29-05-2004, 10:59 AM
Kas kellelgi on infot selle kohta, kui palju toodeti masinaid M408E? Pole otsinguga netist siiani midagi leidnud.
mossepower Kirjutas:E on Elite
korgits Kirjutas:no mida on siis selles elite mosses erilist ja erinevat teistest ?Vist tahetakse teada,kui palju on toodetud mosse 408 eksportvarjanti,ehk siis 4-esitulega 408 mosset.
mossepower Kirjutas:E on Elite
mossepower Kirjutas:Ja vahe oli veel selles ka ,et pärast 67`aastat hakkas AZLK (Ehk Moskva mossede tehas) tootma ainult Elite/exporte ja neid ikka välismaale
smolin Kirjutas:Kõik õige.Tahaks vaid lisada,et kõik eksporti läinud autod ei olnud siiski 4 tulega,esines ka kahe tulega variante.Muide IZ-i tehase atopool alustas \"mossede\" tootmist mitte 412-st vaid 408-st.Koostati need Moskva tehase detailidest,vertikaalsed tagatuled,iluvõregi oli samasugune,aga embleem IZ-i oma,tõsi erinedes hilisemast tunduvalt.Olen Eestis 70-ndatel sellist riista näinud.Lugemisvaraks soovitaksin \"Za Ruljomme\"Tehase ajaloost ja toodetud mudeleist juttu 1974 aasta numbreis.mossepower Kirjutas:Ja vahe oli veel selles ka ,et pärast 67`aastat hakkas AZLK (Ehk Moskva mossede tehas) tootma ainult Elite/exporte ja neid ikka välismaale
Enamik AZLK toodangut müüdi siiski kodumaal, nii nõutud masin Mosse välismaal siiski ei olnud. Kõik siin liikunud Elited polnud siiski välismaalt tagasi tulnud, osa (võimalik, et isegi enamus) olid välismaale saadetavatest partiidest välja praagitud. Enamik siin liikunud Elitedest olid oma \"noorpõlve\" veetnud Soomes, kuid leidus ka näiteks Belgiast tulnuid, nimega Scaldia Elita (ühel sugulasel oli 70-ndatel selline, kirjast ELITA oli E ära tulnud). Scaldiad olid koguni Belgias kokku monteeritud. Leidus ka üksikuid diiselmootoriga Scaldia-Mossesid. Mingit statistikat 408 E kohta on ilmselt väga raske leida, sest nõuk. ajal sellist statistikat ei avaldatud. Pealegi oli ekportvariante üsna mitmeid, kõik ei pruukinud olla 4 esilaternaga, võis esineda ka 4 laternaga \"kodumaiseid\". Mingist aastast (vist 1977) said kõik Iževski Mossed endale E-tähe, 408-t siis küll enam ei toodetud.