VW Iltis vol 2
#1

Et kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama algusest...
Eelmisest projektist jäid päris paljud asjad kripeldama ning mõneti sundis ka tähtaeg tagant. Seega lubasin endale, et kui peaks vel kunagi ühe Iltise saama, siis teen endale ja korralikult.
Ühe päeval andis maleva transapomo teada, et kuule, KL paneb mõned masinad müüki, vaata, äkki on miskit asjalikku. Ootasin ja passisin peale ning etskae: Hunniku Volvode keskel 2 Iltist ka. Sisetunne ütles, et vähemalt üks neist on mulle tuttavate meeste käes nö rindel olnud seega paar messengeri vestlust ning nii ta oligi. Masin mis mulle silma jäi oli tõesti sõitvana seisma jäänud, probleeme ei olevat olnud, viimane ÜV küll 2015 aga mis siis. Enne jõulude ajal alanud puhkus pani minu ja mu poistekarja autosse ning läksime Tallinna masinaid vaatama. 
Pilt, mis mind ees ootas, oli vähemalt minu jaoks meeldiv. Tendid peal ja tihedad, uksed ees, vett sees ei näinud, vähemalt ei midagi hullu ning ühel vähe korralikumad rehvid all. Samal päeval tuldi neid ka esimest korda käivitama. Mis ikka, akud peale ja proovima. Pärast mõningast käiamist turtsatas mind huvitav masin käima ning sain tiirugi teha. Üleliigseid kolinaid polnud, imelikke hääli ei kostnud, õlilekkeid polnud ainult kütte ülevoolu potsiku ja vooliku vahelt tuli kütet. Ka roostega polnud hullu kuna mingeid imelikke parandusi ei olnud tehtud. Esmapilgul tundus et laadimisega on mingi probleem aga see mind ei hirmutanud kuna uus genekas ootab riiulil. Natuke lähemalt uuride nägin kohe sama probleemi, mis eelmisega oli: juhtmestiku kallal on kõvasti vägivallatsetud (võimalik et siin ka laadimise jama).
Masin oma silmaga nähtud ning võin ausalt öelda, et armusin taas: see masin peab mu pimedaid talveõhtuid sisustama. Nädal oodatud, oksjoni lõpp paistis ning pärast natukest higistamist arvuti taga ja nii ta omale saingi. 
Järgmise nädala jooksul peaks dokumendid korda saama ning koju ära tooma.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

Seda ma mõtlesin et ega see Iltise omanike ring on väike ja küll see varsti välja ilmub. Edu ja jõudu, jälgin huviga.  Väga lahedad masinad tegelikult.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3

Tänud! Kuna mul on kodu kõrval üks mõnus pisike offroad/test field, siis sai eelmist seal piinatud. Tõesti lahe ja mõnus.

Enne kui masin õuele veereb mõtlen/räägin mis siis plaanis ja mis eelmisega kripeldama jäi?

Esimesel jäid liivapritsitööd vähe kehvaks. Ei osanud siis pingsamalt vaadata ning nii mõneski põhjaaluses nurgas on uus ussikolle vohama hakanud. Ka värvitööd oleksin võinud paremini teha, ehk siis rohkem rõhku eeltöödele. Samuti jäid värvimata erinevad liigendid, veljed, ja muu pisem mudru. Kui juhtun Iltis vol 1. nägema, siis enda silma vähemalt kriibib. Kui juba värvile jutt läks, siis vol 2 tuleb kindlasti originaal või vähemalt originaalilähedane mil roheline. See poolläikiv p...k, mis mule opereerimiseks anti ei sobi kuidagi. Vol 1 masinale jäi ka vana juhtmestik, mis oli tegelikult suur viga. Peale valmimist pidin mitmeid kordi küll ühe ja siis teise välja vahetama, suunatulesid ei saanudki korralikult tööle ning sama oli ka klaasipuhasti mootoriga. 

Mis siis plaanis?
Esialgu vana küte välja, toitesüsteem puhtaks ja vaatame, kas mootor hakkab paremini tuksuma. Kui kõik korras, läheb strippamiseks. Viimseni pulkadeks, erinevad koostud üle vaadata, raam samuti paljaks ning pritsi. Kere oli üllatavalt tugev, ainult pindmine rooste aga see selgub täpsemalt peale pritsitöid. Muidugi tuleb nüüd uus juhtmestik, mille jaoks on mul garaazi seinale ka suurem OSB plaat pandud, et korralikult teha. Ilumasinat ei tule aga hea tugev värvkate mil rohelise näol tuleb selga kuna tahaks ka maastikku sõita.

Selle masina puhul on mul ka väike kiusatus panna sinna diisel. Suvel ei jõudnud oma allesjäänud doonormasinat paljaks koorida, seega jäid eksperimendid mootorite sobivuse kohta ära. Igatahes lubati tuua üks passat 1.9 td ning vaatame, kuhu me sellega jõuame. 
Esialgu kõik kuni masina saabumiseni.
Vasta
#4

Paskaagi masuudipress peaks olema igati asine sellele aplikatsioonile. Mis puudutab juhtmekimpu, siis osta jebaist suvaline HotRod-i tarbeks müüdav hiinakas vajaliku kontuuride arvuga. Odav, lihtne, mugav. Ilmselt leiab kuskilt alibabast vms veel soodsamaltki a teades omniva nimelist käitist, siis seda ei pruugi enne matuseid kättesaada.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#5

Enne masina home base´i jõudmist räägiks natuke ka tööriistadest või siis soovidest. Jah, foorumi teemad põhivahendistest olen juba läbi ja lõhki kapsaks lugenud kuid mõnede teemade info seedimine ja filtreerimine käib kohati üle jõu. Iltis vol 1 sai läbi aetud olemsolevaga aga kuna nüüd on tegemist isikliku huviga, siis kuulaks mõningaid soovitusi

Mis olemas? 
Muidugi kõikvõimalikud võtmed, padrunid, pikendused kruvikeerajad jne jne, vajadusel soe garaaz, kett-tali, kompressor, elektroodkeevitus ja korralik vool.

Mis võiks olla? 
Vol 1 väitas, et jubedalt oleks vaja keevitust, millega plekki keevitada. Ilmselt on viga ka minus aga elektroodiga on ikka jube keeruline. Naabrimehel olemas traatkeevitus aga oma töö tõttu ei saa ta mulle seda isegi nädalavahetusel päevaks laenata. Kindlasti mingeid parandusi tuleb teha ka vol 2-l aga eks näeb. Seega keevituse osas mõningaid soovitusi kodukasutuseks, plekitöödeks?

Teiseks suureks sooviks on rakis kere pööramiseks (inlg keeles siis rotisserie eestikeelset ei teagi, pöördrakis???). Vol 1 puhul oli ikka krdima piin kasvõi mastikisiga möllamisel ja sõbramehest keevitaja lubas mulle selle kere sinnasamusesse toppida  Big Grin. Igatahes tänu töökohale on metalli lademetes saada ning selle ilmselt ka ehitan, võib-olla ka eraldi teemana. 

Kere puhtaks saamise ja värvimise teemat veel ei käsitleks. Niipalju ainult, et liivapritsitööd lasen kindlasti mujal teha. Õnneks on kodumaakonnas nüüd paar teenusepakkujat tekkinud ja enam ei pea kuskile kaugemale ronima, seda enam, et juppe on palju. Värvitööd teen endiselt ise. Eelmine tuli isegi suhtliselt viisakas välja, ainult karestamist oleks võinud paaris kohas rohkem olla.
Vasta
#6

(06-01-2021, 20:44 PM)jrgen20 Kirjutas:  ...
Mis võiks olla? 
...

Teiseks suureks sooviks on rakis kere pööramiseks (inlg keeles siis rotisserie eestikeelset ei teagi, pöördrakis???). ...

Siinkandis kutsutakse keregrilliks. Siingi foorumis üksjagu käsitletud vidin.
Vasta
#7

Kas kraam tuli osta.ee keskonnast või kuskilt mujalt?
Vasta
#8

Ostast, mujalt kaovad kiiresti Big Grin
Vasta
#9

Traadikeevituse võin laenata, on küll isetehtud ja raske, aga töö on korralik, sööb 1,0mm traati ja gaasiballoon on puudu, peale seda kui AGA "pakiseina" peale üle läks.  
Muus osas vaid jääb vaid kannatust ja (makse)jõudu soovida...


Vasta
#10

Ja siin ta ongi: Dakari ralli 1980 võitja! Võib-olla mõningaste erinevustega ja rohkema lumega aga siiski Big Grin .

[Pilt: iltis-kodus.jpg]

Kohale jõudsin eile ja see oli üks korralik peavalu. Nimelt läksime vanema pojaga Tallinna järgi, konn taga. Saime õigel ajal kohale, ajasime masina peale ja hakkas pihta. Konna üks rihmalukusti puru. OK K-rauta kohe sealsamas, pole probleemi. See korras, jagan allkirja, saan doukumendid, surume juba käed ära ja...... minu auto ratas käib ringi. No ei saanud ju olla, et masin ei jõua. Lähemal vaatlusel oli Iltisel nelikvedu peal ja maha ei tule. Paar kõnet, tööriistad ja lasime kardaani tagant lahti. Tohutu aeg kulus ja juhtuski see, mida ma kartsin: lumesadu ja järjest tihenev. Oleks probleemideta läinud, oleks juba peale lõunat kodus olnud. Ja nii tuligi tasakesi linnast välja saada, kusjuures arvasin, et hullem ongi linnas sõita kuna soolapude lumi igal pool. Ehhee, ei, hoopis maanteel hakkas pull pihta ja eriti nõme oli üks ringtee, kus sain miski 10km/h kiirusega kääriks. Ja muidugi maantee: kuskil kella 15ks oli täisklaas, ei saanud külge maha panemata autost väljagi. Tripp, mis pidi peale lõunat lõppema, sai oma otsa alles 17.00 kui lõpuks koduõue keerasin. Vaadates lähema aja ilma, siis ARK-i tuleb küll treilaga minna.
Lõpp hea kõik hea. Panin ka värskelt ostetud akud kohe peale, käivitus kerge meelitusega nagu eelnevalt (vana küte) ja lippas nagu noor jumal. Järgmiseks siis regamine aga tänu igasugustele piirangutele, siis tuleb regamiseelne kontroll eelnevalt broneerida ja logistika vastavalt paika ajada.
Vasta
#11

Lumesadu koos tuisuga andis järele ja oli aega natuke lähemalt masinat uudistada. 

Esmane mure on muidugi hetkene pidev nelikvedu. Kuidagi ei tahtnud ta loobuda sellest ning ilmselt enne asjale pihta ei saa, kui kere maha võetud ja pääseb lülitussüsteemile paremini ligi. Natuke jebimist oli lülituskangiga aga ikka maha ei tulnud. Noh olgu, vaatame hiljem.

Teiseks vaatasin üle kõik voolutarbijad. Eelnevalt mainitud laadimise teema tuleb vist ikkagi geneka kaela ajada aga ei kinnita enne, kui masina garaazis ja väljundid mõõdetud. Puhur töötab, Iltis vol 1 suunarelee jama Vol 2-el puudub, tuled kõik põlevad, isegi kaardilamp, starter toimib korralikult, ühesõnaga ei tahaks väga juhtmestikku vahetada aga kuna tean eelmise täienevaid muresid siis teen selle ikkagi ära. 

Kolmandaks vaatasin nüüd mis puudu. Puudu on igasuguseid kummitihendeid/katteid nii kardaanil kui liigenditel. Kindlasti on ka mingeid väikseid asju, mida niisama taskulambi valgel ei näe. 

Neljandaks vaatasin, mida juurde sain. 4 lisalabidat(!!! Big Grin ) Samuti olid olemas originaaltung, ohukolmnurk, mis tuli karbist välja ilmselt esimest korda (konnaga sõit), med pakk, tõkiskingad, ühesõnaga kõik mis vaja.

Järgmine nädal lubas ilm rahuneda, seega on ootamas treila, regamine, koju, garaaž ning molekulideks
Vasta
#12

Kuna ilmad ei soosinud enam konnaga liikumist, siis sai masin treilale aetud ning lõpuks MNT esindusse sõidetud. Pool tundi higistamist üleköetud teeninduses, mõned mõõtmised ja pildid ning Iltis vol 2 sai endale uue numbri. Lihtsalt käib küll. Võtsin ta koheselt ajutiselt arvelt maha, et poleks mingit kindlustuse maksmist.

Nüüd pole muud, kui garaažis natuke koristamist, ruumi rohkem tekitada ning läheb lammutamiseks. Lähiajal hakkab siia ka rohkem pilte tekkima, et oleks mingine fotopäeviku laadne asi. Ehk on teistelgi huvitav vaadata.
Vasta
#13

Täna läks kolakas garaaži ja sai alustatud demonteerimist. 
Esimese asjana läks maha tent ja kahjuks on see lähemal vaatlusel siiski kasutuskõlbmatu. Kui paar väiksemat auku saaks veel ära lappida, siis rebenenud nurgad, ääred ja muud aasad on aastatega väga rabedaks muutunud. Mis siis ikka, peab uue muretsema või teha laskma. Tendi raam on õnneks kasutuskõlblik ja vajab minimaalset parandust.

[Pilt: IMAG0855.jpg]

Roostekahjude puhul on sellel masinal kõige hullem seis tagaosas. Pole veel täpsemalt sisse piilunud aga tundub, et on lihtsasti parandatav. Samuti ei olnud üllatus akuruumi esine. Paari koputuse järel tuli auk sisse.

[Pilt: IMAG0856.jpg]

[Pilt: IMAG0858.jpg]

Iga EKV ja EKL Iltis on sellise tüüpveaga  Big Grin :

[Pilt: IMAG0859.jpg]

Muidu pole väga vigagi, paremas seisus kui vol 1. Piltidelt näha ka isearetatud juhtmemajandust. Miks selline pundar kaablit on pandud, ei tea, ei leidnud ka kohta, kuhu see jooksma oleks pidanud.
Lisaks sõjaväele iseloomulik pilt: konid, šokolaadipaberid, mõned hülsid ja terve camo pulk!

[Pilt: IMAG0857.jpg]

12v väljavõte oli pandud sahtli põhja.Miks sinna, ei saa aru. Oleks võinud ju lihtsalt 24v originaali välja vahetada, minu jäme käsi küll sinna sahtlipõhja ei ulatu.

[Pilt: IMAG0860.jpg]

Järgmiseks saab olema tagumiste istmete ja kongi põhja lahtilõikamine. Lõikamine just seetõttu, et poldid on sisuliselt olematuks roostetanud ja seal kus polt enam ei pea, on mõnuga keevitatud. Ka esiklaasi ei saanud veel kätte, seega tõmbasin päevale punkti mutritele, kruvidele, poltidele roostelahtisti pealekandimisega.
Vasta
#14

Osandamine jätkub ja õnneks pole mingeid masendavaid üllatusi tulnud, ikka suht samad kohad vajavad tähelepanu nagu vol 1 puhul. Üllatavalt kergelt tulevad ka igasugu poldid, mutrid ja kruvid lahti. Aga see selleks, plaane tuleb hakata koguma.

Esiteks: Kõige suuremad metallitööd on muidugi kere kallal siis kuulas natuke soovitusi. Kas oleks mõistlik enne liivapritsi lappida suuremad augud ja välja vahetada vahetamist vajavad detailid või teha liivakas, mingi krunt peale ja siis kallale minna? Miskipärast tundub variant 2 õigem? Kere eemaldamiseni peaksin jõudma juba see nädalavahetus.

Teiseks: Kuna ma keeran ka raamilt maha kõik mis võimalik (läheeb samuti liiva) siis ootaks soovitusi, mida teha erinevate liigendite ja silladetailidega? Ise saadaks samuti pritsi aga mida peale panna? Krunt ja mingine must kivikaitse? Või värv? Või hoopis midagi muud?

Kolmandaks: Mootorit koos muu liikuvaga ma lahti võtta ei kavatse va karpa overhaul. Teen ainult full service ja käib kaua käib. Muidugi tuleb lahendada see pidev nelikveo probleem. Samas soovin ilusa asja tagasi toppida seega mõningaid soovitusi, millega ma selle paakunud essu ja õli sealt küljest lahti saan? Midagi üle võlli teha ei taha, sõita tahaks ju ka Big Grin .

Neljandaks: Varuosad ja igasugu pudinad. Õnneks on siinkohal Belgias eraldi netipood ja isegi lätis on üks kutt, kes tegeleb antud masinatega. Margipõhised spetspudinad saab Belgiast ja isegi normaalse hinnaga aga suuremad asjad nagu erinevad liigendid on päris kirved. Siin loodan, et mingeid olulisi lokse pole. Kui muidugi keegi teab või jääb silma, siis võib siia vabalt kirjutada kuskohast midagi saab. Kindlasti on mõni koht, mis kahe silma vahele jäänud. Kui kedagi huvitab, siis Belgia pood: https://www.iltisshop.be/ . Saab aimu hindadest.
Vasta
#15

Peale liivapritsi ikka krunt + värv ja siis vastavalt soovile järgmine ködi. Maastikuautot ehitades laseks ise vähemalt põhjaaluse elu ja toapoolt põhja ning lävepakud Line-X nimelise kraamiga üle.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#16

Progressi pilt ununes:

[Pilt: IMAG0864.jpg]
Vasta
#17

Väike vahepala. See on see jupstükk, mis vol 1-l puudus ja mõningaid peavalusid tekitas süütesüsteemi juures.

[Pilt: IMAG0866.jpg]
Vasta
#18

Mina olen oma maasturite raamid ikka kohe liivapritsist läbi lasknud. Näed kõik mädad kohad kohe ära. Pritsist koju tõin kuiva ilmaga otse kuiva garaazi ja keevitasin enne krunti ära. Ei tulnud miskit rebast peale. Aga võib muidugi võib korrasoleva raamiosa kohe krundi alla panna. Panin happekrunt+ veoka raamimust ja kestab esimesel juba üle 10 aasta. Linex raamile pisut kallis ja muidu overkill.
Vasta
#19

osade pritsijate juures saab kohe krundi selga lasta.
väga mugav.
ja hilisemaid plekitöid see kuidagi ei sega.
Vasta
#20

(27-01-2021, 15:52 PM)taxopets Kirjutas:  Linex raamile pisut kallis ja muidu overkill.
Kallis on siis, kui käed on ümber kaela. Kõik mida rahaeest saab on odav Wink

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne