03-02-2018, 18:29 PM
(03-02-2018, 17:50 PM)Mossemees Kirjutas: Kusjuures GAZ-A kohta olen ma lugenud, et millalgi '30 aastate keskel (kui ilmus GAZ M-1) keelati nende kasutamine N. Liidu suuremates linnades (vähemasti Moskvas ja Leningradis) ära ja autoomanikud (ju siis ikka mõnedele eraisikutele müüdi?) pidid omale M-1 ostma. Seda selleks, et linnade tänavapilt vähegi kaasaegsem välja näeks.Kuskil minu tarkades raamatutes pole kirjas, et Gorki autotehas oleks tootnud GAZ 21/24 baasil Faetone. kui seda tehti, siis kuskil sõjaväetehases nagu minu ZIM. Kuigi on mõned tänapäevased ümberehitused, kus on nimetatud autodel katused maha lõigatud. Minu ZIM Faetoni projektis on näha, kui töömahukas on sellise asja tegemine. Mis puudutab ZIM-i ja Chaika hübriidide ehitusse, siis see küll rohkem ulmeline teema. Gaz 12 ja Gaz 13 ei toodetud kunagi koos ja 13 oli suht marginaalne auto, et neid algaastatel kohe pooleks lõikama hakati. Tõenäoliselt on need rahvajutud tulnud sellest, et tehases ehitati paar ülemineku prototüüpi aga mis kunagi tootmisse ei läinud.
Aga GAZ-iliste kohta küsiks veel, et huvitav, kas kabriolett GAZ 21 ja 24 ka Eestis leidus? Kasutati neid väidetavalt väiksematel sõjaväeparaadidel. Kõige omapärasem GAZ-tüüpi sõiduriist on minu arvates aga "Osljonok", vist kunagi siitki foorumist läbi käinud. Lugu selle autoga oli niisugune, et omal ajal (millalgi kuuekümnendate alguses) oli sõjaväelisele nomenklatuurile täpselt ette nähtud, mis aukraadiga mees mis autoga sõitis. Kes Volgaga, kes ZIM-iga, kes juba Tšaikaga. Paljud ZIM-i mehed oleks ka kangesti Tšaikat tahtnud, aga polnud ette nähtud... No mida sa hädaga teed. Aga Vene inimene võib vahel vägagi leidlik olla ja nii sündisidki mingis nimetus sõjatehases autod, millel olid ZIM-i esi- ja taguots, aga GAZ 13 salongiosa. Ja oligi juriidiliselt kõik korrektne . Kas mõnd sellist pole kusagil säilinud?