Jõuluaktsioon ehk MAZ kraana
#41

(05-01-2021, 21:34 PM)mlsluik Kirjutas:  Ei maksa kohe erutuda kui mõistad et perse lohku tõmmati...  Big Grin Big Grin Toungue

Järgmine kord õnnestub ehk paremini, tark ei torma.
Mind ei eruta see, et "perse lohku tõmmati", küll aga tüütab see, et pärast tantsu on õpetajad nii kõnekad. Rahunege maha, jäite peole hiljaks.
Vasta
#42

Aga milles küsimus, kõik said ju mida tahtsid.Kraanaomanik Tallinna külje alt sai masina müüdud,treilamees Tartusse veo eest raha, vanarauaplats oma osa, järgmine treilamees veo eest Tartust J-Jaani ja muuseum sai eksponaadi.Kõik on õnnelikud!
Vasta
#43

väike selgitus asjaomastelt võiks nüüd olla küll  Rolleyes
Vasta
#44

Oli hiljuti aktsioon DT54A roomiktraktori säilitamiseks. Ei saa öelda, et päästmiseks, kuna ei olnud masin juba vanarauaplatsil. Ei saa öelda, et haruldane kuna masin ei olnud "isegi" varjupaiga punases raamatus.
Alustasime 12 august 2019. Raha oli nati hankimiseks vaja koguda üle mõistuse käiv 1500EUR ehk üle kahe korra vähem, kui antud kraana puhul. Koroona oli sel ajal õllesort. Rahakogumine lõppes 5 detsember 2019! 18 nädalat, üle KOLME KUU hiljem.
Tookord oli häda, et ei saagi masinat Järva-Jaani. Kolm korda, iga kuu tegin ülekande, lootuses asi ikkagi ära lõpetada.
Kas tõesti on nüüd häda vastupidine, et inimesed on jõuluajal liiga lahked?
Kindlasti oleks olnud oodatud sellise kraana soetamiseks soodsamad pakkumised. Neid aga ei tulnud. Ärme nüüd virise selle üle, et aktsioon läbi ja ei ole jõudnud oma toetust teele panna nagu mina. Ärme virise ka selle üle, et see kraana seisab ka tulevikus õues. Õues on jah sitem, kui katuse all aga see katus ka tühjast kohast ega tühja koha peale ei teki. Kuni Elon Musk või Bill Gates miljoneid ei kingi areneb asi omas tempos aga siiski areneb! Pealegi, ma ei ole kuulnud, et varjupaik ei võta vastu annetust, mille eesmärk on mõni eksponaat lisaks katuse alla saada. Tehke ülekanne ja kirjeldage selgituses milleks te soovite, et see läheks.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#45

Kuna mina selle auto koos Jürgen Puistajaga vanametallist päästsin, siis pean vajalikuks pisut palderjani tilgakesi pihustada nendele, kes aktsiooni hukkamõistvalt kirjeldavad. Olge nüüd head ja püüdke mõista, et sellise kabiiniga, sellise nokaga jms pudinaga MAZ kraanat ei ole "iga nurga peal 3tk vedelemas". Lisaks on auto ilmselt ka töökorras, kaasas kena komplekt troppe, kabiin on hästi säilinud jms unikaalset. Tööd vajab loomulikult iga vanatehnika, ei ole erand ka see auto. Kes räägib, et kuskilt saab odavamalt, siis minge ja tõmmake võsast välja, andke õigeaegselt teada vms, aga ei tõmba, ei anna. Istute kodus ja porisete - milleks?. Mis vahet seal on, kas auto on edaspidi väljas või varjus. Selline tehnika, mis on 42 aastat kajakasitaga vaheldumisi päikest ja vihma saanud, ei roosteta Järva - Jaani jõudes kiiremas tempos. Nõustun eelmises kirjas öelduga, et kui tahate auto varju saada, tehke annetus "kraana varju". Mina tean, et vanarauamees saaks täna sellest autost veel suuremat nutsu, sest kokkuostuhind olla kerkinud. Järva - Jaaniga sõlmitud kokkulepe aga peab tänaseni ja loodetavasti jõuab tehing lõpule. Muide, oleksin kraana ise napilt ostnud, aga kuna hiljuti sai üks pikk ja kollane masin soetatud, siis perekond on tähtsam.
Vasta
#46

Põhjendasin miks minu arvates sellised rahmeldamised küünlaid ei vääri ja sellega asi piirdus.  


