Originaali ja replika vaheline piir
#21

Kunagi joosis mingi sari, kus käsitleti Bugatti replikate tootmist müüki ja legaliseerimist. Seal oli metoodika selline, et osteti tehase replika 300 tuhhi, siis vahetati mingid jupid (näiteks plokikaan või tagasild ja paar kella) originaalide vastu, mida siis ostjale presenteeriti, autole joonistati ajalugu, mõeldi legend ja tekitati raskesti kontrollitav kerenummer. Dokid joonistati kusagil paraguai/argentiina. Põrgatati edasi-tagasi ja lõpuks hinne keris juba umbes 1 mill. Nii sai replikast originaal ja taastatud Bugatti. See oli muidugi teadlik puhas pettus pleki lüpsmiseks ja siin ei ole mingit seost antud juhtumiga. 

Peategelase auto on minu silmis nii originaal kui veel olla saab, ei mingit kahtlust. Kas sa ostad selle pulga ebaist või leiad metsast, ei tee seda pulka kuidagi ei paremaks ega halvemaks kui ta on. Igal autol on oma lugu ja selle auto lugu on selline.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#22

(20-01-2021, 19:50 PM)Mart69x Kirjutas:  Kas indreku Audi teemas olevad tagatuled on siis replicad või koopiad? Et kui tehakse üks ühele orginaaltuld kõrvutades siis on koopia (koopia saadi ju orginaali kopeerides) ja kui originaali pole kusklilt võtta ning tehakse jooniste järgi siis on replica ehk jäljendus joonisele?

mina võtaks oma lolli aruga, et
koopia kopeerib originaali täpselt s.t. vahet pole kas detaili järgi või joonise järgi või ....
seega need tuled on koopiad kui vastavad algsetele detailidele või joonistele.

replica ehk jäljendus on sarnane asi mis jäljendab originaali visuaalselt aga milles on siiski erisused
näiteks kui need tuled oleks tehtud vaid fotode või maalide või mälestuste järgi
või siis jooniste järgi aga siiski on sisse viidud mugandused nt. led elemendid või isegi klaasplastist korpus jms.

küllalt leiab ju näiteid maailmast kus tehakse ühest autost keredetailide ümbervormimisega teine auto mis visuaalselt meenutab uut saavutatud autot aga siiski erineb oma mõõtudelt, või tehniliselt lahenustest

näiteks tehakse toyota mr2 peale ferrari jäljendusi jne.

teemaalune MM siiski ei ole jäljendus 
aga kas on koopia või originaal ?
Vasta
#23

Ringi vaadates, siis autonduses replika näikse olevat "nullist" loodud toode, mis küll näeb oma eeskujuga sarnane välja, aga tehniliselt on erinevusi (või täiesti erinev). Nagu näiteks need Cobrad või 356-d, mille tehnika on enamasti moodsam või odavam.

Ja alati on nad oma nimedega, näiteks Pilgrim Speedster 356 või Superformance MKIII
Vasta
#24

(20-01-2021, 19:53 PM)Daff Kirjutas:  Kui kere on algselt tehasest tulnud ja tal on number siis peaks või võiks masin olla ikkagi originaal kui ta on originaalosadega taastatud...
Ajame segasemaks Wink Olgu mul sapikas, mis vene ajal sai ninalaksu, mistõttu esipõll vahetati. Kogu ülejäänud auto võib olla säärane nagu tehasest tuli.
Aga kerenumbrit ei ole .... pole originaal?
Vasta
#25

Mina arvan,et kui Taawi kaevab soost autojuppe,paneb nad selliseks kokku nagu ta enne mürsuga pihta saamist oli,siis tegu pigem originaaliga kui replicaga,mis sest,et mõni jupp on pärit 42 aasta massinast ja mõni 45 aasta omast.Mina ootab väga selle veouto valmimist,kindlasti tahaks oma näpuga katsuma ka tulla ja kuuda oma kõrvaga kuidas kiisu nurrub. Wink

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#26

Ei saa ikka päris täpselt aru sellest replika tähendusest. Kui hiinlane teeb Honda mootori "klooni" (nagu need väikemootorid on), mis see siis on, Honda replika või midagi muud.
Vasta
#27

No kui Taavi teeb kasti Imavere saeveski laudadest, siis on replika Big Grin 
Sellest mammutteemast käis läbi ka pilt, kus MM(või oli see AA) katus oli tehtud klaasplastist.
Ühes teises teemas suutsin ma siiski keele hammaste taga hoida ja mitte soovitada detaili saamiseks 3D-printerit.
Vasta
#28

Kui ta teeb täna kasti jooniste järgi Imavere laudadest, siis võiks seda replikaks kutsuda.
Kui ta teeb Imavere lauast jooniste järgi ja väidab, et see on 30-ndatel (või mis iganes aasta masin see ka pole) tehasest autoga tulnud, siis on tal võltsing.
Kui ta värskendab 30-ndatest autoga kaasasolnud kasti mõne Imavere lauaga, siis võib vast öelda juba, et see on originaalkast.
Vasta
#29

Aga kui kuskilt kuuri alt leida õiges mõõdus lauahunnik, mis on seisnud seal alates aastast 1940 ning nendest laudadest teha kast, kas siis on orikas?
Vasta
#30

aga kuhu te koopia unustasite ? Big Grin

tänapäevane ja õige lauamõõt ning kast joonise järgi oleks nagu koopia
aga vale lauamõõt või vineerist kast ehk valedes mõõtudes kast oleks jäljendus.
Vasta
#31

(20-01-2021, 22:48 PM)Mart69x Kirjutas:  Aga kui kuskilt kuuri alt leida õiges mõõdus lauahunnik, mis on seisnud seal alates aastast 1940 ning nendest laudadest teha kast, kas siis on orikas?
Kui Sa siin lobisenud ei oleks, siis kindlasti. Aga muul juhul, oota nüüd, ma lähen mõtlema. Big Grin
Vasta
#32

(20-01-2021, 21:02 PM)Mart32 Kirjutas:  Ei saa ikka päris täpselt aru sellest replika tähendusest. Kui hiinlane teeb Honda mootori "klooni" (nagu need väikemootorid on), mis see siis on, Honda replika või midagi muud.

Mul hiina KTM kodus.  Paberites oli kirjas KTM Replica. Aus värk.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#33

Minu Gaz 51 on kunagi nõuka ajal käinud kapitaalremondis. Masinast, mis sinna remonditehasesse läks on järel tõenäoliselt 0%. Kabiin on uuem aastakäik, tõenäoliselt ka raam, mis on teleskoopamortisaatoritega, veokast sai kindlalt uustoodang, mootor ja käigukast vahetatakse kap. remonditu vastu samuti. Vaevalt, et silladki sama masina omad tagasi said. Misasi ta siis nüüd on? Gaz 51-e koopia? Või replica?

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#34

Kas isa saab oma poja kohta öelda - poeg, kui poisil on süda doonorilt, neerud ka ja jalgade asemel proteesid?
Selle üle mina ei vaidleks. No kuidas sa ütled replikapoiss või koopiapoiss.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#35

(20-01-2021, 23:48 PM)Wiki432 Kirjutas:  Minu Gaz 51 on kunagi nõuka ajal käinud kapitaalremondis. Masinast, mis sinna remonditehasesse läks on järel tõenäoliselt 0%. Kabiin on uuem aastakäik, tõenäoliselt ka raam, mis on teleskoopamortisaatoritega, veokast sai kindlalt uustoodang, mootor ja käigukast vahetatakse kap. remonditu vastu samuti. Vaevalt, et silladki sama masina omad tagasi said. Misasi ta siis nüüd on? Gaz 51-e koopia? Või replica?
Omal ajal sai neid kiisusid sinna kappi vedada õige mitu. Üldiselt käis see nii et kui oli piisavalt suitsuvorsti kaasas siis  said õhtuks õige birkaga masina kätte. Kui oli vähem vorsti või oli keegi ette jõudnud siis kauplesid vorsti eest oma saadavale masinale nt vabriku mootori või 6 uut rehvi. Kuidas Nuia EPT-s asjad tehasesiseselt käisid täpselt ei tea aga näiteks Koerus ei jäänud valdavalt vanast autost isegi ämbrit alles. Koopia ei sobi kuna koostatud ju originaalosadest originaalkonditsioonis, replica ka ei sobi kuna  replica on seadme, masina või eseme välisilme täpne jäljendamine. Taastoodetud või uuestisündinud?
Vasta
#36

Tuleb valmis teha, unustada mõneks ajaks kuuri või garaaži tolmu koguma ja siis on juba tegemist puhtatõulise kuuri- või garaažileiuga ning päritoluküsimus langeb täiesti ära. Kedagi isegi ei huvita, mis tegelikult juhtus, kõlama jääb "Võrumaa garaažist leiti autentne veoauto GAZ MM". [Autentne - ehtne, täiesti usaldatav, algallikail põhinev] Smile
Vasta
#37

(21-01-2021, 01:41 AM)TeeTL Kirjutas:  Tuleb valmis teha, unustada mõneks ajaks kuuri või garaaži tolmu koguma ja siis on juba tegemist puhtatõulise kuuri- või garaažileiuga ning päritoluküsimus langeb täiesti ära. Kedagi isegi ei huvita, mis tegelikult juhtus, kõlama jääb "Võrumaa garaažist leiti autentne veoauto GAZ MM". [Autentne - ehtne, täiesti usaldatav, algallikail põhinev] Smile
Suurepärane! Tundub et juriidiliselt kirjeldaks hinnang "audentne" antud masina koosteolukorda kõige paremini.
Vasta
#38

(21-01-2021, 11:51 AM)Meelis2 Kirjutas:  
(21-01-2021, 01:41 AM)TeeTL Kirjutas:  Tuleb valmis teha, unustada mõneks ajaks kuuri või garaaži tolmu koguma ja siis on juba tegemist puhtatõulise kuuri- või garaažileiuga ning päritoluküsimus langeb täiesti ära. Kedagi isegi ei huvita, mis tegelikult juhtus, kõlama jääb "Võrumaa garaažist leiti autentne veoauto GAZ MM". [Autentne - ehtne, täiesti usaldatav, algallikail põhinev] Smile
Suurepärane! Tundub et juriidiliselt kirjeldaks hinnang "audentne" antud masina koosteolukorda kõige paremini.
Siit saab vajadusel šnitti võtta ühe teise sama sõja aegse veoauto pealt:
Legend räägib, et keegi Peipsi-äärne külamees oli pooleldi lagunenud ja rüüstatud auto koju vedanud. Peitnud heinte sisse.
Praeguse omaniku käes alates 1995. aasta sügisest.

Allikas: Studebaker US6 (1942)

Nt. Teine külamees naabermaakonnast tahtis ka omale igaks juhuks veoautot heinte sisse tallele panna, aga temale enam Stuudebakreid ei jätkunud ning pidi Gaz ai-aiga leppima.
Vasta
#39

Eelmise sajandi seitsmekümnendatel pandi Kanadas  kokku Ford V8 1934 aasta roadstere. Timmis Fordid  koostati uutest originaalosadest mis oli kokku otsitud üle maailma kõikidest Fordi esindustest ja muudest kõikvõimalikest kohtadest kus Fordi osasid iganes  leida võis. V8 mootor oli tollel ajal veel laialt kasutusel   statsionaarmootrina nii,et mootorite leidmisega probleeme polnud . Ilmselt ka raame ,sildu ja muid varuosi leidus piisvalt . Probleemiks olid keredetailid ,mis  valmistati fiiberplastikust.
 Nii,et tegemist oli ilmselt originaal replicaga.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
   
Vasta
#40

Näiteks kui Hr.Sirk teeb audile uued ukselingid ja tagatule klaasid mis on äravahetamiseni sarnased,siis need on replicad või siis koopiad,võta nagu tahad,aga kui ta paneb sinna klaasi mille keegi fritsu on talle saatnud ja see on aastast 1935 siis see originaal.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne