Originaali ja replika vaheline piir
#41

Kuskilt on mällu jäänud et läänes autode restaureerimisel lausa eraldi klassid milles ka tulemusi hinnatakse paremusjärjestuses. Ja klassid omavahel ka nn hierarhilises järjestuses st järjekorras esimeses klassis on entusiastide silmis väärtuslikumad masinad.
Klassid olid midagi sellist:

Säilinud originaal konditsioonis- hinnatud originaal seisukord, originaal värvkate ja detailide pinnaviimistlus. Hinnatakse säilivust.
Taastatud originaal- Originaal osadega taastatud sõiduk. Lubatud vähesel määral mõningad originaaldetaile jäljendavad detailid. Lubatud uus värvkate ja pindade viimistlus ( tsink, kroom jne). Tehniliste lahenduste muudatused pole lubatud. Hinnatakse audentsuse lähedust.
Replica- valdavalt vanu detaile jäljendavatest detailidest koostatud sõiduk. Hinnatakse järgi tehtud audentsust e meistrimeeste käteosavust. Lubatud vähesel määral tehniliste lahenduste muudatusi
Vasta
#42

(22-01-2021, 11:23 AM)Peeter80 Kirjutas:  Replica- valdavalt vanu detaile jäljendavatest detailidest koostatud sõiduk. Hinnatakse järgi tehtud audentsust e meistrimeeste käteosavust. Lubatud vähesel määral tehniliste lahenduste muudatusi
Näiteks Benz Velo. Need on kõik replicad. 
Muus osas on ju ka meil nii.
Vasta
#43

(20-01-2021, 20:18 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...Taavi auto puhul on ju loetav ja nähtav raaminumber olemas. Seega on tegu restaureerimisega ja mingist replicast pole juttugi! Ja tegu pole ka varuosadest auto koostamisega...
Kuidas nüüd restaureeritud VALLASVARA ka Liiklusregistrisse saada, on teine teema. Ja ka selles vallas oleme me Eestis õnneks Arenenud Maailma Riikide hulka jõudnud. Kui pole varastatud ega tagaotsitav, pole vanarauaks maha kantud jms, siis saab ka arvele. Vallasvara omandus tuleb ära tõestada ja kogu ooper. 

Leidsin ükspäev juhuslikult olulise ksf. argo1974 kirjelduse vaidlusest MNT ameti töötajatega. MNT ameti jaoks ei ole vahet, et kas tegu on reaalselt olemas olnud sõiduki raamiga või varuosa raamiga. Nende jaoks üks varuosadest koostamine kõik ning ise kokkupandud masinat arvelevõttes täiesti ausaks jäämine on libe tee. Lisaks on toodud ka soovitus, et kuidas olukorras toimida - pmst. analoogne heinaküüni taktika:

(11-07-2014, 14:03 PM)argo1974 Kirjutas:  ...
Seadus näeb ette, et varuosadest koostatud sõidukit ei saa arvele võtta. Kahjuks puudub MNTA-s minu hinnagul absoluutne pädevus (olen vaielnud päris mitme (tollal veel ARKi juhatajaga)) selle seadusepunkti mõistmiseks. Kõik nad väitsid, et kui osta vanatehnikaturgudelt tsikkel jupikaupa kokku, kaasa arvatud tehases korrektselt nummerdatud raam (mis pidi ju enne terviklikule tsiklile kuuluma), siis arvele ei saa, sest varuosadest koostatud.
...
Rumalate vaidluste vältimiseks on mõttekas lihtsalt varuosadest koostamise fakt maha vaikida ja mõne sugulase-tuttavaga terve tsikli kohta ostumüügileping sõlmida.
Postituse teema
Vasta
#44

See varuosadest koostatud auto..... suures hirmus sõja algul võeti paljud autod, mootorrattad osadeks lahti ja peideti ära võõrvõimu eest. Kas siis nüüd ausad inimesed peavad vassima hakkama.... et võtsin heinaküünist. Big Grin  
Siin on vaidluse kohti mitmeid. No kurb on, et aru ei saada asjast. Kui nii jätkub, siis edaspidi loeme siit kellegi auto taastamise lugu, mis algab....- ah, heinaküünist leidsin ja järgmisena on auto juba taastatud. Big Grin
T.
Vasta
#45

See pulk mille peal on kere (või siis raami) number peab omanikku vahetama legaalselt koos dokkidega. Probleem ei ole ju mitte selles, et pulkadest kokku laotud, vaid ikka selles et dokke netu, mis numbriga klapiks. Need tuleb kuidagi tekitada. Eks nende dokkide otsimine ja tekitamine on osa sellest taastamise protsessist.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne