KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

PEM keevitust saab näiteks Türi tänaval asuvast Rentlandist, vähemalt oli seal olemas aasta tagasi. Vajalikud muhvid ostsin mina dunvenist.

Keevitamine ise on väga lihtne ja ainus mis valesti saab teha, on toru otsad puhastamata ja märjaks jätta.
Vasta

(07-10-2021, 01:06 AM)jussm Kirjutas:  Värvin praegu valuvelgi, mõtlesin lakkida ka. Kaua selleks peab värv olema kuivanud või saab ka ntks tund peale värvimist laki peale tuisata?
Loodetavasti ikka lahustipõhine, mitte erikrdi roheline vesivärv?

Lakiga saab hea poolkuivale (nagu juba mainitud) pinnavärvile otsa lastes. Ikka õhuke kiht alla, mõni minut vahet ja järgmine ja minutid ja...
Saab ka täiesti kuivale ja puhtale pinnale tuisata, aga siis on hea tulemuse jaoks matistamine ja pesu jms.


Vasta

        Üheksakümnendatel jõudis NA varudest erakätesse vanem I.G. Weisser treipink. Võeti osadeks ja nii ta seisma jäigi. Eelmisel aastal võttis üks entusiast (ise ta digimaailmas ennast tugevalt ei tunne) pingi ette: puhastas ja värvis detailid ning pani oma kohale tagasi. Kurva tõsiasjana selgus, et osa detaile aja jooksul erinevatel põhjustel läinud kuhugi jalutama. Enim peavalu pakub reversi kast, mille sisu praktiliselt puudub (pilt 4). 
Ehk siin foorumis kellelgi kirjandust (sobivad ka viited kirjandusele) selle pingi kohta. Huvi pakub ka mudel, tootmise aasta.
Igasugune info teretulnud. Mõni kuu tagasi pöördutud ka tootjatehase järglase poole, aga sealtpoolt vaikus.
Eesmärgiks ikkagi pink tööle saada.
           
Vasta

Asja nimi-trensel.Pildi järgi puudu kaks koonushammasratast ja lülitusmuhv.Ehk Peeter aitab?
Vasta

Jäin siin mõtlema... millal viimati nägin hääletajat, ehk ka pöidlaküüdi või autostopi soovijat tee veeres. eelmise sajandi 60-70´tel olla lausa eraldi talongid olnud, mida reisija juhile  jagas ja need siis omakorda andsid mingeid hüvesid?
Eks sots meedial ole oma osa ja autosid ka 10x enam, aga kas turvalisus ja vastutus ka mingil moel määravad?


Vasta

(14-10-2021, 08:49 AM)hulgus Kirjutas:  Jäin siin mõtlema... millal viimati nägin hääletajat, ehk ka pöidlaküüdi või autostopi soovijat tee veeres. eelmise sajandi 60-70´tel olla lausa eraldi talongid olnud, mida reisija juhile  jagas ja need siis omakorda andsid mingeid hüvesid?
Eks sots meedial ole oma osa ja autosid ka 10x enam, aga kas turvalisus ja vastutus ka mingil moel määravad?

Hääletajaid on vähem küll. Kui 9-10 aastat tagasi sai paarkümmend korda UK-Eestis sõidetud siis ainult ühel korral kohtasin hääletajaid tee ääres. Aga siis oli ka korralikult. Esimese võtsin peale Dunquerke sadama juurest ringteelt enne kirteele minemast, üks sakslane oli vale bussi peale läinud, lõpuks viisin ta Hannoveri lennujaam. Poola-Leedu piiril umbes võtsin uue tegelase peale, see läks Pärnu. Pärnust 2 tüdrukut peale, need Türi-Särevere risti ja suhtkohe veel ühe kuti kes läks siis kuhugile Viljandi maanteele. Läks sõit täitsa huvitavalt tänu neile.
Vasta

Üle mõne aasta ikka trehvan teadlikult hääletama. Mõni suvi tagasi, ekspromt matkale, laias laastus Aegviidu-Ussisoo. Sealt 3 erineva autoga Tartumaale, et siis sõpradega järgmisse metsa minna, et siis sealt omakorda Metallicale edasi.  Tänasel päeval transpordi võimalusi rohkelt, autosid samuti aga küllap inimesed häbenevad hääletamist, nagu poleks bussi või auto jaoks raha. Ja kui sõidadki pikka teed üksinda, siis hääletaja on tavaliselt vales suunas, et aidata.
Vasta

Kui riigi rahakot tühi, siis võiks raha küsida ka nendelt, kelle sõiduk ülevaatust ega kindlustust ei oma ja isegi n-ö aktiivses registris pole?

BNS teatas, et valitsus kiitis neljapäevasel istungil heaks Eesti seisukohad romusõidukite Euroopa Liidu õigusnormide läbivaatamise avaliku konsultatsiooni kohta, valitsus toetab lisameetmete kehtestamist sõiduki määramata ajaks deklareerimisel liiklusregistri mitteaktiivsesse ossa. 2020. aasta seisuga oli liiklusregistris mitteaktiivses osas 180 946 sõidukit, mis on üle 10 aasta vanad, kuid ei ole käinud aastaid tehnoülevaatusel ega oma liikluskindlustust, teatas valitsuse kommunikatsioonibüroo. Lisameetmetena nähakse ette näiteks sõiduki omanikule tasu kehtestamist või omaniku kohustust esitada tõestus auto olemasolust, auto seisukorra ülevaatest või tehnoülevaatuse kehtivuse kohta kui soovitakse sõiduk määramata ajaks mitteaktiivsesse osasse registreerida.
Vasta

Eurostat:
- Close to 6.1 million passenger cars and light goods vehicles were scrapped in the EU in 2018.
- In 2018, scrapped passenger cars and light goods vehicles in the EU weighed a total of 6.1 million tonnes; 93 % of parts and materials were reused and recovered, while 87 % of parts and materials were reused and recycled.

See on probleemi mastaap, mida lahendatakse - tagada 6,1M faktiliselt kasutusest välja langenud sõiduki materjali taaskasutamine ja vältida igas sõidukis ohtralt leiduva keskkonnakahjuliku kraami jõudmist kraavi ja lõkkesse. Hoobadeks saavadki olla tasud, sõiduki ettenäitamise kohustus jnejne. See, kas vanasõidukitele on erandid, kuidas seda ellu viia ja kontrollida on selle kõrval väike teema ja kindlasti liikmesriigi tasemel lahendatav.
Vasta

(14-10-2021, 08:49 AM)hulgus Kirjutas:  Jäin siin mõtlema... millal viimati nägin hääletajat, ehk ka pöidlaküüdi või autostopi soovijat tee veeres. eelmise sajandi 60-70´tel olla lausa eraldi talongid olnud, mida reisija juhile  jagas ja need siis omakorda andsid mingeid hüvesid?
Eks sots meedial ole oma osa ja autosid ka 10x enam, aga kas turvalisus ja vastutus ka mingil moel määravad?
Nägin minagi paar päeva tagasi Pärnus Ehitajate teel üht naisterahvast tee ääres seismas, papist silt kirjaga Germany ees. Eks isegi kunagi tegelt üsna palju hääletanud, aga sellest ka ligi 20 aastat möödas. Muidugi olen ka ise vahel mõne peale võtnud. Üks seik meenub Taanist Helsingöri sadamast, kus üks noormees ja neiu tulid küsima, et ega ma Stockholmi ei lähe, nad Hollandist häälega tulid ja vaja sinna saada. Kuna ma sinna läksingi ja oli öine sõit, mõtlesin, et seltsis segasem ikka, hea muliseda, aga kus sa sellega, see sõit oli veel hullem kui muidu, kuna nad mõlemad jäid norinal magama.
Vasta

(14-10-2021, 11:28 AM)denzu Kirjutas:  Kui riigi rahakot tühi, siis võiks raha küsida ka nendelt, kelle sõiduk ülevaatust ega kindlustust ei oma ja isegi n-ö aktiivses registris pole?

BNS teatas, et valitsus kiitis neljapäevasel istungil heaks Eesti seisukohad romusõidukite Euroopa Liidu õigusnormide läbivaatamise avaliku konsultatsiooni kohta, valitsus toetab lisameetmete kehtestamist sõiduki määramata ajaks deklareerimisel liiklusregistri mitteaktiivsesse ossa. 2020. aasta seisuga oli liiklusregistris mitteaktiivses osas 180 946 sõidukit, mis on üle 10 aasta vanad, kuid ei ole käinud aastaid tehnoülevaatusel ega oma liikluskindlustust, teatas valitsuse kommunikatsioonibüroo. Lisameetmetena nähakse ette näiteks sõiduki omanikule tasu kehtestamist või omaniku kohustust esitada tõestus auto olemasolust, auto seisukorra ülevaatest või tehnoülevaatuse kehtivuse kohta kui soovitakse sõiduk määramata ajaks mitteaktiivsesse osasse registreerida.
Ah et siis kui mul on säilitamisel mõned autod, kohe käsi võõrasse taskusse. Vai, vai. Big Grin Põhimõtteliselt pole see kellegi asi mis mul siin on ja ei ole, aga ikka vaja midagi nuhkida....
Vasta

Vabal maal ei ole jah põhiimõtteliselt.

Samas on vabal maal omanikul kohustus tagada, et autos olevad vedelikud ei satuks keskkonda ja polstrid kogemata lõkkesse ei kukuks.

Iga tänava ääres roostetav Accent või Focus ei ole veel väärtuslik vanasõiduk. Küll aga sisaldab üksjagu taaskasutatavat ressurssi. Mastaabist oli juba juttu. Lisaks tiheasusutusalal väärtusliku linnaruumi raiskamise teema (asi, millest maal elajatena me midagi ei tea).

Olukorda tuleb jälgida ja õigel ajal kisa tõsta.

v6sa@9 ühikut...
Vasta

Küllap ma ise olen loll, aga ei suuda enda küsitud küsimust erinevate Petkus puhastite kohta leida. K531 ilma triöörita vs K523. Kumb valida kui mōlemat oleks vōtta, eeldusel et kumbki on ka enamvähem korras ja kapitaalremonti ei vaja? Tänan asjaliku soovituse eest!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(16-10-2021, 22:49 PM)saarrand Kirjutas:  Küllap ma ise olen loll, aga ei suuda enda küsitud küsimust erinevate Petkus puhastite kohta leida. K531 ilma triöörita vs K523. Kumb valida kui mōlemat oleks vōtta, eeldusel et kumbki on ka enamvähem korras ja kapitaalremonti ei vaja? Tänan asjaliku soovituse eest!
Need on ju nagu siga  ja kägu. K531 on maksimum läbimine 3,5 tonni tunnis ja seemneks 2,5.  K523 tootlikus on vastavalt 25 tonni ja seemneks 8-10 tonni.
Vasta

Kas sellised ilma tagausteta UAZ-leivapätsid on Nuia toode (ei ole konkreetse müügikuulutusest võetud pildiga kuidagi seotud - viide originaalile: https://www.auto24.ee/soidukid/3592875)?

[Pilt: 152409875.jpg]
Vasta

Kas keegi teab kedagi kes teaks kedagi kes saab hakkama pildil olevate detailide stantsi valmistamisega ja stantsimisega 0,3 mm vasest/pronksist/roostevabast? Et asi konkreetne oleks siis: Kui kaua läheb aega ja mis maksab 10-ne komplekti tegemine? Joonised on saadaval elektrooniliselt, võib ka välja trükkida....


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Do'nt panic
Vasta

Nende detailide stantside maksumus.... on valus, väga valus.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

(21-10-2021, 21:36 PM)M.R. Kirjutas:  Nende detailide stantside maksumus.... on valus, väga valus.

Kas selle valu rahaline väärtus on 1500.-, 5000.- või 20 000.- €? Igasugune teadmine puudub, teaks edaspidi suurusjärku arvata.
Vasta

Ma tööstuslikust stantsimisest küll eriti midagi ei tea, aga kas nii õhukese pleki jaoks ei piisa lihtsalt terasest/alumiiniumist CNC pingis välja freesitud kahest "vormist", mille abil tavalise käsipressi all laserlõigatud toorikutest asi ära teha?
Vasta

Alumiinium on täitsa piisav stantsimis vormi tarbeks antud materjali/koguse puhul ning kirjeldatud protsess toimiks ilusti, kui kui abivajaja suudaks ise teha stantsvormi joonised. See aga nõuab kogemust - mitte joonestuse vaid stantsimise osas, kuna detail on piisava keerukusega. Sõltub ka sellest milline on vajaminev tolerants lõpptulemusel.
Joonisel on justkui näha, et detaili läbimõõt on 23,5mm - sellise mikrofreesimise osas ei ole hindadega kursis, kuid ütleme, et vormi hinnaks koos tellija poolse joonisega tuleks 100€ tk (x4).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne