Benford 5000z dumper
#1

Teen eraldi teema dumperile, siis kõik mured ühes koos.
Info mida tean: 
Kandevõime 5 tonni
Kaalub ise umbes 4 tonni
Mootor peaks olema Ford Dorset Industrial, umbes 4 liitrine ja 60 -70 hj.
Käigukast on 4 käiku ja elektohüdrauliline reevers, ehk siis valid käigu(1-4) ja siis lükkad hoova rooli kõrvalt edasi või tagasi.
Käigukangi küljes on veel nupp, mis peaks olema elektriline sidur, aga ei ole sellest aru saanud, käigud lähevad niisama sisse.
Käigukastist läheb kardaan vahekasti ja seal edasi sildadesse. Sillalukke ei ole.
Pedaalid on ainult gaas ja pidur. Piduri asjandus pidurdab küll, aga kui käik sees siis nii seisma ikka ei jää kui aut. kastiga oleks, ei tea kas nii peabki olema või kuidas, ehk siis täppismanööverdamist ei saa teha, nagu oleks võimalik sidurilibistamisega.
Pildid on veel vanad, kuna telefonil kaamera katki.
[Pilt: extrabilder1548904_large.jpg]
[Pilt: extrabilder1548905_large.jpg]
Vasta
#2

On ka tekkinud probleem. Paned käigu sisse ja lükkad reevers kangi edasi või tagasi, aga ei hakka liikuma kuskile poole. Täna uurisin seda solenoidimajandust ja see nagu liiguks. Näeb välja enamvähem nagu pildil. Keerasin otsast kruvi ära, pistsin kruvika otsast sisse ja reeversit liigutades liigub ~2mm vastavas suunas, kas see on piisav. 
 Kui on, siis mida võiks veel kahtlustada, õli nagu oleks piisavalt varda järgi. Soojade ilmadega töötas muidu. 
Olen lasknud mootoril tund aega töötada ja kuumaõhu puhurit solenoidide suunas hoidnud, aga ei midagi. 
Sealt solenoidi otsa kruvist tuli emulsiooni värvi õli välja, samas käigukasti varras näitab ilusat punast.
[Pilt: s-l1600.jpg]
Vasta
#3

Suvalisi kruve kruttides on võimalik palju huvitavat korda saata. Need loomad on ju ilma turvaelektroonikata, lihtsalt elektrohüdraulika. Ning kunagi ei tea, kuivõrd mõne eelmine sepp seda on modifitseerida võtnud.

Mis on solenoidklapi kood?

Kas hooba lülitades solenoididele pinge peale tuleb?
Vasta
#4

Ehk on sellel sarnane lahendus nagu JCB2CX, kus mootori otsas hüdroturbiin, siis hüdrosiduritega reevers ja mehaaniline käigukast. Võib-olla on sildade takistus külma õliga suur ja tuleks rohkem pöördeid anda, et vedama hakkaks?
Vasta
#5

(17-02-2021, 09:18 AM)v6sa Kirjutas:  Suvalisi kruve kruttides on võimalik palju huvitavat korda saata. Need loomad on ju ilma turvaelektroonikata, lihtsalt elektrohüdraulika. Ning kunagi ei tea, kuivõrd mõne eelmine sepp seda on modifitseerida võtnud.

Mis on solenoidklapi kood?

Kas hooba lülitades solenoididele pinge peale tuleb?
Pinge tuleb peale 12.**  volti. 
Ainuke asi millel kood peal on see, comatrol 12vdc 26w

[Pilt: M16-12D-26W-DN.jpg]
Vasta
#6

(17-02-2021, 09:52 AM)Brrr Kirjutas:  Ehk on sellel sarnane lahendus nagu JCB2CX, kus mootori otsas hüdroturbiin, siis hüdrosiduritega reevers ja mehaaniline käigukast. Võib-olla on sildade takistus külma õliga suur ja tuleks rohkem pöördeid anda, et vedama hakkaks?
See mure ei paista olevat, kardaan ei liigu kuhugi suunas ja kui rooliga keerata, siis keerlevad rattad vabalt. 
Kas sa selle jcb2cx kasti kohta tead midagi täpsemalt rääkida.
 Ma olen igasuguseid käigukaste vahtinud ja foorumeid lugenud mitu tundi, aga täpselt sellist nagu vaja pole kohanud. 
Eks ma üritan pildi teha, saab vast rohkem selgust.
Vasta
#7

Comatroli kirjaga on magnet.
Magneti toimimist saab ka kruvikeerajaga proovida. Kui magnet toimib, kleepub kruvikeeraja magnetpooli sisse kinni.
Solenoidklapi kood peab olema pulgal mutri läheduses kirjas.
Levinuim rike on tihendite ebatihedus või sisemise vedrukese purunemine.
Sisse saab piiluda. See tihenditega kaetud perforeeritud osa käib läikivast sabast välja. Keermesliide. Liimitud, aga on võimalik kullinokkadega lahti keerata.
Saba, millele magnetid peale käivad, on mittemagnetiseeruvast materjalist ja väga õrn.
Seda ei tohi mingil juhul näpitsate vahele haarata, veelvähem üritada sealt kinni hoides midagi keerata.
Vasta
#8

Kinnitan eeltoodut.

Kas lülitades magnet klõpsub? On tunda, kui näpu vastu paned?

Kas saad välja keerata? Kas siibril olevad tihendid on elus/olemas? Saame kohe ka koodi ja siis edasi vaadata.

Käigukasti koodi ei leia?
Vasta
#9

Tahaks ka Dumperi klubi noorliikmeks astuda Thwaitles`ga. Mehaaniline käigukast. Kolmepütane õhkjahutusega diisel. Klassikalist kõrgsurvepumpa ei paista. Mootori paremal küljel kuju järgi võlli sisaldava kumeruse otsa juures üks pumbasektsioon. Kaks vaksa edasi kumerusel järgmine sektsioon. Ja teises otsas viimane sektsioon. Regulaatoriks ilmselt sohvri gaasijalg. Kastis u 2 kantmeetrit soome jääd. Rooliratas ei hakanud liikuma 7 km kojuveogagi - ilmselt vesi dosaatoris. Uus iste juba hangitud. Kabiiniks sobitan metsapulli e TDT 55 oma.
Vasta
#10

Kas tegemist sellise käigukastiga?   http://www.winget.co.uk/wp-content/uploa...MANUAL.pdf
Vasta
#11

(17-02-2021, 21:09 PM)Brrr Kirjutas:  Kas tegemist sellise käigukastiga?   http://www.winget.co.uk/wp-content/uploa...MANUAL.pdf
Ei see ei ole, seda ma olen juba uurinud.
Leidsin kirja kasti pealt et tegu Spicer käigukastiga. Täpsemalt väga sotti ei saa, on ka nagu CKA ja ports numbreid.
Solenoidi ei jõudnud rohkem uurida, aga tegin mõned pildid. See silindri kujuline asjandus pildil kuhu läheb 2 juhet, solenoidi värgi kõrval, peaks olema elektrilise siduriga seotud, vähemalt seal kaob pinge ära kui käigukangil olevat nuppu vajutada, muidu 12v seal.

[Pilt: y4mArTwRRuWXwnyEcRvJvtYrF39D5YPFoEVgIcsv...pmode=none]
[Pilt: y4mop89CrtA9pGw2uGTcss8ZbOsc9IeJAnIUCmp6...pmode=none]
[Pilt: y4m9QTt1WmgOO3Yvv0yXS6ipo9nHGiffdNx5FZvr...pmode=none]

[Pilt: y4mwd-X1QKk_p4Y1DNa3J24SxhX0C8ZOyTt3_nXD...pmode=none]
[Pilt: y4mU34g-9epVOa0ZcZRtvC1yFOxp-GSRD_dBJ1hj...pmode=none]
[Pilt: y4mi3JI6uDftAYjHzih6H92O6vFiHYkpsIPMEtss...pmode=none]
[Pilt: y4meq_u1uwRqpXuPQQgNgNBPHReHYhHdK1PxHX-v...pmode=none]
Vasta
#12

Täna juhtus see mida lootsin, tuli soe ja masin tegi ise ennast korda, nüüd toimib nagu vaja. Kahtlus on et käigukasti õli vilets ja midagi jäätus ära.
Vasta
#13

Väga levinud viga hüdrosüsteemides. Piisab mõnest toredast veetilgast kusagil külma klapi õnaruses ja nalja, kui palju. "Miinuspaarikümnega" ei sula ju üles ka kiiresti.
Vasta
#14

Uued probleemid, kahtlustan et kütuse latt kinni jäänud?
Paar päeva tagasi käis normaalselt, aga täna pidi tükk aega käiama, nagu ei saaks kütet peale.Lõpuks kui käivitus, siis läksid pöörded põhja ja ei reageerinud gaasi pedaalile, ei jäänud ootama mis saab ja rebisin pumpa mineva kütusevooliku katki - jäi seisma. Ega need pöörded nüüd nii hullult suured ka ei olnud, eks tal mingi piiraja peal, aga õige asi ta ka polnud. 
 Proovisin veel ja juhtus nii 3 korda veel, nüüd olin ise valmis ja sain kiiremini vooliku lahti. 
Mida seal kahtlustama peaks, lihtsalt pikast seismisest kinni jäänud ja vaja natuke puhastamist. Suretusklapp ka jebib, jääb nagu surnud asendisse ja ei lase pumbale kütet peale.
 Märkisin punasega peale kus on gaasihoovastik ja see eespool olev võll keerleb kui hoovastiku liigutada.
Sinine on siis suretus värk, ülevalt tuleb tross ja ees näha siis mingi solenoid või midagi muud. Voolu peale andmine ei muuda midagi, võtsin ta lahti ja susisin seda ja siis miskit muutus ja läks käima. 




   
Vasta
#15

Seiskamishoob ka ei mõjunud?

Küljekaane alt võiks näha, kas latt liigub ja mis seal käivitamise hetkel (ja järel) toimub.

Kaua see asi meie kütust on saanud?
Vasta
#16

(30-03-2021, 13:05 PM)v6sa Kirjutas:  Seiskamishoob ka ei mõjunud?

Küljekaane alt võiks näha, kas latt liigub ja mis seal käivitamise hetkel (ja järel) toimub.

Kaua see asi meie kütust on saanud?

Ei hakanud selle hoovaga jändama, kuidagi ebamääraselt toimetab.
Ei ole kaane alla piilunud, aga teen seda.
Panin paagi täis ja sellega on toimetanud.
Vasta
#17

riigimetallil on ka minimeci pump, käisin vaatsi, et äkki hakkab miskit silma.
aga mul teistsugune. kaks mehhaanilist hooba. alumine gaas ja ülemine suretus.
ja suretuse hoova keskel on see lisakütuse nupp. mul temaga õnneks muresid pole olnud ja
siia teemasse kahjuks miskit tarka lisada ei oska.
Vasta
#18

(30-03-2021, 13:10 PM)Kult Kirjutas:  
(30-03-2021, 13:05 PM)v6sa Kirjutas:  Seiskamishoob ka ei mõjunud?
...

Ei hakanud selle hoovaga jändama, kuidagi ebamääraselt toimetab.
....
Panin paagi täis ja sellega on toimetanud.

Kui see ei mõju, on regus miskit lahti/katki ja peabki lõhkuma minema. Selgita see kõigepealt välja, ära enam pumpa kuivaks lase! Kõige lihtsam - püüa käivitada seiskamisasendis - peab tühja jooksma. Kui üritab käivituda, on jama kas pumbas või käib üldse õli pealt.

Poleks esimene pump, mille tihendid meie "standarditele vastavat" kütust üle ei ela. Ju see on vaid halb õnn ja juhus, et aastakümneid muretult mujal töötanud diiselmootorid siin kiirelt ära ikalduvad.
Vasta
#19

(30-03-2021, 18:22 PM)v6sa Kirjutas:  
(30-03-2021, 13:10 PM)Kult Kirjutas:  
(30-03-2021, 13:05 PM)v6sa Kirjutas:  Seiskamishoob ka ei mõjunud?
...

Ei hakanud selle hoovaga jändama, kuidagi ebamääraselt toimetab.
....
Panin paagi täis ja sellega on toimetanud.

Kui see ei mõju, on regus miskit lahti/katki ja peabki lõhkuma minema. Selgita see kõigepealt välja, ära enam pumpa kuivaks lase! Kõige lihtsam - püüa käivitada seiskamisasendis - peab tühja jooksma. Kui üritab käivituda, on jama kas pumabs või käib üldse õli pealt.

Poleks esimene pump, mille tihendid meie "standarditele vastavat" kütust üle ei ela. Ju see on vaid halb õnn ja juhus, et aastakümneid muretult mujal töötanud diiselmootorid siin kiirelt ära ikalduvad.
Peab võsaga nõustuma,teispool piire ilusti töötanud diisel masinad siia tulles pärast mõningat kasutamist vajavad isegi uusi pihusteid ja muid jubinaid.Offtopic küll,aga hoolduses käis mitmeid kuid rootsis sõitnud nissan,paak pandi seal kõrimulguni täis ja minu juurde jõudes ja kütte filtrit vahetades tuli vanast filtrist välja selline mõnus meekollane ja näppude vahel rasvane diiselküte,valasin coca pudelisse ja teise meie tankla sita,meie oma jummala valge ja kare.Pole kahjuks telefoni soetanud millega pilte teha ja jagada.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#20

Ei tasu nende vandenõu teooritega liiale ka minna, tegelikult on ka põhjamaal kütus erinev kui öö ja päev. Teboili tavatanklast diisel tavaliselt valge kui allikavesi, samas Teboil D Truck tanklas kollane kui kuldi kusi. Samamoodi on Shelli rekka tanklates kütus tihtipeale eriliselt tumekollane. Põlemisomadusi ei ole jälginud ja muus osas pole huvi tundnud. Eesti tanklatest müügil olevate kütustega pole kunagi probleemi olnud, proua tangib tavaliselt Cirkle K jaamades, ise olen Olerexi ja Alexela külaline, kui teepeale jääb siis ka Terminal.  Bensiini kütan Eestis läbi kuuga 200-300liitrit ja diislit olenevalt käimasolevatele töödele kas alates 200-300 liitrit kuus kuni tipphooajal 200-300 liitrit päevas, seega ülevaade on üsna hea ja ei ole küll täheldanud et justnimelt kütuse pärast masin seisma jäänud oleks. Ühe korra olen bemaril plunsri pooleks lasknud kunagi kaks korda järjest aga siis oli tegu täiesti oma erroriga, vana happekanistriga ei tasu diislit vedada...  Toungue Big Grin   Peale teist korda jõudis alles lollile kohale.

Bensiiniga lugu suht lihtne, kui rohkem sõidan siis 95 suvalisest tanklast, kui masin liigub vähem siis 95 alexelast või 98 suvalisest tanklast.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne