MTZ 80 - Starter jne

Lõpuks sain siis kõik ühendatud, laadimis kontrolllambile võtsin toite signaalilt  ja teisest klemmist siis generaatori D klemmi. Kui traktor käib siis kustub ilusti ära ja ampermeeter on plussis. Tiksudes mõõtsin multimeetriga akult näitas 13.5V. Signaali vajutades läheb lamp põlema aga see ei ole väga probleem Big Grin  Muidu tiksudes kipub ka õrnalt hõõguma aga eks see ole normaalne ja vaja lihtsalt pöörded kõrgemaks seada.

Käivitamine on suhteliselt vaevaline, tahab jõhkralt ketramist saada (Iskra/mahle 4kw, 95ah varta ). Sümptomite järgi nagu kütuse teema ja sai siis kõik küttevoolikud, stutserid, seibid uued pandud ja visuaalselt voolikutest kütust ära ei vaju.. Soojalt peaks ju põhimõtteliselt poolest pöördest minema aga antud isendil tahab ikka paar pööret..

Põhimõtteliselt peale ketramist hakkab vaikselt lubama ja popsuma nagu ei saaks piisavalt kütet/õhk vahel vms. Reaalselt peaks ta ju peale mõningast ketramist ilusti käima hüppama.   Enne kui pumba ja pihustid pumbamehe juurde viin, kas on veel kellegil midagi tarka lisada?
Vasta

Kanistritest tehtud? Et seal midagi imiliinis ees ei oleks... Tõsi, see peaks mootorit ka pööretel pooma.

KSP surveklapp ikka toimib? Ettanderõhk peab olema pool baari.

Alati on kahtlane setteanum ja eriti selle tihendid.

Kusevad pihustid ja hõre mootor ei taha ka minna. Kui lisada siia hilistunud pritsehetk (kunagi loeti reegliks, et iga tuhande tunniga tuleks ühe auguvahe võrra varasemaks tõsta), siis käiadki enne soojaks ja siis alles läheb.
Vasta

Alustaks sellest, et kõik liited ikka kinni keeratud on ja tihendid on seal kus need olema peavad. Enne seda alustaks üldse sellest, et mida see patsient endast täpsemalt kujutab? Täpsemalt siis see mootor üleüldiselt ehk on tõesti kõik lihtsalt väsinud.
Vasta

(06-04-2021, 13:38 PM)v6sa Kirjutas:  Kusevad pihustid ja hõre mootor ei taha ka minna. Kui lisada siia hilistunud pritsehetk (kunagi loeti reegliks, et iga tuhande tunniga tuleks ühe auguvahe võrra varasemaks tõsta), siis käiadki enne soojaks ja siis alles läheb.
Soojaks ei jõua starteriga käiata, kuid pika käivitamise peale saavad kolvi põlemiskambrid täis ja surveastme tõus ajab ta lõpuks käima.
Siis ta korra lubab, kütus visatakse kambrist välja, koguneb jälle ja nii ta soojeneb ja käivitub...
Kunagi hakkas mind sõbraga huvitama, miks üks mootor käivitub ja teine mitte ning siis sai tehtud selline katse, et käivitada kuni lubama hakkab ja siis pihustiaugust vaadata kas kütus silindrisse jõuab ning kambripõhjas oli umbes 6mm kütust.
Mõõtsime siis vana kolvi pealt ära palju kütust mahub et saada 7mm tase ja järgmine hommik panime selle sisselaskest igasse silindrisse.
Kuigi ilm oli külmem, lubas siis juba esimesest vändapöördest.

Pihustamise kvaliteet on tal väikese pöördega ka eriti halb, kuna pihustiavad suured ja kui pumbal ka veel 8mm plunsrid sees on tahab saada korralikku pööret et kütus uduks pihustada.
9mm plunsritega käivitub oluliselt lihtsamalt.

Etteandepumba surve käivitumist ei mõjuta sest väikese pöördega jõuab kütus plunsisse joosta.
Isegi enne Boschi pumba paigaldamist oli mul surveklapil pastakavedru taga et lihtsalt pump tühjaks ei jookseks seistes.
Midagi aru küll polnud saada et teisiti oleks peale selle, et karteriõlile ei tulnud diislilõhna juurde.
Muidugi tagasivool peaks ka olema otse paaki mitte et õhk ei saagi kuskilt välja ja ringleb kuni pihustite kaudu välja läheb.
Vasta

Kuigi märkus ettandesurve väärtuse kohta on omal kohal, siis läbimädanenud vedruga klapist pahiseb kütus üsna meelsasti tagasivoolu ja miski ei sunni seda täppispaari ronima. Ega see loll ole, et kitsasse prakku poeb, kui avar trotuaar ootamas.
Vasta

Etteandepump sai uus pandud. Setteanuma tihendi vahetan lähipäevil ära.
Mõtlesin korra ,et vahetaks pihusti otsad ära aga mõtekam vist siiski pumbamehel see ära lasta teha ja samal ajal pihustid paika reguleerida. Ja kui sellest kasu ei ole eks siis peab pumba laskma üle vaadata. Muidugi vabalt võib lihtsalt mootor hõre olla kuna reaalselt remonti seal tehtud tänapäeval ei ole. Ei tea kas see midagi olulist näitab aga õlisurve on stabiilselt 3.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne