03-02-2018, 19:38 PM
No nagu kiuste ei leia selle Tšaika ja ZIM-i hübriidi pilti praegu kuidagi üles, äkki mõnel AKF!-l on parem mälu ja oskab aidata? Aga selgelt on meeles, et masinal olid ZIM-i kapott ja esitiivad, edasi tuli juba Tšaika esiklaas, -uksed ja -tagaklaas, lõpuks taas ZIM-i tagaluuk ja -tiivad. Juures oli veel jutt, et mingi sõjatehase toodang. Palju neid muidugi tehti, on iseasi. Ilmselt rohkem kui üks, aga kas toodetud eksemplaride arv ka kahekohalise numbrini ulatus, ei tea. Sadadesse kohe kindlasti mitte. Armee oli tol ajal n.ö. riik riigis ja kui armee ütles Gorki autotehasele, et neil on vaja, ütleme, 10 Tšaika kere (või siis ka täiesti komplektset autot), siis kes ja kuidas saanuks neile öelda, et ei saa, ei anna?
Kuna ma olen igasugust ajaloolist materjali aegade jooksul päris suurel hulgal läbi töötanud, ei oska taas vihjata, kust see info mulle meelde jäi, aga kolmekümnendatel aastatel olnud N. Liidus eraauto omamine siiski võimalik. Tõsi küll jah, auto soetamiseks tuli esitada "kõrgemale poole" avaldus ja kui see siis lõpuks läbi vaadati ja transpordi(?)minister isiklikult (kui ma nüüd õigesti mäletan) oli oma "dobroo" andnud, no siis võis jah kas välismaalt masina tuua, "Emka" soetada või kui seltsimees oli võrdsete hulgas teistest eriti silmapaistvamalt võrdsem, siis võis koguni ZIS-101 saada. Selge see, et valitseval klassil ehk töölistel ja talupoegadel tol ajal autodega asja polnud. Üksikkorras autosoetamisloa võisid saada vaid nt. tippkirjanikud, -kunstnikud, -heliloojad, -teadlased jmt. seltskond. Kujutan ette, et tolleaegne Moskva võis liikluspildi poolest üsnagi tänase Pyongyangi moodi välja näha.
Kuna ma olen igasugust ajaloolist materjali aegade jooksul päris suurel hulgal läbi töötanud, ei oska taas vihjata, kust see info mulle meelde jäi, aga kolmekümnendatel aastatel olnud N. Liidus eraauto omamine siiski võimalik. Tõsi küll jah, auto soetamiseks tuli esitada "kõrgemale poole" avaldus ja kui see siis lõpuks läbi vaadati ja transpordi(?)minister isiklikult (kui ma nüüd õigesti mäletan) oli oma "dobroo" andnud, no siis võis jah kas välismaalt masina tuua, "Emka" soetada või kui seltsimees oli võrdsete hulgas teistest eriti silmapaistvamalt võrdsem, siis võis koguni ZIS-101 saada. Selge see, et valitseval klassil ehk töölistel ja talupoegadel tol ajal autodega asja polnud. Üksikkorras autosoetamisloa võisid saada vaid nt. tippkirjanikud, -kunstnikud, -heliloojad, -teadlased jmt. seltskond. Kujutan ette, et tolleaegne Moskva võis liikluspildi poolest üsnagi tänase Pyongyangi moodi välja näha.
Puruks ja pool pööret tagasi!