Postitused: 459
Teemad: 4
Liitus: Feb 2008
Maine:
10
Kas see sujuvkäiviti on sul vajalik või arvad, et seda on mootorile vaja? Mida see mootor ringi ajab?
Postitused: 2,819
Teemad: 201
Liitus: Jan 2004
Maine:
48
Kui kohe käivitades koormust järel ei ole, või on minimaalne, siis kõlbab käivitamiseks tavaline 3 faasiline C16 kaitsmeplokk.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Postitused: 24
Teemad: 0
Liitus: Aug 2002
Maine:
0
Põhimõtteliselt on võimalusi mootori käivitamiseks kolm:
1. Kontaktorkäivitus, kas siis otse või täht kolmnurk
2. Sujuvkäiviti
3. Sagedusmuundur
Esimesed kas vajavad lisaks mootorikaitse automaati, muundurile piisab kaitselülitist.
Ilma mootorikaitseta lihtsalt kaitselülitiga käivitades ei kaitse mootorit miski ja ülekoormuse korral võib mootor maha põleda.
Kõige lihtsamaks lülitamiseks üks fikseeruv kaheasendiline lüliti, või siis kaks mittefikseeruvat surunuppu, nii kuidas endale mugavam tundub. Kõik muu (märgulambid, hädaseiskamine jne.) ei ole töötamise seisukohalt otseselt vajalik aga on tihtipeale soovituslik või lausa kohustuslik.
Kui saaks paari lausega kirjeldada, mis rakendusega tegu saab öelda milline lahendus kõige mõistlikum ning mis see ka maksma läheks.
\"cogito ergo sum\"- mõtlen järelikult olen olemas
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
Mootor hakkab vedama palgihöövlit, kus on pöördeid ca 6000-8000. See vajab jõudu.
Lisaks materjali sättimine võtab aega ja käivitamine/seiskamine on tihe.
Ei meeldi kui mootor tühja üürgab kõrva ääres ja samas on valus kuulata kui mootor kargab käima nii, et tuled võtab hõõguma laes ja kogu võimsus läheb mootorisse mis kaablitest läbi mahub.
Seiskamise seen on minu jaoks primaarne. Sama oluline nagu hingamine. Juhtub ikka asju ja hea kui saab kohe seisma.
Lisaks lõpplülitid ja lolluste tegemise piirajad tulevikus oleks head. Pea on ikka loll vahest ja hea kui miski piirab käivitamise kui see ohutu ei ole.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
28-01-2021, 09:43 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-01-2021, 09:45 AM ja muutjaks oli
diesel.)
seuke kiirepöördeline ja ilmselt ka arvestatavat massi omav asi,
mida pidevalt sisse-välja lüljutatakse, võiks äkki mingit sidurit vahel omada?
kas sniti võtmiseks mõnd tehasetoodet pole kuskil näha?
sujuv käivitus muidugi teeks ka elu palju ilusamaks.
edit: äkiliseks seisma jäämiseks vaja pidurdamist ka.
Postitused: 24
Teemad: 0
Liitus: Aug 2002
Maine:
0
Siin on ainuõige 3 lahendus, ehk siis sagedusmuundur. Nimelt sujuvkäivititel on piiratud lülituskordade arv (olenevalt tootjast ja võimusest kuni 10 korda tunnis). Kuna mass on arvestatav ning materjali sättimiseks on vaja kiiret seiskamist (ilmselt ei ole aega oodata kuni mootor vabajooksul seiskub), siis ilmselt on vaja muundurile lisaks ka pidurdustakistit.
\"cogito ergo sum\"- mõtlen järelikult olen olemas
Postitused: 2,860
Teemad: 34
Liitus: Jan 2012
Maine:
27
Sagedusmuundur pidurdab küll aga teatud piirini.
Kui on vaja ikka äkitselt seisma jääda siis on mootori külge pandud mehhaaniline pidur. Näiteks on sellised asjad lintsaagidel ehk ka mujal.
Sagedusmuundur oleks aga hea valik käivitamiseks ja reguleerimiseks. Omab ka häid omadusi mootori kaitseks jms.
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
Võlli laius 300-400 sõltub mis välja võlub, vaja veel käia kandidaate vaatamas. Pöörded sõltuvad sellest ka mitme teraga võll õnnestub hankida- mida rohkem terasid võllil seda vähem on pöördeid vaja.
Mootor 5.5 on miinimum, kahtlen ka ise selles veidi ja kindlam tundub 7.0kw, samas tänapäevased höövlid 400 laiusega kasutavad 4.0kw mootoreid ja saab töö tehtud.
Mul max laiust vaja harva ja edasiliikumis kiirus ei ole prioriteet ning hiljem on alati võimalus suurem mootor peale tõsta. Elektrisüsteemi teekski max 10 kw mootori varuga, et saaks vajadusel lihtsasti ümber tõsta.
Värske puidu hööveldus võib tõesti rohkem võimsust vajada kuna niisket puitu on höövlil raskem lõigata kui puitu, kuid ideaalis märga tuleb harva ette.
Mootori pidurdus ei ole oluline, kuna höövel võtab alt poolt ja see võib seiskuda omasoodu, materjali sättimide ajaks lükkan selle eest ära mitte ei tööta höövli all/peal, ja võimalus on tõesti ehitada ka mingi pidurisüsteem sinna külge(jalakast klots vastu võlli pidurdamiseks nagu vanadel aegadel)
Puidulõiketehnoloogiaga olen kursis- omalgi paber taskus, et oskan neid masinaid ja puitu kasutada.
Olekski vaja selgeks teha mis siis kõike vaja on selleks ühendamiseks, kuna interneeduses on palju variante. Üks variant on ka mootori kaitselüliti ja täht-kolmnurk lüliti.
Nõukaaegsetest komponentidest niipalju, et igasugused vanastajast pärit komponendid puuduvad ja vargile ei lähe seega kõik osad tuleb poest eurode eest koju tarida.
Postitused: 213
Teemad: 0
Liitus: May 2016
Maine:
1
Siis on lihtne 12A (10-16A) mootorikaitse ja kontaktor. Start/Stop nupp ja hädastop igaks juhuks.
Komplekt kontakte nuppudele 2tk NC ja 1NO. Mingi 60-100€ läheb sinna ehk
Postitused: 816
Teemad: 30
Liitus: Aug 2006
Maine:
5
Alates 5,5st edasi muundurite hinnad teevad ka hyppe. Muidugi peenhäälestamist saad selle seadmega hulga teha, kas vaja see on isekysimus. Kasutatud muundureid kannatab võtta küll, lihtsalt peab vaatama, et mingi paber kasvõi netist leida oleks. Viimase sain jooksma Youtube video järgi - muudkui pausid ja sead parameetreid. Üldjuhul nad kusagilt kilbist välja roogitud ja siis vaja tehase algseaded taastada.
Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Postitused: 1,234
Teemad: 22
Liitus: Jul 2009
Maine:
45
Soojuseks läheb see energia.
See on hädapidur ju, kui sul on valida, et kas saen käe otsast või lasen mõne vasetüki liiga soojaks, siis kumma sa valid?
Postitused: 2,040
Teemad: 19
Liitus: Oct 2004
Maine:
42
Teoreetiliselt, kui sagedusmuundur mootori pidurdamiseks täitsa lühisesse laseb, siis peaks jah enamus sooja mootorisse jääma. Sest sealne mähis omab ju sel juhul kõige suuremat takistust selles "vooluringis".