amazoni tagapidurid
#1

Tere,

Jagage ideid, kuidas lahti saada volvo amazoni tagapiduri trumlid? Videost on näha, et asi imelihtne:
https://www.youtube.com/watch?v=7wEtIV_rvM0

Lased käsipiduri lahti, paned aga rakise külge ja imelihtsalt keerad lahti. aga kui see nüüd ei tule? Ilmselt ta istub seal võlli istu otsas korralikult kinni ja pole seda aastaid lahti võetud. Mos2 olen vahele lasknud, kuumaks olen lasknud, mitu meetrit toru on rakisel otsas, aga ei miskit, ainus mis ma tunnetan, on see et poolass läheb tuksi. Jätsin küll poolassi mutri sinna otsa, et mitte keeret rikkuda, aga noh, lahti ka ei tule. 24h seisis pinge peal, ei ole siis ka midagi muutunud.
https://photos.app.goo.gl/qHEPi1ae5N6idhaz8

Mingeid mõtteid, enne kui relakaga kallale lähen? Pneumoga ragistades lõhub rakise ära.
Vasta
#2

Lahtiste veljemutritega veidi sõitmist ja pidurdamist, mõned meetrid.
Vasta
#3

velg tuleb lahti, aga siit jah koorus idee proovida sõita lahtise poolassi mutriga.
Vasta
#4

(25-01-2021, 11:52 AM)taavi Kirjutas:  velg tuleb lahti, aga siit jah koorus idee proovida sõita lahtise poolassi mutriga.

Bingo!

Ma muidugi ei tea, kui täpne selle koostu ist on ja ega väike wägivald seda tuksi ei keera. Koonus võiks muidu sõitmisele järele anda küll.

Ega seal keegi pole viimse võimalusena Kemppi-liimi pruukinud?

EDIT: Järgmisel kirjutajal on tuline õigus: löögid, vaheldumisi piki võlli ja pinget lisades. Kui rakisel on T-saba asemel kuuskant, siis enne löömist tuleb kindlasti võtta lõtkud sabale rõhudes välja. Triviaalne küll, aga olgu meeldetuletuseks öeldud.

Auto alt väljapoole pekstes on võimalik võlliotsa väänata. Me ju ei tea, kui tugev haamrioperaator on ja kui kopsaka peenhäälestusseadmisega täpselt lähenetakse.
Vasta
#5

Terav löök haamriga, mitte pinge kangiga. Just nagu videos.
Vasta
#6

Kas see rakis üldse lööki ei kannata? Või on see mitmemeetrine saba ikkagi suuteline lööki vastu võtma?
Üks variant on laiendada/tugevdada rakist üle trumli ääre, et auto alt anda löök väljapoole, samaaegselt rakise keskelt pealekeeramisega. Sel juhul oleks muidugi ideaalsem, kui võlli otsa vastu ei suruks sama rakis, mis on trumli küljes, vaid võlli otsale oleks eraldi vastusurve. Aga võiks ka nii toimida, kui löök väljapoole ja kruvisurve sissepoole on samaaegsed.  
Ikka õige tugevusega löök õige koha peale on see, mis seisnud asjad lahti raputab. Õige tugevus tähendab muidugi seda, et nii kõvasti kui võimalik, ilma et katki ei löö Smile

Kas mos2 õnnestus pritsida kogu trumli sisemusse - nii klotside vahele kui võlli "juurika" suunas?
Vasta
#7

Ma masseeriks seda keskosa ka suruöhumeisliga, muidugi sellise tömbi otsaga. See väristab ka tihti asju lahti, muidugi samalajal survet on vist raske peal hoida kui tömmits samasugune nagu videos

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#8

tänud! mõtteid koguneb Smile õhtul katsun realiseerida. Veel mõtteavalduseks, siis rakis on selline:

https://photos.app.goo.gl/MCE9T4vtxeS4brmQ6

Saab lüüa küll. Ise koputasin kummihaamriga, aga see vast tegi sama välja kui see 2 meetrit toru seal. Mos2 õnnestus ainult sinna poolassi mutri ümber pritsida

See löökmeisel tömbi otsaga kõlab hästi, mingi makita odavotsa riist isegi olemas, aga terava otsaga, eks nuputan, tera saab tömbiks lihtsalt ja odavamalt kui uued poolassid ja piduritrumlid Big Grin
Vasta
#9

(25-01-2021, 14:30 PM)taavi Kirjutas:  ...

Saab lüüa küll. Ise koputasin kummihaamriga,
...

Kummihaamer ei ole piisavalt terava löögiga! Ikka kilone-paarine peab olema see, millega säärastele kodanikele kosja minna.

Kas tõmmitsa polt ja mutter on ikka mingid äkilisemad materjalid, mis mõistlikku vägivalda taluvad? Tavaline tööriistateras seal kaua ei kesta.

Mutrit on ikka rohkem, kui pildilt paistva nelja keermeniidi jagu?
Vasta
#10

mutter sai reedel sinna, enne oli seal otse rakises, pneumo lõhkus rakise. Kahjuks tegu 8 tugevusega mutriga, kuna paremat võtta parajasti sel hetkel polnud. 1,5 keere, umbes 2cm on kontaktpinda. Palju pole, aga 2 meetrise toruga keere järgi pole andnud.
Vasta
#11

Mina laseks poole tollise õhukeerajaga korraliku pinge peale ja siis paari-kolme kilose haamriga paar pauku- peab lahti tulema.
Vasta
#12

Üks asi on veel mainimata jäänud.
Asendad rakise poldi mõne pikema keermelatiga.
Keskele läheb raskus, näiteks kuvalda pea või torujupp. Lati otsa paned suurema seibi ning raskusega lööd vastu seibi.

Tõmbehaamer on vist selle nimi.
Vasta
#13

(25-01-2021, 14:30 PM)taavi Kirjutas:  Saab lüüa küll. Ise koputasin kummihaamriga, aga see vast tegi sama välja kui see 2 meetrit toru seal. Mos2 õnnestus ainult sinna poolassi mutri ümber pritsida


Mina teeks nii: sellele tõmmitsale, mis sul olemas on, keevitaks poldile külge samasugused labad, nagu sel onul seal videos on. Absoluutse enamuse volvomeeste kogemus ju näitab, et see asi tahab lööki saada ja mingi uue ja omaleiutatud jallgrattaga sa siin võistlust ei võida. 

Ja SIIS, kui oled selle oma tõmmitsa puruks peksnud, on juba järgmine samm: õige tõmmitsa ostmine. 
Vaatasin, alates 99 dollarit neid saab ja vaevalt, et siin keegi selle odavamallt valmis teeb. Ja keere seal korpuse sees on ikka väga pikk, polt ülikõva, ilmselt keere samuti: 


[Pilt: s-l400.jpg]

Mutrist, mis sul praegu on, jääb ilmselgelt väheks ja teine asi on see, et see mutter rebitub sealt keevitusest tõenäoliselt lahti. 
Me ju teame, et pool tolli sellist keevitust kannatab ainult pool tonni raskust; sul on seal keevitust vblla 1 toll, aga raskust tuleb talle raudselt rohkem kui tonn. 
(kui sama asi korraliku, rõhumõõtjaga laagripressi alla panna, siis seier jõuab enne ikka mingi 20-ni raudselt, enne kui lahti paugutab. Ja need on tonnid, mitte kilod, eksole)

ja korraliku tõmmitsa puhul, nagu üleval oleval pildil, saab seda vablt ka õhuga keerata, selleks ta ju ongi tehtud. Selle videos oleva onu tõmmits on eelmise sajandi keskpaiga disain.


.
Vasta
#14

Hommik!
Mul oli sama probleem! Autoks Mazda B2000, Vla.87- muidu täitsa muhe auto.
Lisaks südamikule oli ka käsipiduri tross kinni ussitanud.
Ja kuna igasugu totaalset peksmist ei soosi, siis paigaldasin analoogse tõmmitsa.
Peksmise tagajärjel ei tea mis vead hiljem välja võivad tekkida. Kuuma- külma võiks ka, aga kes neid ärakõrbend semmereid
ikka vahetama hakkab.
Trossi lõikasin ratta juurest maha ja 4päeva pärast mõned sõbralikud mütsud anndes, tuli lahti. Mul selleks käepärast vaskpulgad ja
kõvemast puidust balvankad. Puit ei ole libe ka, sinna kohe julgem lajatada.
Kahjustada said klotside splindid, aga need läksid nagunii uued (isegi esinduse hind polnud suur).
Iseäralikku on selle auto juures aga see, et tagapidureid rahuldavalt toimima saada, paigaldasin klotsid erinevast komplektist.
"Tee vöi tina"- muidu tehnokõlbulikke pidureid ei saanud. Sellel jookseb õli enne ühte silindrisse ja sealt alles teise.
Pildid internetist.


Manustatud failid Pilt (pildid)
       
Vasta
#15

(31-01-2021, 10:58 AM)volvotar Kirjutas:  Hommik!
Mul oli sama probleem! 


Kus ta siis sama probleem on? 

Sinu kastikal on tagapidur selline nagu peaagu kõikidel maailma trummelpiduritega autodel, alates 1950 jaguarist kuni 2020 Hiluxini. 
Aga teemaalgatajal on täiesti ainulaadne, ainult Volvodel, Jensenite ja mõnel üksilul veel kasutatav süsteem, kus piduritrummel istub ülitäpse nuudiga pooltelje otsas. 

Mis tähendab seda, et kui teda ära hakkad võtma, siis hoiavad seda kinni mitte ainult vanad laialijooksnud klotsid, trumli randid pluss keskaugu rooste VAID ka see pooltelje nuut, mis on trumliga tõenäoliselt täiesti üheks kokku kasvanud. 

Ehk siis sinul oli selle mahasaamine täiesti tavaline trummelpiduri rutiin; aga Amazoni omanikud peavad sellele palju-palju tõsisemalt lähenema. 

PS. Aga see on huvitav, et see Volvo trummel, vaatasin, polegi teab mis jalustrabavalt kallis, kui uued peaks ostma. 
995 rootsi krooni on ju umbes 100 "meie" rahas: link
Ja mis nendega ikka juhtuda saab? Tagapidur ju pidurdamisega väga ei pinguta. 


.
Vasta
#16

Täpsustaksin, et seal pole nuut, vaid koonus ja kiil.
Hiljuti võtsin ise sellist istu lahti väikese Lapplanderi Salisbury tagasillal. Konstruktsiooni vahe on selles, et sellel käib piduritrummel eraldi pealt ära, saab pidurikilpi ja poolassi paigal hoidvad poldid lahti keerata ja poolassi koos kilbiga sillast kätte.
Panin pressi alla. Kuna piduri kilp segas ja ei saanud flantsist korralikult üles võtta, ei julgenud üle 7 tonni rõhku vajutada. Sellest jäi väheks, aga kui kuumaõhupuhuriga kuuma andsin, tuli kena pauguga lahti (mutter oli muidugi otsas millimeetrise vahega).
Nii et teemaalgatajale soovitaks katsetada oma tõmmitsaga pinge peale keerata niipalju kui annab, siis istule kuuma andes raskema vasaraga tõmmitsa polti kolkida mõistliku tugevusega. Vbl poolassi otsale ja tõmmitsa poldile miskit vahele panna ja kohtpingeid ühtlustada, et poolassi otsa ära ei limaks.
Oma Amazonil olen ka kunagi lahti võtnud, tehtud tõmmits on kõigest 3 mm plekist ja sellega olen ma nad maha saanud.
Vasta
#17

Tsitaat: Sinu kastikal on tagapidur selline nagu peaagu kõikidel maailma trummelpiduritega autodel, alates 1950 jaguarist kuni 2020 Hiluxini.
Aga teemaalgatajal on täiesti ainulaadne, ainult Volvodel, Jensenite ja mõnel üksilul veel kasutatav süsteem, kus piduritrummel istub ülitäpse nuudiga pooltelje otsas.
VASTUS: Ma ise suur Volvode ja Alfade fänn olnud, aga ega ma Amazoni pidurit näind polegi.
Siin pigem püüan rääkida oma kogemusest ja näidata töövahendeid mis aitand ja mida 
oleks nõus ka laenama, kui teemaalgataja seda sooviks. Kui kellelegile postitused ei meeldi, 
siis vabandan oma tehnilise harimatuse eest.
Oleks auto minu kodulinnas, siis omades selliseid sõpru (üks on restaureerinud autosid Rootsi)- auto oleks juba korras selle aja jooksul mida ma kirjutamisele olen kulutanud. Väänatakse, pööratakse ja kui miskit katki läheb- valmistatakse uus.
Ja seda tundidega, mitte nädalate ja kuudega. Ei ole ka sellised vennad kes alustavad juttu- too mulle projekt ja siis vaatame.
On olemas seadmed, materjalid, oskused, tahtmie ja hasart,- ükskõik kas kolb mootorisse, või mehanism traktorile/harvesterile.
On valmistatud assju ka öö jooksul- kui vaja.
Vasta
#18

vanad skoda 120 seerija oli niisamuti piduritrummel poolteljel korralikult kinni,korra või paar sain lahti,aga enam ei mäleta kuidas,20 aastat möödas juba.
Vasta
#19

sain need eelmine nädal lahti lõpuks, andsin kuuma ja haamrit ja lõpuks käisin poes ja tõin päris tööriistad Big Grin mängu tööriistu läks päris mitu katki.
https://www.instagram.com/p/CKrMZErJ1oS/
https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t...e=603F3382
Ma arvan et kinniolemise põhiline põhjus oli see, et nad olid vasemäärdega vähemalt 3 aastat tagasi kinni pandud (kui mitte kauem, aga 3 aastat pole neid kindlasti keegi lahti teind, manuaal näeb ette 10k km/1a tagant lahtivõtmise). Vasemääre oli nagu liim seal vahel. Uued trumlid pean nagunii ostma, vanad on 2mm üle max väärtuse kulunud juba.

Mutrid jätsin poolasside otsa, pauk oli vägev mõlemalt poolt, tõmmits ka rohkem katki ei läinud. Aga nüüd peab ilmselt poolassi otsad üle keermestama, aga see juba lihtsam ooper.
Poolass sai otsa sisse prao ka: https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t...e=603DADD0


Tänud kaasaelamast!
Vasta
#20

ma arvan et antud teema lõpetuseks on väga hea linkida see lehekülg, kus palju ideid

https://www.sw-em.com/Brake_Drum_Notes.h...g8So4qFEU0
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne