2-kohaline bagi projekt .
#1

Vaadates herr Donni ehitamisi siin, siis tuleb ka endal suur ehitamisisu jälle peale.

Kunagi sai tehtud Luaz veermiku baasil Kuukulgur, mis praegu on ka täitsa sõiduvõimeline, kui välja arvata üks vahetamist vajav siselohv, kuid pean aus olema, ega sel väga kasutust ei ole olnud ning aparaadi veermik ja eriti roolisüsteem on niivõrd kulunud, et rikub sõidukogemuse.

Mõtlesin, et paneks alguses mingi plaani kokku.

Kuukulgurilt võtaks mootori, kasti ja tagadifri. Luazil on kast ja tagadiffer jäigalt ühendatud pika toruga, mille sees on siis nuutidega võll.

Sellest torust saaks ideaalse "selgroo" 4WD bagile, pannes selle istmete vahelt läbi jooksma. Kogu raam oleks keevitatud sinna külge. Mootor siis ikka taga ja endine tagadiffer ees. Kuna luazil on pööslemissuunda muutvad reduktorid õõtsade otstes, siis neid elmineerides ongi pöörlemissuund juba õige. Luazil on telgede vahe 2.5m, mis oleks just õige suurusklass väiksemale bagile.



Luaz altpoolt:

[Pilt: scale_1200]



Esisild: Garaasis on juppidena Niva esisild, kust läheks käiku käändmikud, rummud, pidurid, alumised õõtsad ning veovõllid. Ülemised õõtsad teeks ise nookur-skeemiga, difri ette-taha oleks kinnitatud alumiiniumplaadid , mille külge nookurite võllid kinnituks. Esiamordid-vedrud siis samuti seal plaatide vahel kahel pool difrit. Veovõllid peab tegema sapaka omadest ümber püsikiirusliigenditele (ilmselt võtaks Niva omad, kuna on juba olemas). Roolilatt tõenäoliselt mingi seeriatoode. Olen ka Aliexpressis vahtinud roolilatte, suht hea hinnaga saaks.

[Pilt: 6370b38c34451544572cb31fc0e4a7af.jpg]

differ:
[Pilt: d31f4b5s-960.jpg]



Tagasild: Hetkel veel lahtine, aga ilmselt trailing arm tüüpi õõtsad + mingi McPherson sõiduauto püstakud koos rummudega?



Mootor: Hetkel ka suur küsimärk, kõige lihtsam oleks jätta olemasolev mootor, mis on täiesti korralik. Tegelikult saaks ka nõuka ajal spets bagi jaoks tehtud sapaka mootori, vaz kolbide jms toredusega.

Variant 2 oleks vaz mootor vaheplaadiga (joonised ja CNC olemas, ei ole ületamatu probleem)

Variant 3 mis mulle kõige rohkem ilmselt meeldiks, 2-taktiline saanimootor, kuid sellega on üsna suured probleemid sapaka sidurikoja otsa istutamisega + hooratas, sidur jne. Alates sellest, et siis peaks väntvõlli otsa panema survelaagri, mis sidurikäpa surve endale võtaks. Hektkel kõige ebatõenäolisem.



Kuna endal on nüüd ka olemas koht ehitamiseks - kohe on valmimas maja 40km Tallinnast, kuhu see aasta kolin, siis tõenäoliselt transpordin kuukulguri suvel Pranglilt sinna ja hakkan lammutama. Edasi saab juba mootori-kasti-toru-difri combo kinnitada puust rakisele, mille külge raami hakata ehitama.
Vasta
#2

Tagasilla teeks täpselt sama nagu esisilla, elik niva kaikad ja nookurid. Lisaks saad soovikorral panna rattad ümber puu keerama või krabi liikumist imiteerima.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#3

Selliseid asju pakuti. 

https://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=78913
Vasta
#4

(07-03-2021, 14:18 PM)vootele Kirjutas:  Vaadates herr Donni ehitamisi siin, siis tuleb ka endal suur ehitamisisu jälle peale.
...

Väga hea! Kus on, sinna tuleb juurde. Jään huviga käesolevat teemat jälgima. Wink
Vasta
#5

Midagi sellist siis on vaimusilmas
[Pilt: 10507120_10152476463627055_1809989738862...4x1024.jpg]
Vasta
#6

Kui midagi sellist, ainult tagaveoline, siis kavalam Zaz mootor taha riputada. Jätta originaal Luaz´i tagasild. Seal kompaktne, puhas torsioonvedrustus, 1,3 allavõtvad külgreduktorid annavad parasjagu väänet  ja kliirensi juurde. 1,3 korda käiguvahed väiksemad, paras maastikusõiduks.
Vasta
#7

(10-03-2021, 11:57 AM)vootele Kirjutas:  Midagi sellist siis on vaimusilmas
[Pilt: 10507120_10152476463627055_1809989738862...4x1024.jpg]
See pildil olev pill on Edge Products X2 bagi, tagaveoline ja 1000-1400 ccm baigi mootori jaoks mõeldud rets põllul ketsimise pill. Joonised on ka neil kodulehel saadaval. Ise ostsin tuleviku tarbeks neilt ühekohalise Buggy Barracuda MK II joonised, aga vaikselt olen sedasama X2 nillima hakanud. Oleks üks põnev projekt, mida tulevikus teha.
Vasta
#8

(10-03-2021, 21:39 PM)pen.skar Kirjutas:  Kui midagi sellist, ainult tagaveoline, siis kavalam Zaz mootor taha riputada. Jätta originaal Luaz´i tagasild. Seal kompaktne, puhas torsioonvedrustus, 1,3 allavõtvad külgreduktorid annavad parasjagu väänet  ja kliirensi juurde. 1,3 korda käiguvahed väiksemad, paras maastikusõiduks.
Paraku on need reduktorid ka üsna nõrgukesed.
Mootor jääkski praeguste plaanide kohaselt taha. Käimar, võlli varjav toru ja "tagadiffer" tuleks mootorist ettepoole. Ilma reduktoriteta on ka pöörlemissuund õige.
Peab uurima, kas saaks kusagilt Estonia vormeli pooltelgede adaptereid, mis käisid peaülekande sisse. Või kuidas oleks mõttekas sapaka kastile tänapäevased püsikiirusliigendid aretada?
Vasta
#9

Mis selle bagi kasutus saab olema? Põllu peal paarutamine?

Vaadates neid näidiseid, siis ma küsin lihtsameelselt, et kas poleks mõistlikum sinna bagi ahtrisse panna mõne esiveolise mootor koos käigukastiga komplektis? Jah, võrreldes tsikli mootoriga oluliselt raskem lahendus. Aga igati kättesaadavam. Või siis miks mitte tsiklimootor nagu näidiste peal. Seal on mootor+käigukast eriti kompaktselt koos ja jõud läheb ketiga välja, mis teeb tagasillaga liidestamise ka lihtsaks.

Hakata aastal 2021 sapaka mootorit tuunima tundub olema masohism omaette, eriti kui pärast kogu tööd ja vaeva suvaline civic ikka pika puuga ära teeb ja piinamise juures isegi katki minna ei taha.

Luaz teemadel neliveolise ehitamisel tuleb arvestada, et esi- ja tagarattad peavad ühesuurused jääma ja keskdifrit ei ole, mis tähendab, et pööramine on raskendatud. Luazil on ju tagasild kangiga lülitatav ja mõeldud rasketesse teeoludese, kus differ erilist kasu ei annaks.
Vasta
#10

Vasta
#11

Luaz`l keskdifrist pole lugu- maastikul ikka mõni ratas on parajasti vähem maa küljes kinni ja annab järgi.  Vene videotes Luaz porimülkas Yaz`le (kui sel pole just BTR difrit pandud) teeb oma kolme pidevalt  vedava rattaga ära. Mul asfaldil  kulunud esirehvidega Luaz oli naljakas- tagasild tuleb järgi ja tõstab reduktorid kikki. Kui siis tagasilla välja lülitada, kukub paarkümmend sentimeetrit madalamaks.
Raami jooniste osas kõige parem ühendust võtta hobibagi ehituse eest inseneridiplomini jõudnud ksf`ga. Tarko lubas küll traktorile ümber kolida. See oleks alatu löök meie bagindusele, ehk ei mõelnud väga tõsiselt. Hundu 615`l ehk leidub zapika kastile sobivat poolteljevärkki. Noorhärra punana raam on hea- peale kukerpalli jääb ratastele. Kui omal prillid peas, siis esiklaas mõttetu. Maastikul kohe rohelist täis ja käega ei ulatu pühkima. Võrk ette ja asjalikud poritiivad. Muidu õise rebase kaka omal toas.
Vasta
#12

(12-03-2021, 16:10 PM)Mahno Kirjutas:  ...siis ma küsin lihtsameelselt, et kas poleks mõistlikum ...
Mul on veel palju lihtsameelsemad küsimused Big Grin Et kas need DIY'tajad on kõik tsiljonärid, omavad tuhandeid hektareid eramaid koos erakarjääride jms, et neil on, kus Eestis ÜLDSE bagidega sõita??? Ja ma arvan, et kui nad vastaks "jah", siis nad ei ehitaks sitast sitta vaid OSTAKS õige asja või laseks proffidel midagi ehitada a'la Baja sõitude masinad. 
Reaalne elu taob niimoodi jalaga peesse, ls 1510 km: Müün, sest on vaja sõita vahel ka maanteel.

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#13

(17-03-2021, 18:11 PM)PlyVal64 Kirjutas:   kas need DIY'tajad on kõik tsiljonärid, omavad tuhandeid hektareid eramaid koos erakarjääride jms, et neil on, kus Eestis ÜLDSE bagidega sõita??? Ja ma arvan, et kui nad vastaks "jah", siis nad ei ehitaks sitast sitta vaid OSTAKS

Jälle oma sõiduvees, inimesi elama õpetamas Sad
Siin foorumis soovitada inimestele ehitamise asemel osta hobisõiduk? Oled ikka terve?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#14

Ma küsiks veel lihtsameelsemalt, et kas on mõnd ala, kus sõber PlyVal64 oleks vähem kui ekspert ja ei käiks teistele oma arvamust peale surumas Smile

Ma olen nõus, et sugugi mitte kõigil ei ole nii palju maad, et bagiga sõita. Aga kui teemaalgatajal tuba soe ja naised-lapsed toidetud-kaetud, siis olen mina küll viimane kes ülteb, et ära ehita, sest pole praktiline. Muidugi ehita, kui rahuldust pakub. Ehita täpselt selline nagu ise tahad ja täitsa ükskõik, mida teised arvavad. Igal juhul parem, kui teleka ees telefoni sügada.
Vasta
#15

(18-03-2021, 00:55 AM)Mahno Kirjutas:  Ma küsiks veel lihtsameelsemalt, et kas on mõnd ala, kus sõber PlyVal64 oleks vähem kui ekspert ja ei käiks teistele oma arvamust peale surumas Smile

Ma olen nõus, et sugugi mitte kõigil ei ole nii palju maad, et bagiga sõita. Aga kui teemaalgatajal tuba soe ja naised-lapsed toidetud-kaetud, siis olen mina küll viimane kes ülteb, et ära ehita, sest pole praktiline. Muidugi ehita, kui rahuldust pakub. Ehita täpselt selline nagu ise tahad ja täitsa ükskõik, mida teised arvavad. Igal juhul parem, kui teleka ees telefoni sügada.
Just! Priidule veel niipalju,et mis sa käid neid purjekaid putitamas,osta uus!

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#16

(15-03-2021, 17:20 PM)vootele Kirjutas:  

Ikka märkasite kui ilus velg asjal all on ? Ilus tihe turbiin.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne