IŽ 350 vs IŽ 49
#21

Kui saladus pole ja tüli ei tee siis äkki kirjeldaksite kuidas tegite kroomimise ja tsinkimise eeltöö. Ette tänades.
Vasta
#22

(12-04-2021, 13:45 PM)grahv Kirjutas:  Kui saladus pole ja tüli ei tee siis äkki kirjeldaksite kuidas tegite kroomimise ja tsinkimise eeltöö. Ette tänades.

Saladus pole, aga eks kõigil ole omad töövõtted. Keegi otseselt õpetanud pole, aga lihvimiseks on kasutusel treipink, lintlihvija, reklakas, otslihvija ja käi (viltkettaga).
Alustuseks tuleb kroom maha võtta - seda oleme lasknud teha Voltas. Peale seda lihvida algul jämedama lihvpaberiga, hiljem peenemaga (P80-P800) ja kui detailid on kehvas seisus ning poorid väga sügavad, siis tuleb need hõbejoodisega täis joota. Peale jootmist jälle lihvida. 
Kui detail on niimoodi ära lihvitud, et ühtegi poori näha pole, siis alustan poleerimisega. Selleks kasutan treipingis olevat kaltsuketast ja käia viltketast.
         

Meeles tuleb pidada, et nii hea kui on eeltöö, on ka lõpptulemus. Kroomilt paistab iga väikseimgi defekt kohe välja.
____

Tsinkimise eeltöö on oluliselt lihtsam kui kroomimise eeltöö. Siin on vaja poldid-mutrid puhastada õlist (nt bensiiniga), siis kui on õrn roostekiht, panen lihvketta treipingi padruni külge ja lihvin poldi puhtaks, kuid samas jälgin, et säiliksid originaalmõõtmed. Kui polt-mutter on liiga roostes, siis teen lihtsalt uue poldi või mutri, kui vaja Smile . 
Enne tsinkimisse saatmist puhastan keermelõikuritega kõik keermed üle. Panen seibid, poldid, mutrid ühekaupa traadi otsa (pilt eespool olemas) ja saadan minema.

Kõik eeltoodu on minu isiklik arvamus, omakäel õpitud ja ise praktiseeritud (seni toimib). Igaüks võib teisiti teha ja minu metoodika pole kindlasti ainuõige  Big Grin
Vasta
#23

Vene rataste puhul tuleks alati arvestada et tehasest tulles ei hiilanud nad erilise galvaanilise katte kvaliteediga (e. ka eeltööga) - nüüd tehes saab kindlasti parema ja briljantsema tulemuse aga autentsuse huvides võiks mingi ajastu hõng rattale ikka külge jääda.

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta
#24

Tänan vastuse eest. See saladuse teema tuligi sellest, et igal meistril omad võtted mida eriti avaldada ei taheta ja vastatakse stiilis, et no kas ma pean hakkama guugeldamist õpetama jne jne jne. Veelkord tänusõnad!
Vasta
#25

Eks see nii tõesti ole, et üle taastada ka ei tohi. 

Täna tulid jupid värvimisest ning triipe vajavad osad viisime Uko juurde triibutamisse. Transport:
         

Kui hästi läheb, saab järgmisel nädalavahetusel hakata tasapisi rattaid kokku panema. Ehk siis tulemas on kõige põnevam etapp  Rolleyes .
Paralleelselt muidugi käib puuduolevate varuosade otsimine.

Püüan ikka edaspidi ka vajadusel selgitada oma tegemisi.
Vasta
#26

Oh seda imet, Uko tegi triibud 1 päevaga ära, niiet... siin on tulemus  Big Grin
         
Vasta
#27

Väga hästi peidetud raami püstihoidmise abinõud. Jõudu ja jaksu koostamisel.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#28

Täna tulid Leedust kroomitud jupid. Porilauahoidja ei saanud oma eeltöö tõttu päris hea, näis, mis sellega saab. Aga kõik muu on küll väga timm.
   
Vasta
#29

Väga pole olnud aega tsiklitega tegeleda, aga natukene ikka. 
Komplekteeritud said 49 tagaamordid ning hetkel käib juppide asetamine omale kohale. Kinni veel midagi keeranud pole, kuna on selgunud, et tsinkimisest pole kõik sinna saadetud asjad tagasi tulnud  Sad
Järgmisel korral teen pilte igast detailist ja loen üle enne kui töö vastu võtan, krt. Õnneks on kadumaläinud jupid olemas ja tuleb uus katse tsinkimisega, aga seda alles siis, kui on selge, mis üldse veel puudu on. 
   
   
   
Vasta
#30

Tasapisi käib IZ49 komplekteerimine, kuid tekkis küsimus, kas lenksu kinnitusmutrid peavad olema kroomitud või tsingitud?
Hetkel on tsingitud, aga hakkasin kahtlema. Oskab keegi aidata?
Kui kellelgi on musta käepideme voolikut, siis võime äri teha Smile

   

   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne