07-01-2024, 01:55 AM
(06-01-2024, 23:17 PM)CORRADOg60 Kirjutas: Küsimus automootori elektrilise eelsoojendi teemal.Mul on VW t5-l see "mõttetu triikraud" veel väljapool karterit, törts tuult ja tulemust pole. Peal on ka webasto(tegu endise kiirabiga), auto ripub pm. kogu aeg võrgus koos akulaadijatega. Sajandivahetuse passatil on ka soojendi, aga mootoris ja ca 700w, vot seda kiidan. Nädal -20-ga seisnud masinal aitab kui 30-45 minutit taga hoida, käivitub kui unenägu ja igapäev sõites piisas ka 10-15 minutist voolust. Mina eelistan jahutusvedeliku soojendamist Mõlemal on ka salongipuhurid ja nüüd ilmus sõidukiparki ka bensiini Honda, millel puhur sees, pole veel uurinud, kas ka mootorit miski "hellitab"
Nimelt plaan VAG-i diislile mootori soojendi lisada koos salongipuhuriga.
Nimelt pakuvad Defa ja Calixi kataloogid mingil põhjusel konkreetsele mootorile/autole ainult 300W küttekeha mis karteripõhjas õli soojendama hakkaks.
Kui universaalsemate asjade poole vaadata siis pakub näiteks Defa ka sellist voolikutevahelist soojendit.
Kumb oleks mõistlikum? Soojendada õli või jahutusvedelikku? Seni kõigil masinatel jahutusvedelikku soojendanud.