12-11-2023, 09:38 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-11-2023, 10:11 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(11-11-2023, 23:47 PM)mutikas Kirjutas: Krt sellist möla pole ammu lugenud:taha aisadele raskust pannes,kasvad esisilla koormus
Sa ei tööta tunnis kaasa! Jutt käis esilaaduri vastukaalust ja siin on multitalendil õigus: vastukaalu võrra suureneb esisilla koormus, kui laaduri tekitatud koormus hakkab seda lisakaalu kergitama. Kuniks silla lubatud koormust ei ületata, on kõik hästi. Sama kirjutaja õppeplakatil ülekoormamise kohta on kena näide olemas ja nagu selgitavatest märkustest loeme, andsidki targemad järele. Seekord siis esirehvid, kuhu tõenäoliselt ei taibatud enne tapmahakkamist 4 bar sisse lasta. Samuti soovitan teha pisukese rehkenduse 2x340+umbes 200 kg kopp ise ja kõrvutada seda antud isendile lubatud tõstevõimega (enamasti jääb mõlemale poole tonni). Reeglina tehakse silla tugevusarvutus traktoritel lubatud tõstevõime järgi (need kaks numbrit pannakse omavahel klappima raamatupidamise juhiste järgi). Asjaolu, et enamus traktoreid rohkem maast lahti punnib, saab tihti saatuslikuks: loll lõhub ära. Ning nüüd mõtleme esilaadurile, mille külgekeeramisele raamatupidamine ilmselt ei mõelnud.
Muu jutt nullpööraja (ehk diferentsiaalveoga juhitava) kontseptsiooni elukõlblikkuse kohta on puhas asjatundmatus - maastikul, eriti libedal ei ole veoga pööramisel ühtegi eelist, pigem on see puuduseks. Mille kuradi pärast siis muidu kahveltõstukite juhtsillad nii keeruliseks aetakse pöördenurga maksimeerimiseks?
Muide, USA liikurniidukid on valdavalt nullpöörajad:
Märgadel kallakutel ollakse nendega päris tihti hädas.