Käiguvahetaja heeblit vaja
#1

Vast passib siin küsida. Kui ei, palun lahkesti suunata, kuhu vaja...

Mul on auto alla jäänud umbes viiekümneaastase Crescendi pealt maha keeratud 7-käigulise sisevahetajaga tagaratas, mida tahaks paaritada Peugeoti linnarattaga. Mõõt klapib, hark klapib. Doonoril oli ilmselt kahe trossiga süsteem, kus siis üks tõmbas ja teine andis järele. Sest võlli kummastki otsast tuleb kett välja ja seda saab/tuleb tõmmata. Nüüdisaegsetele tavapärast vedruga tagasitõmmet ei ole. Heeblit ja selle mehhanismust enam rümbal ei olnud, seega ma ei teagi, mida mul täpselt vaja oleks. Vastuvõtval raamil on kuuene rullik olemas, aga selle astmed ei klapi kuidagi mureksoleva rummuga. Ning lisaks on see ühetrossiline - ainult tõmbab. Paari pasliku vedruga mängimine ei andnud usaldusväärset "tagasivahetust". Aga võib-olla olen ma ka lihtsalt saamatu.

Kas keegi oskab ehk öelda, mihandseid heebleid selle ajastu ratastel pruugiti ja veel parem, kui seda ka mulle pakkuda. Trossid pole olulised, priima väljanägemine pole ka esmatähtis. Vaja on kinnitust lenksule ja 7-käigulisele sobivat astmestikku. Kuidagi ei tahaks kasutada astmeteta hooba...

Peugeot on naisele möödunud sajandi eelviimasel aastal poest uuena ostetud ja nüüd tütar leidis selle vanaema kuurist. Tahaks selle elule aidata. Algne tirr ja käiguvahetajad on utiil ning meie peres välisvahetajast eriti ei hoolita ka (kuniks ma saan midagi öelda selle kohtaWink

Loomulikult oleks maailmamajandusele parem ja igati lihtsam minna ja osta uus kolmene sisevahetajaga ratas komplektis "õige" heebliga. Aga ma olen peaveaga - kui võimalik, siis kasutan vanu asju. Seda enam, et paslik 7-käiguline on olemas.
Vasta
#2

velo.clubbers.ee aitab
Vasta
#3

Kas seal ei võinud käia trossi asemel hoopis traadilaadne toode mis lükkab ja tõmbab nagu shimano positroni käiguvahetusel mida rootslased ja soomlased mingi aeg armastasid aga olemuselt suhteliselt kõnts on.
Vasta
#4

Ma ei tea. Mul on tagaratas, mille kummastki võlliotsast turritab välja kett koos keermega vardaga. Mälu järgi oli raamirümba küljes kaks trossi (kummagi haru peal oma) mis olid pooleks ja lipendasid. Aga rümpa enam ei ole (oli loetud aeg sellega tegelemiseks).

Trossi asemel võis muidugi olla rõõmsalt ka traat.

KST.

Ketivenituspingioperaatorite foorumit juba uurin, tänan asjaliku vihje eest. Olin selle juba unustanud.
Vasta
#5

2 trossiga oli vana Sachs Pentasport, aga sel oli - nagu nimigi ütleb - käike vaid 5 ja vanus (80-ndate teine pool) ka ei klapi.
7-käigulised peaks minu tagashoidlike teadmiste järgi 90-ndate teema olema.
Nii et mis rummuga täpselt tegemist?

p@installis mõned aastad tagasi miskisele Tšehhoslovakkia Eska vokile NuVinci N360 CVT tagarummu
Vasta
#6

Rahulikult läbi mõeldes tuleks teha tegelikult teha järeldus, et tegeleda tuleks algse probleemiga- nimelt peaveaga. Ehk aitab mõni meditsiinifoorum või peretohter. Siis jõuaks kiirelt järelduseni, et neid vanu mitmekäigulisi rumme on tegelikult sentide eest saada kui veidi peale passida ja tasub võtta toimiv lahendus. Mul on endal ka peaviga seoses vanade ratastega aga võitlusi peab valima
Vasta
#7

Peavea osas nõustun alandlikult.

Peale ettevaatlikku puhastamist ilmus tõesti rummu katteplastilt välja kirjajäänus, millelt võib aimata muu hulgas sõna PENTASPORT. Ehk siinkohal suur tänu õige suuna kättejuhatajale. Teadmine ratta algupärast on kaunikesti hämar niikuinii ja ei ole üldse kindel, et seda polnud juba moderniseeritud korra.

Tunnistan, et olles elus paar korda ratast nullist kokku ladunud, siis mul ei ole kannatust kodaratega jändamiseks ja rummuvahetused jäävad kindlasti ära. Sest korralikud rattad on üsna odavalt saadaval. Alles ostsin endale Soliferi kolmekäigulise täiesti toimiva meesteka vaid 120.- eest...

Mis ühtepidi tähendab, et näpu vahel keerutamisel toimima tunduv ja teadaolevalt töötanud Pentastar koos tuult pidava rehvimajanduse ja elusate kodaratega on tõsisemale huvilisele saadaval. Ja teisipidi: kui kellelgi vedeleb üleliigne heeblimajandus sellele, siis ma olen huvitatud seda soetama.

Sihuke tundub välja nägema (pilt näpatud siit: https://www.flickr.com/photos/heinzmittl...825695710/)

   

Minule on siis vajalik kahe trossiga tschydeem.
Vasta
#8

Isiklikuks tarbeks oleval vokil võib astmeteta heebel olla. Enda velodel olen kasutanud - milleks osta, kui kolakastis midagi on. Tunnetuse saab kenasti randmesse ja käiguvahetus toimib. 
Muidu jah, neid tagarummusid on saada.
Vasta
#9

Mnjaa, see ei lähe isiklikku kasutusse, vaid tehnilistest nüanssidest mitte midagi teada tahtvale kunstnikuhingele, kel niigi karmavõlga niipalju, et asjad lihtsalt kipuvad tema käes tõrkuma...

Aga märkus on muidugi asjakohane.
Vasta
#10

See küsimus lahenes lõpuks niimoodi:
   

Suur tänu Türi rattapoele nähtud vaeva (ja närweldava kliendi talumise) eest.

Tütar jätkab ema koolipõlveratta kasutamist vähe värskemas kuues (ja mõistlikuma käigukastiga). See oli eelmise sajandi lõpul noore pere teine ühine ost. Esimene oli, loomulikult, muusikakeskusSmile

Siit edasi võib rahumeeli ratastest ja ajaloost edasi muliseda ilma, et peaks kartma teemaalgataja pahameelt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne