Projekt: BMW X66 GAZ M53
#1

Antud idee sai alguse juba tegelikult kohe peale polotrooperi valmimist. Inspiratsiooniks üks vana bemari ja gaz 66 ristand. Mul aga tekkis kinnisidee X5 maastikusuutlikuse parandamisest enda soodel liikumiseks. Ei ole kunagi arvanud sellest masinast suurt midagi, nüüd aga on masin juba nii vana et tundub silmale tegelikult päris kena. 
Pilt siis sellest kirjust bemarist millest vast kogu see teema alguse sai. 

   

Idee sama, auto teine. Otsides doonorit leidsin gaz 66.
   
           

Järgmine doonorauto tuli minuni juba soojalt maalt, sellest järgmises osas.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2

Gaz 66 sai ka otseloomulikult käima pandud enne osandamist, tegin kiirelt monosissepritse, ei pigem sissevoolu ja sõitsin vähe ringigi...  Toungue Big Grin
Mootor leidis kiirelt uue omaniku, kabiin on veel alles kui kellegil vaja peaks minema midagi. 


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3

Kütusekulu number sellise voolikuga etteande juures on ilmselt päris soliidne, see väike paak ja kilomeeter Big Grin
Vasta
#4

(22-12-2020, 21:55 PM)meli666 Kirjutas:  Kütusekulu number sellise voolikuga etteande juures on ilmselt päris soliidne, see väike paak ja kilomeeter Big Grin


Julgelt liiter kilomeeter...  Greta heaks ei kiida kindlasti.  Big Grin

Aga teemaga edasi. Järgmisena jõudis minuni järgmine doonor soojalt maalt, see kuramus aga oli nii korralik et kohe mitte ei tihkanud relakat sisse lüüa. Kuna oli käigukasti rikkega siis sai korda tehtud ja eestis arvele võetud, mingi aeg isegi ringi sõidetud ja maha müüdud. Oli täiesti ilma roosteta auto ja üleüldse nägi välja üsna värske ja seest oli nagu uus.

           

Oli toodud eestisse käigukasti rikkega, kohapeal korda tehtud kliima, vahetatud padjad ja kompressor ning paigaldatud lammarist toodud käigukast...mis muidugi ei töötanud eriti. See oli viimane piisk omanikule ja nii see enamvähem talutava hinnaga minu kätte jõudis. Kiire lahkamine näitas et esimesel trumlil kettad õhtal, kokku sai ostetud 6 erinevat rikkis kasti hinnaga 10€ tükk et viimaks leida ühest neist korralikud kettad ja trummel, tollel oli nimelt hüdraulika ploki rike olnud. Big Grin    Kui keegi teab kust kuramuse kohast recro omad varuosi neile kastidele ostavad võivad mullegi teada anda.  Aga igatahes sai see X5 kenasti liikuma ja kuna sellisel kujul oli majapidamises otsatarvet mitte omav siis mahagi müüdud.

Kuulutus sai selline: https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php...rhash=b712

Igatahes selline lõpplahendus mind antud projekti juures kuidagi edasi ei aidanud ja seega sai toodud järgmine X5...  mil oli paras peldik millest väga kahju pole, mootor käib ja hele nahksisu sees ning muidu enamvähem komplektne, ainult käigukast läks mujale. Nagunii läheb manuaalkast otsa.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#5

Kui järgmine toorik oli hoovis sai jooksvalt tegeletud raamiga, üleliigne minema ja vajalik korda. Lisaks sai ostetud kaarrehvid velgedega. Mõnest kobedamast kaarrehvist ära ei ütleks siiski. 

   


Raam ise selline, kapitaalist tulnud masinale on uus raam vist pandud, igatahes üsna korralik ja vähe sõitnud.  Sillavahe väheneb projekti käigus pea pool meetrit. 

           

Üleliigne on eelpool mainitud kabiin. Komplektina hind 66€

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#6

Tere! mis sellised kaarehvid umbes maksavad , ala tk hind ?

Omaette nokitseja.
Vasta
#7

Koos veljega tavaliselt 100€/tk

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8

Nüüd on siis masin aktiivsemalt tähelepanu all ja töö käib, hetkel saavad veljed endale uued sisud... Õigemini need gaz 66 orginaalveljed laseb treipingis parajaks ja keevitab kaarkummi veljele sisse, saab igati tugev.   

Muidu ikka bemarile sobitatakse igasuguseid randiga velgi alla kuhu näiteks pakk suitsu servale mahub, siis siia randile võib terve ploki panna...  Big Grin Toungue

1-2 kobedamat kaarkummi tuleb hiljem juurde vaadata. Kui mujalt ei leia siis vist üldse uued osta. 

       

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#9

Lihtsalt huvist, mis umbes kaarkummi läbimõõt ja laius on?
Vasta
#10

Rista parem see kollane Hummy 66-ga ära - tulemus ilmselt analooge mitteomav. Big Grin

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#11

Huvitav kust leitakse bemmi rikkis kaste nii hulgi ja hinnaga 10 euri tk...  Rolleyes
Vasta
#12

(31-12-2020, 13:35 PM)Walter Kirjutas:  Rista parem see kollane Hummy 66-ga ära - tulemus ilmselt analooge mitteomav. Big Grin
Sellejaoks jääb vast 66 lahjaks.
Vasta
#13

(31-12-2020, 11:30 AM)meli666 Kirjutas:  Lihtsalt huvist, mis umbes kaarkummi läbimõõt ja laius on?

Mõõt peaks neil olema 1140*700 ehk kaarrehvi välisläbimõõt ca 1.1 meetrit ja rehvi laius seejuures 70cm. Oli vist nii...
(31-12-2020, 14:18 PM)martinjev Kirjutas:  Huvitav kust leitakse bemmi rikkis kaste nii hulgi ja hinnaga 10 euri tk...  Rolleyes

Kohalikud nurgatagused lammutused otseloomulikult, tegemist ju ülilevinud E38-E39 kastiga, ainult tagumine otsakaas teine vahekasti tarbeks X5-el.  Rikkega kast maksab ei rohkem ega vähem vanametalli hinda mis on ca 10€...  Kui keegi soovib rohkem maksta siis see on tema enda hobi ja lõbu, mul on hinnakiri suht paigas alati.  Samamoodi ma ei osta elusees nö kastutatud "heas korras" kasti mingi 800 eest... Enne panen samapalju juurde ja lasen taastada vana kasti...   Tegelikult sellele X5-le oleks ka nüüd kasti vaja, kui kellegil 3.0diislile on mõni manuaalkast üle koos hooratta ja sidurikorvi ja silindriga, võib pakkumise saata. Hetkel riiulis paar bensuka kasti... Ülekanded pole väga olulised ja vahekasti samuti pole vaja, see jääb gaz 66 oma. 
(31-12-2020, 16:33 PM)vanapagan Kirjutas:  
(31-12-2020, 13:35 PM)Walter Kirjutas:  Rista parem see kollane Hummy 66-ga ära - tulemus ilmselt analooge mitteomav. Big Grin
Sellejaoks jääb vast 66 lahjaks.

H2 orginaalmootor on niigi Magna kompressori ja uue sisu näol saanud uue hingamise ja lahjaks ei jää vast...  Toungue Big Grin

Muidugi päris ideaalist on puudu duramax'i diisel ja allisoni kast...  Mõtted liiguvad aga hetkel lihtsalt pole aega sellega tegeleda.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#14

(31-12-2020, 13:35 PM)Walter Kirjutas:  Rista parem see kollane Hummy 66-ga ära - tulemus ilmselt analooge mitteomav. Big Grin

Soomes on üks omamoodi H1 pikemat aega müügis...

https://m.nettiauto.com/hummer/h1/111952...8&vifNav=Y

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#15

Bmw varuosad ongi eestis sisuliselt raua hinnaga, kui ei ole just mingid väga rariteetsed detailid. käigukastid enamustel r6 mootoritel omavahel vahetatavad.

Kui 5ne kast sobib siis tõenäoliselt mõne tdsi küljest saad selle kasti koos hooratta ja siduriga ka võileiva eest. diisli ja bensuka kastidel on üldiselt ülekanded enamvähem samad v.a esimene käik mis on diislil üliaeglane. bensuka kastid on reeglina just kallimad ja selle pärast igalpool motospordis kasutataksegi diisli kaste, sest esimest käiku nagunii keegi ei kasuta.
Vasta
#16

Njh...  Ma 6hp19 kasti otsisin siis ei old küll mingit pakkumiste tulva....
Vasta
#17

see juba e60/e90 kast. need veel ei ole, aga hakkavad kohe kohe jõudma sinna vanusesse kus varuosad on võileiva hinnaga. ja eks kunagi lähevad jälle defkamad asjad üles kah. e28/e34 varuosade hinnad on juba ammu tõusul. rariteetsemad või tugevamad jupid ka. 2 aastat tagasi ei saanud bemmi bensuka 5k manuaal kasti ära ka anda. täna on zf kastid juba pea 200 euri
Vasta
#18

Mõned sent surmale võlgu olevad E60'ed on juba alla tonni müügiks läinud, lätis läks isegi üks alles 500ga..  Sellised "just take this shit"  pakkumised lähevad loosi loetud minutitega, isegi hoian fb gruppidel ja marketplacel silma pidevalt peal. Aga see selleks.

Homme peaks veljed valmis saama...  1 veel teha. Selle auto puhul kasutan natuke erinevat taktikat kui muidu, nimelt nö musta töö lasen teha ära erinevates töökodades vastupidiselt varasematele projektidele kui kõik nullist ise teinud. Elutempo ülikiire, töid palju ja muidu ei saagi midagi tehtud... Saunabuss on üks ideaalne näide... Toungue Big Grin

       

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#19

Tulbid-nelgid-roosid, tuhat korda proosit. Hoiame tempot!  Toungue Big Grin


           

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#20

Tuleb äge putukas. Edu ehitamisel. 66 tehnika on hea,mu autol kaheksas aasta jookseb ja ikka kestab ilusti.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne