Elektri alusteadmised: pinge, vool ja mahutavus
#1

Ma ei saanud küll aru mis akud seal nüüd siis on praegu. 12x2V? 2-voldiseid akusid on 12 tk ja 240 Ah on 2 V kohta (tundub kahtlane). Kui see 240 Ah on 24 V kohta (?), siis 12 V akude korral oleks 480 Ah vaja.
Vasta
#2

(08-02-2021, 00:10 AM)Mart32 Kirjutas:  Kui see 240 Ah on 24 V kohta (?), siis 12 V akude korral oleks 480 Ah vaja.

.png Capture.PNG Suurus: 142.79 KB  Tõmbamised: 484


Õppematerjal:
https://et.wikipedia.org/wiki/Jada%C3%BChendus
Vasta
#3

(08-02-2021, 00:10 AM)Mart32 Kirjutas:  ...
2-voldiseid akusid on 12 tk ja 240 Ah on 2 V kohta (tundub kahtlane).
...

Ei midagi kahtlast:
https://www.tayna.co.uk/forklift-batteri...-2v-bs/p2/
Vasta
#4

(08-02-2021, 00:20 AM)olli Kirjutas:  
(08-02-2021, 00:10 AM)Mart32 Kirjutas:  Kui see 240 Ah on 24 V kohta (?), siis 12 V akude korral oleks 480 Ah vaja.



Õppematerjal:
https://et.wikipedia.org/wiki/Jada%C3%BChendus


Noh mis nii lihtsast elektriteemast aru saamisega probleem sul või? Toungue
24 V 240 Ah aku lihtsustatult öeldes sisaldab 5760 Wh ja kui tahad sama palju 12 V-ga saada, siis on vaja 480 Ah.
Vasta
#5

(08-02-2021, 11:35 AM)Mart32 Kirjutas:  Noh mis nii lihtsast elektriteemast aru saamisega probleem sul või? Toungue
24 V 240 Ah aku lihtsustatult öeldes sisaldab 5760 Wh ja kui tahad sama palju 12 V-ga saada, siis on vaja 480 Ah.

Sedamoodi meil ei hüpata silmile!

Seda enam, et sel virnastil ei ole ei 12 ega 24 V aku, vaid jadaühenduses 2V elemendid!

Algne küsimus ei olnud samaväärsega asendamine, vaid odavamalt läbi saamine, asendades algse tuumajaama väiksema akuga.
Vasta
#6

(08-02-2021, 11:35 AM)Mart32 Kirjutas:  
(08-02-2021, 00:20 AM)olli Kirjutas:  
(08-02-2021, 00:10 AM)Mart32 Kirjutas:  Kui see 240 Ah on 24 V kohta (?), siis 12 V akude korral oleks 480 Ah vaja.



Õppematerjal:
https://et.wikipedia.org/wiki/Jada%C3%BChendus


Noh mis nii lihtsast elektriteemast aru saamisega probleem sul või? Toungue
24 V 240 Ah aku lihtsustatult öeldes sisaldab 5760 Wh ja kui tahad sama palju 12 V-ga saada, siis on vaja 480 Ah.
2V 240Ah = 480Wh
Nüüd paned neid elemente 12tk (jadaühendus) ja saab 12*480Wh=5760Wh
Vasta
#7

(08-02-2021, 12:03 PM)virks Kirjutas:  2V 240Ah = 480Wh
Nüüd paned neid elemente 12tk (jadaühendus) ja saab 12*480Wh=5760Wh

Täpselt. Kas mu näide oli kuidagi teistmoodi? Et kui võtta 12 V aku(sid) 480 Ah mahtuvusega, tuleb sama välja.
Vasta
#8

Elektriautodes kasutatakse 3,6V elemente. Kui tippmudeli kogu akupaki mahtuvus on 90kWh, siis järelikult on iga element 90 000 / 3,6 = 25 000 Ah ?? Big Grin
Vasta
#9

(08-02-2021, 12:41 PM)olli Kirjutas:  Elektriautodes kasutatakse 3,6V elemente. Kui tippmudeli kogu akupaki mahtuvus on 90kWh, siis järelikult on iga element 90 000 / 3,6 = 25 000 Ah ?? Big Grin

Kas elektriautos on kõik elemendid jadaühenduses?

Senikohatud on ikka segaühenduses, et saada vajalikul pingel nõutud energiavaru.
Vasta
#10

elementaarsete alusteadmiste õpetamisega pole vaja nn päris-teemat solkida.

amper (ning ampertund) ja volt on erinevad asjad. Suurema voolu saab rööpühendusega, suurema pinge jadaühendusega.
Olli viitas jadaühendusele, lisaks on rööpühendus: https://et.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6%C3...3%BChendus

mõlemast on ksf mart32-l endale vaja selgeks teha ainult esimesed kaks loogikat (I ja U liitmiste osa).

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#11

(08-02-2021, 12:48 PM)v6sa Kirjutas:  
(08-02-2021, 12:41 PM)olli Kirjutas:  Elektriautodes kasutatakse 3,6V elemente. Kui tippmudeli kogu akupaki mahtuvus on 90kWh, siis järelikult on iga element 90 000 / 3,6 = 25 000 Ah ?? Big Grin

Kas elektriautos on kõik elemendid jadaühenduses?

Senikohatud on ikka segaühenduses, et saada vajalikul pingel nõutud energiavaru.

Jah, kindlasti on seal palju erinevaid mooduleid, jumal-teab-kuidas ühendatud. Eks see näide oligi rohkem niisama norimiseks, et viidata ilmselgele veale arusaamas jadaühendusest.
Kui üks õun sisaldab 100 kcal energiat, siis kaks õuna sisaldab 200 kcal. Ja selle energia saab seal kätte ikka, olenemata, mis järjekorras neid süüa. Akudega samamoodi. Kaks akut sisaldab ikkagi poole rohkem energiat (Wh) kui üks aku. Olenemata, kuidas juhtmed ühendada.
Vasta
#12

Moded, parandage palun teema pealkiri ära. Siin ei räägita mahtuvusest sõnagi. Mahtuvus on kondensaatori parameeter, akul on mahutavus.
P.S. Aitäh!
Neil kahel terminil on oluline erinevus. Aku mahutavus näitab üheselt selle energiamahutavust ehk seda, kui palju energiat akusse toppida saab -- sest aku tööpinge on tema ehitusega ette antud. Kondensaatori laadimispinge aga võib suurtes piirides muutuda ja sellega ka kondensaatori energiamahutavus. Mahtuvus samas ei muutu, sest on määratud kondensaatori ehitusega (olgu-olgu, muudetava mahtuvusega kondensaatorid on ka olemas, aga nende mahtuvus igal hetkel ei sõltu ikkagi neis salvestatud või salvestamata energiahulgast).
Vasta
#13

(08-02-2021, 13:17 PM)olevtoom Kirjutas:  Moded, parandage palun teema pealkiri ära. Siin ei räägita mahtuvusest sõnagi. Mahtuvus on kondensaatori parameeter, akul on mahutavus.
hea ja õige tähelepanek ning parandatud!

kuna Ehitajate tee 5 üldised füüsikad elektrokeemiat eraldi sisse ei too, oli ka minu haridus nende sõnade osas seni puudulik:
http://www.keelevara.ee/login/?d=qs2006&...=0&sne.y=0
http://www.keelevara.ee/login/?d=qs2006&...=0&sne.y=0

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#14

(08-02-2021, 12:50 PM)13piisab Kirjutas:  mõlemast on ksf mart32-l endale vaja selgeks teha ainult esimesed kaks loogikat (I ja U liitmiste osa).

Mul on selle teemaga kõik OK. Smile
Kas on ette näidata midagi, milised numbrid valesti kirjutasin?
Vasta
#15

Mahutavuse ampertunnid ja aku pinged on sassis.

Tõstukiaku on midagi muud, kui tavapärane hooldusvaba autoaku oma kuue suletud purgi ja sellest tuleneva 12V klemmipingega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne