Wanderer No 1A, aga mitte auto.
#1

Auto ja tsiklihuvilised peavad kahjuks pettuma, sest küsimus puudutab freespinki "Wanderer Fräsmaschine No 1 A"
Oman nimelt juba pikemat aega sellist pinki ja pole suutnud selle tootmisaega tuvastada...
Ilmselt on ta meie maale sattunud sõjasaagina ja kasutatud kolhoosi töökojas, kust ka tookord seda infot ei saanud kuna ta tehtud on ja mismoodi neile sattus.
Omab ta aga kõiki kaasaegse tööpingi omadusi nagu siduritega laua kiirpaigaldus ja kiire tagasikäik ning Siemensi elektrimootorit, mis sildi järgi on 3x220v aga senini edukalt toitunud 380v võrgust.
Eripärana on kasutatavad poldid tollmõõdus ja seega võiks olla tehtud enne kui Saksamaa tööstus meetermõõdule üle läks?
Aparaat ise on aga valmistatud saksa täpsusega ja üle elanud ka vene korra, kaotades vaid paar kinnituskõrva, mis on lihtsalt maha lõigatud et ei segaks ja originaalse elektrisüsteemi, mis peaks kuidagi andma mootorile 2 kiirust, mida enam ei ole.
Kuna alumise võlli õlilekke kõrvaldamine on arulagedalt keeruline, nõudes terve pingi algosadeks võtmist on see probleem lahendatud lihtsalt mugavamasse kohta tehtud õli sissevalamise avaga, kuid muidu on väga jäik pink sest spindlivõll on neljal laagril ja säng on jäik.
Mõtlesin teise ära remontida ja olen mingi kirjanduse otsingul kus oleks miskid joonised kust ja kuidas on puuritud toosidest õlitamise kanalid, mis on ajaga ära ummistunud ja õli ei lähe läbi.
Ühte proovisin puhastada, kuid see oli 4mm puuriga puuritud piki sängi 40cm ja hargnes sealt teadmata suunas ning tolleaegsed meistrid on osanud väga hästi ära peita sisselöödud korkidega kust nad puurinud on.

Küsikski, et ehk keegi on uurinud Wandereri ajalugu ja ehk isegi teab kuna see asutus tööpinke tegi ja on nõus oma teadmisi jagama?

Ühe müügikuulutuse isegi leidsin, kus on põhiosas sama pink kuid hoovad on erinevad ja elekter on teisiti lahendatud, kuna mul nende kohtade peal kinnitusauke pole.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anze...84-84-2732
Vasta
#2

Üks selline on ka Eestis, pole minu oma:
   
   

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#3

Mul on Flott puurpink aastast 1953 ja samamoodi 3x220v olnud, kuid mootorisse viiva juhtme kaane all oli lihtsalt paberilipakas, kus oli kirjas et kõrgema pinge jaoks tuleks kaane all klemmid ringi tõsta.

Jubedalt meeldib nende vanade saksa asjade välimus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne