pikkust polti hetkel ei ole. Tööpäeva lõpp ka juba, kiire ka, tellin poest rem komplekti. Küllap see komplekt ära kulub kunagi niikuinii. Rem komplektis aga jälle need hirmsuured Torxid. Õnnestub siiski leida tööriistamarketist komplekt, milles 80 Torx sees. Sõidan koju ja hakkan polti sobitama, pea ei lähe süvendisse. Algul olen valmis juba pead väiksemaks käiama, aga siis uurin oma lühinägeliku pilguga ava ja näen, et poola spetsialistid on pisut halvasti haamerdanud ja üsna täpne ava poldi pea jaoks on muljuda saanud. Miks ka sinna oli pandud peenem polt, sest support peab komplektne olema, ja pan polnud viitsinud uurida, miks polt ei sobitu oma pessa. Lihtsam oli panna 18 läbimõõduga poldi asemele 16 mm polt Big Grin
   Siit edasi läks juba kõik ludinal. Pidur kokku , siis päevake ootamist, et libe ära sulaks ja saigi haagise järele vurada. Seal polnud ka erilisi probleeme. Tuled toimisid, pidurid toimisid, ainuke mure oli, et sadul ei tahtnud algul õieti ära lukustuda, aga pisikese pusimise peale läks ka seal kõik korda.
https://www.youtube.com/watch?v=bU8lfu79I6U
Vasta
#52

Uskumatu meelekindlus, et seda jätkuks pikalt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne