VAZ 2101 - 1977
#1

Nagu pealkiri ütleb on tegu algupärase kopikaga aastast 1977. Reaalne läbisõit on 68 000 km ning praguseks on auto oma elust rohkem seisnud kui sõitnud (osalt garaazis, osalt õues). Tegu autoga, mis ostmisest alates olnud meie peres ja ühtlasi minu enda esimene sõiduvahend ligi 20 aastat tagasi. Ehk siis konkreetse isendi taastamise mõte on emotsionaalne mitte ratsionaalne. Samuti hea nokitsemise projekt ja vaheldus.

Talvel auto sõitnud ei ole, aga kasutatud teda on ja väljas on ka aastaid seisnud ning spetsiifilist kere hooldust pole väga saanud. Siiski on kere oma vanuse kohta täitsa talutavas seisus ma arvan. Aga eks roostet ikka leidub igalpool ja suurem osa väliseid plekke vaja välja vahetada jne.

Nagu varsti piltidelt näha saab, siis olen põhjalikult ette võtnud ja taastan ta täielikult. Siin juures annan endale aru, et see ei ole mingi lihtne või kiire ettevõtmine. Seda enam, et plaanin maksimaalselt  töid oma kätega teha. Palju ajastukohaseid "uusi" ning muidu korralikke juppe olen aastate jooksul vaikselt ka varunud ning suurem osa olemas, et korralik tulemus saada. Aga eks puuduvaid juppe leidub veel ka mingi hulk. Musta numbri kohta hetkel veel seisukohta ei võta, aga see ei ole tingimata eesmärk. Kuna auto on niikuinii algosadeks siis see nagu toetks mõtet, et siis juba täiesti originaal kokku panna. Samas jälle puudub tutvusringkond ja kogemused mis kardetavasti on eelduseks, et päriselt kõik musta numbri kohased jubinad kuskilt leida (ma pean leppima vaid osta.ee, foorumite ja Tagadi laadaga).

Autode remont on väga kaugel minu igapäevatööst, aga käelised oskused on keskmisest paremad ja oskan asju korralikult teha. Aega panustan vaid vahel nädalavahetustel ning ses mõttes progress ei saa väga kiire olla. Algust sai vaikselt tehtud juba mõni aasta tagasi ja läheb aastaid veel. Siia foorumisse projekti teemat otsustasin mitte enne teha, kui vähemalt olen jõudnud faasi, kus lõikumise ja lammutamise kõrval on reaalselt juba ka mingid uut külge keevitatud. Eks sellega seoses ootan ka siit kogenumatelt näpunäiteid mida ja kuidas on mõistlik teha. Aga sellest siis juba edaspidi konkreetsemalt.

Kuna mulle on alati huvitavad olnud nende projketide juures olev pildimaterjal tööprotsessist, siis katsun seda siiagi omajagu lisada. Antud juhul pole tegu mingi rariteetse mudeliga ning seega pildid enamuses lihtaslt meelelahutus ja illustreerivad progressi.

Aga siis mõned pildid enne kui lammutamiseks läks. Kui auto viimati veel sõitis (aastal 2003), siis ta ängi välja selline (pildilt paistavad asjad alati natuke ilusmad kui päriselus):
   

Ning enne restaureerimisega alustamist oli ta selline:
   

Järgmises postituses mõned pildid lammutusest...
Vasta
#2

Siin väike valik pilte auto osandamisest:
                       
Vasta
#3

....ja siin siis mõned esimesed pildid kus lõhkumisest on jõutud parandamiseni... Keevitusaparaat on korralik, aga mul varem puudus kogemus pleki keevitamisel ning õpin käigupealt. Algus isegi vist väga hull pole, aga arenguruumi jagub. Kui ma mida väga valesti teen, siis võib siia või privasse kirjutada.

Pagasniku põhi on muidu väga heas korras. Ainus probleem on summuti kohal olev osa, mis on kahekihiline plekk kus vahel on/oli midagi papi taolist (kuumuse kaitseks). See papp imab ja hoiab niiskust hästi kui autot pidevalt ei kasutata ja nii see plekk selle alt ja pealt läbi on ussitanud.

                           
Vasta
#4

(20-04-2021, 00:06 AM)rene01 Kirjutas:  ...Talvel auto sõitnud ei ole, aga kasutatud teda on ja väljas on ka aastaid seisnud ning spetsiifilist kere hooldust pole väga saanud. Siiski on kere oma vanuse kohta täitsa talutavas seisus ma arvan. Aga eks roostet ikka leidub igalpool ja suurem osa väliseid plekke vaja välja vahetada jne...
Tundub piltide põhjal, et vist on isegi kerega rooste osas pigem vedanud. Siin üks näide, kuidas paari roostetäpikesega viisakas 2101 kere osutub osandamise järel täiesti läbiroostetanuks: 2101`79

Edu, viitsimist ja paksu rahakotti!

PS. Must numbri osas on ka veel võimalus, et kui praegu veel originaalsusprotsent jääb autol liiga madalaks, siis kümnete aastate pärast võib see ka antud auto jaoks sobivaks muutuda.
Vasta
#5

Huvitav teema jälgimiseks. Ise tegemine on alati kiiduwäärne ajaviide.
Vasta
#6

Liivapritsi peale pole mõelnud? Roostes plekki on väga jama keevitada.
Vasta
#7

Tuleb huvitav lugemine ja projekt,kui muidugi keegi jälle oma veljeaukudega targutama ei tule.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#8

(20-04-2021, 13:10 PM)Peeter2 Kirjutas:  Liivapritsi peale pole mõelnud? Roostes plekki on väga jama keevitada.
Roostes plekki ma siiski ei keevita - enne ikka lasen relaka ja nylon kettaga piisavalt suure ala kahjustuse kõrvalt haljaks, et tugeva pleki külge keevitada.

Ikka olen mõelnud ka liivapritsi peale ja kokkuvõttes on plaanis igaljuhul. Aga siin mitu põhjust, miks sellest ei alustanud:
1. Mõistlik oli enne eemaldada kõik pelkid, mis niikuinii vahetusse lähevad ja mille alt seega ka mõistlik pritsiga üle käia. Selleks sai aga kere täiesti puhtaks tehtud (ka sillad alt ära) ja "grilli" vahele pandud, et mugavam toimetada oleks. "Grillil" praegu rattaid pole ja seega auto liigutamine pole hetkel võimalik Smile Aga see mure on võimalik kokkuvõttes lahendada (rattad tekitada).
2. Kui enne enamik keevitust ära teha, siis äkki õnnestub pääseda ühe korra pritsimisega. Ehk vahetult pärast pritsimist pildistada üles viimased välja tulnud kehvad kohad (et need pärast üle käia) ja siis kohe krundi alla. Sest kui lihtsalt haljaks lasta enne suurt keevitamist, siis peab enne värvimist teist korda veel pritsima kuna rooste hakkab vahepeal idanema.
3. Endal puudub praegu liivaprits (v.a. see miniatuurne ~1L kopsikuga jubin, millega päris tööd ei tee).
4. Pole täpsemalt uurinud, aga on mulje jäänud, et see tööna sisse osta pole ka väga odav ja lihtne korraldada. Või pole see asi nii hull (auto asub Tallinna kandis)?

Mingi lootus on, et kui millalgi muretseda kasvõi selline hobikasutuse liivaprits, siis ehk õnnestub ise põlveotsas hakkama saada. Pool juhuslikult on olemas kaks 100L kompressorit ja kui neid korraga/kordamööda kasutada (või ühte lihtsalt lisa paagina), siis ilmselt kannataks pritsimisega hakkama saada. Või tundub see siiski ebarealistlik sellega ise proovida tegeleda ilma tõsise kompressorita?

Kokkuvõttes on seni plaan olnud, et teen vaikselt suuremad ja selgemad kohad korda ja siis vaatab mis elu toob. Aga ettepanekud efektiivsemaks/targemaks tegutsemiseks on teretulnud.
Vasta
#9

(20-04-2021, 18:39 PM)hundu615 Kirjutas:  Tuleb huvitav lugemine ja projekt,kui muidugi keegi jälle oma veljeaukudega targutama ei tule.
Väga hea! Augud!
See kopikas ei ole algupärane (originaalne).
Esipõlles on AUGUD?!
Esitiivaplekid ka vahetatud.
Vasta
#10

(23-04-2021, 08:59 AM)ZIL 131 Kirjutas:  
(20-04-2021, 18:39 PM)hundu615 Kirjutas:  Tuleb huvitav lugemine ja projekt,kui muidugi keegi jälle oma veljeaukudega targutama ei tule.
Väga hea! Augud!
See kopikas ei ole algupärane (originaalne).
Esipõlles on AUGUD?!
Esitiivaplekid ka vahetatud.
Sõna "algupärane" kasutasin selles mõttes, et on tavaline 2101, mitte 011 ega 013. Ei püüdnud jätta muljet, et auto säilivus oleks täiesti originaal.

Mis esipõlle auke puudutab, siis need ei ole originaalist seal ja on sinna tekkinud pärast kunagi olnud avarii remonti. Nimelt kes kopika juppidega kokku puutunud see teab, et neid aukudega esipõllesid on alati lademetes saada igaltpoolt, aga ilma aukudeta varianti peab tikutulega taga otsima. Nii siis toona avarii järgselt sinna ka see aukudega variant ette sai, sest siis oli auto tarbeese ning täielik originaalsus polnud kellegi eesmärk...

Tänaseks mul tegelikult on olemas ka terve kasutamata originaal esiots ilma aukudeta (sügavast nõukaajast kellegi laka peal seisnud). Ilmselt plaanin aukude kinni keevitamise asemel ikkagi kogu näo ära vahetada.

Esitiibade osas kui päris täpne olla, siis vasakpoolne on vahetatud (sama avarii tõttu), aga parempoolne on piltidel originaal. Samas ei oma kumbki fakt ses mõttes tähtsust, et mõlemad lähevad vahetusse nüüd niikuinii. Nagu esimeses postituses kirjutasin, siis läbivat roostet on originaal tiibadel parandamiseks ebamõistlikult palju ning see neljas tiib polnud just liiga kvaliteetselt installeeritud kunagise remondi käigus.
Vasta
#11

Kui siin aga juba plekkidest juttu tuli, siis mainin ära 2 viimast pleki tükki, mis puudu ja mida seni pole õnnestunud leida. Võibolla keegi teab kust kohast võiks neid hankida?

Vaja ja puudu on:
* Tagumise reisija jalgealune (parempoolne)
* Tagumine vasakpoolne sisemine koopaplekk. Täpselt selline (sama pool), mis järgneval pildil näidisena toodud:    
Vasta
#12

Eelmise postituse üleskutsest oli abi ja praeguseks teine sobiv koobas olemas Smile Tagumise põhjapleki leidmise osas on jätkuvalt igasugune abi oodatud.

Vahepeal sulgesin ühe üleliigse põrandaluugi:            
Vasta
#13

Tekkis selline küsimus, et millise vahendiga võiks töödelda ja katta need pinnad, mis jäävad uute plekkide alla? Küljekarbid seestpoolt näiteks ja ka tiibade ja koobaste sisemised küljed, mis pärast paigaldust enam nähtaval pole.

Näiteks küljekarbil on vaja välja vahetada vaid välimine osa ning vaheleht ja salongi pool jäävad paika, aga kui ta juba selliselt lahti on, siis mõistlik tead korralikult töödelda, et roostet vältida tulevikus.
   
Vasta
#14

Enne kui uue karbi paned,karjub vaheleht ja muud kohad seal liivapritsi ja happekrundi järgi.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#15

Soovitaksin siiski epoksiidkrunti ja keevituskohtadesse Rost Stop Quattrot.
Vasta
#16

Salongis, kere väändumise vastu, raami pole keevitatud?
Vasta
#17

(20-04-2021, 00:06 AM)rene01 Kirjutas:  Nagu pealkiri ütleb on tegu algupärase kopikaga aastast 1977. Reaalne läbisõit on 68 000 km ning praguseks on auto oma elust rohkem seisnud kui sõitnud (osalt garaazis, osalt õues).
...
Ehk siis konkreetse isendi taastamise mõte on emotsionaalne mitte ratsionaalne. Samuti hea nokitsemise projekt ja vaheldus.
Ma ei nõustu selle "taastamise mõte on emotsionaalne ja mitte ratsionaalne" vaatega: tegu on siiski väga hästi säilinud isendiga, mis on mõistlik alusmaterjal. Õnnitlen selle puhul! Smile

sisemine karp nii hästi säilinud, sh alumine serv - väga viisakas!

miks Sa täpselt sisemisi koopaid vahetada tahad ja kas lausa tervikuna? Ilmselt on ka vaz-l paras pusimine.

Rost stop quattro on mulle võõras, aga kirjelduse järgi sobib sisekarpi hästi. Sprayvärv ehk mugav kasutada ja vedel. Kannatab kuuma.
Ma olen sellised kinni minevad ja veel keevituskuuma saavad osad (sh uued välimised karbid seest ja ka vahelehed) teinud happekrunt + kattevärv (märg-märjale) katmisega. St ilma täitekrundita ja olen ka epokrunti kui siiski paksemat ollust seal vältinud. Loogika on mitte katta paksu värvikihiga, mis keevitusest kohati ka üpris kaugelt lahti koorub - õhuke kiht suudab metalliga kaasa mängida ja kuumakahjustus jääb lokaalseks.

Jõudu,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#18

Sisepinnad katan just EPO-ga ja keevitusõmbluse rajoonis asuva Quattroga. Müüb Würth.
Vasta
#19

(28-04-2021, 11:58 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Salongis, kere väändumise vastu, raami pole keevitatud?
Tahtsin sama öelda,kui nii teha siis uksed ei taha kuidagi pärast sobida.Omalajal sai sigulle palju tehtud.
Vasta
#20

Ei juhtu midagi, isegi mõned nii teind ja sai kõik ilusti joonde. Uksed tuleb ikka siis ette proovida kui karp alles punktidega kinni.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne