11-05-2021, 21:48 PM
(11-05-2021, 10:51 AM)maaks Kirjutas:(11-05-2021, 08:46 AM)v6sa Kirjutas:Välja saab arvutada rõhu tõusu tingitud ruumala muutusest (nb täpselt), aga kuna kokku surumisest temp. tõuseb, siis sealt edasi arvutamine muutub kiirelt "kellegi arvamuseks" :-)(10-05-2021, 08:17 AM)alfredo Kirjutas: Kas keegi arvutusega oskab aidata. Otseprisega diiselmootori arvutuslik surveaste on 19,5.
Mitu bari peaks ideaalis kompressioon olema?
Kuniks targemad vastavad täpse numbriga (kui seda üldse saab niimoodi arvutada), siis sihuke tähelepanek. Survesüütega mootori minimaalne kompressioon baarides peaks olema võrdne surveastmega. Tihti opereeritakse väärtusega 20 bar. Ideaalset ei oska pakkuda, aga senised tähelepanekud pakuvad kolmandiku juurde: 30 ja rohkem võiks üks elus ja tihe diiselmootor välja pressida. Turbota ka rohkem.
Rõhu muutused saab päris täpselt ära näha töötava silindri puhul, küll väikeste mööndustega. Tuli tuleb kolvi pealt eemaldada aga seda pole vajagi, saamaks täpselt aimu, mis silindris sees töötava mootori puhul toimub.
Väikene stiilinäide interneedusest https://www.youtube.com/watch?v=Kwy72aaAFvo