Trike (tagurpidi), RT-1, 2020
#1

Tere!


Panen oma valmis projekti ka siia vaatamiseks üles.

Inglise keeles on neil sõidukitel oma nimetus- "reverse trike", eesti keeles päris õiget nimetust polegi, tagurpidi trike kõlab suts tobedalt. Kasutusel ongi lühend RT ja ka minu masinale sai mudeliks see pandud, RT-1.
Tegu peaks olema ilmselt esimese taolise Eestis registrisse pandud sõidukiga.
Idee sai alguse 2018a kui netis nägin seda videot: https://www.youtube.com/watch?v=3ll0KR3qAiQ . Kuna vedelemas oli ka paar doonoriks sobivat Golf III-e, siis saigi ehitus alguse. Tsikli doonoriks on 2010a Suzuki GSF1250.
Vahelduva eduga võttis siis kogu projekt aega natuke üle 2,5a.
Lisan ülevaate Youtube slaididena:

https://www.youtube.com/watch?v=j3_Bg6UQVM4&t=2s


Lugupidamisega, saarlane
Vasta
#2

Huvitav asi.

Mis selle eeliseks on, võrreldes tavapärasema kolmrattaga?
Vasta
#3

(09-04-2021, 21:45 PM)v6sa Kirjutas:  Huvitav asi.

Mis selle eeliseks on, võrreldes tavapärasema kolmrattaga?
Järsemas kurvis ei käi külili, põhimure Muraveiga ja kasvõi Reliant toodetega.
Vasta
#4

Väga lahe!
Küsiks mis materjale ehituseks kasutasid, mis torumõõdud ja seinapaksused ja kelle käest võtsid? 
Kas esimesed käändteljed on modifitseeritud golf, või nullist valmistatud? Teadupärast tänapäeval just palju topelt õõtshoobadega autosid liikvel pole. 
Loeks, kuulaks, vaataks veel heal meelel infot sellise projekti valmimise kohta.
Vasta
#5

Kuidas muidu arvelesaamine tänapäeval käib? Joonised-tugevusarvutused?

M: Skoda Felicia 1995 osadena.
Vasta
#6

Võib-olla pole see hea komme kuid panen ka lingi biker.ee samale teemale, kus natuke lahatud ehitust jne, aga vastan ka küsimustele.

https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=5...ke#p856107

Toruraami materjaliks on Uwekost tõmmatud õmbluseta toru S235, 35x2mm, õõtsad ja osad raami "ribid" 25,0x2,6mm.

Käänmikud on Golf III esimesed, ülemine sarniiri kinnitus juurde aretatud.

Tavatrike on rohkem mootorratas- istud sadulas ja keerad lenksu, RT on rohkem auto moodi-rool, tavaiste, samas tsiklisõidu feelinguga. Ja nagu juba ka mainiti, teelpüsivus on kurvis parem, ei lähe kummuli nii lihtsalt.

Registreerimise ja jooniste kohta, tuli teha:
  1. Raami tööjoonised ja fotod ehituse erinevatest etappidest;
  2. Seletuskiri;
    Seletuskirjas tuleb ära näidata kelle poolt ja millise perioodi jooksul sõiduk valmistati, millised osad ise valmistati ja millised osteti.

  3. Mootori soetamist tõendava dokumendi koopia;
  4. Fotod eest-, külg- ja tagantvaates;
  5. Üksikkinnituse riigilõivu 205.- tasumist tõendava maksekorralduse koopia;
    Lisaks tegin kerged eskiisid rooli-ja vedrustuse geomeetriast. Kuna üritasin säilitada Golf III esitelje geomeetriat, siis sealt ka andmed.

Veel tuli esitada sõiduki kaalumistõend ning müra, heitmete ja pidurite kontrollimise väljatrükid.
Kaalumine toimus Metroserdis, muud eeltoodud kontrollid teeb ära TÜV.


Lisaks: Enne ehitamist sai vaid uuritud toruraami materjali ja keevituse nõuete kohta. Tol hetkel ja ka praegu ei ole materjalile eri nõudeid ja ka keevitajale mitte. Tsiteerin vastust 2018a jaanuarist: "Üksikkorras valmistatud L kategooria sõiduki raami materjal ja ehitus ei ole õigusaktides reguleeritud.
Ekspertide teenust Maanteeamet enam ei kasuta. Sõiduki vastavust tehnonõuetele kontrollitakse üksiksõiduki kinnituse käigus."


Lugupidamisega, saarlane
Vasta
#7

Krt, müts maha. Kõva projekt.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#8

(09-04-2021, 23:06 PM)siimik Kirjutas:  
(09-04-2021, 21:45 PM)v6sa Kirjutas:  Huvitav asi.

Mis selle eeliseks on, võrreldes tavapärasema kolmrattaga?
Järsemas kurvis ei käi külili, põhimure Muraveiga ja kasvõi Reliant toodetega.

Kinnitan eeltoodud väidet. Kui kahe rattaga sild on ees, siis ei pea kurvides stabiilsuse saavutamiseks silda tegema nii laia või siis masinat nii madalat. Kui viia üksik esiratas tagasillast kaugemale, saab stabiilsust juurde, kuid selle käigus tuleb enamus massist siiski jätta tagasillale võimalikult lähedale. Ideaalne näide on need põrnika mootoriga traigid, mis eesti teedel vuravad. Esiratas pikalt ees, olematu vedrustuse/amortisatsiooni ja koormusega. Auklikus kurvis hakkab esiratas lihtsalt hüppama, kuna amortisatsioon sellise nurgaga esikahvli puhul normaalselt ei toimi ning massi ju ka peal ei ole. Räägin omast kogemusest.
Masina kaal on üllatavalt väike. Isegi mu pool-omavalmistatud külgkorv kaalus täpselt 100 kilo rohkem. Kujutan juba ette, kuidas see tagaratta suitsedes paigalt võtab ja juhi istmesse lapikuks tõmbab. Vinge projekt. Jään ootama pilte järgmisest talvest, mõne järve pealt, kus on masinale ette paigaldatud tsikli piigid ja taha omavalmistatud poltpiik-rehv.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#9

Tere!


Foorumi elavdamiseks Wink möned pildid, paigaldatud Hiinast tellitud käigunäidik, originaalpistikusse. Kinnitus sai ka tellitud, paigaldus sobis kõige paremini "kojamehe" hoova külge, nii saab seda vajadusel paremini nähtavale või eest ära liigutada (kui keegi aidata oskab-tahab, siis võiks pildid õigetpidi keerata, ise ei oska):

   

   


Lugupidamisega, Janis Meri.
Vasta
#10

Tere!


Jahutuse parendamine, paksemate ribidega radikas, suurem ventilaator, tuulesuunajad, vaheseina freesitud sooned-tuulesuunajad:

   

   

   

   

   


Lugupidamisega, Janis Meri
Vasta
#11

Tere!


Laadimise parendamine, voolu tarbimise vähendamine ja laadimispinge jälgimine. 
Kuna mootorrattal laadimisvoolu suurendamine väga lihtne pole, siis tuli vähendada tarbimist. Sõidu ajal on kaks suurimat tarbijat, tuled ja jahutusventilaator. Jahutuse parendamise pildid juba lisasin, see aitab kõik lühendada ventilaatori töötamise aega. Tulede suurim osakaal on lähi-kaugtuledel, selleks sai pirnid-lambid LED-ide vastu vahetatud, 2x25W vana 2x55W vastu, vahe on märgatav:

   

   


Lugupidamisega, Janis Meri
Vasta
#12

Tere!


Natuke sai ka paneele lisatud, vähem tuult püksisäärest sisse, lisaks natuke kleepsu"tuuningut":

   

   

   


Lugupidamisega, Janis Meri
Vasta
#13

Üks äreütlemata tige aparaat. Nüüd on veel puudu videopilt päris sõidust. Smile Kuigi hetkel aknast välja vaadata, siis seda vist lähiajal tegema ei minda.
Vasta
#14

Tere!


Suvel trike värvija väikese video tegi, pärast selgus, et mingi kotermann oli ja ei saand liikuvat pilti. Proovime teine kord jälle. 
Kokku on see masin kellade näidu järgi sõitnud hetkel vaid 294km.

Talvist sõitu sellega ei tee, vähemalt hetkel mitte.


Lugupidamisega, Janis
Vasta
#15

On sel aparaadil ka tagurdamise võimalus või peab välja tulema lükkama?
Vasta
#16

Tere!


Ei, tagurpidi on hetkel kas väljast lükates-tõmmates või täitsa hästi saan ka kui vasak jalg läbi raami panna ja siis lükkan. Kui ruumi rohkem on mõistlik "kannakas" teha...

Väike plaan oli-on lisada elektriline tagurpidikäik, mille ajam siis hakkaks vastu rehvi või ketti kuidagi käima. Variante on erinevaid. Juhtmevalmidus on selleks kiige kohale ja armatuuri taha igatahes tehtud.


Lugupidamisega, Janis.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne