Kui palju tehti M408E?
#1

Kas kellelgi on infot selle kohta, kui palju toodeti masinaid M408E? Pole otsinguga netist siiani midagi leidnud.
Vasta
#2

mis selles m 408 E erilist on ,et see E täht on lõpus ....
Vasta
#3

E on Elite
Vasta
#4

no mida on siis selles elite mosses erilist ja erinevat teistest ?

mossepower Kirjutas:E on Elite
Vasta
#5

korgits Kirjutas:no mida on siis selles elite mosses erilist ja erinevat teistest ?

mossepower Kirjutas:E on Elite
Vist tahetakse teada,kui palju on toodetud mosse 408 eksportvarjanti,ehk siis 4-esitulega 408 mosset.
See vastus huvitab natuke mind ka...
Vasta
#6

Kuskil peaks ju ikka mingi Mossede statistika olema. Ei saa olla et sellist infot pole säilinud.

Eestis olevat selliseid masinaid arvel 46. Kuna minu oma EI OLE hetkel arvel, siis on M408E Eestis vähemalt 47tk. Toungue
Vasta
#7

Ja vahe oli veel selles ka ,et pärast 67`aastat hakkas AZLK (Ehk Moskva mossede tehas) tootma ainult Elite/exporte ja neid ikka välismaale ja põhilised Elited mis meil siin säilinud on on arvatavasti omal ajal välismaalt tagasi saadetud. Nõukogudemaa enda tarbeks toodeti ju samal ajal masinaid Iževskhis.
Vasta
#8

mossepower Kirjutas:Ja vahe oli veel selles ka ,et pärast 67`aastat hakkas AZLK (Ehk Moskva mossede tehas) tootma ainult Elite/exporte ja neid ikka välismaale

Enamik AZLK toodangut müüdi siiski kodumaal, nii nõutud masin Mosse välismaal siiski ei olnud. Kõik siin liikunud Elited polnud siiski välismaalt tagasi tulnud, osa (võimalik, et isegi enamus) olid välismaale saadetavatest partiidest välja praagitud. Enamik siin liikunud Elitedest olid oma \"noorpõlve\" veetnud Soomes, kuid leidus ka näiteks Belgiast tulnuid, nimega Scaldia Elita (ühel sugulasel oli 70-ndatel selline, kirjast ELITA oli E ära tulnud). Scaldiad olid koguni Belgias kokku monteeritud. Leidus ka üksikuid diiselmootoriga Scaldia-Mossesid. Mingit statistikat 408 E kohta on ilmselt väga raske leida, sest nõuk. ajal sellist statistikat ei avaldatud. Pealegi oli ekportvariante üsna mitmeid, kõik ei pruukinud olla 4 esilaternaga, võis esineda ka 4 laternaga \"kodumaiseid\". Mingist aastast (vist 1977) said kõik Iževski Mossed endale E-tähe, 408-t siis küll enam ei toodetud.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#9

minu mosse m412 1969 on käinud inglismaal aga mitte sõitnud seal vaid kohe tagasi saadetud ja siis sattus ühe miilitsa kätte kes sõitis sellega väga vähe aga see juba OT.
Vasta
#10

Statistikaga on ilmselt keeruline.
Vene ajal, kui need autod reaalselt tänavaliikluses olid siis nägi neid ikka iga päev. Meilgi oli peres 408 üniversaal nimega 426 Elite.
Praegu on endal 427 Elite

Harjutamine teeb meistriks (hiljem tsehhi juhatajaks).
Vasta
#11

408E arvu ei oska keegi täpselt öelda, see on kindel. E ehk Elite ja selle veel luksuslikum mudel deLux on veel kaks erinevat autot. 408Elite võis olla ka ühe suure ümmarguse tulega, ei pruukinud olla neli. Neli oli igal juhul Elite deLux\'il. Vahe oli ka armatuuris, sest tavaline E oli ilma armatuuri pealmise pehmenduseta, deLux juba pehmendusega. Ma pakun, et sadakond Elited võib veel leida, kuid paljud neist on juba rikutud. Endal on 66 ja pisut ümber tehtud ja siis tean veel paari, mis on samamoodi muudetud. Tavalisim on 412 armatuur, sest originaal kippus sulama. Minul vale roolisammas ja nupud. Aga paarist autost saab ühe täisoriginaali kokku.
Vasta
#12

Kusagilt vanast Za Ruljom-ist on meelde jäänud, et tehas ei teinud ise ka statistika mõttes vahet 408-l ja 412-l. Rääkimata siis ELITE-de üle arve pidamisest. Viimased 408-d väljusid ju tehasest 412 keredega ja esimsesed 412-d 408 keredega. Viimasel Talverallilgi osales lisaks PlyVal64 vana tüübilisele 408-le oranž uuema kerega 408 E, seejuures kõik kirjad olid autol inglise keelsed. Mis omakorda ei tähenda, et kõik ELITE-d oleks inglise keelsete kirjadega olnud.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#13

Põdras müüdigi mossesid Elite nime all.2141 aga Aleko.Oli ka variant 412 IE.Vahet ei olnud kas oli
Vasta
#14

Nüüd laheb edasi.Vahet polnud kas oli AZLK või IZi toodang.
Vasta
#15

smolin Kirjutas:
mossepower Kirjutas:Ja vahe oli veel selles ka ,et pärast 67`aastat hakkas AZLK (Ehk Moskva mossede tehas) tootma ainult Elite/exporte ja neid ikka välismaale

Enamik AZLK toodangut müüdi siiski kodumaal, nii nõutud masin Mosse välismaal siiski ei olnud. Kõik siin liikunud Elited polnud siiski välismaalt tagasi tulnud, osa (võimalik, et isegi enamus) olid välismaale saadetavatest partiidest välja praagitud. Enamik siin liikunud Elitedest olid oma \"noorpõlve\" veetnud Soomes, kuid leidus ka näiteks Belgiast tulnuid, nimega Scaldia Elita (ühel sugulasel oli 70-ndatel selline, kirjast ELITA oli E ära tulnud). Scaldiad olid koguni Belgias kokku monteeritud. Leidus ka üksikuid diiselmootoriga Scaldia-Mossesid. Mingit statistikat 408 E kohta on ilmselt väga raske leida, sest nõuk. ajal sellist statistikat ei avaldatud. Pealegi oli ekportvariante üsna mitmeid, kõik ei pruukinud olla 4 esilaternaga, võis esineda ka 4 laternaga \"kodumaiseid\". Mingist aastast (vist 1977) said kõik Iževski Mossed endale E-tähe, 408-t siis küll enam ei toodetud.
Kõik õige.Tahaks vaid lisada,et kõik eksporti läinud autod ei olnud siiski 4 tulega,esines ka kahe tulega variante.Muide IZ-i tehase atopool alustas \"mossede\" tootmist mitte 412-st vaid 408-st.Koostati need Moskva tehase detailidest,vertikaalsed tagatuled,iluvõregi oli samasugune,aga embleem IZ-i oma,tõsi erinedes hilisemast tunduvalt.Olen Eestis 70-ndatel sellist riista näinud.Lugemisvaraks soovitaksin \"Za Ruljomme\"Tehase ajaloost ja toodetud mudeleist juttu 1974 aasta numbreis.
Tervitades,Flanagan
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne