Võrdleme mudeleid GAZ 51 ja GAZ 51A
#1

Mõttes mõlgub tekitada mingisugune ülevaade "Molotovide" erisusest, kuid osaliselt on tunne, et siia väga palju vastuseid ei järgne... ja vahest pole sel siis mõtet. Aga proovime õnne alustuseks sellise küsimusega, et mis vahe on bensiinifiltril/settepotil nimetatud autodel? 

1970.a kataloog annab koodiks 51-1105009
1949.a kataloog aga 51-1105010

Tundub, et erinevad detailid on settepoti nn kaas ja pott ise koos filtrielemendiga. Mis nende erinevused aga päriselt on?
Vasta
#2

http://www.gaz63.ru/forum/go.php?https:/...ULRqFNovnA
Väidetavalt on elemendi materjal muutunud messingist alumiiniumiks
Ja settepoti kaanel on sisendi väljundi vahed erinevad. Vt lk 29
Vasta
#3

Pildil on rida Gaz-liste filtreid ja katsuge leida nende seast kaks ühesugust. Kõige lihtsam on eristada uuemat vanemast alumise osa läbimõõdu järgi.Uuemad on mõõdult
peenemad, samuti on uuemal tüübil alumise anuma ülemine serv väljapoole painutatud, vanemal silindriline. Samuti on erinevusi alumises korgis ja ülemise kaane kujus.
Vilunud silm leiab erinevused piltidelt.


[Pilt: DSC01019_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01020_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01021_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01022_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01023_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01024_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01025_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01026_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01027_1400x1050.JPG]
Vasta
#4

Minu jaoks huvitav teema, aga kuna keegi eriti kaasa ei räägi siis jätkan oma monoloogi. Kaks kolbi Gaz-51-le, vasakpoolne uuem mudel, parempoolne varasem kahe õlirõngaga.Käigukast varasemale mudelile, ketaspiduri ja kompressoriga.Käigukastide sisud on uuemaga identsed, kuid korpused erinevad

[Pilt: DSC01034_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01038_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01039_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01040_1400x1050.JPG]
Vasta
#5

Kes siin ikka väga kirjutama hakkab, kardan, et varase auto tundjat siin väga peale teie polegi. Kas on ka varase variandi mootorist pilti?

Niipalju kui mina aru saanud olen, siis 51 ja 51A ühised osad suures plaanis on nimi ja väliskuju, kui kandilist kabiini muidugi mitte välistada.
Vasta
#6

Jätkame,

õli peenfiltrid: vasakpoolsel pildil vasakpoolne vanem mudel, kinnitub plokikaase küljele, mitte peale.Filtri korpus väiksema läbimõõduga.

[Pilt: DSC01050_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01051_1400x1050.JPG]

Kardaani vahelaagri toed. Kaks vasakpoolset vanemat tüüpi ja samuti erinevad, kolmas 51A.

[Pilt: DSC01052_1400x1050.JPG]  

Õhupuhastid. Vasak 51A , parem 51. Nii suurus kui kuju erinevad

[Pilt: DSC01053_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01054_1400x1050.JPG]
Vasta
#7

Ei taha siin 51 meeste teemat solkida, aga võtan sõna siis 63 teemal Smile
1967a ja 1965a kabiini põhjaplekid on väikese erinevusega.
Vasta
#8

https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid231006 
Selles teemas on ka 51-st palju juttu, muidu teema ise 63-st. Neid varaseid ja hiliseid on seal ka lahatud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#9

See viimati viidatud teema pole päris see koht, kus sedavõrd asjalikku juttu ajada.
Vasta
#10

Jätkame siis teemat.
Puksiirkonksud, vasakpoolne on varajasem variant.Hiljem hakati materjali kokku hoidma ja tehti õhulisemad ja süvenditega.


[Pilt: DSC01055_1400x1050.JPG]

Amordid olid siis vanadel sellised, uuematel juba teleskoobid.Gaz-63-d tulid kuni tootmise lõpuni(1968) sellistega.

[Pilt: DSC01056_1400x1050.JPG]

Kollektor.Esimesel pildil 51A, järgmistel varasem. Kusjuures neid varajasi on ka erinevaid.Kaks erinevat on pildil, kolmandast kahjuks fotot pole. Kolmas on selline nn. üleminekumudel, millel tuletoru kinnitub veel kolme poldiga aga esimese silindri väljalase ei ole enam kaarega.

[Pilt: DSC01057_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01058_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01059_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01060_1400x1050.JPG]
Vasta
#11

Mul on ülemise versiooni kollektor. Mootoriplokki ennast pole kahjuks enam alles, oli nõukogude aegsed viimases remontmõõdus ning läbi. Hülssida seda see aeg keegi ei näinud mõtet.

Õli peenfiltrit aga on ka sellist, mis nelja poldiga kinnitub vahetüki külge, mis läheb kaane külge omakorda kahega?
Vasta
#12

Kahjuks ei ole omal ka õnnestunud ühtegi tolleaegset mootorit näha ega leida. Olemas on igasuguseid lisaseadmeid mootori külge, aga mitte plokki.

Õlifiltri kinnitusi võis ka olla erinevaid, kahjuks omal täpsem info puudub.
Vasta
#13

Jätkame teemat:
starteri lülituse pedaalid, vasakul vana, paremal uus
[Pilt: DSC01061_1400x1050.JPG]
Esi gabariiditulede areng: vasakult paremale läheb järjest uuemaks


[Pilt: DSC01062_1400x1050.JPG]
Laadimisrelee, vana ja uus.


[Pilt: DSC01063_1400x1050.JPG]
Õliradiaator: vanal kinnitusid voolikud keermestatud stutsidega, uuemal vitsadega.


[Pilt: DSC01064_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01065_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01066_1400x1050.JPG]
Vasta
#14

Karburaatorid


Vana K-49 ja uus K-22G
[Pilt: DSC01074_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01075_1400x1050.JPG]
Vasta
#15

Karburaatori mudeli vahetus toimus vist 1950.a?
Vasta
#16

Radiaatorite võrdlus:  parempoolne kõige vanem,kandilise ülemise vanniga. Keskel vahepealne variant, kumera suure vanniga ja suure korgiga.
Vasakul kõige uuem - kitsa vanniga, ülemine toru vasakul küljel ja korgi ava väike.


[Pilt: DSC01144_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01145_1400x1050.JPG] [Pilt: DSC01146_1400x1050.JPG]
Vasta
#17

Veel korraks tagasi siis karburaatorite juurde.Kogu kirjandust läbi uurides kujunes selline pilt:tootmise algusest kuni 1948 aasta alguseni paigaldati
K-49 karguraatoreid, sealt edasi K-49A. Kusjuures K-49A oli kahes variandis - reguleernõelaga ja ilma. Alates 1950 a hakati paigaldama K-22G mudelit.
Enam-vähem selgus majas, kui kirjandus ka tegelikkusele vastab.
Vasta
#18

Kellelegi äkki projektiks kasulik info- Tallinnas Kuusakoski platsil jäi eile silma poolik GAZ51, kabiini tagant raam läbi lõigatud. Tagaosa ei märganud,  esiots tundus komplektne, klaasid ka kõik terved.
Vasta
#19

Äratame veidi vanat teemat. Pildil erinevused vanema ja uuema radiaatoriraami kohta ja samuti radiaatorivõre.

[Pilt: G0100450.JPG] [Pilt: G0110451.JPG] [Pilt: G0140460.JPG] [Pilt: G0150463.JPG]
Vanema tüübi          Uuema tüübi          Vanema tüübi võre  Uuema tüübi võre
radiaatoriraam         radiaatoriraam

Kes oskab vaadata, saab aru, milles erinevus on.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne