KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

Võtsin JuMZi alumiiniumist termostaadi korpusest välja vana jahutusvedeliku temperatuurianduri. Keere jäi ellu ning tahan sinna uue anduri asemele panna. Küsimus: mida panna keerme vahele, et uut andurit tulevikus vajadusel kätte saaks?

Kas sinna on mõtet mähkida nailonteipi, et alumiinoksiid andurit kinni ei pooks? Kas tõrv aitaks?
Vasta

Sõltumatute uuringute instituut tegi katse ja roostetama kippuvate ühenduste vahele sobib kõige paremini toruteip.

[Pilt: e0684a9824ef5b6c10f5d0eee8fb62e8.png]

Paned seda keermele peale, mudid näppude vahel selle korralikult keerme sisse ja törts mootori hermeetikut ehk "tihendi abivahendit" sinna peale.
[Pilt: 655d92f5b93e752d9020ce51de1f4a11.jpg]

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(03-01-2024, 11:59 AM)2715 Kirjutas:  
(03-01-2024, 10:25 AM)v6sa Kirjutas:  
(01-01-2024, 20:04 PM)ratsoup Kirjutas:  Või kuidas moodi keskluku magnetlukk saab üleni õlitatult temperatuurile tundlik olla?

Kas kesklugu mootori ka lahti võtsid, vanast määrdest puhtaks rookisid ja hammaste hea olukorra tõdesid? Sel peaks olema juba mootoriga hammaslatti keriv kesklukuajam, mis pole igavene.

Ega säärast ebamäärast viga suurt muudmoodi defekteeri, kui lammutad sooja ukse sedapalju laiali, et pärast saad läbikülmunud mehhanisme uurima asuda. Olen elus kohanud ka plastnuppu, mille ühel küljel oli miskine nätsu või higimühk, mis külmunud kujul takistas liikumist. Soojas ei seganud. Andis ikka otsida, miks külmaga vajutades nupp sisse jääb ja uks enam lukustuma ei nõustu...
Määrdest rääkida kesklukul siis minu kaubakärul on algeline keskeltlukustamise süsteem kus mootoritele antakse voolu 2, midagi sekundit ja ma ühe võtsin lahti ning toppisin määret täis.
Nüüd 10 miinusest allapoole liigub ta seepärast raskemalt ja luku avamisest jääb umbes 3mm puudu.
Peab uuesti lahti võtma, ära pesema ja tegema määrde õliga umbes hapukoore konsistentsini.
Lukkude õlitamisest mõelda siis kunagi sõitsin E30 Bemariga ja seal olid täismetallist lukud mis kui hakkasid raskelt käima said maha võetud ja bensiini sisse ligunema kuni kõik saast ja kivistunud määre eraldus.
Siis tegin olluse kerevahast, transmissiooniõlist ja määrdest ning selle kuuma olluse sisse läks terve lukk viieks minutiks.
Peale seda oli 7 aastat täiesti muretu ja lukud käisid nagu muinasjutus.
Praegusel kärul ma seda teha ei saaks sest seal on juba plastikust jubinaid sees...


Kallid sõbrad... !!! Endiselt söandan soovitada....!!!!!

[Pilt: ZEP017401.jpg]


...kõlbab puhastuseks, määrimiseks, kuumas, külmas, vee all ja sita sees... võib-olla veel kusagil kuhu seni sattunud pole... 
Purk maksab, aga kulu maruvähene... Ime lausa, et pood senini pankrotti põle läind....

loll on loll olla.
Vasta

(03-01-2024, 10:25 AM)v6sa Kirjutas:  
(01-01-2024, 20:04 PM)ratsoup Kirjutas:  Või kuidas moodi keskluku magnetlukk saab üleni õlitatult temperatuurile tundlik olla?

Kas kesklugu mootori ka lahti võtsid, vanast määrdest puhtaks rookisid ja hammaste hea olukorra tõdesid? Sel peaks olema juba mootoriga hammaslatti keriv kesklukuajam, mis pole igavene.

Ega säärast ebamäärast viga suurt muudmoodi defekteeri, kui lammutad sooja ukse sedapalju laiali, et pärast saad läbikülmunud mehhanisme uurima asuda. Olen elus kohanud ka plastnuppu, mille ühel küljel oli miskine nätsu või higimühk, mis külmunud kujul takistas liikumist. Soojas ei seganud. Andis ikka otsida, miks külmaga vajutades nupp sisse jääb ja uks enam lukustuma ei nõustu...

Esimeses lähenemises ei võtnud. Määrisin kust andis ja panin kokku tagasi. Jätsin nädalaks isegi ukse sisemise paneeli maha, et kui ikka jama saab ligi. Aga probleem tundus olevat kadunud. Panin paneeli tagasi ja paar päeva hiljem kohe jama. Nüüd on tõtt öelda nii külm, et ei taha tegeleda hetkel. Big Grin

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta

Küsimus automootori elektrilise eelsoojendi teemal.
Nimelt plaan VAG-i diislile mootori soojendi lisada koos salongipuhuriga. 
Nimelt pakuvad Defa ja Calixi kataloogid mingil põhjusel konkreetsele mootorile/autole ainult 300W küttekeha mis karteripõhjas õli soojendama hakkaks.
Kui universaalsemate asjade poole vaadata siis pakub näiteks Defa ka sellist voolikutevahelist soojendit.

Kumb oleks mõistlikum? Soojendada õli või jahutusvedelikku? Seni kõigil masinatel jahutusvedelikku soojendanud.
Vasta

See karteripõhja soojendus mul Transporteril peal. Mõttetu üritus. Vaja pigem ikka mootori ülemine ots soojaks saada et paremini käivituks ning rutem toa soojaks teeks. Olen mõelnud ka vahetada välja sellise vastu, mis vooliku vahele läheks. Aga kuna webasto on ka peal, siis seni pole ette võtnud.
Vasta

Kahtlustasin ise ka et see 300W karteripõhjas eriti midagi korda saata ei suuda. Jah, õli on soojem. Aga ploki ülaosa vaevalt oluliselt soojem saab. Huvitav mis point sellel karteripõhja soojendusel on.
Vasta

(06-01-2024, 23:17 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  ... 
Nimelt pakuvad Defa ja Calixi kataloogid mingil põhjusel konkreetsele mootorile/autole ainult 300W küttekeha mis karteripõhjas õli soojendama hakkaks.
...
arvatavasti pole konkreetse mootori plokis ava, kuhu paigaldada vedeliku soojendi. Tootja pole ette näinud ... ja siis ei pakutagi sellist soojendit.
Vene ajal paigaldati karteripõhja el. teekannu element 220V pealt (see kannu sees olnud läbi kannu korpuse ühendatud spiraal, tihend oli ka kohe olemas), aitas küll paremini käivitada.
Vasta

(06-01-2024, 23:40 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  ... Aga ploki ülaosa vaevalt oluliselt soojem saab. Huvitav mis point sellel karteripõhja soojendusel on.

Point on aeglane ja ühtlane soojendamine. Õli soojeneb ja kuna soe tõuseb üles, siis soojeneb mootor seest välja: kolvipõhjad ennekõike. Õnnetuseks jäävad enne ette väntvõll ja kepsud, mdia hädasti kütta poleks vaja, aga paratamatult köetakse.

Loodusseaduste vastu ei saa: kindla massi soojaksajamiseks kulub teatud kogus energiat. Mingil põhjusel on mootori valmistaja otsustanud, et mootorisse võimsat küttepulka panna ei lubata. Kas põhjuseks on termopaisumine või labane ruumipuudus jahutusvedeliku kanalites, ei ole au teada. Võib olla ka turundus: Webasto juba saite, mis elektrisoojendust teil enam vaja on.

Ajab see kolmesajavatine ka mootori soojaks, aga see peab 750W jahutusvedelikuspiraaliga pulgaga võrdse energiahulga mootorissekütmiseks kolm korda kauem töötama.

Voolikussepandava elemendiga tuleb olla ettevaatlik, et tekkiv tsirkulatsioon ikka mootorit kütaks ja mitte radiaatorit! Ehk peab jälgima, et küttekehast allapoole jääks külma vedelikku ja sooja vedeliku tõus oleks mootori poole.

Nagu järgmisest postitusest selgus, ongi tegu endise kiirabiga. Need olid väljasõidu ootel alaliselt seinas (sest sees on ports laadimist vajavaid peeneid aparaate) ja kuhu seega sobibki hästi väikese võimsusega ning mootorit alt küttev element. 700+ W spiraal ajaks mootori tundidega keema ja eeldab seetõttu mingit sorti juhtimist. Mootori põhjale kleebitud mõnesajavatine element seda ei vaja: mida külmem, seda vähem kütab mootorit. Aga "sula" on see igal juhulSmile

Mootorisoojendus ei pea mootorit töötemperatuurile kütma. Piisab nullilähedasele temperatuurile viimisest ja äärmiselt nigela kasuteguriga sisepõlemisprotsess saab edasisega hästi hakkama ka mootorit lõhkumata. Jääb ära meeks muutunud õli tõttu mootori kuivalt töötamine esimeste sekundite jooksul.
Vasta

(06-01-2024, 23:17 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Küsimus automootori elektrilise eelsoojendi teemal.
Nimelt plaan VAG-i diislile mootori soojendi lisada koos salongipuhuriga. 
Nimelt pakuvad Defa ja Calixi kataloogid mingil põhjusel konkreetsele mootorile/autole ainult 300W küttekeha mis karteripõhjas õli soojendama hakkaks.
Kui universaalsemate asjade poole vaadata siis pakub näiteks Defa ka sellist voolikutevahelist soojendit.

Kumb oleks mõistlikum? Soojendada õli või jahutusvedelikku? Seni kõigil masinatel jahutusvedelikku soojendanud.
Mul on VW t5-l see "mõttetu triikraud" veel väljapool karterit, törts tuult ja tulemust pole. Peal on ka webasto(tegu endise kiirabiga), auto ripub pm. kogu aeg võrgus  koos akulaadijatega. Sajandivahetuse passatil on ka soojendi, aga mootoris ja ca 700w, vot seda kiidan. Nädal -20-ga seisnud masinal aitab kui 30-45 minutit taga hoida, käivitub kui unenägu ja igapäev sõites piisas ka 10-15 minutist voolust. Mina eelistan jahutusvedeliku soojendamist Smile Mõlemal on ka salongipuhurid ja nüüd ilmus sõidukiparki ka bensiini Honda, millel puhur sees, pole veel uurinud, kas ka mootorit miski "hellitab"
Vasta

Kunagi väga ammu sai see teema endale selgeks mõeldud. Resümee oli, et kui panna, siis voolikusse ja rõhuga salongi suunas, lisaks salongiventikas väiksel kiirusel tööle. Tegemata jäi, kuna autosid tuli tolajal nii kiiresti peale, et ei osanud enam üht teisele eelistada. Salongipuhurit pole selle skeemiga vajagi. Iseküsimus on muidugi, et kas tänapäevased nutiplutid sellist sekkumist üldse lubavad. 80ndatel olid autod ja modid lihtsamini teostatavad, nüüd sõltud sellest kas menüüs on....

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

voolikuvahele ikka.
Mul on Ducatol 2000W hiinlane vahel. Kui tund aega taga hoiad, siis on veesärgis ringiaetud vedeliku kraad miski 40 kandis....
Vasta

(07-01-2024, 09:05 AM)pannkook Kirjutas:  voolikuvahele ikka.
Mul on Ducatol 2000W hiinlane vahel. Kui tund aega taga hoiad, siis on veesärgis ringiaetud vedeliku kraad miski 40 kandis....
Minu hääl kah siia.Need mingi ca 10x10x10 cm kuubikud ja sees tenn+ veepump.Tuleb ainult õieti paigaldada sest muidu küpsetab spiraali kiirelt läbi...Soendada tuleks siiski mingi 40C kindlasti kuna siis paned ventika tööle ja hakkab kohe ka jääd sulatama esiklaasilt.
Vasta

(06-01-2024, 23:17 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Küsimus automootori elektrilise eelsoojendi teemal.
Nimelt plaan VAG-i diislile mootori soojendi lisada koos salongipuhuriga. 
Nimelt pakuvad Defa ja Calixi kataloogid mingil põhjusel konkreetsele mootorile/autole ainult 300W küttekeha mis karteripõhjas õli soojendama hakkaks.
Kui universaalsemate asjade poole vaadata siis pakub näiteks Defa ka sellist voolikutevahelist soojendit.

Kumb oleks mõistlikum? Soojendada õli või jahutusvedelikku? Seni kõigil masinatel jahutusvedelikku soojendanud.
 Minul on voolikute vaheline Defa, mis eelduste kohaselt ca 530W. Töötab OKlt, samas vaadates kui eemal ta plokist on siis 300W otse karterile, põhjakatte olemasolul peaks ka aitama ikkagi. Kuigi ma ei saa ka aru miks ta samuti 500W ei ole.
 Variant on vaadata natuke vanemate VAG riistapuude õpetusi, vbolla sobiks Golf4 diisli oma füüsiliselt. Kuid seda ei saa vabrik uuematele soovitada, kuna tuleks mitu tundi detaile eest ära võtta- svennsonist pühapäeva ehitaja seda ühe pärastlõunaga ära ei tee.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Kas kellegil on veel mingit jama alla 15 kraadise külmaga Peugeot Partneritega?
Paar päeva tagasi naisel diisel käivitus ilusti, lasi kohapeal soojaks ja aknad sulaks ja kui kohvijoomiseks seisma jätis ei teinud enam plõksugi. Armatuur tumm ja vaikus. Järgmine päev võtsin testri et vaatan mis toimub nii kui süüdet keerasin käis nagu Antsu viiul ja seniajani korras.
Eile bensupartner kliendi juurest ära tulles tumm, ekraanil ainult economy mode. Isegi küttepumpa ei võtnud järgi. Turgutasin teise auto pealt vähemalt kättepump tegi häält. Koju vedades lasin korraks käiguga ringi, mingi paarikümne meetri pealt hakkasid armatuuri tuled põlema ja käivitus. Kodus käivitasin ja seisatasin mitu korda kõik ok. Praegu pole veel proovinud kuna õues alles -20.
Kas need konnaõgijad kardavad tõesti niipalju külma?
Vasta

Isesõitvatest autodest on palju juttu olnud. Kas isepidurdavaid ka keegi kohanud on? Ma ei mõtle siinkohal mitte mingit trumlis lahti tulnud klotsi tõttu peale "jooksmist"või muud mehhaanilist riket, vaid tänapäevasel autol juhtumit, kus auto lihtsalt otsustab ise pidurdama hakata ja teeb seda nii innukalt ja korralikult, et liikuma saada polegi enam võimalik.
Vasta

(07-01-2024, 11:49 AM)Tegelane5 Kirjutas:  .
 Minul on voolikute vaheline Defa, mis eelduste kohaselt ca 530W. Töötab OKlt, samas vaadates kui eemal ta plokist on siis 300W otse karterile, põhjakatte olemasolul peaks ka aitama ikkagi. Kuigi ma ei saa ka aru miks ta samuti 500W ei ole.


Karteris ei olevat väga võimas küttekeha õlile kasulik. Tsirkulatsioon puudub ja üleskütmine põletavat õlis peenemad koostisosad  ära. 
Vene ajal oli nende teekannu spiraalidega ju lausa tuhk klapikambri kaane all kui korralikult tuld anti.

Ja tegelikult on see õli kaudu mootori soojaks ajamine liiga pikk protsess.  Mõistlikum on ikkagi küttekeha jahutusvedelikuga kokku panna.  Kui plokk ja plokikaan soe on käivitumine tunduvalt parem ja kogu see soojendamise  protsess kiirem. 



Toome näite teisest ooperist aga kaudselt näitena sobiks õli ja plokikaane suhtest.   Isa käivitas vanasti oma T-25 kuuma veega. Kui tuli plaan põka käima ajada võttis toast kaasa ämbri kuuma vett, valas kopsikuga vaikselt klapikambri kaantele ja paugust käis. Ajakulu  vaevalt 5-10 minutit.   (Suurema külmaga käis tühi kartuli kott mootori peale ja vesi valati läbi koti.) 
Õli keetmisega oleks paar kolm tundi kulunud.

Aquila captas non muscas.
Vasta

See võib küll osalt saunajutt olla, aga kuskilt on nagu meelde jäänud, et EU on meie elektrivõrkude olukorda silmas pidades miski regulatsiooni või direktiiviga paika pannud autodel kasutatava elektilise lisasoojenduse võimsuse.  Seetõttu saavadki tootjad pakkuda 300W, mitte 3000W lahendust.

Õli soojendamise eesmärk on ilmselgelt autole kergema külmkäivituse võimaldamine. Neid on selgesti kergem paigaldada ka, kui vedelikusoojendajat, eriti koos salongiventika aktiveerimisega variandiga võrreldes, kui autol tootjapoolne vastav võimekus puudub. Endal pole küll ühtegi karterisoojendusega masinat ette tulnud, aga vedeliksoojendustega eksemplare on leidunud. Ühel V40-l oli ka salongiradikas lisaks paigaldatud. Tasus juhtmetega mässata küll, inimväärsema hommikuse stardi nimel.

Muidugi tänapäevase lahenduse - webasto+elektriline salongisoojendus - vastu ei saa kumbki eelmainitust. Praeguste ilmadega 20minutit enne starti vajutad võtmest tööle ja istud puhaste akendega leigesse salongi. Kui juhe on juhtunud küljes olema, siis on ka rool ja istmed kuumaks köetud. Tavaliselt jätan weba ka lühema peatuse ajaks puhuma ja naudin väikest ettenägelikkust autoga taaskohtumisel. Kui nüüd mõni firma pakuks drenaazi ja el.soojendusega salongimatti, siis oleks täius saavutatud. Mul nimelt jalad jubedalt külmetavad.
Vasta

Muidugi tänapäevase lahenduse - webasto+elektriline salongisoojendus - vastu ei saa kumbki eelmainitust. Praeguste ilmadega 20minutit enne starti vajutad võtmest tööle ja istud puhaste akendega leigesse salongi. Kui juhe on juhtunud küljes olema, siis on ka rool ja istmed kuumaks köetud. Tavaliselt jätan weba ka lühema peatuse ajaks puhuma ja naudin väikest ettenägelikkust autoga taaskohtumisel. Kui nüüd mõni firma pakuks drenaazi ja el.soojendusega salongimatti, siis oleks täius saavutatud. Mul nimelt jalad jubedalt külmetavad.
[/quote]


Aga pane kummist jalamati alla elektriline istmesoojendus. Üks tädi lükkas aastaid kommunaalis John Hirve murutraktoriga kõnniteid lahti, tal oli talveks selline istmesoojendus tehtud.
Vasta

Ega selle õli soojendi põhimõte pole mootorit soojaks ajada, vaid sõidust tulles juhe kohe järgi ja õli soojana hoida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: omaviga, 5 külali(st)ne