Väänake sõnu palju tahate, solvuge või tehke tiritamme, suht poogen ju... ???

Mingist rarideedist ja issanda imest kelbast ajada on äärmiselt silmakirjalik, kasvõi see sama masin oli pikalt 2.5kiloga müügis ja kellegil polnud vaja, lõpphind vaevalt üle 2 jäi...  Mis sugutung nüüd siis oli seda poole kallimalt soetada, muidu poleks härrad piisavalt kupüüri vahelt saanud?  Big Grin Toungue 

Nagu ütlesin sellist rahmeldamist on raske kaine mõistusega toetada, muud ei midagi. Ei maksa nüüd solvuda ja hakata mingit sitta siia kokku genereerima.

 Mõni kodanik omab vahest teistsugust arvamust ja nägemust mõistlikust majandamisest, eriti kui seda tehakse nö rahva raha eest.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#47

Keegi ei ajagi kelbast, ei vääna sõnu, ei tee tiritamme, keegi ei pea seda issanda imeks, keegi ei ole isegi mitte silmakirjalik. Arvan, et keegi ei tunne ka rauast eseme vastu sugutungi. Keegi ei genereeri isegi sitta mitte. Kui sellist rahmeldamist on kaine peaga, nagu Sa kirjutad, raske mõista, siis tee üks õlleSmile
See raha ei ole enam rahva raha, see raha on nüüd Järva - Jaani meeste raha ja nemad teevad selle ostu annetajate heakskiidul ja nõusolekul. See, et keegi alati üürgama hakkab, see on normaalne ja tavapärane, aga sõnakasutust võiks siiski tiba valida. Viljandi mnt ääres elavad ikka toredad ja sõbralikud inimesed juSmile
Vasta
#48

Seal elavad inimesed kes...mõtlevad enne kui tegutsevad. 
Muu jutu kohta ei viitsi midagi kosta...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#49

(06-01-2021, 05:00 AM)mlsluik Kirjutas:  Seal elavad inimesed kes...mõtlevad enne kui tegutsevad. 
Muu jutu kohta ei viitsi midagi kosta...
Väga tore, kui mõtlevad ja siis tegutsevad. Sama võiks ka kirjutamise kohta käia ja kõik olekski okei ja keegi ei peakski midagi selles kontekstis ei praegu ega ka edaspidi kostma.
Vasta
#50

Nüüd on selle aktsiooni üle kisa juba peaaegu samapalju, kui Jaak Joala ausambaga seoses Viljandis. Mul on juba väike huvi tekkinud nüüd järgmine kord Viljandisse minnes see ausammas ka oma silmaga üle vaadata, et kas tõesti on nii hull (piltidel loomulikult olen seda ausammast näinud).

Mis aga seda aktsiooni puudutab, siis minu arvates on siiski peamine, et see kraana saab päästetud ja hoian hinge kinni, et ka aktsiooni viimane etapp ehk kraana Järva-Jaani toomine läheks edukalt. Pealegi mingi rariteetsus on just sellel käesoleval isendil ju täiesti olemas. Mina ka ei tea, kas sellises komplektsuses oli see kraana algusest peale või on pika teenistusaja jooksul selliseks muutunud. Aga kui võtta arvesse, et uuema, nn suure esivõrega hakkasid MAZid tehasest tulema 1977-78. aasta paiku, siis võis 1978. aasta kraanal juba tehasest selline kaheksa ruuduga võre veel olla küll. Muud säilinud sarnased MAZ-kraanad, mida siin näiteks on toodud, on suure tõenäosusega juba uuemad, 80ndatest aastatest.

Jah, parem oleks olnud, kui oleks sellele isendile jaole saanud enne selle vanarauda sattumist, oleks saanud odavamalt jne. Aga ju siis kas ei märgatud vastavat müügikuulutust vms. Eks on sinna ka masinaid otse omaniku käest, enne vanarauaplatsile jõudmist veetud, aga seekord läks nii.

Seda võib ju ka niimoodi võtta, et annetajad on annetuse tegemisega andnud enda heakskiidu selle kraana JJVV kogusse soetamiseks.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#51

(06-01-2021, 18:23 PM)Sillu Kirjutas:  ....Seda võib ju ka niimoodi võtta, et annetajad on annetuse tegemisega andnud enda heakskiidu selle kraana JJVV kogusse soetamiseks.
Täiesti nõus. Lisaks käesoleval juhul 15 tonni kaaluva kraana MAZi soetamine 3700 euro eest tundub justkui igatepidi täiesti mõistuspärane tegevus. Vastupidise näitena paar aastat tagasi ühe teise aktsiooniga sooviti osta 2,5 tonni kaaluvat GAZ veoautot 2500 euro eest (Link). Vot see hind tundus mulle ülepakutud ja seega ei teinud ka annetust.
Vasta
#52

(06-01-2021, 20:00 PM)mossepower Kirjutas:  
(06-01-2021, 18:23 PM)Sillu Kirjutas:  ....Seda võib ju ka niimoodi võtta, et annetajad on annetuse tegemisega andnud enda heakskiidu selle kraana JJVV kogusse soetamiseks.
Täiesti nõus. Lisaks käesoleval juhul 15 tonni kaaluva kraana MAZi soetamine 3700 euro eest tundub justkui igatepidi täiesti mõistuspärane tegevus. Vastupidise näitena paar aastat tagasi ühe teise aktsiooniga sooviti osta 2,5 tonni kaaluvat GAZ veoautot 2500 euro eest (Link). Vot see hind tundus mulle ülepakutud ja seega ei teinud ka annetust.
Tõsi küll, siin tuleb siiski arvestada, et tegu pole mingi suvalise GAZ-tüüpi veokiga, vaid filmioperaatori tõstukiga, mida teist täpselt samasugust ei ole olemas ja mille vastu oli veel erihuvi, kuna Järva-Jaanis on ka kinomuuseum. Aga see selleks, loomulikult ei sunni keegi kedagi annetust tegema.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#53

Arvan samuti et see üritus õnnestus ning kõik asjaosalised peaks rahul olema. Müügiportaalides on pidevalt pakkumisel mingit tehnikat mis puudub Järva-Jaanis ja tavaliselt pole kuulutuses kirjas et mitteostu korral läeb "emexi". Kõike ei jõuagi "metallihundist" päästa ja sel MAZ-il teine sünnipäev või pigem rahulik pensionipõli Järva-Jaanis.
Vasta
#54

(06-01-2021, 18:23 PM)Sillu Kirjutas:  Mina ka ei tea, kas sellises komplektsuses oli see kraana algusest peale või on pika teenistusaja jooksul selliseks muutunud. 

Ostas pakutakse sellist mudelit: kraana Sellel samasugune esivõre. Ilmselt võib ka mudelitootja eksida, aga mingi viide autentsusele siiski.
Vasta
#55

(07-01-2021, 13:16 PM)Envir Kirjutas:  
(06-01-2021, 18:23 PM)Sillu Kirjutas:  Mina ka ei tea, kas sellises komplektsuses oli see kraana algusest peale või on pika teenistusaja jooksul selliseks muutunud. 

Ostas pakutakse sellist mudelit: kraana Sellel samasugune esivõre. Ilmselt võib ka mudelitootja eksida, aga mingi viide autentsusele siiski.
Ei ole selline kooslus nagu KS-3571 kraana MAZ-500A peal otseselt mingi haruldus või eriskummaline asi:
https://www.techstory.ru/krans/avto/maz_kran_ks3571.htm

Küsimusi tekitab pigem väljalaskeaasta, mille järgi peaks kraana juba MAZ-5334 peal olema.
Mina pakuks välja teooria, et Valgevenes Minski autotehases valmistatud MAZ-500A šassiil läks aasta või paar aega, et teispool Moskvat Ivanovo autokraanatehases täitsa valmis kraanaautoks saada. Seega ongi šassiiga võrreldes kogu masina väljalaskeaasta uuem.
Vasta
#56

(07-01-2021, 14:41 PM)mossepower Kirjutas:  
(07-01-2021, 13:16 PM)Envir Kirjutas:  
(06-01-2021, 18:23 PM)Sillu Kirjutas:  Mina ka ei tea, kas sellises komplektsuses oli see kraana algusest peale või on pika teenistusaja jooksul selliseks muutunud. 

Ostas pakutakse sellist mudelit: kraana Sellel samasugune esivõre. Ilmselt võib ka mudelitootja eksida, aga mingi viide autentsusele siiski.
Ei ole selline kooslus nagu KS-3571 kraana MAZ-500A peal otseselt mingi haruldus või eriskummaline asi:
https://www.techstory.ru/krans/avto/maz_kran_ks3571.htm

Küsimusi tekitab pigem väljalaskeaasta, mille järgi peaks kraana juba MAZ-5334 peal olema.
Mina pakuks välja teooria, et Valgevenes Minski autotehases valmistatud MAZ-500A šassiil läks aasta või paar aega, et teispool Moskvat Ivanovo autokraanatehases täitsa valmis kraanaautoks saada. Seega ongi šassiiga võrreldes kogu masina väljalaskeaasta uuem.
Seda ei saa jah nii üheselt võtta. Tõenäoliselt nii oligi, et kraanašassiid olid Minskis juba mõnda aega varem valmis tehtud enne, kui nad Ivanovo tehases kraanaks said. Suure võrega ehk siis 5334 ja teised hakkaski ju Minskist tulema 1977-78 paiku(?) nii, et ega see ajaaken lausa mitme aasta pikkune ei pruugigi olla (konkreetse isendi väljalaskeaastaks siit läbi jooksnud 1978).

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#57

Niipalju veel uut, et aktsiooni subjekt peaks jõudma täna Järva-Jaani..
Vasta
#58

(08-01-2021, 14:19 PM)mrali Kirjutas:  Niipalju veel uut, et aktsiooni subjekt peaks jõudma täna Järva-Jaani..
Tänaseks on MAZ 500A/KS 3571 Ivanovets oma uues kodus. SUURED TÄNUD:
*asjaajajad: Jürgen Puistaja, Madis Sütt, Mati Räli
*annetajad: Mati Räli, Aivo Põldaru, Peeter Luik, Kris Nigul, Silver Kuik, Neeme Räbin, Tanel Jairus, Rein Veeväli, Madis Sütt, Martin Malm, Enn Lasberg, Virko Kolks, Martin Paimre, Mario Kummer, Agu Prans, Martin Rootalu, Siim Soop, Vallo Vaarmets, Lauri Kärmas, Martti Link, Raivet Aru, Helena Aare, Mait Allika, Peeter Arro, Erki Animägi, Allan Kaldoja, Marek Mooste, Peep Nurm, Kristjan Vihul, Romet Välba, Janek Parkman, Tõnu Priske, Peeter Paane, Meelis Volmerson, Kalle Riidak, Alo Kipper, Lauri Aavik, Aimar Seller, Sander Sepp, Andrei Schu, Marko Jäetma, Urmas Halling, Jako Kruuse, Ilmar Lõhmus, Arvo Raig, Kristjan Räni, Marek Lendsaar, Mario Kummer, Jaanus Teder, Tõnu Meerits, Are Kurss, Hobby Models OÜ, Tõnu Ots, Lauri Vadi, Elvert Sapas, Peep Põder, Mihkel Saarmets, Eno Hermann, Rainer Veemaa, Sven-Erik Peterson, Margus Lamberg, Ants Raud, Heino Murel, Indrek Kendra, Karmo Liivaoja, Rainis Lepamets, Kalev Kuljus, Veiko Neemre, Paavo Prii, Andres Tsengov, Martin Männik, Janno Suve, Riho Raagner, Sille Pudel, Alli Pedius, Silva Anspal, Jarno Kilmi, Maris Rannaveer, Sander Udusaar, Reimo Jõesalu, Arto Saar, Robert Mirski, Andres Klemm, Toomas Arukask, Tarvo Puusepp, Ragnar Ziugand, Ringo Karton, Siim Kommel, Andres Kortel, Rainer Põld, Riho Siima, Lauri Laarmaa.  
*TASUTA transpordi korraldaja: Aryvar Auto Transport OÜ
*meediakajastus: Järva Teataja
Soovime Ivanovetsile head vanaduspuhkust vanatehnika varjupaigas
Austusega:
Tuve Kärner,  muuseumipapa
Vasta
#59

(08-01-2021, 23:19 PM)muuseumipapa Kirjutas:  
(08-01-2021, 14:19 PM)mrali Kirjutas:  Niipalju veel uut, et aktsiooni subjekt peaks jõudma täna Järva-Jaani..
Tänaseks on MAZ 500A/KS 3571 Ivanovets oma uues kodus. SUURED TÄNUD:
*asjaajajad: Jürgen Puistaja, Madis Sütt, Mati Räli
*annetajad: Mati Räli, Aivo Põldaru, Peeter Luik, Kris Nigul, Silver Kuik, Neeme Räbin, Tanel Jairus, Rein Veeväli, Madis Sütt, Martin Malm, Enn Lasberg, Virko Kolks, Martin Paimre, Mario Kummer, Agu Prans, Martin Rootalu, Siim Soop, Vallo Vaarmets, Lauri Kärmas, Martti Link, Raivet Aru, Helena Aare, Mait Allika, Peeter Arro, Erki Animägi, Allan Kaldoja, Marek Mooste, Peep Nurm, Kristjan Vihul, Romet Välba, Janek Parkman, Tõnu Priske, Peeter Paane, Meelis Volmerson, Kalle Riidak, Alo Kipper, Lauri Aavik, Aimar Seller, Sander Sepp, Andrei Schu, Marko Jäetma, Urmas Halling, Jako Kruuse, Ilmar Lõhmus, Arvo Raig, Kristjan Räni, Marek Lendsaar, Mario Kummer, Jaanus Teder, Tõnu Meerits, Are Kurss, Hobby Models OÜ, Tõnu Ots, Lauri Vadi, Elvert Sapas, Peep Põder, Mihkel Saarmets, Eno Hermann, Rainer Veemaa, Sven-Erik Peterson, Margus Lamberg, Ants Raud, Heino Murel, Indrek Kendra, Karmo Liivaoja, Rainis Lepamets, Kalev Kuljus, Veiko Neemre, Paavo Prii, Andres Tsengov, Martin Männik, Janno Suve, Riho Raagner, Sille Pudel, Alli Pedius, Silva Anspal, Jarno Kilmi, Maris Rannaveer, Sander Udusaar, Reimo Jõesalu, Arto Saar, Robert Mirski, Andres Klemm, Toomas Arukask, Tarvo Puusepp, Ragnar Ziugand, Ringo Karton, Siim Kommel, Andres Kortel, Rainer Põld, Riho Siima, Lauri Laarmaa.  
*TASUTA transpordi korraldaja: Aryvar Auto Transport OÜ
*meediakajastus: Järva Teataja
Soovime Ivanovetsile head vanaduspuhkust vanatehnika varjupaigas
Austusega:
Tuve Kärner,  muuseumipapa

 NB! Viimane tänamise lõik jäi kogemata postitamata - vabandust!

*mahalaadimise korraldajad: Paistevälja OÜ, Mihkel Mändla, Vello Kolnes, Viktor Puik.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne