07-01-2024, 12:31 PM
See võib küll osalt saunajutt olla, aga kuskilt on nagu meelde jäänud, et EU on meie elektrivõrkude olukorda silmas pidades miski regulatsiooni või direktiiviga paika pannud autodel kasutatava elektilise lisasoojenduse võimsuse. Seetõttu saavadki tootjad pakkuda 300W, mitte 3000W lahendust.
Õli soojendamise eesmärk on ilmselgelt autole kergema külmkäivituse võimaldamine. Neid on selgesti kergem paigaldada ka, kui vedelikusoojendajat, eriti koos salongiventika aktiveerimisega variandiga võrreldes, kui autol tootjapoolne vastav võimekus puudub. Endal pole küll ühtegi karterisoojendusega masinat ette tulnud, aga vedeliksoojendustega eksemplare on leidunud. Ühel V40-l oli ka salongiradikas lisaks paigaldatud. Tasus juhtmetega mässata küll, inimväärsema hommikuse stardi nimel.
Muidugi tänapäevase lahenduse - webasto+elektriline salongisoojendus - vastu ei saa kumbki eelmainitust. Praeguste ilmadega 20minutit enne starti vajutad võtmest tööle ja istud puhaste akendega leigesse salongi. Kui juhe on juhtunud küljes olema, siis on ka rool ja istmed kuumaks köetud. Tavaliselt jätan weba ka lühema peatuse ajaks puhuma ja naudin väikest ettenägelikkust autoga taaskohtumisel. Kui nüüd mõni firma pakuks drenaazi ja el.soojendusega salongimatti, siis oleks täius saavutatud. Mul nimelt jalad jubedalt külmetavad.
Õli soojendamise eesmärk on ilmselgelt autole kergema külmkäivituse võimaldamine. Neid on selgesti kergem paigaldada ka, kui vedelikusoojendajat, eriti koos salongiventika aktiveerimisega variandiga võrreldes, kui autol tootjapoolne vastav võimekus puudub. Endal pole küll ühtegi karterisoojendusega masinat ette tulnud, aga vedeliksoojendustega eksemplare on leidunud. Ühel V40-l oli ka salongiradikas lisaks paigaldatud. Tasus juhtmetega mässata küll, inimväärsema hommikuse stardi nimel.
Muidugi tänapäevase lahenduse - webasto+elektriline salongisoojendus - vastu ei saa kumbki eelmainitust. Praeguste ilmadega 20minutit enne starti vajutad võtmest tööle ja istud puhaste akendega leigesse salongi. Kui juhe on juhtunud küljes olema, siis on ka rool ja istmed kuumaks köetud. Tavaliselt jätan weba ka lühema peatuse ajaks puhuma ja naudin väikest ettenägelikkust autoga taaskohtumisel. Kui nüüd mõni firma pakuks drenaazi ja el.soojendusega salongimatti, siis oleks täius saavutatud. Mul nimelt jalad jubedalt külmetavad.