02-01-2023, 20:41 PM
Tere
Autoks Chevrolet Suburban 1996a. K2500
Mure siis tagumiste trummelpiduritega. Täpsemalt siis juhipoolse tagumisega mis jookseb tagurpidi kinni. Kõrvalistujapoolne töötab tõrgeteta.
Auto sai ostetud 6 kuud tagasi. Eelmine omanik oli vahetanud trumlid, klotsid ja klotsivedrud ära. Kuna seisupiduritrossid olid ostes kinni roostetanud, siis siis ei pööranud sellele, et tagumine vasak ratas raskemalt liigub väga tähelepanu. Arvasin et keegi on pedaali(tal pedaaliga seisupidur) tallanud ja seetõttu tross pinges ja küll ta vabamaks kulub.
Kuu tagasi eemaldasin trossid(uute jaoks oli mõõte vaja), puhastasin ja määrisin kõik detailid ja sõitsin natuke aega ilma trossideta ringi. Täna trosse paigaldama hakates selgus et vasak tagumine ratas ikkagi peal. Tagurpidi liigub ühtlaselt raskelt, edaspidi viiendik/kuuendik pööret kergelt, käib "kõnks" ja ratas kinni.
Suure uurimise/puurimise tulemusena leidsin, et piduriplekil sooned sisse kulunud seal kohtades kus klotsid vastu plekki kannavad. All otstes nimelt ja seal oli ka väike takistus tunda klotse liigutades. Sai sai sooned täis keevitatud ja siledaks tehtud. Ülejäänud pinnad olid ok.
Kasu nüüd niipalju, et enam edaspidi peale ei jookse ja tagurpidi käib see kõnks ja ratas kinni. Mingeid takistusi enam ei leia. Proovitud nii, et klotsid täiesti maha keeratud, nii et ligi on ja nii et pidur tuntavalt peal. Igas asendis jookseb tagurpidi peale. Kui klotsid tuntavalt vastas on, siis lihtsalt seda heli ei käi vaid lihtsalt läheb ühel hetkel raskemaks.
Klotside asend on ülemisest otsast fikseeritud ja klotsid üles - alla liikuda ei saa. Klotsivedrusid ka valesti paigaldada ei saa. Ja samas teine pool samamoodi ju töötab.
Kui sõidupiduripedaal on kergelt alla vajutatud ja kuuldavalt veel klotsid trumli vastu ei puutu, siis veereb mõlemat pidi vabalt. Seisupidur ei ole veel ühendatud.
Piduriplekk trumlist supleriga mõõtes kõver ei ole
Ainus mis veel märgata oli, oli see, et klotsid ei kanna keskelt piduripleki peal(3 punkti toega). Liikumismaa on küll millimeetri jagu või vähem, aga siiski mingisugune vahe seal on. Väiksemat mõõtu kaabliside ühelt poolt läks vahele, teiselt poolt mitte. Samas see kaablisidemete vahele panek asja ei muutnud. Loksumine oli eemaldatud. Tulemus ikka sama.
Kas on kellelgi kogemust sellise asjaga. Võivad need klotside keskmised kandekohad mõjutada sellist asja? Ei julge nagu kohe keevitusega vahet täitma minna. Äkiste mingi muu põhjus... Ja teine pool sarnase lõtkuga töötab ilusasti...
Toivo
Autoks Chevrolet Suburban 1996a. K2500
Mure siis tagumiste trummelpiduritega. Täpsemalt siis juhipoolse tagumisega mis jookseb tagurpidi kinni. Kõrvalistujapoolne töötab tõrgeteta.
Auto sai ostetud 6 kuud tagasi. Eelmine omanik oli vahetanud trumlid, klotsid ja klotsivedrud ära. Kuna seisupiduritrossid olid ostes kinni roostetanud, siis siis ei pööranud sellele, et tagumine vasak ratas raskemalt liigub väga tähelepanu. Arvasin et keegi on pedaali(tal pedaaliga seisupidur) tallanud ja seetõttu tross pinges ja küll ta vabamaks kulub.
Kuu tagasi eemaldasin trossid(uute jaoks oli mõõte vaja), puhastasin ja määrisin kõik detailid ja sõitsin natuke aega ilma trossideta ringi. Täna trosse paigaldama hakates selgus et vasak tagumine ratas ikkagi peal. Tagurpidi liigub ühtlaselt raskelt, edaspidi viiendik/kuuendik pööret kergelt, käib "kõnks" ja ratas kinni.
Suure uurimise/puurimise tulemusena leidsin, et piduriplekil sooned sisse kulunud seal kohtades kus klotsid vastu plekki kannavad. All otstes nimelt ja seal oli ka väike takistus tunda klotse liigutades. Sai sai sooned täis keevitatud ja siledaks tehtud. Ülejäänud pinnad olid ok.
Kasu nüüd niipalju, et enam edaspidi peale ei jookse ja tagurpidi käib see kõnks ja ratas kinni. Mingeid takistusi enam ei leia. Proovitud nii, et klotsid täiesti maha keeratud, nii et ligi on ja nii et pidur tuntavalt peal. Igas asendis jookseb tagurpidi peale. Kui klotsid tuntavalt vastas on, siis lihtsalt seda heli ei käi vaid lihtsalt läheb ühel hetkel raskemaks.
Klotside asend on ülemisest otsast fikseeritud ja klotsid üles - alla liikuda ei saa. Klotsivedrusid ka valesti paigaldada ei saa. Ja samas teine pool samamoodi ju töötab.
Kui sõidupiduripedaal on kergelt alla vajutatud ja kuuldavalt veel klotsid trumli vastu ei puutu, siis veereb mõlemat pidi vabalt. Seisupidur ei ole veel ühendatud.
Piduriplekk trumlist supleriga mõõtes kõver ei ole
Ainus mis veel märgata oli, oli see, et klotsid ei kanna keskelt piduripleki peal(3 punkti toega). Liikumismaa on küll millimeetri jagu või vähem, aga siiski mingisugune vahe seal on. Väiksemat mõõtu kaabliside ühelt poolt läks vahele, teiselt poolt mitte. Samas see kaablisidemete vahele panek asja ei muutnud. Loksumine oli eemaldatud. Tulemus ikka sama.
Kas on kellelgi kogemust sellise asjaga. Võivad need klotside keskmised kandekohad mõjutada sellist asja? Ei julge nagu kohe keevitusega vahet täitma minna. Äkiste mingi muu põhjus... Ja teine pool sarnase lõtkuga töötab ilusasti...
Toivo
Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.