15-01-2022, 23:41 PM
(15-01-2022, 17:46 PM)edvard Kirjutas: Ma nüüd demonstreerin oma ebakompetentsust : Miks just 2 takti diisel ?
Kunagisest koolitunnist on meeles et 2 takti aeglase käiguga diiselmootorid ( laevadiislid ) on kütuse erikulult kõige ökonoomsemad , kas see on siiani nii ?
Minu kooliskäimise ajal mingit rohehullust muidugi polnud , oli lihtsalt arukas loodushoid .
Kirjutasin oma parimas teadmises, et füüsikaseadused pole vahepeal muutunud.
Teooriat kinnitab see, et kõik vähegi suuremad aeglased diislid tehakse senini kahetaktilisena ja eriti laevadele kus kaal ja käiguühtlus ka määrav.
Füüsikast tulenevalt on kahetaktilisel mootoril ökonoomsuse eeliseid, nagu näiteks gaasijaotusmehhanisme on vähem ja eelkõige see, et tööd tehakse iga väntvõlli pöördega ning seega on hõõrdekao eelis.
4 takti käib ju üks ring tühja ja see on hõõrdekadu ning millele lisandub klapiajam.
Väänet on madala pöördega sama mahu kohta ka rohkem ja ühtlasema käigu tõttu ei vajata nii suurt hooratast.
Kiirekäiguliste mootorite kohta kehtib ka eelnev, kuid seal tuleb mängu määrimine, millist muret pole paarisaja ümbertelje pöördega minutis.