KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

(19-06-2022, 20:23 PM)sturmbannführer Kirjutas:  tere.legendaarne karpa k-126 p.kas keegi oskab öelda  millega asendada ujukinõela tihend,või kus seda müüakse
Perikost olen ostnud 53e nõelakomplekti, praegu näitab, et seal laoseisu 0. Kui nõelapesa suuremaks puurida saab kasutada ka ziguli nõela, sellega kaob igasugune tihendiprobleem.
Vasta

1/2 tolli kinnitusega survepesuri voolik ja püstol, kuskohast seda letikaubana leida võiks? Seni leitud on 22mm kinnitusega. Või on kellegil üle mõnest pesurist, mis ise kooles. Hädaline isend on portotecnica, mis küll 15 aastat vana, kuid kui v.a voolik ja püstol, toimetab kenasti. Metallist tehtud ka veel.
Vasta

Hydroscand võiks vooliku tegemisega hakkama saada. Korralik kummivoolik, mida ka pesulad kasutavad.
Püstoleid on neil ka. Hind komplektile võib muidugi kalliks osutuda.
Veel on võimalus M22-lt  tollmõõdule adapter, mis on ka müügil.
Vasta

Hydroskand on hea pakkumine. Võta voolikut tellima minnes kindlasti kaasa vana vooliku otsad - need võivad olla "midagi huvitavat".
Vasta

(21-06-2022, 08:48 AM)gruppen Kirjutas:  1/2 tolli kinnitusega survepesuri voolik ja püstol, kuskohast seda letikaubana leida võiks? Seni leitud on 22mm kinnitusega. Või on kellegil üle mõnest pesurist, mis ise kooles. Hädaline isend on portotecnica, mis küll 15 aastat vana, kuid kui v.a voolik ja püstol, toimetab kenasti. Metallist tehtud ka veel.
meil ju müüvad seda marki mitmed firmad, kas nad ei saa aidata?
Meil sai eelmine aasta lastud oma portotecnica kuumaveepesurile müüja juures remont ja vooliku vahetus teha, mõõte küll peast ei ütle aga loogika järgi võiks neil olla võimalus ka õiget asja tellida tehasest.
Vasta

(16-06-2022, 02:20 AM)Janka Kirjutas:  Pikk jutt shit jutt, olin toruga hädas, leidsin aega ja töö sai täna tehtud. Päält viili näitamist istub originaalkate ka torudele peale. Kasutasin toodet Lewel 81.
 Neli pilti pikema plära asemel ja viide kah - https://letrum.ee/keevitus/joodised/

   
Näeb täitsa kena välja. Ma nii filosoofiliselt küsiks, et kas elektrikute termokahanev oleks ka asja ära ajanud?
Vasta

(21-06-2022, 12:07 PM)honkomees Kirjutas:  
(21-06-2022, 08:48 AM)gruppen Kirjutas:  1/2 tolli kinnitusega survepesuri voolik ja püstol, kuskohast seda letikaubana leida võiks? Seni leitud on 22mm kinnitusega. Või on kellegil üle mõnest pesurist, mis ise kooles. Hädaline isend on portotecnica, mis küll 15 aastat vana, kuid kui v.a voolik ja püstol, toimetab kenasti. Metallist tehtud ka veel.
meil ju müüvad seda marki mitmed firmad, kas nad ei saa aidata?
Meil sai eelmine aasta lastud oma portotecnica kuumaveepesurile müüja juures remont ja vooliku vahetus teha, mõõte küll peast ei ütle aga loogika järgi võiks neil olla võimalus ka õiget asja tellida tehasest.
Just. Tellimine ongi asja juures see, mis minu jaoks täna ei toiminud, väga võimalik, et kõiki edasimüüjaid ka üles ei leidnud. Lahendasin hetkel asja nõnda, et pistsin 1/2 tolli torumuhvi taskusse ja jalutasin poodi ning proovisin voolikutele külge. Leidsin riiulist sellise, millega ühendus ja mille püstol kannatab selle surve ära. Kuna aga selgus, et Portotecnica on osa suurest kontsernist, siis istuvad sinna külge ka nt osad Nilfiski asjad. Üks selline voolik oli Eestis isegi täiesti riiulis olemas. Kui ei oleks olnud, siis oleks Hydroscandi pidanud jalutama. Muidugi võib juhtuda, et seda tuleb veel teha, kui too ikkagi vastu ei pea või lekkima hakkab. Eks esimene pesu homme hommikul näitab, kas saab pestav objekt märjaks või pesija...
Vasta

(15-06-2022, 17:16 PM)margus61 Kirjutas:  
(02-06-2022, 15:10 PM)willis Kirjutas:  Kas keegi Tallinnas Akuant kaupluses Pirni tänaval on käinud, toimib too pood üldse enam? Telefoni nr pole kasutusel enam igatahes.
Infot laisale, kes ei viitsi homme ukse taha vaatama minna? Mullu juulis vana kirus küll, et midagi ei saa enam kätte.
Pood kinni ja pime, sildid maas ja sees paistab Volga juppide asemel käivat ruumide remont. Kahju!
Vasta

(21-05-2022, 17:48 PM)lauren Kirjutas:  
(21-05-2022, 16:39 PM)13piisab Kirjutas:  Corteco kaelustihend - kas kuju hoidmist aitav sisemine plastrõngas on mõeldud transpordiks? Võll (pooltelg) mahub kenasti läbi ja jääb ka kerge vahe - pigem on ka hiljem abiks ja ma olen plasti oma kohale jätmas.
Rõngas on ainult paigaldamiseks, et tihend ilusti keskelt paika jääks, kindlasti eemaldada muidu küll õli pidama ei jää.
vastus eest konkreetsel juhul ma tugrikuid ei annaks. Kui, siis miinusmärgiga, kuna oma tava-rakenduses teeb lisarõngas paigaldamise hoopis keerulisemaks ning lekke põhjustajana on teda raske näha. Täpsemalt:
- pooltelje kaelustihendi paigaldamist see rõngas mugavamaks ei tee - seda ei ole võimalik hiljem kultuurselt ja mugavalt eemaldada. Väike abi läbi pistetava võlli tsentreerimisel on küll olemas, aga see ei kaalu üle kohmakat eemaldamist
- leket saab see töötasapinnast eraldi tasapinnas asuv rõngake tekitada vaid juhul, kui peaks miskipärast purunema ning eriti õnnetult kuhugi vahele kiiluma ja tihendi enda lõhkuma. Ei tundu realistlik - on tugev ja istub hästi tihendi küljes

Ehk siis plastid jäid mu kaelustihenditel paika ja koost on teinud oma tööd ca 2Mm hindele viis. Hetkepilt manuses, nende valgete plastide tootjapoolne otstarve on aga mulle jätkuvalt selgusetu. Pole ei corteco teistel kaelustihenditel ega muude tootjate tihenditel sellist asja kohanud.

Algne küsimus oma piltidega:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=64759&pid=537039#pid537039


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Konkreetsed küsimused:
- kas auto konditsioneerisüsteem peab suutma ka suruõhu survet hoida? St ei ole molekuli suurusest vms-st tulenevat erinevust õhu ja r134 vahel?
- kui peab, siis kas nn koduseks pruukimiseks on jaekaubanduses miskit süsteemi sisse sobivat värvainet?
- lisaks nn o-ring tihendile paistab liitmikel olevat miski (valge) määre. Mis see on / kust saab?

Taust. Mu hoovil on kaks sarnaste sümptomitega masinat:
- konditsioneerisüsteem täiesti surveta
- lastes süsteemi kompressorist 6bar rõhu alla lekkeid ei tuvasta
- pritspudeliga liitmikke niisutades lekkeid ei leia
- ca 10h hiljem on süsteemis rõhust järel väga vähe. Ca sekundiga ventiilist maha lastav nõrk "suss"

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Suruõhk on niiske, ära seda kasuta- lämmastik on parem variant.
Värvaine näiteks see
https://fixus24.ee/toode/MTE4LVRSMTAwMw/...c-ssteemi/
Vasta

Aitäh - mitmed ained (sh ka kliima-hermeetik) on tõesti täitsa "supermarketi-kaup":
https://fixus24.ee/kataloog/Garaa%C5%BEi.../Tarvikud/
ma ei eeldanud nii head kättesaadavust - valdkond on ju oma ainete tõttu litsenseeritud.
õhku ja tema niiskust tean. On aga lihtsalt kättesaadav materjal ning kuna nt ühel masinal oli kondensaator lausa pilbasteks, on loogika lihtne: "ega küll küllale liiga tee". Eks kui kunagi süsteemis külmumis-jamasid kohtan, siis süüdistan peeglis olijat ja hoiatan ka teisi Wink

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Kliima võib oma sussu välja lasta sealt kust ei oska oodatagi. Kõige kindlam oleks kkagi korraks aine sisse lasta ja lasta lambiga vaadata kuskandis vikerkaare üles lööb.

Aquila captas non muscas.
Vasta

6bar ei ole kindlasti poolt töösurvetki. Enamasti testitakse r134 süsteemi 20-22 bar rõhuga. Ise olen ca 18-20 bar sisse lasknud. 
 Kindlasti ei soovita suruõhku, seda eelpool mainitud probleemile (niiskus).  See niiskus ei hakka sul asju ummistama (jäätumine töötades) vaid ikka korrosiooni. See rikub ka süsteemis oleva õli (õli imab väga rikkalt niiskust). Niiskuse palanseerimiseks on süsteemis aga kuivati, mida võiks ka mõnikord vahetada, nagu sa vahetad auto mootoris õli ja filtit.
 Nagu mainiti siis survestamiseks on lämmastik.
 Seda lekkepeatajat ei soovita kuna see rikub ära süsteemi (ummistab ära paisudüüsi, kuivati või rikub pumba) nagu muudki lekkepeatajad.
 Värvainest pole kasu kui süsteemi ei saa tööle panna, kuna värvainet ei liigutata ringi (selleks vaja ikka õige külmaine sisse lasta). 
 Lämmastiku ega muu surugaasiga ei soovita tööle sundida kuna need pole ette nähtud selliseks asjaks, ja võivad pigem kahju teha.
 Vabandust kui midagi valesti kirjutasin, aga need on minu nopped elust enesest. Rolleyes

Edit: enamasti on lekkekohaks esimene radikas, tagumise ahju torud (kui paigaldatud) või mõnest avariist tingitud "haltuura remont".
Vasta

Ülaolevale väga õigele jutule lisan, et nüüdisaegsetel autodel võib torustiku/voolikute lekkeid põhjustada ka kompaktsest ehitusest tingitud liigtäpsed paigaldused: kui kuskil toetav kummipuks ära väsib, hakkab miski hõõruma. Näiteks ühel Opel Merival õhufiltri korpus vastu kliima survetoru. Põhjuseks oma avast tükkhaaval lahkuma hakanud kummipuks, mis laseb väsinud pajadel õõtsuva mootori tõmbel plastkopsiku nurgal ajuti vastu toru hõõruda. Tulemuseks leke ja lõplikuks raviks kaksiktoru vahetusSad

Kaks sõna ka kuivatist/filtrist: olen kahel korral jätnud filtri vahetamata peale katkise süsteemi remondiks avamist ja mõlemal korral on filter ummistunud veidi hiljem. Ning loomulikult teeb see seda Suve Kõige Kuumemal Päeval... Kui süsteemi suruõhku saata, tuleb filter kindlasti vahetada enne õige ainega täitmist.
Vasta

Oskab keegi puusalt öelda, kus saaks eelkõige Tallinnas universaalset jahutusvedeliku voolikut riiulist?. Hea oleks, kui oleks selline hästi painduv nagu lingil: https://boostshop.ee/toode/painduv-voolik/
Vasta

Mõnest Hydroskandi esindusest võiks midagi leida, ma pakun.
Vasta

Hydroscandis on müügil pehme spiraalita kummivoolik, mis painutamist eriti ei kannata.
On spiraaliga kummivoolik , mis sobib painutamiseks, aga on suhteliselt jäik.
Silikoon on ka spiraalita, mis jällegi järsemat painutamist ei talu.
Siis on veel silikoonist valmis nurgad 45, 90 ja 180 kraadi.
Vasta

(08-07-2022, 11:53 AM)raulex Kirjutas:  Hydroscandis on müügil pehme spiraalita kummivoolik, mis painutamist eriti ei kannata.
On spiraaliga kummivoolik , mis sobib painutamiseks, aga on suhteliselt jäik.
Silikoon on ka spiraalita, mis jällegi järsemat painutamist ei talu.
Siis on veel silikoonist valmis nurgad 45, 90 ja 180 kraadi.
Toda Hydroscandi spiraaliga jäika kummivollat on Volga-tüüpi sõidukil neli hooaega edukalt ekspluateeritud. Ja justnimelt küsitud otstarbel. Metallspiraali moodustab jutuks oleval tootel metall-lint mitte traat, seega väga uljaid kurve temast  moodustada ei saa. Kultuurseks kinnitamiseks nõuab tavalisest laiemaid klambreid.
Vasta

On siin kahveltõstuki spetsialiste?
Oleks vaja nõu Rootsis toodetud tõstuki osas
LJUNGBYTRUCK LT12-761 1974a.
Umbes täpselt selline:
https://www.youtube.com/watch?v=g3tgEj9SpN4

Masinal on volvo 6 silindriline diisel ridamootor, mis käivitub vabalt. Kahvli hüdraulika toimib, roolivõim toimib.
Ainuke asi, millest aru ei saa on see, kuidas see masin liigub?
Kabiinis kolm pedaali, millest üks on gaas. Kuna käigukangi pole, siis ilmselt hüdromootoriga vedu aga ühegi pedaali pressimine ei liiguta masinat üheski suunas. Reeversi lülitus samuti arusaamatu.
Vaatan, ehk saan täna mõne pildi ka teha.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne