08-06-2023, 09:55 AM
(08-06-2023, 09:20 AM)meeterkeere Kirjutas:(08-06-2023, 09:11 AM)MeelisV Kirjutas: Tekis teema ja küsimus ehk mis on kõige üllatavam ehk uuem, suurem, võimsam vms. auto millele tehas pani veel trummelpidurid. Midagi millelt poleks seda oodanud.Uuel Skoda Enyaq elektrikal taga täitsa trummelpidurid, RS versioon kiirendab 6.5s sajani, piisavalt kiire vist? Põhjendadakse seda sellega, et elektrikal pole nii häid pidureid vaja kuna enamus pidurdamist toimub elektri taastootmise teel. Mitte et trummelpiduritel midagi pidurdusjõu poolest viga oleks, saavad ometi poolhaaked ka nende abil pidama
Eks igapäeva sõidul elektrika pidurid eriti koormust ei saa tõesti. Seda eriti võimsamat sorti nelikveoliste puhul, millel regeneratiivne pidurdusjõud sadu kilovatte võimsust arendab. Samas pidurid sõiduautodel arvestatakse üldjuhul sellise võimsusega, et võimaliku jõuallika(te) rikke (kontrollimatu täisvõimsus) korral oleks endiselt auto seiskamine pidurite abil võimalik. Ja seda 5 inimesega pardal ning maksimaalkaalus haagisega mäest alla sõites. Seega pidurite koguvõimsus peab olema igal juhul suurem jõuallika(te) koguvõimsusest. Mistõttu mina olen küll kergelt üllatunud et Škoda trummelpiduritega tuleb.