Diagnostikaseade
#21

Fordivärk suht võõras teema aga kuna juhuste kokkulengemisel sain 
saba taha 2014 a diisel Galaxyle. 
Tõmbasin kiirelt netis ForScani alla ning vaatasin kas ma olemasolevate juhtmega midagi näen ka
Toru tõstab, modulid loeb välja... - seega algus on paljulubav
Ma püüan vähe tarkvara tudeerida ning siis ehk saan muljeid ja kogemusi jagada.

Eelpoolmainitud tarkvarad suhtlevad samuti

H

sai vist kõik öeldud
Vasta
#22

(29-04-2021, 15:15 PM)alfredo Kirjutas:  Tegelikult on sedasi, et hetkel ei ole pumpa veel lahtigi võtnud, seisukorda hinnata ei oska, mingit survet ikka tegi. Live data järgi starteriga 300-400 bari ja kui korra popsutama hakkab, siis viskab viie-kuuesajani ära. Käivitamiseks peaks maa ja ilm olema, väidetavalt piisab 260-st, aga tööle üle kümne sekundi ei jää. 
Aga et saada aimu, milleks tänapäeva tehnika võimeline on, siis väike näide lisaks. Et see filtrivärk on miski tulevikumuusika pigem. Aga huvitav on ju teada, mis maailmas toimub. Proovisid nad ka võimsa magnetiga rauda kinni püüda, aga magnetiseerunud kütus keeras pihustis midagi tuksi. Kogu see DELPHI saaga kõlab nagu Hitleri kättemaks vol.2, seekord siis prantslaste vaimusünnitusena remondikodasid rõõmustamas.

Käivituseks piisab jah 200bar. Jutu järgi saan aru, et mootor tööle ei jää? Kui nii siis see 600bar on palju (tühikäigul 350-400bar on ok) ja aju suretab mootori välja. Kõrgsurve või etteande solenoid kutu (metalli täis). Oli ühe psa mootoriga sama teema. Paraku oli seal juba pumba sees midagi jama ja solenoidi vahetus ei muutnud asja. Aitas süsteemi puhastus, pumba ja nukkvõlli vahetus (nukkvõlli soon oli pooleks).
Vasta
#23

(29-04-2021, 20:07 PM)Dexter Kirjutas:  Käivituseks piisab jah 200bar. Jutu järgi saan aru, et mootor tööle ei jää? Kui nii siis see 600bar on palju (tühikäigul 350-400bar on ok) ja aju suretab mootori välja. Kõrgsurve või etteande solenoid kutu (metalli täis). Oli ühe psa mootoriga sama teema. Paraku oli seal juba pumba sees midagi jama ja solenoidi vahetus ei muutnud asja. Aitas süsteemi puhastus, pumba ja nukkvõlli vahetus (nukkvõlli soon oli pooleks).

Umbes sedasi see asi on jah, et masin suretab end ise välja, kui aru saab, et parameetrites midagi ei klapi. Kui mootor piduripuhastajaga soojaks ajada, siis jääb tööle. Eelmine omanik viimased pool aastat nii teda tappis. Aga see pole ka elu, korra proovisin isegi, kuskil 15 mintsi on õu vastikut valgesinist tossu täis ja mis ma tast piinan.
Nii, laenasin siis tagavaramasinalt pumba. Et see veel paar nädalat tagasi täies töökorras oli, siis lootsin parimat. Tulemuseks täpselt sama kpp. 9-10 sekundit katkudes toimib ja siis jälle vaikus. Kuigi esimene käivitus pärast õhu eemaldust oli jumalast puhas, isegi suitsu ei tulnud. Kahjuks ei taha crp909 eriti sügavale kaevuda, või ma ei oska. Kahtlustan, et ehk on hoopis kett hammastest üle visanud või paneb nukkvõlliandur segast ja elektroonika ei suuda enam kompenseerida. Homme vahetan anduri ära ja kui ei, siis piilun  sissepoole, kui juba muud üle ei jää. Võimalusel proovin Roomiku käest laenatud ELMConfigi toimima saada, ehk loeb see rohkem andmeid välja. Kes oleks osanud aimata, et elu veel vanast peast sedavõrd lõbusaks kisub: )

600 oli jah väike liialdus, kuskil ehk korraks viskas sedavõrd kõrgele, kui laivi vaatasin. Muidu ongi surve nii kolme-neljasaja vahel, kuigi kõigub. Pump pole küll täpselt sama koodiga, mis originaalil kirjas oli, aga muidu samasuguse 96kw mootori pealt, 2004 aasta. Joonise pealt vaadates oleks nende erinevuseks vaid kütusetorustiku ühendustes. Varuosad samad. Igaks juhuks võtsin surveregulaatori vana pumba pealt. Aga tolku nagu juba öeldud, pole.
   
Vasta
#24

Kas kompressioone silindrites on mõõdetud?

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#25

No surve regulaator pumba küljest maha ja vaadata mis seal toimub,minu Mitsul piisas kui natuke vildi peal lihvida ja näpu vahel kruttida,töötas jälle aasta.
Vasta
#26

Regulaatoril midagi otseselt lihvida pole võimalik. Cleaneris natuke leotasin, tulemus endine. Graafikult on näha, et ta ikka toimetab, üritab survet hoida.
Kompressiooni mõõtnud ei ole. Lähevad poed lahti, siis saab veidi vabamalt toimetada, varustust täiendada. Aega oleks muidugi rohkem vaja, et juhtumiga selgepiirilsemalt tegelda. Ma siin mõnel õhtul ja paaril päeval olen saanud probleemi füüsiliselt uurida, aga see on ka kõik. Kuna targad andsid selge signaali, et peapõhjuseks on rikkis kütusesüsteem, siis sai sellest alustatudki.

Esimene kahtlus oli, et ei saa kütet paagist kätte - vastus õige, seal oli vee-eemaldaja tõmbetorustiku pmst ummistanud. Tegin puhtaks kõik, mis sain. Uus filter, panin ka tagasivooluklapi ja sidruni vahele. Millegipärast sellel modifikatsioonil eelpumpa üldse polegi. Kõik töö peab üks õnnetu 9044A035B ära tegema. No vähemalt sedapalju abigi nüüd.

Siis sai pihustite tagasijooksud mõõdetud, 3-5 ühiku asemel olid numbrid 45-120. Selge, laenasin tagasivooluklapid toiminud pihustite pealt. Proovisin pihusteid vabas õhus - pihustasid. Targad lisasid, et kui piezoelemendid juba nõrgad on, siis ei pruugi see plokki paigutatult enam nii olla. Ei tea kindlalt seda eitada ega jaatada. Avanemine käib ikka kütusesurve varal, klapi käik on mingid õnnetud 0,028mm, selle töö peaks magnet ikka jaksama teha, ehk viit eelpurset ei jõua enam, aga euro3-l vaid üks ongi ette nähtud. Tühikäigul vast ikka jõuab. Elementide takistust saab ainult spets pribooriga mõõta ja pole veel selles suunas tegutsenud, et pihusteid kuhugi viia. Kui nad omadega õhtul on, siis on ka põhjalik kontroll mahavisatud raha suurusjärgus 100€. Teine variant siis, et niiskus on elementidele sisse pugenud ja tahaksid kuivatamist. Aga ei taha sedavõrd spetsiifiliselt pihusti kallal toimetada, et piezod välja koukida. Kuigi jah, spetsialitsid on ka seda edukalt(ehk ajutiselt?) teinud. Ma veel nii tasemel pole. Tootja muidugi väidab, et antud mudel kestabki 250000-400000km ja see joon on nüüdseks kindlalt ületatud. Noh, siis on minimaalselt 500-1000 raha vaja välja käia, aga saad jumal teab mis asjad vastu, reconditioned pihusti. Uued ületavad juba kordades vraki hinna. Ja kas needki uued on, tehakse pealt ilusaks ja oled veel mõnusama tillika saanud. Tänapäeva kaubandus on ju nagu on.
Nüüd tõstsin veel toiminud mootori pealt pumba ümber. Algus oli paljulubav, aga lõppes katsetus ootuspäraselt. Mingi muu kamm on siin.

Eks tuleb edasi vaadata, mis seal võiks olla. Põhiline on isiklik skanner ära oodata ja ehk mõni hea asjatundja töövälisel ajal kaasata. Eks ma kellegi ikka ära räägin, kui muidu ei saa. Ja ega siis niisama ei taha, ikka tasu eest. Täna proovin veel paar õlekõrt ära, enne kui käed veidikeseks üles tõstan.
Jonni muidugi ei jäta, eks tasapisi hakkavad Kirsi Toivo stuudiumis omandatud tarkused meelde tulema ka. Või nagu ta ikka ütles - diiselmootor, see on imelihtne - kui vajalikud eeltingimused on täidetud.
Vasta
#27

Seal seadme peal on lugeda  mootori pöörded ja lati surve,katsu nüüd leida lati surve ja target,see mis peaks auto arvuti arvates olema.Võrdle neid.Kui lati surve reaalselt erineb ette antud arvuti tahtmisest näit 100 bar.siis võib juba avariisse minna.
Vasta
#28

Targetit selles programmis ei leidnud. Pihusti koodid olid ilusti ajus, Forcomi sain toimima. Autot mitte. Vahepeal oli küll veidi lootust, kui kõik andurid olin maha võtnud, ära puhastanud ja tagasi pannud. Samuti kobistasin kõikvõimalikud kontaktid, pistikud ja releed üle. Läks kohe käima, töötas kenasti, küll väikese suitsuga, aga paarikümne seki pärast oli jälle kaputt. Tõstsin siis pihusteid ümber ja trikitasin muudki, ikka ja alati näitab teise silindri viga. Lõpuks, kui mootor oli katsetamistega soojemaks läinud, jäi käima, aga valge-halli suitsuga, nagu süüde oleks varane. Mingit reguleerimisvõimalust  pole, kõik käib elektrooniliselt. Ehk on tõesti aju küpse, nagu hea ksf pakkus, või kruvib vigane immo pinget? Kiskusin veel ketikaitset irvakile, et äkki on keti hammakast üle tõmmanud, aga ei, märgid klappisid. Nüüd on kopp ees ja kui viitsin millalgi, siis proovin kompressioonid ära mõõta ja vaatan kaane alla.

Sattusin veidi lugema ja antud loo algus on kuidagi üksühele sarnane olukorraga, mis seisukorras auto soetamisel oli. Külmast peast käivitusraskused, hall suits jne. Selle vahega, et temal oli võimalus mootor eelsoojendusega soojaks ajada. Tee või tuli alla pajale.
Vasta
#29

No nii ei saagi ju teada mida auto arvuti tahaks kütuse survega teha,pole mõtet autot laiali lammutada .Teist seadet lugemiseks siis vaja.
Vasta
#30

(30-04-2021, 08:57 AM)alfredo Kirjutas:  Siis sai pihustite tagasijooksud mõõdetud, 3-5 ühiku asemel olid numbrid 45-120. Selge, laenasin tagasivooluklapid toiminud pihustite pealt. 

Vabandan ette et fordist ei tea midagi. Küll suuremate mootorite CR süsteemidest. 

Laenasid toiminud pihustite pealt?
Toiminud pihusteid selle mootori peal proovisid/tagasivoole mõõtsid?
Kui tagasivoolud niivõrd erinevad normist siis vähemalt suurte diislite maailmas sellise erinevusega enam toimima motot normaalselt ei saa. Käima saad jah heal juhul brake cleaneriga aga...
Vasta
#31

(01-05-2021, 08:58 AM)uko Kirjutas:  No nii ei saagi ju teada mida auto arvuti tahaks kütuse survega teha,pole mõtet autot laiali lammutada .Teist seadet lugemiseks siis vaja.

Asi pole seadmes, pigem Forcomi betaversioon ei näita nii täpselt. Proovisin täisversioonile ka ligi saada, aga koduleht ütleb, et ära seda enne tee, kui programm ise nõuab. Seni pole nõudnud. Peab uurima.

Targeti leidsin just etisest. Tühikäigul 210-290. Vaatasin andmetest, mul üritab hoida 340-420 vahel. Viitab rõhuklapi(inlet metering valve) veale. Sellest siis rohkem kütust silindrisse, suits ja väljasuretamine? Rõhuklapil oleks nagu väike reguleerimisvõimalus, tea kas kruttida prooviks?

corrado6o

Jah, võtsin tagasivooluklapid toiminud pihustitelt(tagasijooksud 3-10) Seal olid samamoodi hiinakad sees. Erinevad arvamused on nende kohta liikumas, kokkuvõtvalt pigem, et ega nad korralikult ei toimi. Stendis veel saad ja tühikäigul, aga erinevas reziimis ei käi nagu peab. Kuigi vaatasin, DELPHI asjad on lausa Rumeenias ja Bulgaarias toodetud. Vaevalt et sealgi töökultuur kuidagi saksa tasemel on.
Vasta
#32

Metering valve on etteande surve solenoid.
Ja kui imestati, et etteande pumpa pole, siiski on see olemas. Kõrgsurvepumbaga samas korpuses. Fordile ei meeldinud sel ajal ei käsi ega elektrilisi pumpasid paigaldada.
Näitena võin ütelda, et kui peugeot või citroen paigaldab 2.0d või 1.6d käsipumba siis sama mootoriga fordil või volvol puudub.
Vasta
#33

Dexter

Sul on õigus, aga tõde ei ole alati päris üheselt mõistetav. 

Etis kirjutab nii.

Näiteks, et P0251(Fuel metering valve(IMV)control error) ja teises kohas IMV seletuseks inlet metering valve. Mismoodi see kõik kokku toimib, ma loomulikult aru ei saa, aga see selleks.

Ses mõttes, et kaks ja pool päeva on läinud tehniliste teadmiste täiendamise peale ja lõpuks otsustasin siiski koodid ümber kirjutada, nagu teema algul mainisin. Vahepeal tekkis lisaks igasugu imelikke vigu, igale maitsele, ei teadnudki kuhupoole nüüd joosta. Vahetasin 2 ja 3 pihusti ära. Ja kirjutasin koodid üle. Vilkuv tuluke kadus, esimesest pöördest käima, välja ei sure, tühikäigurõhk korras. Aga suitseb ja mootor veidi katkub. Rohkem mootoriga seotud vigu ei näita.

Vaatasin viimast logi üle ja kõik teised pihustid muudavad oma parameetreid, siis pihusti C paneb tuimalt ühte rida. Enne oli see pihusti silindris B, veaga P2237, knocing on cylinder 2. Et üks pihustaja siis omadega ikka õhtul ilmselt.


   

Kuskilt pole veel adekvaatset selgitust leidnud, miks pihustite ülekirjutamine toimib. Aga hetkel oli näha, et see teatud juhtudel nii võib olla. Lähen viskan pihustil kesta ümber, eks ole näha, mis sest välja tuleb.

TÄIENDUS.
Mondeole tuli 2003 lõpus facelift, minu auto on esmaostetud 09.2003. Kahjuks ei tea valmistamise kuupäeva ja sellest siis selline kooslus - mootor/sisu vastavalt pre facelift ja kere uuendatud väljanägemisega. Et lähedalt on võrdlemisks võtta 2004 aasta väljalaske ja sama võimsusega masin, siis tooks välja, mis on teistmoodi. Mootori poolelt siis lihtsustatult öeldes euro3 vs.euro4. Vahe on pihustites(00501z vs 00504z) ja lisatud on elektriline turboaktuaator, juhtmed-torud osaliselt teistsuguse asetsusega, lahendusega. Ülejäänu tundub pealevaadates sarnane. Mooduleid luges kordades kauem, ei mäleta täpselt mis, aga uuemal on neid rohkem.
Nii. Et pihustite korpused ja tagasivooluklapid on samad, siis liikus minu mõte kohe olukorra ärakasutamise juurde. Et võtan ühelt korpuse ja teiselt sisu. Aga mingil õnnetul põhjusel lööb pihusti 00504z(ots 00501z-lt) kasutamisel ajju hunniku vigasid, just seoses pihustite elektrilise ühendusega. Kui nüüd eriti kehvasti läks, võib ka sellel pihustil elektriline osa vigane olla. Vead kadusid pihusti andmete ülekirjutamisega.
Igaljuhul, kui nüüd sellise kooslusega paja käima ajasin - silindrites A;B;D originaalid, C laenatud 00504z korpus, 501 otsa ja tagasivooluklapiga, siis läks kõik käima, ei suitsenud ja töötas ühtlaselt täpselt senikaua, kuni pöördeid tõstma hakkasin. Nüüd tuli suits taha, kuigi käis samutit ilusti ja uuesti tühikäigule taandudes oli fuel offset selline - silindrites A/B -3,932 ja C/D 3.932. Kergelt uuritades numbrid muutusid, aga tühikäigul lugu sama.
Misasi see fuel offset täpsemalt on, kas nagu correcting factor?
Vasta
#34

Kas koodide kirjutamisel arvestasid sellega, et nendel salvestatakse mitte silindite järjestuses vaid töö järjekorra järgi?
Offset tähendabki korrektuuri nullist. Null ideaalne ja mida rohkem mõõdas seda hullem on. Miinuskorrektuur on enamasti tarbitav, pluss aga enamasti pihusti vahetus.
Vasta
#35

Mis masinaga see koodide kirjutamine toimis, vaja endale ka midagi vaadata ja muid asju susida

Kui ma siin jamasin oma tdci transiti sarnaste probleemidega(2 pihusti tagasivool 10+ korda suurem ja omavahel hõõruvad pihusti juhtmed), siis näitas ka igasugu koode, aga viga(3 silindri pihusti juhtmed omavahel hõõrumas starteri juures) tuli ilmsiks ikka täna guugeldamisele. Tagasijooksu viga esines 4/5 käiguga kiirendades ja läks avariireziimi. Hõõruvad juhtmed aga andsid märku siis kui pöörded langesid tühikäigule, siis läks ekstra avariisse, ehk jõudu väga lahjalt. Käiguvahetused vahegaasiga et saaks normaaselt sõita.
Vasta
#36

Dexter

Jah, arvestasin tööjärjekorraga, Forscan näitab kõik ette ja taha ära, endal ainult süüdet keerata ja lahtreid täita.

Õhtul tegin väikese ringi. Algul suitses täitsa viisakalt. Umbes kümne kildi järel kadus suurem suits ära. Juba rõõmustasin : )
Siis käisin tankimas ja mõtlesin veidi suurema ringi ette võtta. Algul oli kõik nagu unenäos, mõtlesin et mootor soe ja  võiks vähe tallata. Ei meeldinud talle, hakkas putedama. Keerasin otsa ringi, et omal jõul koju saaks. Jõulisemal akseleerimisel kostab mootori poolt peale puterdamise ka klobinat. Ei saagi päris hästi aru, kas hüdrotõukurid või koliseb mingi pihusti. Pigem siis tõukurid. Ja kui päris aus olla, ka klapikambri kaane alt pahiseb küllalt viisakalt suitsu välja. Peab homme asja uurima, kas tuleb pihusti seibide vahelt või lööb mujalt gaase läbi. Kodus siis vaatasin dtc-d, näitab ikka teise silindri pihusti vooluringis viga. Enne sõitu nühkisin töötava mootoriga väheke pihustiümbrusi puhtamaks ja korra tuli see pistik pihusti küljest irvakile küll. Lükkasin teise tagasi ja kustutasin vea. Aga tuleb uuesti. Tea kas nüüd sellisest korraks lahtiühendusest saab mingi asi kapitaalselt peese minna?
Nüüd näitab, et sama pihusti fuel offset on -2,8 mis peaks siis hea märk olema. Esimese oma jällegi 2,2-2,5 plussis, teine ja kolmas kuskil 0,2-0,5 vahel kõiguvad. Sõidu ajal kahjuks olukorda ei näita, seade on arvatavasti aeglane.


Kult

Seade on midagi sarnast. Põhiline, et seal HS/MS lüliti oleks, programm tahab mõnikord lülitamist. Kuigi erilist pointi asjal pole, osasid mooduleid välja ei loe ikkagi.

Proge on Forscan ja ülekirjutamise õpetus  siin.
Vasta
#37

Pihusti lahti võtmisel ja mingi tüki asendamisel võib kohe ära unustada koodi.Selleks et seda saada tuleb koostatud pihustile kood genereerida.Selleks on vaja koodi generaatorit.Seda aparaati tehakse isegi Tartus,Dieselland oü teeb.Aga kurat teab mis see maksab.Igatahes palju. Mul ei tule hetkel selle härra nimi meelde,teevad stende,ja kooste aparatuuri.Võimalik et nüüd juba mingi teise nime all.Kodukas igatahes ei näita et midagi sellist oleks.Tavaliselt olid nad iga Maamess oma asjadega Tartus väljas,aga nüüd see kuradi covid..
Vasta
#38

Siiski,Jaan Süldre on selle härra nimi ja Dieselland.eu on nende kodukal  kõik seadmed näha ja osta
Vasta
#39

Kult


Proge on Forscan ja ülekirjutamise õpetus  siin.


Kas on Windowsi, Androidi või iOS baasil.
Vasta
#40

25 rutsi maksab koodi genereerimine kilulinnas, per pihusti. Loomulikult võib olla, et eelnevalt soovitakse läbi viia pihusti kontroll, 15 rubla tükk ja võimalusel remont, 100-200 tk. Naisterahvale pakutaks kindlasti täisprogrammi, kui  väheke asjast jagad, siis ehk sedavõrd head müügitööd neil teha ei õnnestu. Selge on ka see, et ma ei hakka poolemillise läbisõiduga mootorit uueväärsesse konditsiooni viima. Esiteks ei saa teda enam päris uueks niikuinii ja teiseks, kes seda jama kinni maksta jõuab.

Loomulikult võib 17 aastat vana auto puhul üldse igasugused koodid ära unustada, paraku soovib ECU, et tal oleks mingigi siht silme ees. Iseõppijad on väitnud, et pärast 300-500 kilomeetri läbimist teeb aju niikuinii peenreguleeringu ja need koodid on ja jäävad umbkaudseks orientiiriks.

Seda tüüpi pihusti lahtivõtmisel ja samade juppidega kokkupanemisest midagi suurt ei muutu. Vähene reguleerimisvõimalus seisneb magnetis vedru all oleva jublaka vahetamises. Polegi täpselt aru saanud, kas selle pikkus või läbimõõt muutub sutsukarva võrra. Loogika ütleb, et see võiks pikkus olla, muutes sellega vedru survet, raskendades või kergendades nii tagasivooluklapi käiku. Aga ega ma ka täpselt tea neid asju.

Resümee on siiski selline, et isegi sedavõrd vana masina kallale minemiseks peab omama teatud infotehnilisi vahendeid, näiteks diagnostkajublaka ja arvuti kooslust. Muidu jäädki ümber palava pudru käima, nagu ma siin veenvalt katsetasin. Materjali on netis küllaga, et endale lihtsamad asjad selgeks teha ja seeläbi kuskilt pihta hakata. Ja nii valusalt kui see ka ei kõla, siis ei saa alati asjatundjate poolt kindlalt väidetut kohe sulatõe pähe võtta. Kuigi loomulikult, kõik tahavad aidata. Sind, ja ennastki arvatavaste. Vähim jutt üldse, mis paarist kohast nõu küsides oli, seisnes 1000+ sularaha edastamises vastavatele organitele. Et arvesta sellega, siis me hakkame vaatama, mis seal on. Standardjutt oli, et pump pees, pihustid pees, kõik pees jne. Ju neil on kogemusi, ei vaidlegi. Aga ei raatsinud, kuigi õige asja eest olen nõus alati maksma. Ma ei tahagi uut autot, ma tahan sõitvat autot. Hetkel on nii.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne