03-02-2018, 16:26 PM
Kuna ksf. Taavi MM projekti raames tuli juba välja minu soov ka ühe Gaz A-ga maha saada. Põhjus üsna proosaline. Kuna mul on olemas või pere peale kõik Gaz-i mudelid või vähemalt nende haruldased erimid (Gaz M1V8, Gaz 11-73, Gaz 20g Pobeda, Gaz 12 ZIM, Gaz 12 ZIM Faeton, Gaz 21E automaat, Gaz 23B,Gaz 13 Chaika, Gaz 14 Chaika, Gaz 2424 ja Gaz 31013). Peale ZIM Faetoni on kõik teised mudelid Eestimaal ringi vuranud. Pärast Eesti iseseisvumist toodetud Gaz mudelid mind ei huvita, sest see pole enam meie ajalugu. Suure tõuke andis mulle, ei mäleta enam kust, loetud artikkel, kus olid kirjas Esimese Eesti Vabariigi aegses registris olnud sõidukid. Ja seal imede ime oli vist 1938 a. seisuga ka õige mitu Gaz A-d. No millest siis alustada. Tasahilju kuulasin maad ja juppe hakkas kogunema. Ksf. Sidorovi käest sain raami, mootori koos käigukastiga, esisilla täiskomplekse, koos vedru ja roolihoovastikuga, esi poritiivad ja külje pleki.
Viimasel kahel pildil olev mootor osutus siiski Emka mootoriks koos Emka käigukastiga. Aga sellel lool ka õnnelik lõpp. Ukraina metallimagnaat Igor kogub ka oma M1 restaureerimiseks juppe ja tal puudus just mootor ja käigukast. Aga tal oli originaalne kas siis Gaz A või AA juba remonditud mootor. Niisiis tegime vahetust. Tegelikult füüsiliselt vahetus pole veel toimunud, aga ta tuleb Veebruari keskel mulle külla ja siis võtab mootori kaasa ja viib minu oma remonti. Peale mootori lubas mulle veel jooksu GAZ A velgesid. Nüüd siis puudu veel Gaz A käigukast. Mis siis erinevust GAZ A /AA mootoril GAZ M1 mootorist. Kõige suurem erinevus on bensiinipumba ja selle avause puudumine GAZ A mootoril, kuna bents jookseb peale vaba vooluga. Üks okas ka muidu selle hea asja juures. Igori mootorile on paigaldatud Ameerikast tellitud ploki kaan. ksf. Taavi püüab mind selles asjas aidata. Ta teab kedagi, kellel on see olemas, aga nagu meie maal kombeks. Ennem ta mädanegu seal mullahunnikus, kus ta mingi kaltsu all vedelevat, kui ära annab. Tegelikult Peamine põhjus, miks see postitus sai üles pandud, et kaasfoorumlased saaks GAZ A pilte siia üles panna ja mitte risustada Taavi MM projekti käsitlust. Iga pilt, kust leiab mingigi detaili, aitab asjale kaasa. Aga algus oli selline.
Pärast pausi kirjutan edasi, kardan et teen midagi valesti, siis on kõik läinud
Viimasel kahel pildil olev mootor osutus siiski Emka mootoriks koos Emka käigukastiga. Aga sellel lool ka õnnelik lõpp. Ukraina metallimagnaat Igor kogub ka oma M1 restaureerimiseks juppe ja tal puudus just mootor ja käigukast. Aga tal oli originaalne kas siis Gaz A või AA juba remonditud mootor. Niisiis tegime vahetust. Tegelikult füüsiliselt vahetus pole veel toimunud, aga ta tuleb Veebruari keskel mulle külla ja siis võtab mootori kaasa ja viib minu oma remonti. Peale mootori lubas mulle veel jooksu GAZ A velgesid. Nüüd siis puudu veel Gaz A käigukast. Mis siis erinevust GAZ A /AA mootoril GAZ M1 mootorist. Kõige suurem erinevus on bensiinipumba ja selle avause puudumine GAZ A mootoril, kuna bents jookseb peale vaba vooluga. Üks okas ka muidu selle hea asja juures. Igori mootorile on paigaldatud Ameerikast tellitud ploki kaan. ksf. Taavi püüab mind selles asjas aidata. Ta teab kedagi, kellel on see olemas, aga nagu meie maal kombeks. Ennem ta mädanegu seal mullahunnikus, kus ta mingi kaltsu all vedelevat, kui ära annab. Tegelikult Peamine põhjus, miks see postitus sai üles pandud, et kaasfoorumlased saaks GAZ A pilte siia üles panna ja mitte risustada Taavi MM projekti käsitlust. Iga pilt, kust leiab mingigi detaili, aitab asjale kaasa. Aga algus oli selline.
Pärast pausi kirjutan edasi, kardan et teen midagi valesti, siis on kõik läinud