KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

(13-01-2023, 23:17 PM)mlsluik Kirjutas:  Palju maksis eestis tass kohvi 90ndatel, 2000ndatel?
Ise mäletan et samapalju kui praegu, lihtsalt kroonides. Kas oli ka nii?

Jämedalt võttes jah. Ümardatult on suur tanklakohv pidevalt maksnud kahe kütsiliitri hinna. Varasemaid numbreid ei mäleta, aga suht euroeelselt oli aeg kui pankrotiga võitlev leivaisa maksis palka ja majanduskulusid saja krooni kaupa nii, kuidas raha sisse tuli, mille eest sai Statoilist viis toopi kütsi ja suure kohvi.
Vasta

2001 maksis Statoilis (siis olid veel penoplastist topsid ) tanklakohvi 8 krooni. Mis kütus siis maksis ei mäleta
Vasta

(13-01-2023, 23:17 PM)mlsluik Kirjutas:  Palju maksis eestis tass kohvi 90ndatel, 2000ndatel?
Ise mäletan et samapalju kui praegu, lihtsalt kroonides. Kas oli ka nii?

Tere, Meelis!
Ei olnud! Või noh, ega mina ka ei tea, kuigi nagu aru saan, siis Sa minult küsisid... No ei ole ma nii vana, et neid ammuseid aegu määääletada, kui kuidagi ära ei pääse, siis märtsis alles kukub mul väike 60 aastat.
Aga ise oled alles hilja aegu kirjutanud, et Sul ei ole erilist üleelamist selle voorumi tegemistest, aga nagu aru saan, kirjutada ikka tahaks (no nagu ma isegi).
Sestap vastan nagu oskan...
Peaminister KaKa on korduvalt väitnud, et eesti elu ei ole kunagi nii hea olnud, kui praegu!
Omalt poolt, kui sõltumatu ekspert, teatan - mida per.set te maksate selle kohvi eest kellegile? Mina ei ole vist kunagi oma napi -60 aasta jooksul mingit tassi kohvi kusagilt ostnud (no vb mingid 3 x ebaadekvaatses seisundis, mida ma ei mäleta ja seega ei loe?), mingisuguseid gaaabanoosse jms asju, va 1 x hamburger kohast, mida ma ei maini, kuna ei mäleta hetkel, kus see täpselt toimus (st mäletan, kuidas majonees voolas mööda koonu alla ja ka kus see toimus, aga kohta ei suuda meenutada)...
Aga  jaa, badriootidele väike inhvo, "eestis" kirjutati vanasti, 90-ndatel ja enne seda natuke suurema algustähega, tipa  Jeesti.
Aga pole oluline, mida per. set te seda kohvi kusagil suvalisel kohal imete? San aru, tegemist on tegijatega, kes on taastanud KGB sõidukeid, veoautosid, kahveltõstukeid, deeöövleid jms, mikroautopussist ma ei akka rääkimagi...
Aga ikkagi, ne ponjal!
Mina kohvi ei joo, ommikul ainult kodus ca 300 ml lihtsalt maitse pärast, edasi Kalevi tänava Konsumis üldse vedelat kohvi ei pakuta, no pole lugu, võtame janu kustutamiseks näiteks  diiselmotoristide lemmiku või midagi topeltlambakasvatajate  valikust, me ei ole perfektsionistid, meile on eelkõige tähtis tervis, kõike muud saab näiteks Soomest teenitud papi eest soetada...
Millest sõltub kohvi hind Eestis tollal ja praegu, see ei ole niisama lihtne küsimus, aga lihtsustades julgen vastata, et kui kõik eesti talupojad oleksid õigeaegselt siirdunud Soome sealset maapõue uuristama, siis oleks hetke seis veidi teine! Vb saad aru, ma ka oma ülemusele aeg-ajalt tuletan meelde, et kui ma oleks sama tark ja töökas, siis ma oleks ise ülemus!
Kokkuvõtteks  - tehke oma kohvi ise (rukkist või tammetõrudest), ärge käige kusagil tanklates või ma ei tea, kus p..sres oma raske tööga teenitud sente raiskamas, või veel parem, jooge viina, õlutit ja ispaania pakiveini nagu põlised eestlased ja te elate õnnelikult ja ilma brobleemideta kõrge vanaduseni!
Ja palun mitte soovitada mulle võimalikke alternatiivseid variante edaspidiseks toimetamiseks, a la pane ennast põlema, uputa ära, joo vaeseks (odavast kohvist) jms, ma ei ole eriti mõjutatav ja jäänud pole mulle ka enam eriti palju!
(nagu võite aru saada, antud vastus ei ole tingitud liigsest kohvi joomisest, pigem on joodud midagi muud...)

tervitades ja mitte lugupidades, P....
Vasta

Nähh sinder, niiiiii pika jutu kribanud ja mind ei mainita mitte kordagi....
Kas sinuga on ikka kõik korras, tervis ja seksivärk jne? Kui jah, siis ma võtan seda postitust solvanguna! Niimoodi ei tehta lihtsalt!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(14-01-2023, 00:49 AM)Marko Kirjutas:  Nähh sinder, niiiiii pika jutu kribanud ja mind ei mainita mitte kordagi....
Kas sinuga on ikka kõik korras, tervis ja seksivärk jne? Kui jah, siis ma võtan seda postitust solvanguna! Niimoodi ei tehta lihtsalt!

Tere, Marko!
Jah, kõik korras, vaimne tervis muidugi mitte eriti, aga see eest seksivärgiga on stabiilne stagnatsioon, st midagi mitte millestki halvemaks pole läinud! (ma lisaks video, aga minul nagu sm V.V Puutinil kahjuks pole smartofoni).
Aga ise oled süüdi, pole Sa ise ka eriliste lollustega siin silma paistnud (no on isegi Sinul veel arenguruumi, tõesti naljaks, eks ole?...) Pealegi olen siit voorumist kustutatud igaveseks ajaks igavesti ning ise seetõttu postitan siia ka ainult siis, kui jodud on rohkem, kui üks kohve!
Ja tehakse siin voorumis igate moodi, pole Sa ju ka eilane, puutin läheks igatepidi pöördesse, kui ta siin voorumis töötlemist saaks, ma arvan...
(palun, ära helista!)
Vasta

Lisaks eelnevale, kuna voorumist kustutatuna või muidu ebasobivana (teenelise  trollijana!) siia voorumisse ei oma ma jällegi postituste muutmise ega kustutamise kodaniku või voorumlase õigust, siis see uus postitus on jällegi suunatud Sulle, lgp. ksf! Marko - kuidas siis on ikkagi selle kohvi hinnaga, lase tulla, rahvas tahab tõde kuulda ja kohvi juua, oleme ju ikkagi osa Euroopast, vaatamata Türi Näljaküla Konsumist, kus kohvi ei pakuta ega jooda!
Vasta

Eile õhtul just olin juhtumisi türilt läbi liikumas ja sealsetes kaffepunktides saab kusjuures väga head kohvi....

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Vastuseks küsimusele ütleks (ise  1997-1998 EK bensukas letipoiss olnd...) et oli miski viie krooni tuuris vist. ..Ja kütte kohutav hinnahüpe juhtus .97 septembris kui liitrihind hüppas , mäletamistmööda, kuuelt kroonilt seitsmele...

loll on loll olla.
Vasta

Garaažil siis tavaline Saku metall tõstetav uks.
2014 vms

Igatahes on probleemiks nüüd sulailmaga välja tulnud probleem.
Seal all, kus on tihend, mis vastu maad läheb, sealt tuleb veidi vett sisse.
Betoonpind selle all on niiske.

Mida sinna ukse külge juurde panna, et ei laseks vett sisse?

Võtta lammutusest mingid vanad autoukse tihendid ja juurde aretada?
Või peab lihvima põrandat ja uuesti betooniga siluma?

Samas nagunii tahaks seda alumist osa õhutihedamaks teha.
Vilti panna? Samas see hoiab vett endas.
Pehmem kummivoolik pooleks ja siis sinna juurde?

On keegi seda teinud või omab ideesid?
Vasta

Pumbamaja betoon põranda ja seina liitumiskohast jookseb vett sisse.
Kas keegi teab suunata mingi segu, mis selle tihedaks tõmbaks ka vee sees? Tuleks valada 1cm põranda peale juurde, et tihedaks saaks.

Või tuleb oodata soojemat aega, mil maapind kuiv ja enam vett sisse ei tule ning siis alles hakata tegelema?
Praegu tühjenduspump sisse visatud ja see viib suurema vee sealt ära.
Vasta

A.V.S.K Kirjutas:Garaažil siis tavaline Saku metall tõstetav uks.
2014 vms.
-------------
On keegi seda teinud või omab ideesid?
Mul on uksetihendi all põrandal metall-liist, hea sile kontaktpind, teeb tihendikoha muust põrandast kõrgemaks ja ei lase vett sisse.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(15-01-2023, 20:33 PM)Walter Kirjutas:  
A.V.S.K Kirjutas:Garaažil siis tavaline Saku metall tõstetav uks.
2014 vms.
-------------
On keegi seda teinud või omab ideesid?
Mul on uksetihendi all põrandal metall-liist, hea sile kontaktpind, teeb tihendikoha muust põrandast kõrgemaks ja ei lase vett sisse.
Selleks on vastav toode olemas.
https://www.rubex.ee/tooted/tihend-kunni...iukse-alla
Vasta

Küsimus niinimetatud Honda kloonide omanikele. Endal siis nüüd GX200 kloon garaazis ja tekkis küsimus kas see on normaalne et ka soojana tahab käivitamine õhuklappi? Enda seni kasutatud Loncini 1P60F ja Honda GX270 lähevad soojalt õhuklapita...

Väljamaa foorumites osad tegelased räägivad ka Honda mootoritest mis kuumalt õhuklapita ei käivitu...
Vasta

(15-01-2023, 21:10 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Küsimus niinimetatud Honda kloonide omanikele. Endal siis nüüd GX200 kloon garaazis ja tekkis küsimus kas see on normaalne et ka soojana tahab käivitamine õhuklappi? Enda seni kasutatud Loncini 1P60F ja Honda GX270 lähevad soojalt õhuklapita...

Väljamaa foorumites osad tegelased räägivad ka Honda mootoritest mis kuumalt õhuklapita ei käivitu...
Kõik analoogsed mootorid mis mu käest läbi käinud, julgelt 30+ on tahtnud soojalt tooreklappi, mõni starteriga isend läheb pikema käiamisega ilma ka. Olen ise ka mõelnud, et miks küll nii aga ju nende eripära.
Vasta

(15-01-2023, 21:10 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Küsimus niinimetatud Honda kloonide omanikele. Endal siis nüüd GX200 kloon garaazis ja tekkis küsimus kas see on normaalne et ka soojana tahab käivitamine õhuklappi? Enda seni kasutatud Loncini 1P60F ja Honda GX270 lähevad soojalt õhuklapita...

Väljamaa foorumites osad tegelased räägivad ka Honda mootoritest mis kuumalt õhuklapita ei käivitu...
Elementaarkarburaatoriga ilma ei tohikski käivituda. Süüde välja lülitada ja pöörded langevad siis regulaator teeb seguklapi lõpuni lahti aga enne seiskumist kaob ju vaakum.
ilma vaakumita aga bensiini ei imeta ja seiskub silindris vaid õhk.
Täiuslikumad konstruktsioonid on õhuklapp laba küljes mis õhuvooluga lahti lükatakse nagu muruniidukid ja need käivituvad automaagiliselt.
Starteriga on pika väntamisega võimalik aga pigem mitte...
Vasta

(15-01-2023, 22:34 PM)2715 Kirjutas:  
(15-01-2023, 21:10 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Küsimus niinimetatud Honda kloonide omanikele. Endal siis nüüd GX200 kloon garaazis ja tekkis küsimus kas see on normaalne et ka soojana tahab käivitamine õhuklappi? Enda seni kasutatud Loncini 1P60F ja Honda GX270 lähevad soojalt õhuklapita...

Väljamaa foorumites osad tegelased räägivad ka Honda mootoritest mis kuumalt õhuklapita ei käivitu...
Elementaarkarburaatoriga ilma ei tohikski käivituda. Süüde välja lülitada ja pöörded langevad siis regulaator teeb seguklapi lõpuni lahti aga enne seiskumist kaob ju vaakum.
ilma vaakumita aga bensiini ei imeta ja seiskub silindris vaid õhk.
Täiuslikumad konstruktsioonid on õhuklapp laba küljes mis õhuvooluga lahti lükatakse nagu muruniidukid ja need käivituvad automaagiliselt.
Starteriga on pika väntamisega võimalik aga pigem mitte...

Generaatori peal olev GX390 käivitub huvitaval kombel poolsoojana esimesest tõmbest ilma klapita. Manuaalse õhuklapiga  Loncini muruka mootor samamoodi. Siit see huvi tekkiski. Väliselt nii karburaator kui regulaatori osa äravahetamiseni sarnased.
Vasta

Järelveetava niiduki peal olev honda gx390 käivitub soojalt ilma tooreta esimesest tõmbest ilusti kuid oksahakkuri peal olev briggs xr2100 soojalt ilma tooreta ei käivitu, tiri või käsi otsast. Viimasel muidugi probleeme ka tühikäigu pöörete hoidmisega, seega karburaatori hingeeluga tuleb varem või hiljem tegeleda.
Vasta

(16-01-2023, 10:41 AM)Dexter Kirjutas:  Järelveetava niiduki peal olev honda gx390 käivitub soojalt ilma tooreta esimesest tõmbest ilusti kuid oksahakkuri peal olev briggs xr2100 soojalt ilma tooreta ei käivitu, tiri või käsi otsast. Viimasel muidugi probleeme ka tühikäigu pöörete hoidmisega, seega karburaatori hingeeluga tuleb varem või hiljem tegeleda.
 Honda, kuradima GX-d  käivad siis ka kui ülejäänd maakera vakka on......

loll on loll olla.
Vasta

(15-01-2023, 21:10 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Küsimus niinimetatud Honda kloonide omanikele. Endal siis nüüd GX200 kloon garaazis ja tekkis küsimus kas see on normaalne et ka soojana tahab käivitamine õhuklappi?
...

Hiinakas (Flindi kirjad, mudelit peast ei tea) küsib kuni kuumakssaamiseni toorest, et esimesest tõmbest käima jääda. Muidu tahab mitut tõmmet. Ilmselt saaks timmimisega paremaks, aga teisest küljest on segu küünla järgi paigas ja kütusekulu olematu, seega milleks?

Honda originaal küsib toorest ainult seni, kuni silinder käesoojaks saab. Edasi läheb esimesest tõmbest ilma klapita.
Vasta

(16-01-2023, 15:54 PM)v6sa Kirjutas:  
(15-01-2023, 21:10 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Küsimus niinimetatud Honda kloonide omanikele. Endal siis nüüd GX200 kloon garaazis ja tekkis küsimus kas see on normaalne et ka soojana tahab käivitamine õhuklappi?
...

Hiinakas (Flindi kirjad, mudelit peast ei tea) küsib kuni kuumakssaamiseni toorest, et esimesest tõmbest käima jääda. Muidu tahab mitut tõmmet. Ilmselt saaks timmimisega paremaks, aga teisest küljest on segu küünla järgi paigas ja kütusekulu olematu, seega milleks?

Honda originaal küsib toorest ainult seni, kuni silinder käesoojaks saab. Edasi läheb esimesest tõmbest ilma klapita.
Minu kogemus lumepuhuri põhjal ütleb,et talvel külmaga tahab jah toorest siis matsukas,muidu sikuta mitu korda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne