30-10-2020, 22:43 PM
Täna räägime mootorist ja käigukastist. Kunagi eelnevates postitustes sai mainitud, et mootori sain Ukrainast, vahetuse teel. Vastu andsin GAZ M1 mootori, mille omakorda sain ksf. Sidorovi käest. Käigukasti leidis ksf. Taaviw 126 kusagilt Peipsi kandi vana talu aida tagant. Tõenäoliselt kuulus samale autole, mille raami ja osa juppe Sidorovi käest sain. Kuna mootor oli Ukrainas remonditud aastaid tagasi, siis sellega enam tegelema ei hakanud vaid sai komplekteeritud. Lebas ta mul juba tükk aega ja oli osaliselt juba kultuur-kihi alla mattunud. Aeg muidugi oma töö teinud. Allolevatel piltidel näha, kuidas roosteuss, eriti käigukasti on purenud ja muidugi mootori osasid ka. Eks sellele kõigele tuli kaubanduslik välimus anda küll tina pahtlit peale määrides, küll maha lihvides. Muidugi oleks võinud USA-st korraliku kasti osta aga ma taastan ju GAZ-i ja neid Fordi juppe saab nii kui nii oma jagu olema. Kuigi vahet pole neil võimalik teha ja vähemalt esimese aasta GAZ A-d pandi vähemalt pooles ulatuses kokku USA juppidest, mille osakaal küll tõele au andes edaspidi pidevalt vähenes. Küllalt küsitav ka kasutatud mootori värv. Toona värvi fotosid ei eksisteerinud ja mingeid ülestähendusi pole ka leidnud, kus sellest oleks juttu tehtud. Parema puudumisel sai mootor umbes sama värvikatte nagu tolle aja Fordil oli. Kui kellelegi ei meeldi või on muid tõendeid, lasku tulla. Üldiselt on Vene auto ringkondades jõutud tõdemuseni, et mootori värvi valikusse suhtuti üsna loovat ja mingit kindlat tooni ei olnud. Eks järgneval pildiseerial näha selle mootori kolgata tee.
Kuna 25 pilti laseb panna ühele postitusele, siis panen 2 tk. veel järgmisesse.
Kuna 25 pilti laseb panna ühele postitusele, siis panen 2 tk. veel järgmisesse.