Minsk M1M
#1

Nüüd siis jõudis järg selle masinani,kuigi minu kätte sattus ta 97a.Ja võb öelda,et umbes siis  kogu jama pihta hakkaski.Nüüd kahe ja kolmerattalisi paarikümne ringis.
 Sellisena ma ta sain,tagumist ratast polnud,ees on täis komplekt(hetkel ajutine).Hetkel rattad laiali harutatud,kodarad tsingis ja pöiad rummud liivapritsis.Täna sai mootor maha ja laiali.
[Pilt: IMG_M1M_10.01__2_.jpg]
Vasta
#2

Ootan huviga, see oli mu esimene sääreväristajast suurem motoriseeritud kaherattaline.
Möllasin mõned suved, lappisin pooleks läinud tagapiduri kaant ja sain Viljandi-Vastemõisa kruusakal
oma esimese korraliku tankslapi ja siis... varastati kuurist ära. Mäletan, kuidas keset kena suve jalgrattaga
ujuma läksin ja isetehtud süütevõtme (EPO-st valatud pea ja värki) suure vihaga kauges kaares Pärsti järve viskasin.
Olen arvatavasti vanaks jäänud kui seda meelde tuletan.
Vasta
#3

Mul terve ehitussoojak(see pikem) maast laeni poolpiduseid tsiklijuppe täis korjatud- vast leiad puuduva tagaratta, kui Abja kanti otsima kaugel pole tulla.
Vasta
#4

M1M omamoodi huvitav ning veider ratas ja tore, et taastamine ette võetud. Ehk leian peatselt ka innustust enda 1955 M1M taastamisega alustada.
Vasta
#5

Karterid kannatada saanud,aga kuna raamil ja mootoril sama nr,siis tuleb keevitada.

Oleks veel 49 mootor kõrvale panna,ilus.
[Pilt: IMG_20210110_154611.jpg]
[Pilt: IMG_20210110_172319.jpg]
  Kindlasti tahan Abja kanti vaatama tulla.Kus Abja kandis,kuigi vahet pole Abja on ikka väga ligidal.
Toimetame edasi.
Vasta
#6

Piltidekt paistab mootor enam vähem, kuigi on nõks jama tehtud. Väntvõllile paigaldatud kinnised laagrid...
Siduriketi saad voshodi oma panna.. osta.ee olemas.
Käiguvahetuse võll võta ka vossi oma kah osta.ees ning keevita kahvel otsa. 
Veoketi hammakas istub ilusti uue minski oma, kuid vaja õhemaks treida-lihvida. 
Aga hea mõnus ajaviite projekt ning sellefa pn mõnua töristada.
Paar aaatat tagasi möllasin ka mõne 125 mootoriga, ning tegin väikse logi. Sul vanem mootor ja U raud puudub, kuid ehk on abiks:
http://foorum.motokuur.ee/viewtopic.php?f=7&t=24268

Osa jutt nt tihenditest ja viited (iauna) on aegunud, kuid ega hinnad pole väga muutunud

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#7

Käiguvahetuse võlli ostast ei leidnud,heameelega soetaks selle voshodi oma igaks juhuks.
Eks sõbrad tuttavad aitavad.Käiguvahetuse võll koos hoovaga olemas(väga korralik),silinder puuritud esimesse remonti(puudu rõngad).
 Kuna karter keevituses,siis sai spidokaga tegeletud.Teine olemas ,aga tekkis selline sportlik huvi,et arutaks laiali ja vaataks mis teha annab.
[Pilt: IMG_M1M_10.01__3_.jpg]
Parem kui enne.
[Pilt: IMG_20210117_172822.jpg]
Abja lähedalt sain ratta doonoriks,igatahes tänud.Kui kellelgi on pakkuda M1M ile tagumist porikat ,siis oleks kosilane.Enda oma nii õhuke,et pole mõtet paikama hakata.
Toimetame.
Vasta
#8

Rõngad vanast teletornimotopoest, mis nüüd uuel aadressil aga tel nr on sama.
Olen saanud ka Tartust osta.ee tegelase (endine Nares, praegu Katini) käest. Kuid siis on vaja võtta silku kaasa ning reaalselt kohapeal rõngad valida, et ei saaks praake. Asi selles, et võivad jääda vahed silku ja rõnga vahele, kuigi rõngaste lukupilu õige.
Mingi kogus rõngaid oli ka Tartus turupeal olevas "jalgrattapoes"

Spidokale, kui kokku panid, tuleb iga kruvi alla keermeliimi panna, sest kipub neid lahti väristama (mul on juhtunud juba 2 spidokaga nii 4-5 tuh km järel). Lisaks määrida ka. 
Kas taastasid ka fosfori täpikesed suurtel kolmnurkadel ja osuti otsal?
Seda klaasirõngast tagasi kaanetada on ikka mõnus keberniitus või said kuskilt selle kroomrõnga uue?

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#9

Ma mõtlesin, et see osta kasutaja "Katini" ongi Tartu juurikaturu jalgrattapoe omanik Vladimir Katin. Kas ei olegi nii?
Vasta
#10

Katini ongi turupood.Isa ja poeg seda asja ajavad,minul selline info.
 Tänapäeva rõngad (ja mitte ainult rõngad)ei kannata üldjuhul tarvitada.Kõigepealt üritan uustodangut vältida,proovin leida veneaegseid uusi (või korralikke).Loodame ka laatade peale jne.Viimane variant on pood,aga aega on,võtame tasakesi.
 Sellel spidokal ei olnid mingit fosforit(vähemalt mina ei pannud küll tähele).Tegin kolmest kokku.Laenama pidin klaasi koos võruga ja numbritega kettad,sest originaalidel tuli värv koos numbritega maha.Sihverplaadi puhastasin lihtsalt ära ja seieri koos korpusega värvisin.
 Selle võru pärast ma polegi mitte kunagi seda arutamise tööd teha tahtnud ,sest ega ta ju nii ilus ei tule kui tehasest.Võru panin uuema(nende kõrvadega).
 Määret ikka sai pandud.
Vasta
#11

Tartus Aasa ja Kruusa tänava ristil ühes majas tegutses ja ilmselt tegutseb siiani treial, kes tegi mulle kunagi kolvirõngaid selliseid nagu vaja, sümboolse hinna eest.
Vasta
#12

Nii, natuke ikka.
Mootor keevitatud ja vajaminevad osad leitud,ning veel korralikult üle vaadata ja saab kokku panna.Kolvirõngad leitud.Karburaator sai üle vaadatud ja raami sai veits rapitud.
[Pilt: IMG_20210124_165903.jpg]
[Pilt: IMG_20210123_214148.jpg]
Vajaminev porikas.
[Pilt: IMG_20210124_165515.jpg]
Vasta
#13

Erinevatel põhjustel oli tegemistes paus,aga nüüd ikka paar nädala lõppu nokitsenud.
Mootor põhiliselt koos(poldid praegu ajutised),raam laiali ja tuleb hakata kõiki asju näppude vahelt läbi laskma.Kõik kus puksid on ka suht suured lõtkud,nii,et läheb treimiseks.Pöiad ja rummud krunditud ja ootavad ilma,et värvida.
[Pilt: 1615319880778.jpg]

[Pilt: 1615319816383.jpg]

[Pilt: 9.03.21.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne