VAZ 2101 - 1977
#21

(28-04-2021, 01:12 AM)rene01 Kirjutas:  Tekkis selline küsimus, et millise vahendiga võiks töödelda ja katta need pinnad, mis jäävad uute plekkide alla? Küljekarbid seestpoolt näiteks ja ka tiibade ja koobaste sisemised küljed, mis pärast paigaldust enam nähtaval pole.

Näiteks küljekarbil on vaja välja vahetada vaid välimine osa ning vaheleht ja salongi pool jäävad paika, aga kui ta juba selliselt lahti on, siis mõistlik tead korralikult töödelda, et roostet vältida tulevikus.
Wax injection with hose. https://youtu.be/Xrt2Raol4Dk
Vasta
#22

Tsitaat:Enne kui uue karbi paned,karjub vaheleht ja muud kohad seal liivapritsi ja happekrundi järgi.
Kindlasti saavad kõik need pinnad töödeldud. Liivapritsiga sinna vahelehe taha väga ei pääse ja seal peab piirduma mingi rooste muunuduri ja/või muu kaitsva vahendi pritsimisega. Aga muud pinnad tuleb ikka enne haljaks saada ja siis katta sobiva keemiaga.

Tsitaat:Soovitaksin siiski epoksiidkrunti ja keevituskohtadesse Rost Stop Quattrot.
Tundub hea soovitus, aga kustkohast seda Eestis osta?

Tsitaat:Salongis, kere väändumise vastu, raami pole keevitatud?
Ei ole tõesti keevitanud. Kere kandvad konstruktsoonid on kõik tugevad ning suurim lõikamine on küljekarbi välimine külg (seda ka ei tee mõlemalt poolt korraga). Ei arvanud, et see oluliselt erinev sellest, kui auto kere sildade peal seisab. Vb siis pean korra vahepeal uksi ette proovima, et kas on midagi halba märgata.

Tsitaat:miks Sa täpselt sisemisi koopaid vahetada tahad ja kas lausa tervikuna? Ilmselt on ka vaz-l paras pusimine.
Terveid sisemisi koopaid ei plaani tõesti vahetada. Aga sisekoopa mõlemad servad on korralikult läbi ussitanud ning ise nende kumerate ja äärisega detailide valmistamine on päris suur töö kui siiski neid koopaid veel täitsa liigub.

Tsitaat:Wax injection with hose. https://youtu.be/Xrt2Raol4Dk
Tundub päris hea asi just sinna karbi vahelehe taha pritsimiseks. Mis võiks olla sarnane toode, mida Eestist saada on?



Ülal soovitati mitmeid õigeid tooteid, aga ootaks nüüd ka konkreetseid soovitusi, et kust kohast neid Eestis osta (või välismaalt tellida kui nii mõistlik):
1. Würth Rost Stop Quattro. Google abiga üllatuslikult ei suutnud leida. Würth'i esindus müüb purgi kaupa eraisikutele ka ise otse? Kodulehel on neil vaid toodete info väljas ning pole isegi hindu...
2. Epo krunt
3. "Injection wax" (nagu siin videos: https://youtu.be/Xrt2Raol4Dk)
Vasta
#23

Edasijõudnud lasid juba 70ndatel kokkukeevitatud karbid liivapritsiga läbi, mingi viguriga pihustati sinna värvi ka pärast. Ilmselt midagi taolist kui karpide õlitamisel keerddüüsid vooliku otsas. Niimoodi tehtud Volga kestis papa käes 17 aastat igapäevast tarbimist, armu ei antud ei suvel ega talvel. Aegajalt õlitati siitsealt.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#24

See vaheleht ja esitiiva alanurga juurde jääv ala oleks tõepoolest kõige tõhusam liivaga puhastada. Paraku sisepinda liivaga puhastama ei pääse, füüsikaseadusi ei eira. Et seal sees pärast meeletut kogust liiva ei oleks, soovitaksin leida sobivas mõõdus kummikorke ja augud sulgeda, servad saab pärast harjaga puhtaks.
Epo krunti müüvad pea kõik auto värvidega tegelevad kauplused, Rost Stopi soetamiseks tuleb kas leida või ise olla juriidiline isik.
Ise kavatsen kaitsevahendiks leida võimaluse hankida sellise toote mida siin kaubanduses ei müüda.
Vasta
#25

Tartu Turu tänava Würth võtab eraisikulise ostja ilusti jutule. Tingimuseks kaardimakse, sularahas ei saa.
Põlva oma kirtsutas nina, kui kahte mutrit sentide eest vaja oli, aga sai. Seega, kel miskit vaja, siis uurige ja ei pea just juriidiline isik olema. 
Ainus asi. Lepinguga ostjatel on ale magusam.
Vasta
#26

(01-05-2021, 08:14 AM)meli666 Kirjutas:  Tartu Turu tänava Würth võtab eraisikulise ostja ilusti jutule. Tingimuseks kaardimakse, sularahas ei saa.
Põlva oma kirtsutas nina, kui kahte mutrit sentide eest vaja oli, aga sai. Seega, kel miskit vaja, siis uurige ja ei pea just juriidiline isik olema. 
Ainus asi. Lepinguga ostjatel on ale magusam.
võrus oli paar aastat tagasi samuti jutt, et tükikaupa ei müü eraisikule, karbikaupa küll. Neil niipalju karpe ei olnud, kui mulle vaja oli Toungue
Vasta
#27

(28-04-2021, 01:12 AM)rene01 Kirjutas:  Tekkis selline küsimus, et millise vahendiga võiks töödelda ja katta need pinnad, mis jäävad uute plekkide alla? Küljekarbid seestpoolt näiteks ja ka tiibade ja koobaste sisemised küljed, mis pärast paigaldust enam nähtaval pole.

Näiteks küljekarbil on vaja välja vahetada vaid välimine osa ning vaheleht ja salongi pool jäävad paika, aga kui ta juba selliselt lahti on, siis mõistlik tead korralikult töödelda, et roostet vältida tulevikus.
Kereliim ja punktkeevitus.
Vasta
#28

Vahepeal pole just eriti palju aega saanud Ziguliga tegeleda kuna hobide jaoks vaba aeg läinud muude projektide alla (mh. garaazi parendamine). Aga nagu esimeses postis kirjutasin, siis tegu on pika, aga kokkuvõttes kindlasti eduka projektiga ja katki ta ei jää (emotsionaalne väärtus piisavalt suur).

Natuke põhja keevitusi olen edasi teinud, aga ühe järgmise kohapeal oleksin tänulik asjalike soovituste eest. Täpset detaili nime ei oskagi ütelda, aga rooste augud on see esimese lonzeroni alumises otsas ja sealt edasi põhja alla minevas tükis. Aga eks pildid räägivad juba täpsemalt... Küsimus on, et kust kohast lõigata/keevitada, et hea saaks? Kokkuvõttes kogu see lonzeroni konstrui on kokku keevitatud kolmest tükist. Lonzeroni mootori ruumis olev põhiosa on korras ja seda ei puutu. Selle küljes olev järgmine lühike jupp on ühest otsast rooste aukudega ning kolmas, põhja alla suunduv osa, on eest otsast auguline.

   
   
   
   

Esimene küsimus on, et kas üritada järgmisel pildil sinisega näidatud kohast alates kõik välja vahetada, või õigem rohelise joone pealt lõigata ja edasi uus osa teha? Seal sinise kohapeal see tükk jookseb lonzeroni sisse ning ma pole kindel kas/kuidas mul õnnestuks praegune tükk sealt käitte saada, et ta kogu täiega ära vahetada. Rohelise kohapealt on teostuse mõttes lihtne (ja saaks vajadusel sisse mingid lisa tugevdused keevitada).
   

Teine küsimus on, et kas see põhja alla minev osa ikkagi vahetada välja kogu pikkuses või ainult see auguline esiots välja vahetada? Praegu plaaniks pigem ikkagi kogu pikkuses selle vana kätte saada ja uuega asendada, aga eks ta omajagu suur töö on. Muidu selline tükk on mul olemas asenduseks (küll vale poole oma, aga mis teha):
   
Vasta
#29

Mida suuremad tükid seda parem lõpptulemus.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#30

Kas poleks mõttekas enne keevituse algust põhi liivapritsiga üle käia, siis on pilt palju selgem.
Vasta
#31

(08-11-2021, 09:46 AM)Formika Kirjutas:  Kas poleks mõttekas enne keevituse algust põhi liivapritsiga üle käia, siis on pilt palju selgem.
Igaks juhuks hoiatuseks, et liivapritsi korral on kindlasti soodsaimast hinnast olulisem asjaolu, et pritsijal oleks varasem auto pleki puhastamise kogemus. Seda eriti Lada õhukese 0,8 mm pleki korral. Kui sattuda selliste spetsialistide otsa, kes on varem ainult kantrauast metallkonstruktsioone v. veoautoraame täisvõimsusega pritsinud, siis Lada kere plekkdetailid oleks samamoodi tehes pärast täiesti kasutuskõlbmatult kõverad ja kummis.

Aga igal juhul edu ja paksu rahakotti!
Vasta
#32

(08-11-2021, 10:04 AM)mossepower Kirjutas:  
(08-11-2021, 09:46 AM)Formika Kirjutas:  Kas poleks mõttekas enne keevituse algust põhi liivapritsiga üle käia, siis on pilt palju selgem.
Igaks juhuks hoiatuseks, et liivapritsi korral on kindlasti soodsaimast hinnast olulisem asjaolu, et pritsijal oleks varasem auto pleki puhastamise kogemus. Seda eriti Lada õhukese 0,8 mm pleki korral. Kui sattuda selliste spetsialistide otsa, kes on varem ainult kantrauast metallkonstruktsioone v. veoautoraame täisvõimsusega pritsinud, siis Lada kere plekkdetailid oleks samamoodi tehes pärast täiesti kasutuskõlbmatult kõverad ja kummis.

Aga igal juhul edu ja paksu rahakotti!
Teema esimestes postitustes kommenteerisin pritsimsega seonduvat. Ehk siis kindlasti saab see tehtud, aga nõuab korraldamist ja transportimist jne. Otsustasin, et mingid selged suured augud ja küljekarbid saan ka praegu juba ära teha vaikselt.

See on jah teada, et liivapritsiga peab sileda pleki puhul ettevaatlik olema. Auto põhja juures on asi natuke andestavam. Kui teenusena osta, siis kindlasti kuskilt kus ka enne autosid tehtud. Samas soovitused hea tegija osas Tallinna kandis on oodatud siia või privasse.
Vasta
#33

Jätkuvalt siiski ootaks soovitusi, et kuidas on õige konkreetse koha remondile läheneda.


Lisaks kui keegi on millalgi liikumas suunal Paide->Tallinn ja oleks valmis Paidest komplekti lonzerone ja esitiibasid peale võtma, siis oleksin väga tänulik. Kuuspaki õlut või midagi sarnast jalaveva eest leiaks ka. Kui keegi valmis aitama, siis kontakti saab privas või telefonil 5O99üks32.
Vasta
#34

(08-11-2021, 19:47 PM)rene01 Kirjutas:  Jätkuvalt siiski ootaks soovitusi, et kuidas on õige konkreetse koha remondile läheneda.

Ma kontrollisin üle igaks juhuks - on olemas. Vastasin eile õhtul.
Lapitekk on jäme jama kui suured tükid olemas.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#35

(08-11-2021, 19:51 PM)Marko Kirjutas:  
(08-11-2021, 19:47 PM)rene01 Kirjutas:  Jätkuvalt siiski ootaks soovitusi, et kuidas on õige konkreetse koha remondile läheneda.

Ma kontrollisin üle igaks juhuks - on olemas. Vastasin eile õhtul.
Lapitekk on jäme jama kui suured tükid olemas.
Selle kere alla mineva osa puhul siis selge jah, et soovitus kogu pikkuses välja vahetada nii nagu plaanis oli. Lonzeroni poolse otsaga on see küsimus, et kas õnnestub see välja vahetada, aga vb õnnestub. Järgmine samm ikkagi on muretseda uus lonzeron ja siis juba selle pealt ehk näha kuidas ta seestpoolt kokku on keevitatud ja ehk saab kogu selle kesmise osa (minu pildil sinise ja punase joone vahel) kogu täiega välja vahetada.
Vasta
#36

Kuna mul on "õnne" kokku puutunud olla sarnases seisus autokerega, siis minu soovitus oleks tühja töö vältimiseks kuulata ksf Formika soovitust ja teha kere ennem keevituse alustamist siiski puhtaks. Vähemalt näed ära, kuhu veel augud tulevad ja saad planeerida, kust lõigata ja keevitada - kuna selle kere taastamiseks lähevad tohutud töötunnid, siis annaks ka tööaega kokku hoida. Normaalse keevise jaoks pead hakkama nagunii keevitatavaid servi puhastama.
Vasta
#37

Kui kere konstruktsioon vähekenegi liigutamist kannatab,siis lase enne puhtaks kui keevitama hakkad. Poole lihtsam on hiljem. Lisaks on äärmiselt ebameeldiv kui just keevitatud kohast näiteks 5cm kaugusele peale pritsimist kena hõre koht tekib  Big Grin

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne