T-40AM infot
#21

Kepsusaaled saad ära vahetada, raamsaalesid ülemisi liudasid rikkumata mitte.

Mootor - 11 l, käigukast - 17,4 l, hüdrosüsteem 11,5 l (kogu süsteem 14,5l), rattareduktorid ees- 2x0,75 l, esisilla karter - 3l, rattareduktorid taga- 2x0,1,7 l.

Ma alustaks vana sodi väljalaskmisest, tsentrifuugi puhtaksrookimisest ja uue õli sissepanemisest. Kui nüüd rõhku tekib, siis on lootust. Kui rõhku ikka ei teki, siis alles hakkaks edasi lahkama. Esimese pesuõli laseks paari tunni pärast välja ja paneks järgmise satsi. Kui odav õli on liiga kallis Rolleyes , siis see mootor elab ka diiselkütuse üle, kui mitte mootorit 101% koormata.

EDIT: loll viga parandatud, tänan märkamast!
Vasta
#22

(11-06-2021, 20:31 PM)v6sa Kirjutas:  Kepsusaaled saad ära vahetada, raamsaalesid ülemisi liudasid rikkumata mitte.

Kehv õlirõhk-  kulunud pump, pumba torustikus leke, õlivõtja ummistunud, nöökiv või valesti reguleeritud reduktsiooniklapp. Alustada tuleks viimase kontrollist, sest rõhk 2 bar külmalt viitab just selle probleemile. Kui kepsu saaled läinud, on mootoris kolin. Ülemist raamsaalet saab ka vahetada võlli väljavõtmata, kui nupp nokib. Sodine tsentrifuug ei piira õlirõhku. Kui õlirõhk kadunud tõepoolest kulunud saalede tõttu, tuleb nukkvõlli omad ka vahetada.
Vasta
#23

Ma kah alustaks ikka õigest otsast. Kuna pole teada, mis seal aja jooksul tehtud on siis pmst on kõik variandid võimalikud. Nüüd peab lihtsalt mõtlema kuidas ja mis otsast kõige paremini seda diagnostikat teha ,et mõtetult ei lammutaks ja ega vana asjaga on ka nii ,et hakkad kuskilt midagi remontima siis ei saa enne remont läbi kui ring peal on.
Vasta
#24

Täna sai niidetud 40-nega ja enne lõppu äkki kadus gaas ära. Hoob põhjas aga tiksub vaevalt tühikäigul. Sain kuidagi haake tagant ära ja vaikselt kuurialla ära masina. Sai välja suretatud ja uuesti tööle pannes läks jälle pöördesse. Ajasin siis uuesti välja ära et haakeriist oma kohale ära viia ( jäi ennem hoovipeale maha kuna ei teadnud kui kaua masin veel töötab enne kui ära kooleb), aga siis hakkas jälle nöökima. Nii mitukorda. Välja suretades uuesti tööle pannes töötab kenasti ja natuke aega ja jälle tiksub vaevaliselt suht põhjagaasiga madala pöördega.
 Kas võib olla mingi ülekuumenemise sümptom? Või kust viga uurida.
Mootori õli sai vahetatud. Kuna mootorikäpad jäid ette karteri eemaldamisele siis ei hakanud selle sisse piiluma vaid panin diislit pesuks sisse ja lasin tiksuda enne kamazi õli panemist. Täna mootor kuumaks ajades on õli ikka üsna vedel küll ja tsentrifuug oli üsna tuline kui käega katsuda. Kui see midagi äkki mõjutab.

Ei hakka eraldi teemat tegema 16-e jaoks vaid panen ikkagi siia teema alla küsimuse.

Teine teema oli t-16m-iga. Nimelt jaanide ajal äkki kadus sidur ära. Sidur alla ja ainus mis kerge raginaga sisse sai oli aeglusti ja siis masin ka kohe liikus. Masin sai seista ja vaatasi põhjaalt luugist sisse aga näinud sealt midagi kummalist. Mõni tund hiljem proovides oli jälle kõik korras. Ainult sidur hakkab kohe suht alt võtma. Pole ennem sellist asja juhtunud ka ja ei tea kas piisaks ainult siduripedaali hoovastiku pikemaks tegemisest, et sidur hakkaks hiljem lahutama. Kui ketas läbi oleks siis peaks just hästi ülevalt võtma järele.
Vasta
#25

Tsitaat:Hoob põhjas aga tiksub vaevalt tühikäigul.
See viitab ummistusele toitetorustikus või filtrites, samas viitab ka, et torustik on hermeetiline. See tähendab, et õhku vahele ei võta. Paagis võib mõni kinnas toru ees olla. 


Tsitaat: äkki kadus sidur ära
Kas on ketta tükk vahel või muu viga

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#26

Mul oli kunagi sportauto, kes ei tahtnud üldsegi sportlikku sõidustiili- rahulikult, pole mingit probleemi.
Selleni, et paaki kontrollida, võttis ikka aega- kiirema sõiduga kiskus pensubaagi vaakumisse.

Meil võttis sellise "värviga pestud" isendi taastamine kaks aastat  Sad
Juhtmestik ja esisild vaja veel ülekäia- siis hakkab juba looma!
Gaasihoovastik oli esimene asi, mis sai korrastatud.
Vasta
#27

Tsitaat:kiirema sõiduga kiskus pensubaagi vaakumisse.
Ka võimalus, omal läbi elatud vaz 2101 ga.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#28

Kütusetrassis ummistus/filter umbes. Traktori paak on sedapalju suure mahuga, et lihtne tuulutuse ummistumine ei jäta mootorit mõne minutiga nälga. Lisaks on seda lihtne korgita töötamisega välistada.

Saska sidur on kahekettaline. Kui vaheketta vardad järgi andsid, on korras. Kas käppade ja lahutusmuhvi vahe on <2 mm?
Vasta
#29

Toitesüsteem raudselt umbes. Kah ei uskunud ennem kui kõik filtrid vahetasin ja paagi tühjaks tegin. Muidugi t25-l , aga sümptomid täpselt samad. Peale konnade välja laskmist paagist ja killustikuga puhastamaist on kõik tiptop.
Vasta
#30

Johhaidii, see kiviaegne masin... Arvuti ei ütle ühtegi veakoodi ja kalibreerima ei pea ka siduri tööd Big Grin kõigepealt läheneda paagile... Voolik maha võtta ja lahtise kraaniga kasvõi traadiga läbi sorgata. Tulemus ju kohe näha?! Ja siis järjest edasi liikuda...fakt on see, et 90 ndate alguses oli nii vaene aeg, et ei vahetud mingeid õlisid isegi mitte. Hüdrosse näiteks valati kõik, mis kunagi õli oli...
Vasta
#31

Olen jõudnud masinaga nii kaugele ,et sai võetud mootor (D-37M) maha õlisurve kadumise põhjusel. Nüüd hulga küsimusi. Sai alt kepsud lahti päästetud ja eelnevalt on pandud juba saalede alla mingi vask leht või midagi taolist. Ja seda kõikidele kepsusaaledele ,et kasvatada nn. saalede paksust. Leht ise sama paksuselt nagu paber. Saaledel endal polnud mingit markeeringut peal.
 
Sai mõõdetud ära väntvõllil kepsu kaelad mis olid 63,5mm . Ja raamsaale pakkudelt sai võetud saale sisemine mõõt mis oli 60,9mm.
Väntvõllil endal on ka sooned sees. Mõnel isegi päris hull. PM-kaubamajas on müüa Hiina oma
https://www.pmkaubamaja.ee/et/d37m-1005011-b.html

Kas on keegi endale remondi käigus selle hiina oma pannud? Ja kas asi õigustas? Kas hiina väntvõlli kaelad on sellises mõõdud ,et peaks minema õiged saaled sisse ,või on sinna vaja juba remontmõõdus saalesid?
  Või on äkki kellegil riiulil vedelemas korralikum väntvõll, mille on nõus müüma. Saalede komplekt ei teeks ka paha.
Kas väntvõlli otstes on simmerid või rasvanöör?

Eks töökäigus tekib küsimusi kindlasti veel mida jooksvalt siia postitan.
Seniks tänud kõigile vastajatele
Vasta
#32

Vända kaelu mõõdetakse ikka mikromeetriga ja eri kohtadest.
Vasta
#33

Aega mööda läinud. Kuna väntvõll oli ka tuksis vanal mootoril sai pandud peale uus mootor üldse. Vana kõrgusurvepump läks tagasi peale. Ja mõned muud jupid mida mootori küljes ei olnud. Hetkel käivitub kenasti ja töötab, aga probleemiks vist see sama kõrgsurvepump. Nimelt ei ole õiget tühikäiku. Käsigaas peab olema suht põhjas, et töötaks. Natukene saab maha võtta, et veel töötaks, aga siis juba sureb välja. Kuigi pöörded suht üleval veel. Võrreldes t-16m.iga kus võib käsigaas väga madalal olla ja mootor ikka popsub.
 Kas antud pumbaga saab kuskile stendi minna või ei tehta neid enam (Saaremaal). Hädapärast saaks ka kuskile tallinna poole saata kui keegi oskab mingit kohta soovitada. Või on kellegil äkki kuskil riiulil või varuosadeks oleval masinal korralikku pumpa pakkuda.
Vasta
#34

(17-06-2022, 20:37 PM)kert125  Nimelt ei ole õiget tühikäiku. Käsigaas peab olema suht põhjas, et töötaks. Natukene saab maha võtta, et veel töötaks, aga siis juba sureb välja. Kuigi pöörded suht üleval veel. Võrreldes t-16m.iga kus võib käsigaas väga madalal olla ja mootor ikka popsub. Kirjutas:   Kas antud pumbaga saab kuskile stendi minna või ei tehta neid enam (Saaremaal). Hädapärast saaks ka kuskile tallinna poole saata kui keegi oskab mingit kohta soovitada. Või on kellegil äkki kuskil riiulil või varuosadeks oleval masinal korralikku pumpa pakkuda.
Etteande pump äkki kulunud ja ei suuda kõrgsurvet toita?Selleks,et kõrgsurve saaks toimida peab seal olema miski 3 bar rõhku ja see rõhk pressib korpusest kütuse plunzeri august sisse.Kui etteanne lahja siis survet pole ja gaas põhjas pisut kompenseerib nõrka tootlikust.Etteande pump ei maksa palju ja testida saab ka kui käsipumbast käsitsi pumbata,et kas siis käib normaalselt.Muidu märjamaa akk teeb pumpasi,saab vast ka kapipostiga saata.
Vasta
#35

(18-06-2022, 09:35 AM)muska71 Kirjutas:  Etteande pump äkki kulunud ja ei suuda kõrgsurvet toita?Selleks,et kõrgsurve saaks toimida peab seal olema miski 3 bar rõhku ...

0,5 bar ikka!

Kuigi teoorias võiks ka lahja ettandepump säärast jama korraldada, siis pigem on seal ikka KSP ise hapu. Ainult etteandepumba korral peaks koormuseta mootor ikka pöördeid võtma.

Võib küsida ka Test-Remilt Männikul, kas nad vene pumpasid endam teevad.

Meil on mõned ärksamad ksf!, kes oskavad korralikku lääne kasutatud pumpa vene mootoriga paaritada. See oleks ilmselt parima hinna-kvaliteedi suhtega teguSmile
Vasta
#36

Vanasti oli 1,5 normaalne aga töötab ka siis kui üldse mingi õhurõhust suurem surve on. Mingil linttraktoril oli ka manomeeter olemas.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#37

Nii asi nüüd siis vahepeal niipalju muutunud et sai pandud teine stenditud kõrgsurve pump peale. Süüde paika pandud kuna algul ei lubanud üldse midagi.
Mingi aeg töötas kenast. Nüüd suve lõpu poole on probleem tekkinud et jõud kaob ära. Pöördesse ei lähe samas välja ka nagu ei sure. Kui meelitada gaasiga siis pika peale võtab mingiks ajaks korra jälle tuurid üles. Aga kui sõitma hakata (nt sahkama või muud ) siis natukese aja pärast poogib jälle kinni. Etteande pumbast midagi pumbates läheks nagu paremini jälle pöördesse (või on see lihtsalt juhus).
 Kuna sahkamine oli pooleli proovisin kuidagi ära lõpetada põllu ikkagi. Aga enne lõppu üldse ära ja enam tööle ei saanud. Käsipump oli ka kerge nagu ei lööks üles. Samas kui filtri pealt polt lahti sai pandud siis pumbadest sealt lõi välja küll vastavalt pumpamisele.
 Lõpuks sai nöör külge pandud ja tõmbama. Algul ei lubanud kohe üldse. Mingi aja peale sai lõpuks tööle.
 Filtrid sai alles vahetatud. Ei tahaks uskuda et need juba otsas oleks.
Vasta
#38

Kõrgesurvepumbas ikka surveklapi kuuli taga vedru on? Etteandepumba klappide peal ka on? Klappide vahel mingit jama ei ole?

Kuskandis kündmist sahkamiseks kutsutakse?
Vasta
#39

(17-06-2022, 20:37 PM)kert125 Kirjutas:   Kas antud pumbaga saab kuskile stendi minna või ei tehta neid enam (Saaremaal). Hädapärast saaks ka kuskile tallinna poole saata

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#40

(01-10-2023, 19:50 PM)kert125 Kirjutas:  Nii asi nüüd siis vahepeal niipalju muutunud et sai pandud teine stenditud kõrgsurve pump peale. Süüde paika pandud kuna algul ei lubanud üldse midagi.
Mingi aeg töötas kenast. Nüüd suve lõpu poole on probleem tekkinud et jõud kaob ära. Pöördesse ei lähe samas välja ka nagu ei sure. Kui meelitada gaasiga siis pika peale võtab mingiks ajaks korra jälle tuurid üles. Aga kui sõitma hakata (nt sahkama või muud ) siis natukese aja pärast poogib jälle kinni. Etteande pumbast midagi pumbates läheks nagu paremini jälle pöördesse (või on see lihtsalt juhus).
 Kuna sahkamine oli pooleli proovisin kuidagi ära lõpetada põllu ikkagi. Aga enne lõppu üldse ära ja enam tööle ei saanud. Käsipump oli ka kerge nagu ei lööks üles. Samas kui filtri pealt polt lahti sai pandud siis pumbadest sealt lõi välja küll vastavalt pumpamisele.
 Lõpuks sai nöör külge pandud ja tõmbama. Algul ei lubanud kohe üldse. Mingi aja peale sai lõpuks tööle.
 Filtrid sai alles vahetatud. Ei tahaks uskuda et need juba otsas oleks.

Järsku on etteandepumba vedru katki? Tõukur ei ole seega surutud vastu kõrgsurvepumba nukkvõlli ja ei pumpa või ei pumpa piisavalt ette, samas käsipump jääb siis toimima.

Variant kaks on, et keera pumba tagumisel küljel olevatest kahest kroonmutrist alumise lahti (alumine kütusetoru, ära võtta pole vaja, lihtsalt natuke lahti) ja pumpa käsipumbaga, kui sealt kohe solinal kütust tulema hakkab siis on sealt klapivedru puruks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne