Volga GAZ 21И 1959
#1

Vana-Volgade teine laine on kohal.  Umbes 20 aastat tagasi algas esimne laine. Siis hakkasid Volga-mehed ka koos käima. Gaz 24 mehi peeti väheke imelikeks, et kas nad siis nüüd ei suuda üht päris vanakest elustada. Sättisin ka ise ühe Volga elule ja Voglade kokkutulekul õnnestus pälvida originaalsuse kategoorias II koht. Nüüd ei võtaks mustanumbri komisjon mind sellise hübriidiga jutulegi. Poldid, mutrid, materjalid jne - kõik valed. 1960. a Volga nägi välja nagu 1963. aasta oma ning olin ise veel suht rahul. Polnud ju siis neid kaitseraudu ja muud kusagilt võtta. Aja möödudes on ka Gaz 24-d soliidsemasse ikka jõudnud ja eks on neidki hoolsamalt renoveerima hakatud. Isegi olen kaks tükki teinud.

Aga nüüd see nn teine laine. Sel kevadel on meie käe alt juba läbi käinud üks teise seeria Volga. Vaevalt jõudsime selle ühest uksest välja lükata kui teisest uskest pressis selle loo peakangelane juba sisse. Tean, et ka Tartus tehakse praegu vähemalt kolme vana Volgat. Tegijaid aga on ju mujalgi.

Kuna selle Volga siht on must number, siis ajaloo ja entusiastide huvides püüan selle restaureerimise loo samm-sammult kirja panna. 

Auto senisest elust ka. Auto tänase omaniku isa ostis selle 1970. aastal Tartust taksojuhi käest. Taksojuht oli ta juba toona 3. seeriaks ümber ehitanud. Pereautona õppis tänane omanik 10-aastase poisikesena sellega sõitma, ise esiaknast vaevu välja nägema ulatudes.

Tegelikult on auto üpriski hästi säilinud. On näha, et omanik on autot hästi hoidnud. Võibolla liigagi hästi Smile. Nimelt ühel Volgal võiks ikkagi mootor natuke õli tilkuda, et ülejäänud põhi saaks määritud. Sellel aga roostetab mootoritagune kõige rohkem. Oleme ta juba tükkideks lahti võtnud ja ära pritsinud. Õige pea läheb keevitusse. Nii see uus elu algab.

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta
#2

Lisan ka mõne kommentaari, kuna olen selle auto kõrval seisnud töösse saabumise momendist. Tüüpiline teise seeria Volga, mis oma eelmises elus on läbi teinud arvestatava avarii. Taastatud küllaltki hästi, nii et uus omanik ei saanud arugi, et autol on vahetatud terve nina koos poolraamide ja esisillaga. Ühesõnaga esimene omanik või teine aga enne 1970 aastat ostis tõenäoliselt küllalt raske avarii läbi teinud auto. Kuna mees oli taksojuht (arvake ära, mis autod olid 60-ndate lõpu poole taksod), sai ta tõenäoliselt kergemini ligi kolmanda seeria Volga tagavara osadele. Nii saigi II-st seeriast III seeria oma iseloomulike osadega. Restaureerijal on nüüd ees küllalt raske ülesanne leida II seeria esisild koos iseloomuliku keskmäärde süsteemiga. See oli küllalt raske ülesanne juba mõned aastad tagasi, kui automaat Volgat ehitasime. Samuti on vahetatud tagumised kolb amortisaatorid teleskoop amortisaatorite vastu. Selleks isegi spetsiaalsed kronsteinid ehitades. Mis muidugi tuleb nüüd eemaldada. Muidu saab huvitav projekt olema.
Vasta
#3

(08-04-2021, 10:39 AM)HMP Vana Volga teine laine......? Et korralik ,,laine" oleks, peaks selleks ka soodsad tingimused olema. Nimetame seda esimest lainet siis laineks, kui vene turg oli lahti ja sealne nõudlus kvaliteetse töö järgi suur. Sain ka selle ,,laine" ajal 22 Volgat tehtud. Enamikel oli minu tööks plekitöö aga viimased kolm tegin otsast lõpuni. Kõikidest töödest oli üks esimene seeria, siis (kui õigesti mäletan) kaks teise seeria mudelit ning ülejäänud kolmas seeria. Esimesed autod olid ikka väga heas seisus ja lõpu omi (mitte kõik) tuli päris korralikult ehitada. Üldjuhul olid kliendid oma ebapädevusest ostnud remonditud/renoveeritud auto, mis hiljem osutus ikka ,,mädamunaks" ja tuli uuesti kõik üle teha. Teise ja esimese seeria tsentraalmäärimissüsteemi oli toona juba väga raske leida ja teinekord osteti ,,surnud auto" vaid selle samuse määrimissüsteemi tõttu. Omajagu jantimist oli nende pendelamortidega. Üldjuhul olid need ka kõik läbi (kinni roostetanud). Kolmanda seeria poritiibadest tegin esimese ja teise seeria tiivad. Taastasin ka teise ja esimese  seeria põrkeraudu, kuni kroomimiseni. Brokk vasetas ja kroomis. Export mudeli kroomi ring oli siis juba hinnas ja taastamine maksis kopsaka summa, siis hetkel ei kujuta praeguseid hindu üldse ette. Pigem Poola teema (võib ka korralikult vales kohas tellides otsa lennata) või Sveitsis. Neid fotosid vaaadates on kõik probleemsed kohad Volgadele iseloomullikult tüüpilised. Nii et Volgade uus laine.... ei kujuta ette, pigem tehakse pigem oma tarbeks.  Ajas on ikka nii, et kõik unustatud vana saab mõne aja pärast (võime seda nimetada ka siis sõbralikult laineks, aga pigem on see periood või siis tsükkel) kellegi jaoks uueks. Aga jõudu töös ning edu varuosade hankimisel. Kirjutas:  
(07-04-2021, 22:13 PM)sven1 Kirjutas:  Vana-Volgade teine laine on kohal.  Umbes 20 aastat tagasi algas esimne laine. Siis hakkasid Volga-mehed ka koos käima. Gaz 24 mehi peeti väheke imelikeks, et kas nad siis nüüd ei suuda üht päris vanakest elustada. Sättisin ka ise ühe Volga elule ja Voglade kokkutulekul õnnestus pälvida originaalsuse kategoorias II koht. Nüüd ei võtaks mustanumbri komisjon mind sellise hübriidiga jutulegi. Poldid, mutrid, materjalid jne - kõik valed. 1960. a Volga nägi välja nagu 1963. aasta oma ning olin ise veel suht rahul. Polnud ju siis neid kaitseraudu ja muud kusagilt võtta. Aja möödudes on ka Gaz 24-d soliidsemasse ikka jõudnud ja eks on neidki hoolsamalt renoveerima hakatud. Isegi olen kaks tükki teinud.

Aga nüüd see nn teine laine. Sel kevadel on meie käe alt juba läbi käinud üks teise seeria Volga. Vaevalt jõudsime selle ühest uksest välja lükata kui teisest uskest pressis selle loo peakangelane juba sisse. Tean, et ka Tartus tehakse praegu vähemalt kolme vana Volgat. Tegijaid aga on ju mujalgi.

Kuna selle Volga siht on must number, siis ajaloo ja entusiastide huvides püüan selle restaureerimise loo samm-sammult kirja panna. 

Auto senisest elust ka. Auto tänase omaniku isa ostis selle 1970. aastal Tartust taksojuhi käest. Taksojuht oli ta juba toona 3. seeriaks ümber ehitanud. Pereautona õppis tänane omanik 10-aastase poisikesena sellega sõitma, ise esiaknast vaevu välja nägema ulatudes.

Tegelikult on auto üpriski hästi säilinud. On näha, et omanik on autot hästi hoidnud. Võibolla liigagi hästi Smile. Nimelt ühel Volgal võiks ikkagi mootor natuke õli tilkuda, et ülejäänud põhi saaks määritud. Sellel aga roostetab mootoritagune kõige rohkem. Oleme ta juba tükkideks lahti võtnud ja ära pritsinud. Õige pea läheb keevitusse. Nii see uus elu algab.

Autoplekksepa- ja keevitustööd,  värvimine, avariijärgne taastamine ning vanasõidukite renoveerimine. http://www.hmp.ee/
Vasta
#4

Mina kui volgavõhik - mida tähendab N?
Vasta
#5

Kas need kolbmordid võivad Uazikul samad olla? Kui jah siis miskine paar vedeleb. Paned äkki pildi milline olema peaks.
Vasta
#6

(08-04-2021, 13:23 PM)taxopets Kirjutas:  Kas need kolbmordid võivad Uazikul samad olla? Kui jah siis miskine paar vedeleb. Paned äkki pildi milline olema peaks.

Mul kah üks kahtlane paar vedelemas. Mihandsed sel Volgal käima peaks?
Vasta
#7

(08-04-2021, 13:04 PM)stern100 Kirjutas:  Mina kui volgavõhik - mida tähendab N?
Tsitaat:Основные модификации базового седана[править | править код]
  • ГАЗ-М-21 — седан модели 1957 года с АКПП;

  • ГАЗ-М-21А — 1957—1958, такси модели 1957;

  • ГАЗ-М-21АЮ — 1958—1959, тропический вариант такси модели 1957 года;

  • ГАЗ-М-21А — 1959—1962, такси модели 1959 года;

  • ГАЗ-М-21АЮ — 1959—1962, тропический вариант такси модели 1959 года;

  • ГАЗ-М-21Б — 1957, такси модели 1957 года нижнеклапанным двигателем;

  • ГАЗ-М-21В — 1957—1958, базовый седан модели 1957 года;

  • ГАЗ-М-21ВЮ — 1957—1958, тропический вариант модели 1957 года;

  • ГАЗ-М-21Г — 1956—1957, базовый седан модели 1957 года с нижнеклапанным двигателем;

  • ГАЗ-М-21ГЮ — 1956—1957, тропический вариант модели 1957 года с нижнеклапанным двигателем;

  • ГАЗ-М-21Д — 1957—1958, экспортный вариант модели 1957 года;

  • ГАЗ-М-21ДЮ — 1957—1958, тропический экспортный вариант модели 1957 года;

  • ГАЗ-М-21Е — экспортный вариант модели 1957 года с АКПП;

  • ГАЗ-М-21ЕЮ — тропический экспортный вариант модели 1957 года с АКПП;

  • ГАЗ-М-21И — 1958—1962, базовый седан модели 1958 года;

  • ГАЗ-М-21К — 1959—1962, экспортный вариант модели 1958 года;

  • ГАЗ-М-21КБ — 1960—1962, машинокомплект для Бельгии модели 1958 года;

  • ГАЗ-М-21КЮ — 1959—1962, тропический экспортный вариант модели 1958 года;

  • ГАЗ-М-21Л — 1962—1964, базовые седан модели 1962 года;

  • ГАЗ-М-21М — 1962—1964, экспортный вариант модели 1962 года;

  • ГАЗ-М-21МЮ — 1962—1964, тропический экспортный вариант модели 1962 года;

  • ГАЗ-21Н — 1964 — экспортный вариант модели 1962 года с правым рулём;

  • ГАЗ-21НЮ — 1964 — тропический экспортный вариант модели 1962 года с правым рулём;

  • ГАЗ-21П — экспортный вариант модели 1965 года с правым рулём;

  • ГАЗ-21ПЕ — экспортный вариант модели 1965 года с правым рулём и АКПП;

  • ГАЗ-21Р — 1965—1970, базовый седан модели 1965 года;

  • ГАЗ-21С — 1965—1970, экспортный вариант модели 1965 года;

  • ГАЗ-21Т — 1962—1964, такси модели 1962 года;

  • ГАЗ-21ТС — 1965—1970, такси модели 1965 года;

  • ГАЗ-21У — около 1959—1964, модификация с улучшенным оформлением моделей 1959 и 1962 годов;

  • ГАЗ-21УС — 1965—1970, модификация с улучшенным оформлением модели 1965 года;

  • ГАЗ-21Ф — опытная с форкамерным двигателем;

  • ГАЗ-21Э — 1965—1970, седан модели 1965 года с экранированным электрооборудованием.
ehk 1959. a masinal ei tohiks sellist tähist olla
Vasta
#8

Tõenäoliselt on tegu ikka 21И-ga, mis on kuidagi mugandunud 21N-ks.
Vasta
#9

(08-04-2021, 13:04 PM)stern100 Kirjutas:  Mina kui volgavõhik - mida tähendab N?
Poiss on kirillitsas viletsa võitu. Tegelikult on tehase tabelil Vene i, ehk tegu tavalise teise seeria autoga aastatest 1958-62. Sama auto eksportvariant oli tähega K.
Vasta
#10

(08-04-2021, 13:23 PM)taxopets Kirjutas:  Kas need kolbmordid võivad Uazikul samad olla? Kui jah siis miskine paar vedeleb. Paned äkki pildi milline olema peaks.
 Kolbamordid iseenesest olid alates GAZ 11-st kõigil mudelitel (GAZ 20 Pobeda, GAZ 21 I ja II seeria ja GAZ 69) sarnased. Erinevad olid neil hoovad. Kõige levinumad ongi GAZ 69 omad. Hoova vahetus on küllaltki raske protsess. Vaja vähemalt 10T pressi ja ka siis võib asja lihtsalt ära lõhkuda.
   
Vasta
#11

Kui need kolbamordid on nii nõutud ja defka kaup ja järelikult ka sigakallis siis paneb imestama, et neid kuskil järgi ei toodeta tänapäevaseid vahendeid ja võimalusi kasutades. Ei tohiks olla raketiteadus? Nõudlust ju oleks kui arvestada kui palju neid Olgasid tehti ja palju on neid taastamises endises idaplokis. Tegemist pole ju ZIL115 jupiga mida võibolla maailmas ainult paar hullu üritavad taastada.
Vasta
#12

(08-04-2021, 14:26 PM)Formika Kirjutas:  
(08-04-2021, 13:04 PM)stern100 Kirjutas:  Mina kui volgavõhik - mida tähendab N?
Poiss on kirillitsas viletsa võitu. Tegelikult on tehase tabelil Vene i, ehk tegu tavalise teise seeria autoga aastatest 1958-62. Sama auto eksportvariant oli tähega K.
imelik oleks olnud kirjutada gaz21i - said ju kõik aru, mida mõtlesin.

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta
#13

Teete koos isaga ilusaid asju ja autosid,kuid mind vaevab küsimus selline,et kui mitu te neist oma kätega valmis olete teinud,nt.keevitanud,lihvinud,sobitanud,komplekteerinud jne jne?

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#14

(08-04-2021, 20:41 PM)hundu615 Kirjutas:  Teete koos isaga ilusaid asju ja autosid,kuid mind vaevab küsimus selline,et kui mitu te neist oma kätega valmis olete teinud,nt.keevitanud,lihvinud,sobitanud,komplekteerinud jne jne?
 Poiss on hommikust õhtuni garaazis ja ka selle Volga võttis ta üksinda koost lahti. Ma olen mitu korda maininud, et keevitajat, pahteldajat, värvijat meist ei ole. Lihtsalt kätt selleks pole antud. Poiss paneb ka autod kokku. Ise, arvestades, et pole enam selles eas, et ilma prillideta peenemat tööd saaks teha olen pühendunud tagavaraosade otsimisele. Aastatega on tekkinud küllaltki suur tutvusringkond ja teadmised, kust mida leida. Samuti kogu logistika. Igal aastal olen ka ise paar autot koost lahti võtnud ja kõik puuduolevad või kahjustatud vidinad kirja pannud ja siis otsingutega alustanud. Just sain poisilt selle postituse peategelasele vajaminevate vidinate nimekirja ja see on pikk.
 Juba õnnestus hankida II seeria esisild, küll närune aga see läheb Ukrainas restaureerimisele ja paari kuu pärast on nagu uus.
   
Vasta
#15

(08-04-2021, 21:43 PM)Formika Kirjutas:  
(08-04-2021, 20:41 PM)hundu615 Kirjutas:  Teete koos isaga ilusaid asju ja autosid,kuid mind vaevab küsimus selline,et kui mitu te neist oma kätega valmis olete teinud,nt.keevitanud,lihvinud,sobitanud,komplekteerinud jne jne?
 Poiss on hommikust õhtuni garaazis ja ka selle Volga võttis ta üksinda koost lahti. Ma olen mitu korda maininud, et keevitajat, pahteldajat, värvijat meist ei ole. Lihtsalt kätt selleks pole antud. Poiss paneb ka autod kokku. Ise, arvestades, et pole enam selles eas, et ilma prillideta peenemat tööd saaks teha olen pühendunud tagavaraosade otsimisele. Aastatega on tekkinud küllaltki suur tutvusringkond ja teadmised, kust mida leida. Samuti kogu logistika. Igal aastal olen ka ise paar autot koost lahti võtnud ja kõik puuduolevad või kahjustatud vidinad kirja pannud ja siis otsingutega alustanud. Just sain poisilt selle postituse peategelasele vajaminevate vidinate nimekirja ja see on pikk.
 Juba õnnestus hankida II seeria esisild, küll närune aga see läheb Ukrainas restaureerimisele ja paari kuu pärast on nagu uus.
Siis jah kõike sisse ei osta,tublid.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#16

(08-04-2021, 20:36 PM)sven1 Kirjutas:  ... imelik oleks olnud kirjutada gaz21i - said ju kõik aru, mida mõtlesin.
njah, mina küll aru ei saanud!
Kuna N tähega modifikatsioon on olemas, aga hoopis erinev (teispoolse rooliga) siis tekkis arusaam, et midagi on kunagi soperdatud auto birka või paberitega.
I täht ju sama ilus kui N.
Vasta
#17

Teie tootmiskoondisest poleks ka N (H) modifikatsiooniga Volga liiga ootamatu olnud, ikkagi miski haruldasem versioon  Big Grin
Vasta
#18

Siin on ühed amordid müüki ilmunud, kas on õiged? https://www.osta.ee/gaz-pobeda-volga-amo...22061.html.
Vasta
#19

https://photos.app.goo.gl/72gAhNJnFGktDh6b6
https://photos.app.goo.gl/qk5GS57RSEJYseTt5
Sellised mul üle.
Vasta
#20

Mõlematel piltidel on Gaz-69 esiamordid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne