Automaatkast
#21

Soojal mootoril, ei töötanud.
Lõhnasid ei täheldanud.
Vasta
#22

(14-04-2021, 19:19 PM)Wiki432 Kirjutas:  ...
3. Eelvalitav kahe (võib ka enama) siduriga käigukast, väiteks VAG grupi DSG - sisuliselt on ühes korpuses kaks (võib ka rohkem, vastavalt sidurite arvule) käigukasti. Milliselt sidurilt läbi millise käigukasti mootori pöördemoment ratasteni jõuab, otsustab automaatika.
...
Ühe sellise uuemapoolse VAG grupi DSG-ga diiselmootoriga Sharaniga oli vähemalt minu jaoks natuke kummaline kogemus, mis kohe kindlasti kasti elueale kaasa ei aita. Ca. 80 km/h pealt gaasi täiesti maha lastes, et käiguga pidurdada pani automaatika kastist tuleva heli, tahhomeetri ja tagumikutunde järgi umbes sellise ülekande otse peale, mis vastab manauaalil 2. käigu sisseraiumisega 80 km/h pealt. Käiguga pidurdus oli niimoodi muidugi väga efektiivne, aga samas selliseid "ekstreemsused" ongi tõenäoliselt projekteeritud inseneride poolt olukorda, kus hõõrdpindade vahel on kvaliteetne ja puhas õlikile. Mustust sisaldava õliga selline kasti käitumine tõenäoliselt vähendab märkimisväärselt komponentide eluiga.
Vasta
#23

(15-04-2021, 09:38 AM)vootele Kirjutas:  Soojal mootoril, ei töötanud.
Lõhnasid ei täheldanud.

Kui nüüd Honda pole mingi erand, siis kastiõli kontrollitakse töötava mootoriga, enne käies käigud D ja R läbi ja jättes valitsa P või N peale.

Kärsaka puudumine on hea märk.
Vasta
#24

Mul oli sarnased kogemused 1996 ford taurus sho-ga, kast külmalt jukerdas niisama ka, aga kui kiirteel püsikaga tulid ja tee läks mäest alla, siis mingi hetk lükkas ka äkki 1./2. käigu peale, väga hirmus hakkab ikka kui nii juhtub ja loodad et mootor ellu jääb. Õli vahetus ei aidanud, sai küll õige õli - Mercon V tellitud, mis oli umbes 2-3 korda kallim kui dexron, aga ei midagi. Tegin ka diy dünaamilise vahetus kuni hakkas puhast õli tulema eest, uus filter sai, aga kasu midagi. Lahendus oli mäest alla sõites gaasi juurde anda ja valmis olla.
Vasta
#25

(14-04-2021, 21:59 PM)spitfire Kirjutas:  Eks autod on erinevad aga minule tuli "Silverarrow"st  hinnapakkumine mis oli aut. kasti dün. õlivahetus about 4 sotti euri. Romulast saab täna selle kasti sott kuni kaks. No hetkel olen "ei vaheta aut. kastis õli" koolkonna esindaja. Puht rehnuti põhiselt. 
Mnjah, uue masina kahe kuu liisingumakse...
Koolnud tomatile puksiiri karuperse järele tellimine ja ka tänaste ilmadega paar tundi ootamist kallutavad minu jaoks kaalukausi teisele poole.
Sain ka noolest just pakkumise ligi 300, panin rahulikult uude nädalasse aja.
Vasta
#26

to.võsa 
ma ju kirjutasin,kui vahetad iga 60 tuhande järgi siis on õli puhas ja puudub vajadus läbi pesta! ka mootorid on seest mustad ja keegi ei tee mootoris dünaalilist õlivahetust! sa vist ei tea,et nt. volkaril on mootoriõli vahetusvälp 50 tuhat.kindlasti mõnedel markidel veel on üüratud pikk välp.
Vasta
#27

Vanasti räägiti, et hõbenool teeb mingit hirmsat testi käigukastile enne kui õlivahetuse töösse võtab. No et umbes "käik sisse - pidur põhja - gaas põhja". Ringles isegi video kus oli see "test" siis üles filmitud ja põhimõtteliselt just umbes selline ta tundus. No ja seletasid seda nii, et kui kast viimase piiri peal, et seda testi üle ei ela, siis pole ka mõtet õli vahetada. Käib see asi tänapäeval ka nii? Ma igatahes sellist lõhkumist oma autodele küll ei ole tahtnud ja seega pole eriti nende poole julenud pöörduda.
Vasta
#28

(15-04-2021, 14:42 PM)sturmbannführer Kirjutas:  ...
ma ju kirjutasin,kui vahetad iga 60 tuhande järgi siis on õli puhas ja puudub vajadus läbi pesta! ka mootorid on seest mustad ja keegi ei tee mootoris dünaalilist õlivahetust! sa vist ei tea,et nt. volkaril on mootoriõli vahetusvälp 50 tuhat.kindlasti mõnedel markidel veel on üüratud pikk välp.

Tean väga hästi, et tootjad propageerivad ülipikki vahetusvälpasid ka väikeautodele, aga ma ei kiida seda mitte heaks. See on samasugune lollus, nagu "eluaegne" käigukastiõli. 

Olen nõus, et kui on algusest peale tehtud õli- ja filtrivahetusi soovitusliku perioodiga, siis hädavajadust läbipesuks ei ole. Aga siiski teeb pumba survega õli väljauhtumine kindlasti rohkem kasu, kui lihtne väljanõrutamine. Samas on meil vaba maa ja kelle arvates on dünaamiline õlivahetus vaid lollidelt raha äravõtmine, siis oma vara võib ju ometi vabal maal enda äranägemistmööda hooldadaWink
Vasta
#29

(15-04-2021, 14:59 PM)olli Kirjutas:  Vanasti räägiti, et hõbenool teeb mingit hirmsat testi käigukastile enne kui õlivahetuse töösse võtab. No et umbes "käik sisse - pidur põhja - gaas põhja". Ringles isegi video kus oli see "test" siis üles filmitud ja põhimõtteliselt just umbes selline ta tundus. No ja seletasid seda nii, et kui kast viimase piiri peal, et seda testi üle ei ela, siis pole ka mõtet õli vahetada. Käib see asi tänapäeval ka nii? Ma igatahes sellist lõhkumist oma autodele küll ei ole tahtnud ja seega pole eriti nende poole julenud pöörduda.

See jubekolehirmus lõhkumine on vajalik, et selgitada välja kasti teovõime ja otsustada, kas hooldus või remont. Kui kunde keelab, jumal temaga, ise teab. Siis tuleb muidugi kirjalikult vormistada, et kunde keeldus vajalikust protseduurist ja külma kõhuga raua- ja kettapuru õliga asendada ja nägemist, sõit omal vastutusel. Korras klassikalisele automaadile ei tee se test mitte midagi halba. Robotite ja variaatoritega sõltub juba mudelist.
Võsa, tänan reklaami eest, aga ma olen sellest asjast juba u 15 aastat eemal.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#30

(15-04-2021, 14:59 PM)olli Kirjutas:  Vanasti räägiti, et hõbenool teeb mingit hirmsat testi käigukastile enne kui õlivahetuse töösse võtab. No et umbes "käik sisse - pidur põhja - gaas põhja". Ringles isegi video kus oli see "test" siis üles filmitud ja põhimõtteliselt just umbes selline ta tundus. No ja seletasid seda nii, et kui kast viimase piiri peal, et seda testi üle ei ela, siis pole ka mõtet õli vahetada. Käib see asi tänapäeval ka nii? Ma igatahes sellist lõhkumist oma autodele küll ei ole tahtnud ja seega pole eriti nende poole julenud pöörduda.

Säärast "lõhkumist" elab kast üle igal täisgaasikiirendusel... Neid ka väldid?

Muide, see ei tee soojale elusale kastile midagi: turbiin libiseb läbi ja käik mitte. Turbiini vibratsioonid tulevad kenasti välja. Kas nad enam nii teevad - ma ei tea. Oma autodele olen palunud teha. Samuti räägib "põhjagaasikiirendus" päris palju ka käigusidurite seisukorrast.  Kui ikka mõni vahetus libistab, siis seal enam pikka pidu pole.

Mis on kindel: Hõbenooles esineb katkiläinud kaste. Tehes aastas mitu tuhat kastihooldust, millest umbes 10% on juba sisse tulles probleemsed, lihtsalt peab nende hulgas olema rahulolematuid kliente, kes imet lootsid. Juba statistikareeglid nõuavad seda. Ning mitte kõigiga ei jõuta rahumeelse kokkuleppeni. Nendest me siis netist loemeWink

Lätlaste Recro kohta ma olen paari lugu kuulnud, kus auto viidi "turbiiniremonti" ja pärast oli täitsa katki. Töö hind koha peal on odavam meie meeste arvest, kaasnevad kulud (või tulud) sõltuvad asjaoludestWink
Vasta
#31

IRW@statistika
V6sa tunneb asja. Siiski üks märkus - sõidust tulnud (min 2km) autol pole käigukangi logistamine üldse vajalik. Seda tehakse remondijärgsel õliga täitmisel, muul ajal on see vandenõuteooria. 
PS ka osadel klassikalistel autkastidel mõõdetakse õli seisva mootoriga. Kasutajamanuaal või internet abiks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#32

On "arvajad" ja on spetsialistid.

Arvajad võivad muidugi arvata, et nende silm suudab õli konsistentsi määratleda ja et spetsialistid tahavad tarbetu tööga raha nöörida.

Tunnustatud spetsialistid teevad aga mingil juhul ja mingil põhjusel dünaamilist vahetust:
https://www.hobenool.eu/kaigukasti-hoold...livahetus/

Kas uskuda arvajaid või spetsialiste - vaba maa.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#33

Ma ei tea, mis palganumbrid teil muidugi on, aga minule vähemalt on 400EUR 1/3 igakuisest sissetulekust.
Eluaseme peale kulub umbkaudu sama summa jne.
Ühesõnaga, kui valida, kas käia see summa "igaks juhuks" välja või lihtsalt vahetada kastiõli, siis pole siin mõelda midagi.
Vasta
#34

(15-04-2021, 16:35 PM)vootele Kirjutas:  Ma ei tea, mis palganumbrid teil muidugi on, aga minule vähemalt on 400EUR 1/3 igakuisest sissetulekust.
Eluaseme peale kulub umbkaudu sama summa jne.
Ühesõnaga, kui valida, kas käia see summa "igaks juhuks" välja või lihtsalt vahetada kastiõli, siis pole siin mõelda midagi.

Arusaadav põhimõte.

Samas teistpidi: 400 € 60 000 km peale on 0,67 senti kilomeetrile. Ehk pelk südamerahu, et kõik võimalik on tehtud, maksab kolmekümnendiku kasutatava vanatehnika kilomeetrihinnast (mu autodel on 17-19, sõltuvalt isendist).

Automaatkastiõli maksab umbes 80 € (sest kõike kätte ei saa), filtrikomplekt ilmselt kah 30 kanti. Töökindad, pukid jms on olemas, seega isetehtud õlivahetuse kulu on nii 110 €. Mis teeb 0,18 senti kilomeetrile. Mis on ka palju parem, kui teadmatusest kast pilbasteks sõita.

Vahe on pea neljakordne.
Vasta
#35

(15-04-2021, 14:42 PM)sturmbannführer Kirjutas:  to.võsa 
ma ju kirjutasin,kui vahetad iga 60 tuhande järgi siis on õli puhas ja puudub vajadus läbi pesta! ka mootorid on seest mustad ja keegi ei tee mootoris dünaalilist õlivahetust! sa vist ei tea,et nt. volkaril on mootoriõli vahetusvälp 50 tuhat.kindlasti mõnedel markidel veel on üüratud pikk välp.
volkar on lai mõiste,kasti õlivahetus välba määrab kasti valmistaja,milleks on vag ,bmw jne.ZF.
Erinevatel kastidel toptrpnic,variaator jne.erinev välp.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta
#36

(15-04-2021, 16:35 PM)vootele Kirjutas:  Ma ei tea, mis palganumbrid teil muidugi on, aga minule vähemalt on 400EUR 1/3 igakuisest sissetulekust.
Eluaseme peale kulub umbkaudu sama summa jne.
Ühesõnaga, kui valida, kas käia see summa "igaks juhuks" välja või lihtsalt vahetada kastiõli, siis pole siin mõelda midagi.

Sinu auto, sinu otsus. Kilbiga või kilbil. Kui sa nii julge mees oled, et müües ka ütled, et seda pole hooldatud, sest hooldus on kallis, siis respect.

Kahjuks olles ostnud elus kümneid autosid, ei ole veel ükski müüja julgenud öelda, et müüb hooldamata autot. Kõigil on alati kõik suurepärane. Seepärast ei ole mitte mingit soovi osta vähe keerulisemat autot, kui žiguli, maapiirkondadest. Hooldamine on seal sageli kallis, oskajad töömehed kaugel ja suva-mihkli poolt kuuri all traadi ja joptvojumatiga remonditud autot pole erilist soovi omandada.
Vasta
#37

(16-04-2021, 08:18 AM)Mahno Kirjutas:  ... Seepärast ei ole mitte mingit soovi osta vähe keerulisemat autot, kui žiguli, maapiirkondadest. Hooldamine on seal sageli kallis, oskajad töömehed kaugel ja suva-mihkli poolt kuuri all traadi ja joptvojumatiga remonditud autot pole erilist soovi omandada.
noh, ei tasu maapiirkondade meistreid nii maha ka teha, ennem vastupidi. Kuna siin on tööga nagu on, siis tuleb meistritel ikka kundet hoida. Minu ihumehhaanik remondib kõiki marke ja saab isegi sellega hakkama, millega nt Diisel ABC spetsid ei saanud. Nimelt eelmine suvi viisin nendele auto, kuna käivitamine pikaldane. Nenditi, et minu autoga ei saa nende arvuti ühendust ja niisama nad ei hakka katsetama, st tagasivoole mõõtma ja pihusteid maha võtma. Nii jäigi, esinduse kontroll väitis kõike kõige paremas korras olevat. Külamehhaanik saab sama auto ajuga kogu aeg oma vana programmiga ühenduse ja tööd tehtud. Ka see talv ütles külmaga käivitades kohe, et 1 või 2 pihustit p..s, tirisevad külmalt. Lasen see suvi tal need pihustid maha võtta ja siis spetside kätte toimetada.
Vasta
#38

Kas on lootust, et lammari kast on korralik ning järgmise õlivahetuse välba jooksul laiali ei lenda?

Vaevalt.

Murphy seaduse kohaselt maksad auto kojuveo eest, kasti eest, kasti vahetuse eest, uue õli eest ja kui joppab siis saad veel järgmise kasti osta, ära vahetada, sinna uue õli sisse panna ning loota, et ehk nüüd joppab  Big Grin

Samas kui auto väärtus on sama suur kui see õlivahetus siis jah, pole mõtet õli vahetada.
Vasta
#39

(16-04-2021, 09:14 AM)tõnn Kirjutas:  Kas on lootust, et lammari kast on korralik ning järgmise õlivahetuse välba jooksul laiali ei lenda?

Vaevalt.

Murphy seaduse kohaselt maksad auto kojuveo eest, kasti eest, kasti vahetuse eest, uue õli eest ja kui joppab siis saad veel järgmise kasti osta, ära vahetada, sinna uue õli sisse panna ning loota, et ehk nüüd joppab  Big Grin

Samas kui auto väärtus on sama suur kui see õlivahetus siis jah, pole mõtet õli vahetada.
Käesoleva auto turuhind pigem alates 6000 eurost nii, et tavaline kui ka dünaamiline õlivahetus otseselt auto hinda lootusetult lõhki ei aja.

Eks see Murphy võib olla tõenäoline, sest kui asi tundub kahtlane, siis ta tõenäoliselt on ka kahtlane kuigi teinekord inimmõistus kipub sellises olukorras silma kinnipigistama. Teisisõnu lootma, et kuigi teistel aeg-ajalt juhtub, siis ehk minuga ei juhtu.
Vasta
#40

(16-04-2021, 08:18 AM)Mahno Kirjutas:  
(15-04-2021, 16:35 PM)vootele Kirjutas:  Ma ei tea, mis palganumbrid teil muidugi on, aga minule vähemalt on 400EUR 1/3 igakuisest sissetulekust.
Eluaseme peale kulub umbkaudu sama summa jne.
Ühesõnaga, kui valida, kas käia see summa "igaks juhuks" välja või lihtsalt vahetada kastiõli, siis pole siin mõelda midagi.

Sinu auto, sinu otsus. Kilbiga või kilbil. Kui sa nii julge mees oled, et müües ka ütled, et seda pole hooldatud, sest hooldus on kallis, siis respect.
Tavaline kastiõli vahetus ei võrdu ju mitte hooldamisega. Küsimus oli, kas lihtsalt vahetada mõistliku intervalli järel kastiõli või siis viia Hõbenoolde, kus tehakse dünaamiline õlivahetus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne